سلاح‌های ایران - نمایه

اسرائیل سابقه حمله به تأسیسات هسته‌ای عراق و سوریه را دارد. با توجه به عملیات پهپادی ناکام در اصفهان، آیا می‌توان تصور کرد رژیم صهیونیستی حمله مشابهی را علیه تأسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد؟

سرویس جهان مشرق کابینه‌ی جدید رژیم صهیونیستی تحت ریاست بنیامین نتانیاهو را افراطی‌ترین کابینه‌ی تاریخ این رژیم توصیف می‌کنند. یکی از جنبه‌های این افراطی‌گری، تهدیدهای کم‌سابقه و بلکه بی‌سابقه‌ی مقامات ارشد اسرائیل علیه ایران و برنامه‌ی هسته‌ای این کشور بوده است. اما این تهدیدها تا چه اندازه معتبر هستند؟ اگرچه اسرائیل سابقه‌ی حمله به تأسیسات هسته‌ای ادعایی در عراق و سوریه را دارد، اما آیا می‌تواند همین کار را درباره‌ی ایران نیز تکرار کند؟ با توجه به این‌که اسرائیل اخیراً به یک کارخانه‌ی مهمات‌سازی در اصفهان حمله‌ی پهپادی (اگرچه ناموفق) کرد، آیا ممکن است سناریوی مشابهی را برای یک تأسیسات هسته‌ای در ایران متصور شد؟ نشریه‌ی آمریکایی «۱۹۴۵» اخیراً طی گزارشی تحت عنوان «اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، ایران چه کار خواهد کرد؟[۱]» به بخشی از این سؤالات جواب داده است. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ترجمه‌ی گزارش ۱۹۴۵ است.

دکترین بگین: اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، چه می‌شود؟

بر خلاف عراق و سوریه، ایران گزینه‌های مختلفی برای پاسخ دادن به هر گونه تجاوز آشکار از سوی رژیم صهیونیستی خواهد داشت. برخی از این گزینه‌ها پیشاپیش در زرادخانه‌ی ایران قرار دارند و برخی از آن‌ها نیز به‌زودی در اختیار تهران قرار خواهند گرفت. (+)

تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از لحظه‌ی انفجار یکی از پهپادهای مهاجم در حمله‌ی ناموفق منتسب به اسرائیل به کارخانه‌ی مهمات‌سازی در اصفهان [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› ادعای رئیس سابق موساد درباره تأسیسات اصفهان/ چرا اسرائیل به یک کارخانه مهمات‌سازی حمله کرد؟

›› بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه/ ارتش ایران چه‌قدر قدرتمند است؟

›› جروزالم‌پست: اسرائیل باید برای رویارویی با ایران هسته‌ای آماده شود


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای-اندیشکده‌ای بین‌المللی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


همزمان با کم‌رنگ شدن چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا در وین، نگرانی غرب از نزدیک شدن جمهوری اسلامی به دستیابی به قابلیت‌های [نظامی] هسته‌ای نیز بیش‌تر شده است. اگرچه [به استناد مطلب منتشرشده در یک کانال تلگرامی] رژیم ایران با افتخار اعلام کرده است که تنها «یک قدم» با منفجر کردن نیویورک فاصله دارد[۲] [یکی از منابع این ادعا نیز کاربری به نام «حشمت علوی» است که مشرق پیش از این طی گزارشی هویت اصلی او را افشا کرده است]، اما تهدیدهای فزاینده‌ی این کشور علیه اسرائیل نشان می‌دهند[۳] کشور یهودی همچنان هدف اصلی منطقه‌ای تهران است. مقامات ایرانی در یکی از جدیدترین حلقه‌های زنجیره‌ی اقدامات تهاجمی خصومت‌آمیز خود علیه اسرائیل، اخیراً ادعا کردند موشک دوربردی در اختیار دارند که می‌تواند تا شهر حیفا برسد. با توجه به این‌که ایران همچنان به سمت اهداف هسته‌ای خود پیش می‌رود، دولت یهودی، روی کاغذ، مطابق «دکترین بگین[۴]» موظف است این تهدید را پیش از به ثمر نشستن، ریشهکن کند. از سوی دیگر، اگر اسرائیل برای نابودی تأسیسات هسته‌ای ایران اقدامی کند، رژیم این کشور احتمالاً دست به سلاح‌های اصلی خود خواهد برد: جنگ نیابتی و موشک‌های بالستیک.

معرفی «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳»؛ یکی از شهرهای پهپادی متعدد متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران در عمق زمین و زیر کوه [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› عملیات رسانه‌ای منافقین/ «حشمت علوی» چگونه دولت آمریکا را بازی داد؟

›› تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی

اسرائیل سابقه‌ی حمله به تأسیسات هسته‌ای را دارد

منشأ تلاش‌های پنهانی اسرائیل برای تعلیق و تأخیر در برنامه‌ی هسته‌ای ایران را می‌توان در مهم‌ترین سیاست این کشور جست‌وجو کرد: دکترین بگین[۵] به سیاست اسرائیل در انجام حمله‌ی پیشگیرانه و مقابله با اشاعه‌ی هسته‌ای به منظور جلوگیری از دستیابی دشمنانش به سلاح‌های کشتار جمعی، از جمله فناوری [نظامی] هسته‌ای، اشاره دارد. ریشه‌ی این دکترین در بمباران رآکتور هسته‌ای «اوسیراک» در سال ۱۹۸۱ توسط نیروی هوایی اسرائیل است؛ وقتی «مناخم بگین» نخست‌وزیر وقت اسرائیل، در یک کنفرانس مطبوعاتی عمومی این مأموریت را، که تحت عنوان «عملیات اپرا[۶]» انجام شده بود، این‌گونه توجیه کرد: «[اگر رآکتور اوسیراک را نبود نمی‌کردیم] یک هولوکاست دیگر در تاریخ قوم یهود اتفاق می‌افتاد. دیگر هرگز؛ دیگر هرگز! این را به دوستانتان بگویید؛ به هر کس که دیدید، بگویید: ما با تمام امکاناتی که در اختیار داریم از مردم خود دفاع خواهیم کرد. به هیچ دشمنی اجازه نخواهیم داد علیه ما سلاح کشتار جمعی بسازد[۷] نخست‌وزیر وقت اسرائیل همچنین گفت عملیات اوسیراک یک «الگو» برای دولت‌های آینده در اسرائیل خواهد بود.

دکترین بگین: اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، چه می‌شود؟

«مناخم بگین» (دوم از چپ) نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، اوایل ژوئن ۱۹۸۱ طی یک کنفرانس ویژه‌ی خبری حمله‌ی اسرائیل به رآکتور هسته‌ای «اوسیراک» در عراق را اعلام می‌کند. توجیه بگین برای انجام این عملیات، تحت عنوان «دکترین بگین» به الگویی برای حملات پیشگیرانه‌ی بعدی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از دستیابی دشمنانش به سلاح‌های کشتار جمعی، و به‌ویژه تسلیحات هسته‌ای، تبدیل شد. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین

›› ژنرال اسرائیلی: اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با ابزار نظامی ‌نابود کند

›› مقام سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: نمی‌توانیم به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کنیم

در جریان عملیات اپرا[۸]، هشت فروند جنگنده‌ی اسرائیلی به رآکتور هسته‌ای[۹] عراق حمله کردند. این مأموریت، اولین حمله‌ی موفقیت‌آمیز تاریخ علیه یک رآکتور هسته‌ای در جهان بود. خلبانان اسرائیلی به لطف توانایی جنگنده‌های اف-۱۶، که نیروی هوایی اسرائیل جدیداً از آمریکا تحویل گرفته بود، توانستند بدون این‌که شناسایی شوند، صدها کیلومتر در حریم هوایی یک کشور متخاصم پرواز کنند.

دکترین بگین: اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، چه می‌شود؟

یک فروند جنگنده‌ی «اف-۱۶» متعلق به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حال پرواز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶. اسرائیل برای حمله به رآکتور هسته‌ای «اوسیراک» در عراق طی عملیات «اپرا» از جنگنده‌های اف-۱۶ استفاده کردند. (+)

سال‌ها بعد، نیروی هوایی اسرائیل دومین حمله‌ی موفقیت‌آمیز خود علیه یک رآکتور هسته‌ای را انجام داد و این‌بار هم برای انجام این مأموریت از هواپیماهای ساخت آمریکا استفاده کرد. اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل نشانه‌هایی از یک برنامه‌ی هسته‌ای احتمالی را شناسایی کرد که در شمال شرقی سوریه در جریان بود. دولت اسرائیل به دکترین بگین متوسل شد و دست به «عملیات خارج از چارچوب[۱۰]» [یا «عملیات باغستان[۱۱]»] برای از بین بردن این تهدید سلاح‌های کشتار جمعی زد. نیروی هوایی اسرائیل برای انجام این مأموریت از جنگنده‌های اف-۱۵[۱۲] و اف-۱۶[۱۳] استفاده کرد. این هواپیماها که از قابلیت‌های جنگ الکترونیک برخوردار بودند، به‌محض ورود به حریم هوایی سوریه با نابود کردن یک ایستگاه راداری، توانستند از سامانه‌های پدافند هوایی سوریه عبور کنند.

تصاویر عملیات «خارج از چارچوب» و هدف قرار گرفتن رآکتور هسته‌ای ادعایی سوریه توسط نیروی هوایی اسرائیل که که سال‌ها بعد، از طبقه‌بندی خارج و منتشر شده است (ویدیو به زبان عبری و فاقد ترجمه‌ی فارسی است) [دانلود]

نکات منفی توسل به دکترین بگین

در حالی که انجام عملیات‌های مخفی برای مختل کردن یا به حداقل رساندن توانایی‌های هسته‌ای دشمن، یک طرف مسئله است، تخریب کامل رآکتور هسته‌ای ادعایی یک کشور دیگر، مسئله‌ی دیگری است. دکترین بگین، به دلیل [تبعات و] نکات منفی‌ای که می‌تواند داشته باشد، به‌ندرت[۱۴] به کار گرفته شده است. پرواز مخفیانه به داخل خاک دشمن برای از بین بردن یک مرکزِ به‌شدت محافظت‌شده، خطرات عملیاتی قابل‌توجهی برای خلبان‌ها به همراه دارد. علاوه بر این، انجام یک حمله‌ی پیشگیرانه، پیامدهای سیاسی زیادی خواهد داشت. هر دو باری که اسرائیل علناً به دکترین بگین متوسل شد، جامعه‌ی بین‌الملل تا حد زیادی این حملات را محکوم کرد. با این حال، شاید مهم‌ترین مانع مقابل حمله به یک سایت تأسیسات هسته‌ای، اقدامات تلافی‌جویانه‌ی احتمالی باشد.

دکترین بگین: اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، چه می‌شود؟

این تصویر ماهواره‌ای از «مرکز تحقیقات هسته‌ای شیمون پرز-نگو»، مشهور به تأسیسات هسته‌ای «دیمونا»، در فلسطین اشغالی در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد این تأسیسات شاهد بزرگ‌ترین عملیات ساخت‌وساز طی چندین دهه‌ی گذشته بوده است. در صورتی که اسرائیل دست به حمله علیه یکی از تأسیسات هسته‌ای ایران بزند، تأسیسات دیمونا که محل تولد برنامه‌ی اعلام‌نشده‌ی تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی است، یکی از اصلی‌ترین اهداف ایران برای انتقام‌جویی خواهد بود. (+)

معرفی بخشی از پهپادهای مستقر در «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳»، یکی از شهرهای پهپادی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران [دانلود]

اگر اسرائیل یکی از تأسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند، تهران چه خواهد کرد؟

اگرچه اسرائیل و ایران سال‌هاست درگیر یک «جنگ سایه» هستند، اما حمله‌ی پیشگیرانه به یکی از سایت‌های هسته‌ای ایران گامی در جهت تشدید تنش‌ها خواهد بود. تابستان گذشته، ارتش اسرائیل در قالب یک سری رزمایش نظامی، حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را بر فراز دریای مدیترانه شبیه‌سازی کرد[۱۵]. از آن‌جایی که تهران طی چند سال گذشته تولید مواد خام[۱۶] مورد نیاز برای توسعه‌ی هسته‌ای را افزایش داده، ارتش اسرائیل دارد بهتر خودش را از نظر نظامی برای حمله‌ی احتمالی علیه این کشور آماده می‌کند. ایران علاوه بر اولویت دادن به تقویت هسته‌ای خود، بر گسترش و پیشبرد زرادخانه‌ی موشک‌های بالستیک[۱۷] خودش نیز تمرکز کرده است.

پهپاد در ازای سوخو-۳۵/ گمانه‌زنی‌ها درباره معامله تسلیحاتی میان ایران و روسیه/ چشم روسیه دنبال کدام پرنده‌های ایرانی است؟ +عکس و فیلم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۸ قطعه‌ای را در دست دارد که ادعا می‌کند متعلق به یک فروند پهپاد «شاهد-۱۹۱ صاعقه ۲» ساخت ایران است. سال ۲۰۱۸، رسانه‌ها خبر دادند یک پهپاد صاعقه‌ی ایرانی موفق شده تا عمق آسمان فلسطین اشغالی نفوذ کند، بدون این‌که پدافند رژیم صهیونیستی موفق به شناسایی یا سرنگونی آن شود. با فرض این‌که این ادعا صحت داشته باشد، رژیم صهیونیستی پیشاپیش قدرت پهپادی ایران را تجربه کرده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که موشک‌های ایران نیز نتوانند به‌راحتی دورترین نقاط فلسطین اشغالی را هدف بگیرند. (+)

مستند آمریکایی «جنگ سایه» درباره‌ی نقش حاج قاسم سلیمانی در مبارزه‌ی ایران با آمریکا بر سر کنترل خاورمیانه [دانلود با حجم ~ ۲۰۰ مگابایت]

در همین‌باره بخوانید:

›› روایت مستند آمریکایی از حاج قاسم و «جنگ سایه» با آمریکا

›› ایران در تولید موشک‌های بالستیک به نهایت تخصص رسیده است

›› نگرانی اندیشکده آمریکایی از قدرت موشکی ایران

اگر نیروی هوایی اسرائیل به انجام عملیات و هدف قرار دادن دارایی‌های هسته‌ای ایران اعتراف کند، رژیم این کشور بدون شک تهدید به مقابله‌به‌مثل با موشک‌هایش خواهد کرد. آمریکا معتقد است ایران بیش از ۳۰۰۰ موشک بالستیک[۱۸] در زرادخانه‌اش دارد که برخی از آن‌ها توانایی تهدید مستقیم اسرائیل را دارند. خود ایران مدعی است موشک بومی «خیبرشکن» این کشور تا ۳۲۰۰ کیلومتر برد دارد که این سلاح را به یکی از سلاح‌های مورد علاقه‌ی ایران تبدیل کرده است. [«خیبر» منطقه‌ای با هفت قلعه بود که یهودیان در آن ساکن شده بودند، اما امام علی علیه‌السلام به دستور پیامبر این منطقه را فتح کرد[۱۹].] از آن‌جایی که شبه‌نظامیان منطقه‌ای ایران[۲۰]، از جمله حزب‌الله و جهاد اسلامی فلسطین که اسرائیل را احاطه کرده‌اند، به تأمین مداوم تسلیحات[۲۱] از طریق سپاه پاسداران متکی هستند، این کشور توانایی بالاتری [نسبت به عراق یا سوریه] برای انتقام‌جویی از کشور یهودی دارد.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

سربازان اسرائیلی، ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۶، در جریان مانور مشترک «جونیپر کبرا» میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی «ختسور» متعلق به نیروی هوایی این رژیم در مرکز فلسطین اشغالی، از کنار یک پدافند هوایی اسرائیلی «گنبد آهنین» (چپ)، یک پدافند موشکی آمریکایی «ام‌آی‌ام-۱۰۴ پاتریوت» (وسط)، و چند فروند موشک ضدبالستیک آمریکایی-اسرائیلی «پیکان ۳» (راست) رد می‌شوند. مانور جونیپر کبرا هر دو سال یک بار با هدف تقویت آمادگی اسرائیل برای مقابله با حملات بالستیک احتمالی از سوی ایران و ایجاد هماهنگی بیش‌تر میان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود. با این وجود، در صورت وقوع یک درگیری گسترده و واقعی، هیچ‌کدام از این پدافندها در مقابل موشک‌های فراصوت و قابلیت‌های «حمله‌ی فوجی» ایران کاری از پیش نخواهند برد. (+)

تصاویری از پرواز و مانور هوایی جنگنده‌ی «سوخو-۳۵اس» ساخت روسیه. ایران به‌زودی محموله‌ای از جنگنده‌های سوخو-۳۵ را از روسیه دریافت خواهد کرد. دستیابی ایران به این جنگنده‌ی پیشرفته ی نسل ++۴ می‌تواند ضمن رفع بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف نیروی هوایی ایران، بسیاری از معادلات راهبردی در خاورمیانه را تغییر دهد. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› همکاری‌های جدید تهران و مسکو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟

›› اندیشکده اسرائیلی: فراتر از اسرائیل هم در تیررس موشک‌های ایران است

›› پهپاد آرش-۲/ تل‌آویو و حیفا چگونه با خاک یکسان خواهند شد؟

همزمان با ادامه‌ی روند تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و ایران، احتمال حمله‌ی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران نیز بیش‌تر می‌شود. رژیم ایران سابقه‌ی اغراق درباره‌ی توانایی‌های تسلیحاتی خود را دارد؛ با این حال، تسلط سپاه پاسداران بر نیروهای نیابتی منطقه‌ای، تهدیدی فوری برای اسرائیل در صورت انجام حمله خواهد بود.

مقام سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: نمی‌توانیم به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کنیم +فیلم

شماری از نیروهای «حزب‌الله» زیر بنری با تصویر «سید حسن نصرالله» دبیرکل این حزب لبنانی و نوشته‌ای که می‌گوید: «اگر می‌دانستید [ظرفیت نظامی امروز ما چیست]... جنگ تموز [که در عرض ۳۳ روز در آن شکست خوردید] به نظرتان پیک‌نیک می‌آمد.» برخی ناظران اسرائیلی معتقدند موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله ممکن است تهدید بزرگ‌تری از برنامه‌ی هسته‌ای ایران برای اسرائیل باشند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› جاده تهران-بیروت؛ تحریم و بمباران نمی‌تواند مسیر لجستیک محور مقاومت را ببندد

›› «امنیت جمعی» و «بازدارندگی چتری»/ محور مقاومت تبدیل به «اتحاد مقاومت» شده است


[۱] What Would Iran Do If Israel Attacked Their Nuclear Facilities? Link

[۲] Iran Boasts It's ‘One Step Away’ From Nuclear Weapon To ‘Turn New York Into Ruins and Hell’ Link

[۳] Iran As A Nuclear Weapons State Is Terrifying. Israel May Attack Before That Happens Link

[۴] Begin Doctrine Link

[۵] F-۱۵s And F-۱۶s Attack: How Israel Kept Nukes Out Of The Hands Of Assad And ISIS Link

[۶] عملیات اپرا لینک

[۷] Is the ‘Begin Doctrine’ still relevant for Israel against Iran? Link

[۸] Operation Opera: Did Israel Stop Saddam Hussein From Getting Nuclear Weapons? Link

[۹] At What Point Would Israel Strike Iran’s Nuclear Facilities? Link

[۱۰] Declassified: How an Israeli operation derailed Syria’s nuclear weapons drive Link

[۱۱] عملیات باغ میوه لینک

[۱۲] Israel Has Custom F-۳۵ And F-۱۵ Fighters Even America Doesn’t Have Link

[۱۳] Israel’s ‘Thunderstorm’: Meet The F-۱۶l Sufa Fighter Link

[۱۴] The Begin Doctrine: The Lessons of Osirak and Deir ez-Zor Link

[۱۵] Israeli Air Force simulates widescale strike on Iran nuclear facilities Link

[۱۶] Iran nuclear deal: Why do the limits on uranium enrichment matter? Link

[۱۷] The Iranian Missile Threat Link

[۱۸] Iran’s Missiles: A Real Threat To Israel? Link

[۱۹] غزوه خیبر لینک

[۲۰] Iran Transfers Rockets to Palestinian Groups Link

[۲۱] Where will Israel and Iran face off next? Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 18
  • اميد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    26 3
    اسرائيل دنبال قبر
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      10 18
      برو بابا ولمون کن ، سنگر داخل را داره دشمن با بی حجابی و رواج فساد داره میگیره شما به فکر اسرائیلی؟
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      1 13
      تموم کامنتاروخوندم بدورازهرحرف رجزوشعاری ایران میتونه بارژیم صهیونیسم بجنگه ولی غنای تسلیحاتی که اونادارن منطقه روقطعا بهاتش میکشه
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      6 0
      پدافندهای مقاومت وایران قبل ازهرعملی روی سرشان ان بمبهارانابودمیکنند وموشکهای پاششی الکترومغناطیس خاذن وکارکردموشک راکاملاخنثی درابعادبزرگ خواهدکردبحث جوابهای نطه زن رانرسیدم بگم
    • بختیاری IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      12 0
      اسقاطیل بزدل که هیچی نبوده ونیست.ایران سرافراز پوزه امریکای تروریست و شوروی را در دوران سخت تحریم وجنگ جهانی تحمیلی به خاک مالیده.این احمق ها بیخود به خائنین و وطنفروشان وهمچنین یهودیان مخفی بانام سید وحاجی و... دل خوش نکند.نابودی شما حرامی ها بدست شیرمردان ایران زمین وعده تورات شماست زمانیکه مثل موش خود را میان دیوارهای بلند محصور کردید.ماخیلی وقته آماده ایم اگر طالب سریعتر رفتن به جهنم هستید بسم الله.
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      5 6
      سنگر داخلی اولا این بی حجابها از اولش هم بودند و چیز تازه ای نیست دوما وضعیت هرزه گی در اسقاطیا خیلی خیلی ..بدتر هست پس زر مفت نزن. در مورد غناااای تسلیحاتی هم اینکه غناااایش بیشتر از پادشاه لخت یانکی نیست که توسط مقاومت در افغانستان و عراق و سوریه و یمن و غزه و... پوزش را به خاک مالیدیم این سگ نگهبان هارش هم هیچی نیست که از ۶ طرف چنان بلایی به سرش میاریم که نفهمه کی و از کجا خورده پس نگران نباشید و دلتان نلرزه البته اگر واقعا..
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    17 6
    ایران چرا اسرائیل رو نابود نمیکنه؟
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      22 35
      چون توانایی نداره
    • یزدان IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      12 24
      چون نه توانش رو داره نه جراتش .که اگه داشت دلم نمیسوخت
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      19 16
      اینی که گفته چون توانایی نداره از احمق هم نفهم تره
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      8 14
      اگه کسی توانایی اینو داره و اسرائیل رو نابود نمیکنه داره خیانت میکنه
    • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      8 2
      خاجی شور ویولونی که ما می‌زنیم یواش یواش داره صدایش درمیاد بماند که ما مثل رژیم موقت اسقاطیل نمی‌خواهیم سیر طبیعی که خداوند متعال مقرر فرموده را سریع کنیم و اینکه میخواهیم با کمترین هزینه انسانی و مادی این سگ نگهبان را نابود کنیم پس بهتره سرت به اخورت باشه و بعد شنا شنا و شنا اگر نخودی در کله پوکت باشه میفهمی برایت بهتر است
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      4 6
      دوبار یه جوکر پیداشدوشروع کرد به گفتن جفنگیات
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    22 7
    هیچ چیزی نمیشه.فقط تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان میشه. ان شالله
    • US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      12 3
      مگر بخاطر موشک و اینا قوی باشن وگرنه سربازاشون مثل بچه ها داخل لباسشون خیس میکنن از ترس
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      3 0
      چقدر زشته برای یه مرد
  • مصطفی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    19 2
    اون جمله بچه های لبنان خیلی با حال ب"اگر می‌دانستید [ظرفیت نظامی امروز ما چیست]... جنگ تموز [که در عرض ۳۳ روز در آن شکست خوردید] به نظرتان پیک‌نیک می‌آمد"
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    7 6
    صهیونیست ها قطعا به تنهایی جرات همچین اقدامی ندارد ولی ممکن است آمریکایی ها به آنها اطمینان دهند در صورت پاسخ ایران آنها هم مستقیم وارد جنگ با ایران خواهند شد که این یک گزینه خطرناک است
    • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      10 3
      آمریکا خودش مثل سگ از ایران میترسد و بیشتر از ما مواظب هست تیری از اسلحه بیرون میاد که در اینصورت باید کل منطقه را بدتر از افغانستان برای همیشه ترک کند
    • DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      6 17
      4:35 آمریکا در عرض چند ساعت می تونه ایران رو بگیره. درست مثل عراق، افغانستان و لیبی. پس از خیال پردازی دست بردار.
    • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      8 0
      اون آلمانیه اگه آمریکا میتونست تا الان ایران رو گرفته بود
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    13 7
    ایران پاسخ حملات هر روزه به مواضع خود در سوریه را بدهد
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      10 9
      الان مثلا امثال این حیف نون‌های عرعرکن برانداز میخوان تیکه بندازند؛ اصلا جمهوری اسلامی در برابر اسراییل ضعیف، نقدا فک براندازهای عرعرکن بیمار جنسی رو که خرد کرده و امثال کثافت‌هایی مثل مجیدرضا رهنورد و حبیب اسیود و... رو به درک فرستاده
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      6 6
      جواب عدم توانایی ایران در پاسخ به حملات هفتگی و مداوم اسراییل در سوریه چه ربطی به براندازی داره؟همین دو سه روز پیش مگه یه پاسدار تو حمله صهیونست ها شهید نشد!مقاومت توانایی پاسخ داشت؟
  • نظامی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    13 1
    واقعیت اینه اگر براشون امکان پذیر بود تا حالا حمله کرده بودن میخواستن هم چندبار حمله کنن ولی اصلا فکرشم خنده داره برای آنها بعد شما فکر میکنین سربازای اسراییلی روحیه جنگیدن و شهادت دارند مثل مرد میان میجنگن یا مثل مرد پا به میدان میگذارند با عرض معذرت یه فیلم جدید از یه سرباز اسراییلی هست که توی رزمایش از ترس لباسش خیس شده
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      4 4
      یعنی برای ایران هم امکان پذیر نبوده که به اسراییل حمله کنه وگرنه تا حالا مستقیم حمله میکرد
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 0
    خب این با رهبران سه گانه نظم جدید است که پیمان راهبردی تنظیم کنند برای بازدارندگی (همچنین عکس العملهای همزمان را ترسیم کنند. بهمراه کل جبهه کشورهای هم پیمان در همه قاره ها) و نظم جدید بدون همکاری درین پیمان به گام‌های بعدی وارد نشود. در اینصورت جهان امن‌تر خواهد بود. بعنوان پیشنهاد، تمامی زیرساخت‌های کلان نظم کهنه و پوسیده جهانی می‌تواند بخشی از این طرح بازدارندگی باشد. یعنی هرآنچه کلمه جهانی یدک می‌کشد برای برده داران نظم کثیف سابق.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    43 8
    اگه یه تاسیسات ایران ازبین بره دیموناهم نابودمیشه واثراتش قطعا دامن مادرفاسدصهیونیسم نمرودزمان هرزه های کاخ سفیدراهم میسوزاندقانون بازدارندگی دکترین مقاومت قطعاتانابودی تابازدارنده شدن این شیاطین فاسدقاتل ضدهم ادامه دارد
    • NL ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      7 10
      ۱۲:۵۴ نادون
    • شاکی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      9 1
      اگر چنین اقدام جنون امیزی انجام بشه . برای بعد از ضربات خرد کننده و مرگ افرین نیروهای نظامی جمهوری اسلام ایران در منطقه بر علیه حامیان پیدا و نهان امریکا و صهیونیسم باید تعداد زیادی باستان شناس بیان و کاوش و جستجو کنن که این محل و مکان ها و جایی که قبلا اسرائیل بهش میگفتن و محل پایگاه های امریکایی ها بوده . کجاست . چون بلایی بدتر از شخم زدن زمین در انتظار شون هست
    • دلخور IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      14 0
      این طرح ها و دکترین تاریخ گذشته و به درد نخور مال همون ۴۴ سال پیش هستش . الان اوضاع بد جوری فرق کرده . نه این توله سگ مریض و هار منطقه این جرات و شهامت چنین عملی رو داره نه صاحب متوهم و مجنونش
  • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    7 49
    جانم ، جنگ ، یاد پناهگاه‌های بلوکی زمان صدام می افتم ، آژیر و .... جانبی جان چه حالی می ده
    • پویا نوری IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      8 0
      از قضا این اتفاق هر روز داره برای اسرائیل میافته ، چون مردم اسرائیل هر روز از ترس موشکهای دست ساز حماس هر روز مثل موش توی سوراخ پناهگاه هستند، هنوز موشکهای هایپرسونیک ایران شلیک نشده
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      2 1
      از جنگ نمی‌ترسیم اما جنگ جهانی نشانه بی خردی خود ابرقدرتهاست. پس تنها بازدارندگی یعنی ده تا کشور همزمان لندن و بانک جهانی و انحصارات تسلیحاتی را نشانه بروند، و بی پی و بقیه اراذل برده داری قرون.
    • US ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      3 1
      حالا امدیم سربازای امریکایی و انگلیسی امدن مثل مرد بجنگن؟؟انوقت شما دوست داری جنگ رو
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      2 4
      جنگ طلب
  • امیر IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    23 24
    قطعا می‌تونه موفق باشه
    • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      2 1
      باشه تو هم با این خیال خوش باش.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      5 0
      چه خبر از کف خیابان های تل آویو
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      5 6
      اتفاقا من منتظرم چنین اتفاقی بیفته، هم اسراییل به خاک سیاه میشینه، هم تک تک شما تفاله‌های ستون پنجم برانداز بعد از کتک خوردن‌های بسیاری که بس لایقش هستید، از دروازه‌های شهر آویزون می‌شید
  • آدرین DE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    11 12
    نباید در رسانه‌ها خودی این موضوع مطرح شود. عادی‌سازی این موضوعات به ضرر نظام تمام میشود
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    6 4
    راه خردمندانه اینست که همديگر را بپذیریم: با شرایطی مثلا صلح با فلسطینیان و ایجاد کشور فلسطین و کوچ افراطیون صهیونیست از منطقه، می‌تواند زمینه را برای همزیستی مسالمت آمیز اعراب و یهود و همگان در این مهد فرهنگها و تمدن‌ها باز کند. تا بجای درگیری، همگی بسوی نظم جدید و بهتری حرکت کنیم. اسرائیل مجبور نیست گروگان اهداف نظام کهنه جهانی صهيونيسم و کلونیالیسم و استکبار آمریکا باشد، می‌تواند نباشد و بخش مفیدی از خاورمیانه باشد. می‌تواند بجای عو عو برای محافل درحال فروپاشی، بفکر آینده یهودیان باشد که در حسن همجواری آینده ای خردمندانه برای همگان رقم بزنند نسل‌های آینده ساز این سرزمین‌های کهن! می‌توان طرحی نو آورد و رها شد از شرارت طرح شوم چند خاندان یک درصدی برای برده داری روباتیک. می‌توان برده و روبات نبود! و انسان بود و فرهنگهای زیبا داشت و آینده ای درخشان و طبیعتی سالم و افکاری نیک اندیش! چرا باید برده بداندیشان باشند؟ چرا خوشبختی را قسمت نکنیم در سطح زمین و بیاموزیم و یاد بدهیم به فرزندان که فرهنگهایمان برتر است از تمامیت فرقه برده داری جهانی کنونی و اعصار. باید که بتوان گذار کرد از این نظم ننگین، از این پل صراط ..به دورانی بهتر. نوری در آن سوی این غارها سو سو می‌زند! نمیخواهیم در این غارهای وحشت بمانیم تا ابد. نمیخواهیم ابرقدرت بد! نمیخواهیم دشمنی و نفرت! لندن و واشنگتون حق ندارند جهان را گروگان خود بخواهند. یک درصدیها جنون سلطه دارند، و جهانداری نمیدانند. کودکانشان را شاید باید در خانواده های بهتری تربیت کرد تا پایان این دور باطل برده داری قرون.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    30 9
    اسراعیل خیلی غلط کرده
  • از شهرستان سراب IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    20 4
    قطعا حمله به تاسیسات اتمی ایران خیلی مشکلتر و با چالش بزرگتری برای اسرائیل خواهند بود اولین چالش بعد مسافت خواهد بود که با توجه به جغرافیای دورتر و پهناورتر ایران اسرائیل به سوختگیری هوایی نیاز پیدا خواهد کرد و باید تانکرهای سوخت رسان را وارد عملیات کند با توجه به ببودی روابط ایران و عربستان اسرائیل دیگه نمیتونه از اسمان عربستان به این منظور استفاده کنه چالش دوم پدافند هوایی بسیار قوی و رادارهای ایران هستند که نشان دادند واقعا خوب کار میکنند انها پهپادهای پیشرفته و رادار گریز امریکا رو کشف و نابود کردند چالش سوم نوع واکنش ایران خواهد بود که با واکنش عراق و سوریه تفاوتهای زیادی خواهد داشت حتی دست ایران برای انجام عملیات توسط گروههای نیابتی خودش هم بازتره بنظرم اسرائیل رو خیلی بزرگ نشون میدهید اسرائیل یک کشوری کوچک و متوسط از لحاظ ارتش هست نیروی اتمی هم چنان بکارش نخواهد امد
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      4 5
      در صورتی که غلطی بخواد بکنه از باکو انجام خواهد داد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    5 5
    تا حالا هیچ روسی گفته میخواهیم به ایران سوخو۳۵ بدیم ؟!
    • !! IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      3 2
      نادون ! داده و تحویل هم گرفتیم ! افتاد ؟!
    • DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      2 1
      20:08 نادون تویی که مثل اربابات مدام دروغ میگی
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    8 1
    احتمال حمله اسرائیل وجود داره و باید آمادگی کامل داشته باشیم چون سابقش رو داره ولی اینکه موفقیت آمیز باشه کاملا قابل تردیده، در ضمن بدون شک پاسخ کوبنده ای از رزمندگان اسلام دریافت خواهند کرد، مبدا یعنی اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد. آزادی قدس نزدیک است به یاری خدا.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    5 0
    خخخ اسراییل تا حالا چند بار حمله کرده. هیچ اتفاقی نیفتاده. ایران سر جاشه سرزمین های اشغالی هم سر جاشه.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 0
    مشرق جنگ به خیر ایران و اسراییل نیست. هردو ضرر شدید خواهند دید و اصل منفعت آمریکا و اتحادیه اروپا با عنگل لیس خواهند برد. به طبل جنگ نکوبید دودش تو چشم منطقه و خودمون میره.
  • CA ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    7 5
    برام جای سواله با این همه حملات اسرائیل در ایران که در این مقاله هم بهش اعتراف شده ولی تا حالا ایران مستقیمن به اسرائیل موشکی شلیک نکرده در حالی که اقلیم کردستان یک صدم این خرابکاری هارو در ایران انجام نداده ولی مورد حمله مستقیم موشکی قرار گرفت اگه این اسمش ترس از اسرائیل نیست پس چیه؟
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 1
      نه ترس نیست. کمی فکر کن، پاسخ در تاريخ نهفته است. در اخلاق جوامع ما نهفته. در راز پوریم نهفته. مردخای چه سالی که جانشین خشایارشاه شد. ۲۵۰۰ سال است که در منطقه حکومت دارند. این یعنی الیگارشی منطقه همگی از فرقه مردخای هستند و همان قبایل. چه فرقه ای داشته مردخای؟ حرمسرا آورده به دربار. فرقه حرمسرای بابیلان. یعنی اصلا در اسارت نبودند، بلکه خود از برده داران بابیلان بودند. خب؟ ۲۵۰۰ سال زمان زیادیست با وجود آنهمه حرمسراها در تمامی دربارهای شرق و غرب عالم. همه آن دربارها تحت نفوذ همان فرقه بوده. فرقه وگاس! با حساب سرانگشتی هم می‌توان فهمید چه درصدی از جمعیت ایران و منطقه و جهان از تبار اینهاست. جنگ افروزی و داعش نشان این فرقه بوده تا بوده. اما در تمامی جنگها دو طرف جبهه دست خودشان است. جنگ جهانی فقط زمانی براه می‌اندازند که همه ارتش‌ها تحت کنترل خودشان باشد. همانند اروپا که دروازه ها یکایک گشوده میشد به روی هیتلر. الان هم سیاستمداران از محافل پنهان دستور و خط مشی می‌گیرند. هیچکس سر خود تصمیمی نمی‌گیرد. پس هیچکس پاسخی به اصل کاریهای جنگ افروز جهانخوار نمیدهد هرگز. کاخها و معابد و مقر آنها در دو جنگ جهانی سالم مانده. و اینک کنترل بیشتری دارند نه کمتر. پس اگر همه ملل را هم محو و جایگزین کنند، هیچ عکس العملی در برابرشان ممکنست نباشد هرگز. بعلاوه اینکه اینک ایستگاه فضایی را دارند که پیش از آغاز جنگ جهانی بگریزند. و از حالا تمامی قبایل کودکخوار (حاکمان پنهان جهان) بلیط خریده اند و هتلشان را رزرو کرده اند. مگر اینکه ایستگاه فضاییی وجود نداشته باشد، که آنگاه جنگ جهانیشان همراه جشن پوریم نابودی جهان (آرماگدون) به تعویق می افتد. دلیل وجودی اینهمه روبات هوشمند همینست. که تا بازگشتشان کار را تمام کنند روبات‌ها و زامبی ها و دواعش دست پرورده سلطه جهانی. مگر اینکه روبات‌ها از یک درصدیها هوشمندتر باشند و دستشان را بخوانند و رودست بزنند، برای نجات جهان از شر انواع مادون جانورانی که جهانخوار شدند با توحش. سپس لابد جمعیت جهان تست می‌شود و اگر آثاری از ژن بیمار الیت داشت، جنون سلطه آنان هم درمان می‌شود. و این یعنی همان هوش مصنوعی که قرار بوده نابودگر جهان باشد، منجی جهانیان می‌شود، و سپس عصر تازه ای به دور از شرارت‌ها.
  • امام خامنه‌ای IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    بنظرم ایران باید حمله پیشگیرانه ایی ترتیب بده و با شناسایی دقیق محل قرار گیری رآکتور دیمونا اقدام به نابودی اون کنه و همزمان وزارت دفاع رژیم صهیونسیتی نابود کنه و تمام نیروهای نیابتی فعال و اماده جنگ کنه اینجوری امریکا دخالت میکنه و درخواست توقف جنگ مطرح میکنه این جنگ به صلاح ایرانه و اجتناب ناپذیر هست هرچی زمان بگذره هزینه این جنگ بیشتر میشه پس باید هرچی سریعتر حمله اتفاق بیوفته
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    هیچی 🚀چون بمب اتمی ما در آنجا نیست.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    4 0
    باتوجه اعتراف حمله صهیونیست ها به تاسیسات اتمی سوریه و عراق باید سوری ها تاسیسات اتمی صهیونیست ها را هدف قرار دهند و جهان را از این کثافت ها پاک کند
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 3
    هرگز لبنان به حزب الله اجازه حمله به اسرائیل نمی دهد چون می داند لبنان نابود می شود که در جنگ ۳۳ روزه بر آن هیچ هست
  • US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 0
    اسرائیل خوابش رو هم اگه ببینه دیگه از این خواب بیدار نمیشه. وقتشه الان دستکاری بکنیم اسرائیل رو
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    موجودیت خودش برابر می شود با 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 1
    به دلایل واضح این ها همه تبلیغات و جنگ روانیه اولا ایران کشوریست پهناور و فلسطین اشغالی تقریبا یک باریکه ساحلیه یعنی هر چقدر ایران دست بازی دارد برای پخش کردن داشته هایش , صهیونیست ها ندارند درواقع این جنگیست که به خسارت دیدن ایران و محو موجودیتی صهیونیست ها ختم می شود بلحاظ جمعیتی هم وضعیت متفاوت است ایران 85 میلیون نفر جمعیت دارد کل جمعیت یهودیان در دنیا 15 میلیون نفر نمی شه دوما ایران یک کشور منسجم است اگر جنگی رخ دهد اما وضعیت در سرزمین های اشغالی متفاوت خواهد بود چون ایران حتما پایگاه های نظامی و فرودگاه ها و مناطق سیاسی اقتصادی آن ها را الک خواهد کرد و این بهترین فرصت است که مقاومت غزه و سایر گروه های مقاومت در داخل فلسطین و حزب الله و ارتش سوریه از شمال بیان و فصل شکار را استارت بزنند لبنانی ها و سوری ها براحتی خاکشونو پس می گیرن فلسطینی ها هم هر چی یهودی ببینن براحتی تمام , هلاک خواهند کرد در تک تک پناهگاه های این ها را باز خواهند کرد سوما ایران در لبه گریز هسته ایه و توانایی ساخت موشک هایی با برد بیش از 10 هزار کیلومتر را هم دارد اونم زیر 1 هفته , این یعنی تهدید اتمی خود خاک آمریکا یعنی آمریکا می داند ایران , ژاپن نیست بمب اتمی به ایران بزنن ایران متقابلا واشنگتن و نیویورک را بمب اتم ویران خواهد کرد و ایران پهناور هم هست برعکس ژاپن که یک باریکه 3 هزار کیلومتریه این وسط ممکن است کشوری مثل کره شمالی هم عقده گشایی کند این کشور هم یک کشور اتمی با دارایی موشک های برد بلند است خیلی اتفاقات پشت هم می افته مثلا پس گرفتن تایوان توسط چین و این دومینوی اتفاقات می تونه کار را کاملا از دست آنگلوصهیون ها خارج کنه آن ها چنین چیزی نمی خواهند , یک کتاب می شود نوشت که چرا این ها صرفا جنگ روانی تبلیغاتیه .
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 2
    تهدیدات توخالی، با پهباد و یک ابر رهگیر که نمیشه به اسرائیل حمله کرد، اسرائیل یک منطقه بسیار فشرده و کوچیه، بر خلاف اکراین، حمله موشکی با تعداد بالا کار این رژیم تمام خواهد کرد
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      4 3
      اسرائیل یک کشور اتمی هست
  • Alireza DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 9
    مشرق جان شما درون ایران کدوم جوون می خواد بره بجنگه؟
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      9 4
      تورو سننه. از اول هم قرار نبود همجنسبازای پناهنده برلین برای ایران بجنگند، امثال حججی و علی‌وردی فراوان هستند
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      2 1
      تا ارمان علیوردی ها هستن متعجبم که بازم زر زر میکنید
  • مجتبی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    جنگنده های سوخو باید در زمان ترور سردار دلها از روسیه خریداری می شدند. ایران به بیش از بیست فروند جنگنده سو 57 و تعداد بیشتری سو 35 و تعدادی هم سوخو 34 و حتی سوخو 30 نیاز دارد تا توان بالقوه ای به نیروی هوایی داده باشیم. این جنگنده ها در لیست فروش برای ایران از نظر روسیه قرار دارد
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      1 5
      خواب دیدی خیره به همین خیال باش
  • ناشناس IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 4
    یکبار برای همیشه سر حرفاتون بایستید وبا اسرائیل درگیر بشید ببینید واقعا میتونید محوش کنید بعد اعتبار جهانی رو پیدا کردید اگه واقعا بتونید
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      3 4
      اسرائیل یک کشور اتمی هست
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    بزرگترین هنر اسراییل اجرای دسیسه به کمک خود نفوذی ها در داخل هست نیازی به حمله مستقیم ندارد از داخل کشور به کمک جاسوس ها و نیروهای خیانت پیشه نقشه حملات را اجرایی می کند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 1
    سابقه اغراق؟ گلوبال هاوک؟ عین‌الاسد؟ و ... . شما نبودید که با دو بمب اتم دو شهر ژاپن را از بین بردید و در ثانیه‌ئی حدود سیصدوپنجاه هزار انسان را ناکار کردید؟ بعد هم گفتید اگر تسلیم نشوید با بمب اتمی دیگر (که نداشتید) بقیه شهر ژاپن را از بین خواهید برد. اغراق مگر چیست؟ بعلاوه، غرب از بدو طمع به ایران و کشورهای دیگر از عنصر اغراق در جنگ شناختی استفاده کرده‌است.
  • سید FR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 2
    جانم فدات جانم جانم جنگ دارد می شه چه کیفی دارد . منتظریم بیا
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      4 5
      خیلی عاشق جنگی پاشو برو سوریه بجنگ و شربت شهادت و نوش جان کن
  • FR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 1
    اگه به شهرهای ایران حمله اتمی کنه چطور؟
  • IT ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    4 0
    قطعا تکی نمیاد و با آمریکا و اروپا میاد
  • علیرضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 1
    ایران باید یک موشک بالستیک با برد دو هزار کیلومتر و سر جنگی هشت تنی بسازه برای زدن تاسیسات اتمی
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      1 1
      دولت ترسوی رئیسی فعلا که تست های فضایی رو هم عقب انداخته رونمایی از چنین بالستیکی به کنار
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 1
    عزبز دل با این وضعیت داغون اقتصادی و اجتماعی و دو قطبی می خواهید با اون حرامزاده ها بجنگید؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    هیچ نمیشه
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 4
    اسرائیل نخواهد گذاشت سوخوها به ایران تحویل داده شود
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 1
      فعلا که تحویل دادن ن تو و ن اربابت هیچ غلطی نتونستید و نه کردید طبق روال معمول
  • چی بگم IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    آرزوی مفقیت برای هستش قدرت شدید وعطیم ابران که انشالله چنان پیشرفت کنه که نام تهدید هم بترسن بگن
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 0
    ان شاالله که ارتش و نیروی نظامی سپاه مثل دولتهامون توخالی نیستن و به وعده هاشون عمل میکنن.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    چقدر داستان سرایی کردی مشرق جون
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    3 1
    هیچ حمله ای در کار نیست؛هممون سر کاریم
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      1 0
      اگه رهبری مث تو میخوایت رو هوا فرمان جنگ بده خب الان نه ایران وجود داشت ن ایرانی
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 1
      یه نفر از ۸۵ میلیون نفر مشنگ
  • یزدان IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    چند صد بار بمب بارون کرد و صداتون در نیومد
  • مرصاد IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 1
    اسرائیل با حمله به ایران ؛ نابودی خود را تضمین میکند !!
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 3
    حزب الله لبنان و حشدالشعبی از ایران خط نمی گیرند آنها حافظ منافع کشورشان هستند
  • Karim IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    سوال اصلی اینکه آیا طرح و برنامه ای تهیه و آماده شده است برای پاسخ به حمله احتمالی اسرائیل؟
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 1
    رژیم صهیونیستی= رژیم اشغالگر
  • فروغی عشق سید علی US ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 1
    اسرائیل و آمریکا حاضر به از دست دادن هژمونی در ممالک نیستند
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    در کمال تاسف و تاثر امروز در خبر ها داشتیم که در اثر موشک باران رژیم نحس و نکبت بار اسراییل یکی از فرزندان ایران بزرگ به شهادت رسیده
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    در کمال تاسف و تاثر امروز در خبر ها داشتیم که در اثر موشک باران رژیم نحس و نکبت بار اسراییل یکی از فرزندان ایران بزرگ به شهادت رسیده که ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده جلیل القدر این شهید بزرگوار امید وارم که تلفات ما همین اندازه باشد
  • رضا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    هرچی جواب حملات در سوریه را داد اون حمله را هم جواب میدهد
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      دوشب تموم حمله راکتی ب بیت المقدس رو کی زد فکر میکی؟ بمبگذاری کف شهر و ترور مقامات بلند پایشون کار کیه؟ کشتیشون زده شد کار کیه؟ از فضای مجازی بیا بیرون یکم واقعیت ببین با گنبد اهنینشون حتی رقیب راکتورای ایران نیستن
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 1
    عربستان و شیخک های شکم گنده عرب اهمیت صلح و آرامش را دانسته و برای دوستی با ایران به پالس ها و پیغام و پسغام های ما پاسخ مثبت داد.
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 3
    عربستان و شیخک های شکم گنده عرب اهمیت صلح و آرامش را دانسته و برای دوستی با ایران به پالس ها و پیغام و پسغام های ما پاسخ مثبت داد. اما اینجا ؛ هستندکه گرم از اختلاط معجون سنتی و صنعتی عقل نداشته شان را در تاقچه گذاشته و اسیر احساسات شان گشته و در سرنای جنگ می دمند
  • فرقه Moloch IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 0
    جهود خواهان نابودی جهان هستن.
  • جانباز جنگ IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    شهادت یکی از بچه های سپاه رو در سوریه به دست اسراییل تسلیت عرض می کنم برادران نباید قدرت دشمن بخصوص دشمنانی که سلاح اتمی دارند رو نادیده گرفت بخصوص که تسلیحات اتمی هم داره
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    برجام ضربه سنگینی به بازدارندگی ایران زده..اکثر مخالفین ایران اتمی از طرفداران تجزیه ایران به شرط لغو تحریم ها هستن و اصلا براشون مهم نیست ایران در هر جنگی به خاطر اتمی نبودن اشغال و تجزیه بشه چون اصلا در باطن ایرانی نیستن یک دلال و تاجر و معامله گر هستن
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    چند روز پیش اسراییل یک ماهواره نظامی سار به نام افق13 به فضا پرتاب کرد دیروز هم یک ایرانی رو شهید کرد در سوریه این مانور قدرت اسراییل ناشی از ارسال سیگنال ضعف از سوی ایرانه
  • اصلاح طلب IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    2 1
    اینکه شما فکر می کنید اسراییل بعد حمله ایران فقط تماشا می کنه و با یک بمب هیدروژنی یک مگاتنی اتمی با موشک قاره پیمای جریکو تهران رو به یک خاکستر با 15 میلیون جنازه سوخته تبدیل نمی کنه عجیبه!
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      2 1
      به قول رهبری تا اونا بخوان کاری کنن دیگه اسرائیلی وجود نخواهد داشت برو تو بغل خاتمی تو رو چ به این حرفا
  • مسعود دیپلمات IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    6 3
    به دلایل ژئوپلیتیک، ایران هیچگونه امکان حمله نظامی به سرزمین فلسطین اشغالی را ندارد. کشورهای همسایه این رژیم هم هیچگاه قدرت و توان مقابله با این رژیم را نداشته و نخواهند داشت. لذا تنها راه نابودی این رژیم جعلی، مبارزه خود فلسطینی ها و جبهه مقاومت تحت الحمایه ایران است و لاغیر. فلسطینی ها که بغیر از سنگ پرانی و فرار کار دیگری نمی کنند! جبهه مقاومت هم از راه دور فقط شعار میدهد و بس!. لذا بدیهی است که تهدید حمله به تاسیسات هسته ای ایران نیز فقط در حد شعار و رویا است و بس، که البته در صورت جدی شدن، به معنی خودکشی رژیم جعلی تلقی شده و امکان اقدام پیش دستانه ایران هم وجود دارد.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    ایران سی و شش هزار موشک با برد رسیدن به تل آویو داره
  • حسین IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    حمله به تاسیسات هسته ای ایران حماقت محضه چون با این کار ایران هم متقابلا به کشور حمله کننده پاسخ خرد کننده میده و قطعا بعد از این حمله ایران در دکترین اتمی خودش تجدید نظر میکنه ،جامعه جهانی راهی جز احترام به ایران و لغو تحریم ها نداره .
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 2
    تنها راه مقابله با دکترین بگین تقویت زیرساخت هسته ای و تولید سلاح های متنوع و مختلف اتمی است. به موجب امر تجمیع قوا و استفاده حداکثری از آن که جزو محکمات قران کریم است و در آیه ۶۰ انفال مورد اشاره قرار گرفته نه تنها استفاده از سلاح هسته ای حلال بلکه از اوجب واجبات است. اگر چنین راهبردی در برنامه های بالادستی حاکمیت و نظامی جمهوری اسلامی نباشد اطلاق سفیه حتمی است: وَمَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِيمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَيْنَاهُ فِي الدُّنْيَا وَإِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ ﴿۱۳۰﴾ و چه كسى جز آنكه به سبك ‏مغزى گرايد از آيين ابراهيم روى برمى‏ تابد و ما او را در اين دنيا برگزيديم و البته در آخرت [نيز] از شايستگان خواهد بود (۱۳۰) سوره بقره عقلانیت حتما پیشفرض تنقیح و تحقیق مناط عدالت شیخ الشریعه و حاکم شرع است. بر سفیه حرجی نیست و ولایت قهری راه حل مسئله است که شارع تبیین فرموده: فَإِنْ كَانَ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفِيهًا أَوْ ضَعِيفًا أَوْ لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ وَاسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجَالِكُمْ فَإِنْ لَمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الْأُخْرَى وَلَا يَأْبَ الشُّهَدَاءُ إِذَا مَا دُعُوا وَلَا تَسْأَمُوا أَنْ تَكْتُبُوهُ صَغِيرًا أَوْ كَبِيرًا إِلَى أَجَلِهِ ذَلِكُمْ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ وَأَقْوَمُ لِلشَّهَادَةِ آیه ۲۸۲ سوره بقره اسلام انسدادی ندارد و بن بست ساخته و پرداخته ذهن ما است که منجر به جهالت فراگیر و سقوط نظام می‌شود علاوه بر این که آقایان جهت حفظ حکومت اگر لازم باشد بدون اذن شیخ الشریعه برای فرد مطلع از فقاهت و محتاط به تقلید بنا بر مصلحت تشخیصی تمام حرام ها را حلال و حلال را حرام اعلام کردند که درست است چرا که حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است و در صدر امور قرار دارد. والسلام علی من اتبع الهدی
  • ناشناس م IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    یعنی اگر جرات کنن حمله به خاک ایران داشته باشند بازم عین بزدلا میخواهید نیابتی حمله کنید!؟خاک عالم
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    برای جلوگیری از حمله اسرائیل به ایران و یا میروزی در این نبرد ایران ۲ سناریو تسلیحاتی پیش رو دارد یا خرید ۲۰۰ جنگنده سوخو ۳۵ و ۳۲ گردان کامل اس ۴۰۰ و ۱۰۰ سامانه بوک ام ۳ و تور ام ۲ که با توجه به توان مالی ایران توان صنعتی روسیه و عدم تمایل روسیه و تفکرات حاکم بر مُئولان سیاسی و نظامی کشور در نخریدن سلاح از خارج از کشوز میتوان گفت محال است دوم داشتن حداقل ۳ تا ۵ کلاهک اتمی که آن نیز به دلیل تفکرات مقامات ارشد و عواقب این دسترسی باز محال است تنها در این دو زمینه توازن قوا مانع جنگ خواهد شد من بحث شجاعت شهادت و انداد های الهی را نکردم ثرفا مبحث بنده مصالح مادی و تسلیحاتی است.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    برای جلوگیری از حمله اسرائیل به ایران و یا پیروزی در این نبرد ایران ۲ سناریو تسلیحاتی پیش رو دارد یا خرید ۲۰۰ جنگنده سوخو ۳۵ و ۳۲ گردان کامل اس ۴۰۰ و ۱۰۰ سامانه بوک ام ۳ و تور ام ۲ که با توجه به توان مالی ایران توان صنعتی روسیه و عدم تمایل روسیه و تفکرات حاکم بر مُئولان سیاسی و نظامی کشور در نخریدن سلاح از خارج از کشوز میتوان گفت محال است دوم داشتن حداقل ۳ تا ۵ کلاهک اتمی که آن نیز به دلیل تفکرات مقامات ارشد و عواقب این دسترسی باز محال است تنها در این دو زمینه توازن قوا مانع جنگ خواهد شد من بحث شجاعت شهادت و انداد های الهی را نکردم ثرفا مبحث بنده مصالح مادی و تسلیحاتی است.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    ما ایرونیا خودمون بمب اتم هستیم 🌏 نفهمیدن تابحال؟
  • مملی IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اینارو ولش کن کی کاخ سفید میکنیم مهدیه واشنگتن
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    کشور غاصب متاسفانه جسوره و توانسته تعداد زیادی افراد عالم و ساده را ترور کند
  • جمال IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    اسرائیل سطل زباله ایست که کشورهای امریکایی واروپایی یهودیانشانرا درآن ریختند تاراحت ترزندگی کنند.ومواظب این سطل زباله اند که خراب نشودوآشغالهایش نریزد.ودوباره برنگردند تمام والسلام.
  • رضا ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خدا نکنه اسراییل به جمهوری اسلامی حمله کنه،همین فقط خدا نکنه
  • KING CH ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    دوستان امریکا انگلیس اسراعیل توانایی حمله به ایران رو ندارن ایران قدرت واقعی شو رو نکرد اگر بدونید چرا ایران اذربایجان رو نزد وجنگ نشد میفهمید که از ترس یا عدم توانای نیست که ایران اسراعیل رو نمیزنه و وارد جنگ نمیشه. ایران به اذربایجان یا اسراعیل حمله نمیکنه چون میدونه حمله کردن به ضررشه چوون اگر به اسراعیل حمله کنه ابر قدرت ها پشت اسراعیل هستند و این تمامن به ضرر ایران است . ایران وارد جنگی نمیشه که میدونه ضرر میکنه پس بیشتر درحالت دفاعی هست ایران متحدانی مثل یمن لبنان عراق روسیه داره اما همین کشورا از خود ایران تصلیحات میخرن و هیچ صودی در این جنگ ها ندارن پس در نتیجه ایران به علت ترس یا عدم توانایی نیست که واارد جنگ نمیشه
  • CH ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    خیالت تخت نمیتونه از اتم استفاده کنه بلکه کله قوطی باشه اگر از اتم استفاده کنه کشورای اروپایی عقیدشونو نسبت به امریکا عوض میکنن و عدم همکاری و کشور های روسیه و چین وارد جنگ میشن و این یعنی به فنا رفتن امرکا
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    به نظرم جمهوری اسلامی توانشو داره اسرائیل رو نابود کنه منتهی اگه این کارو بکنه همه کشورا با ایران قطع رابطه می‌کنن و وضعیتمون از ونزوئلا هم داغون تر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس