«سیل و سردار» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «سیل و سردار»شامل خاطرات شفاهی حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان با حضور حبیب احمدزاده، فاطمه بویره و نویسنده کتاب محمدعلی بخشی پور در کتابشهر بهارستان برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، همزمان با ایام سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، آیین رونمایی از کتاب «سیل و سردار»؛ خاطرات حضور آن شهید والامقام در سیل خوزستان با حضور حبیب احمدزاده، نویسنده و منتقد ادبی، فاطمه بویره، از راویان کتاب و خبرنگار شبکه العالم و محمدعلی بخشی‌پور نویسنده کتاب از ساعت ۱۶ چهارشنبه ۱۴ دی در کتابشهر بهارستان برگزار می‌شود.

در معرفی کتاب «سیل و سردار» که توسط انتشارات راه یار منتشر شده، می‌خوانیم: «کسی که به مقوله نظامی از منظر بشردوستی می‌نگرد پس حتما در حوادثی همچون سیل و زلزله نیز نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و ناآرامی انسان‌ها و جان‌های خسته برای او نیز ناگوار است و این ویژگی هم در زلزله هولناک بم و هم در سیل مهیب خوزستان، بیش از پیش در حاج‌قاسم سلیمانی نمایان شد. آن منطقی که او را در دهه شصت به جبهه‌های نبرد حق علیه رژیم باطل بعث و در دهه نود به مبارزۀ علیه داعش کشاند، همان انگیزه او را در دهه هشتاد در میان زلزله‌زدگان بم و نهایتاً در سال ۱۳۹۸ به میان سیل‌زدگان خوزستانی آورد تا ضمن همدردی با مردم، برای کاهش آلام متأثرین از آن سیل کم‌نظیر قرن، به چاره‌اندیشی بپردازد.

وارد نشدن خدشه به عنصر کرامت انسانی در سیل خوزستان، برای او دغدغه مهمی بود به طوری که در دیدار با گروه‌های جهادی می‌گفت: چه چیزی بالاتر از این است که کرامت یک انسان را حفظ کنید تا از خانه‌اش آواره نشود یا اینکه در اردوگاه‌ها کرامتش حفظ شود؟! ... اگر با حفظ کرامت مردم و بدون خسارت انسانی این کارها را انجام دادیم بدون شک نتیجه مهمی می‌توانیم بگیریم.

«سیل و سردار» مجموعه‌ای از خاطرات حضور به یاد ماندنی سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جمع مردم سیل‌زده استان خوزستان است که یادآور خاطرات آخرین روزهای حیات پربرکت او نیز محسوب می‌شود.»

علاقه‌مندان برای حضور در این رونمایی می‌توانند در روز و ساعت تعیین شده به فروشگاه کتابشهر بهارستان واقع در تهران، میدان بهارستان، خیابان ابن‌سینا، روبروی بیمارستان طرفه مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس