ارسال تانک به اوکراین، ارتش انگلیس را تضعیف می‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس اذعان کرد تصمیم این کشور برای ارسال تانک‌های پیشرفته «چلنجر۲» موجب تضعیف ارتش انگلیس می‌شود.

به گزارش مشرق، ژنرال «پاتریک سندرز» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس در پیامی داخلی که به رویت شبکه «اسکای‌نیوز» رسیده اعلام کرده که ارسال تانک به اوکراین، ارتش این کشور را تضعیف می‌کند.

پاتریک سندرز دراین‌باره گفت: «پس از ارسال تانک‌ها و توپخانه‌ها به اوکراین، بدون شک ارتش انگلیس ضعیف‌تر می‌شود و توانش برای مقابله با روسیه کمتر خواهد شد.»

وی با این حال درباره توجیه ارسال این تجهیزات پیشرفته به اوکراین مدعی شد: «اما اوکراین به تانک‌ها و تسلیحات ما نیاز دارد و و می‌دانم از آنها به خوبی استفاده خواهند کرد؛ شکست روسیه امنیت ما را بالاتر می‌برد.»

دولت انگلیس دیروز دوشنبه رسماً اعلام کرد که ۱۴ تانک جنگی «چلنجر ۲» را در هفته‌های آینده در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

پس از آمریکا، انگلیس دومین کشوری است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیشترین کمک‌های نظامی و مالی را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دیروز دوشنبه در واکنش به این اقدام دولت انگلیس گفت که غربی‌ها از اوکراین برای رسیدن به اهداف ضدروسی خود استفاده می‌کنند و تانک‌هایی هم که قرار است از انگلیس به کی‌یف ارسال شود، مثل بقیه تانک‌ها در آتش خواهند سوخت.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات نظامی کشورهایی همچون انگلیس و لهستان، شرایط میدان نبرد را تغییر نخواهند داد، گفت که این کمک‌ها تنها جنگ را طولانی‌تر و به گفته وی در نهایت «مشکلات بیشتری را برای اوکراین ایجاد خواهد کرد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور اوکراین دیروز (یکشنبه) گفت که عملیات نظامی این کشور در اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) آغاز شده، طبق برنامه پیش رفته و روند مثبتی دارد و سربازان روس پیروزی‌های بیشتری را برای این کشور به ارمغان خواهند آورد.

پسکوف با اشاره به اظهارات پوتین، جنگ اوکراین را نبردی «وجودی» با خصم و جنگ‌طلبی غرب خواند و گفت که روسیه برای محافظت از مردم این کشور مقابل همه دشمنان، از هر ابزاری که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 2
    تضعیف ارتش‌های غربی موجب برکت برای اسلام است. تضعیف ارتش های شرقی موجب رحمت برای اسلام است.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      1 0
      خوب مشرق اینطور نظرات چرندی را در حمایت از اسرائیل منتشر می کند نه نکته نظرات اصولی و درست را
  • ج د ا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    نوشته اید؛ «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور اوکراین دیروز (یکشنبه) گفت...» لطفاً اصلاح کنید... غلط های تایپی داره زیاد میشه ها...
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    خوب ایران اگر نمی تواند موشک بالستیک به روسیه بفروشد باید کارخانه اش را در روسیه راه اندازی نماید یا اینکه سوخت جامد و قطعات مورد نیاز برای ساخت ان را به روسیه بفرستد و آنجا مونتاژ نماید
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 1
    خوب اوکراین شده پایگاهی برای حمله به کشورهای اسلامی. ایران باید اسرائیل دوم را نابود کند.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 1
    باید به زیرساخت های اوکراین همانند راه آهن و فرودگاه ها و بنادر اوکراین حملات پهپادی شود نه موشکیِ گران قیمت.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 1
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین فن جنگ نیابتی به روش ایرانی ها را نمی دانند
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    با دادن 14عدد تانک ارتش انگلیس ضعیف می شه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس