العامری: عراق به خاطر آمریکا، استقلال اقتصادی ندارد

رئیس ائتلاف الفتح عراق با اشاره به اینکه افزایش نرخ دلار در این کشور به خاطر عدم استقلال اقتصادی از واشنگتن است، تأکید کرد که سلاح، دلار آمریکاییها برای گرسنه نگه داشتن ملتهاست.

به گزارش مشرق، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق شامگاه امروز سه‌شنبه میزبان اریک شوالیه سفیر پاریس در بغداد بود.

شبکه خبری العهد گزارش داد، العامری و شوالیه در این دیدار، مسائل و موضوعات مشترک‌المنافعی را بررسی کردند که در راستای تقویت روابط دوجانبه بین پاریس و بغداد است.

العامری درباره نرخ دلار در عراق گفت: به خاطر اینکه ذخایر دلاری بانک مرکزی عراق در فدرال رزرو آمریکا قرار دارد، عراق استقلال اقتصادی ندارد. همه می‌دانند که چگونه آمریکاییها از دلار به عنوان سلاحی برای گرسنه نگه داشتن ملتها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکاییها بیشترین فشار را به عراق وارد می‌کنند تا مانع از روابط این کشور با اروپا و کشورهای جهان شود، تصریح کرد، شرکتهای فرانسوی باید در عراق سرمایه‌گذاری کنند و در اجرای پروژه‌های بزرگ خدماتی و راهبردی شرکت داشته باشند که می‌تواند زیرساختهای این کشور را توسعه دهد.

این مقام عراقی همچنین تأکید کرد که سرمایه‌گذاری، راهکار واقعی از بین بردن بیکاری و ایجاد فرصتهای شغلی است.

شووالیه هم مدعی شد که دولت فرانسه در برقراری امنیت و ثبات در عراق از دولت این کشور حمایت می‌کند و شرکتهای فرانسوی نیز از افزایش فعالیت در این کشور استقبال می‌کنند.

در همین ارتباط، علی الفتلاوی از رهبران ائتلاف الفتح عراق اخیرا تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا عامل اصلی افزایش قیمت دلار در بازارهای عراق است. وی از محمد السودانی نخست وزیر عراق خواست که توطئه جدید آمریکا را برای ملت عراق فاش کند؛ توطئه‌ای که این بار خود را در افزایش قیمت دلار نشان داده است.

وی گفت که بحران تداوم افزایش قیمت دلار در برابر دینار عراق، توطئه آمریکاست تا از این طریق بتواند این کشور را تسلیم اراده خود کند.

این سیاستمدار عراقی خاطر نشان کرد، علت اصلی افزایش قیمت دلار این است که فدرال رزرو آمریکا، نقل و انتقال داراییهای عراقی را به ۱۰% کاهش داده است؛ لذا درآمدهای فروش نفت عراق، به بانک جهانی داده می‌شود و این بانک آن را تحویل فدرال رزرو آمریکا می‌دهد.

الفتلاوی از گروههای سیاسی عراق خواست موضعگیری کنند تا این کشور «مستقل باشد و این حق را داشته باشد که بتواند در داراییهای خود تصرف کند و به همین دلیل باید معامله با دلار نیز در عراق کنار گذاشته شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 43 ساله IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 1
    مرگ بر آمریکا ننگ بر حسن
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 1
      یه روز فقط نفتش بده ایران همه چی حل میشه
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 1
    آمریکایی که توسط اوباش متجاوزبه هم وفاسدغارتگرحتی ازمردمش به نفع یه درصدیهای سرمایه پرست ضدهم کارمیکند
  • هوشنگ IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 1
    خخخخخخ خدا به شما خیلی رحم کرد به خاطر حرم اهل بیت از نابودی شما جلوگیری کرد وگرنه صدام بهانه خوبی برای بمباران اتمی بغداد بود همه شما مدیون کربلا نجف و..... هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس