کد خبر 14521
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز گفت: در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي و برخورد با اراذل و اوباش در سطح استان تهران و البرز 80 شرور و اراذل و اوباش معروف شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع رساني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، سردار عليرضا اکبرشاهي، فرمانده انتظامي استان تهران و البرز با اعلام خبر دستگيري 80 تن از اراذ ل و اوباش معروف گفت : در ادامه اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش و در راستاي برقراري آرامش و امنيت براي شهروندان ، طي 6 روز گذشته ماموران پليس امنيت و اطلاعات فرماندهي انتظامي استان تهران و البرز 80 تن از اراذل و اوباش معروف و مطرح را دستگير کردند .
وي با اشاره به اينکه موضوع اقدامات مجرمانه اراذل و اوباش از جمله نزاع ، درگيري منجر به ضرب و شتم ، قمه کشي ، تظاهر مستانه ، آدم ربايي و تجازو به عنف به پليس اطلاعات و امنيت عمومي اعلام شده بود ، افزود : با شناسايي مخفيگاه ها و پاتوق هاي آنها اقدامات اوليه براي جمع آوري اطلاعات و سوابق آنها صورت گرفت تا اينکه با هماهنگي هاي قضايي در هنگام اجراي اين طرح تمامي اراذل و اوباش شناسايي شده و خطرناک در مناطق مختلف 11 شهرستان تحت فرماندهي توسط ماموران پليس اطلاعات دستگير شدند .
اکبرشاهي با بيان اينکه ماموران اين طرح را از نهم الي چهاردم آبان ماه به مدت يک هفته در سطح تمامي شهرستان هاي استان هاي تهران و البرز اجراء کردند ، گفت : اراذل و اوباش توسط اقدامات اطلاعاتي و پليسي از سوي ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شناسايي و دستگير شدند .
به گفته وي 24 نفر از اراذل و اوباش دستگير شده که از افراد شاخص و خطرناک هستند ، داراي سوابق متعدد کيفري بوده و 15 نفر از دستگيرشدگان نيز تحت تعقيب پليس قرار داشتند .
وي افزود : از دستگيرشدگان تعداد 18 قمه ، تعداد زيادي چوب و چماق ، يک دستگاه موتورسيکلت ، يک دستگاه خودرو پرايد و 4 قبضه اسحله شکاري کشف و ضبط شد .
سردار اکبرشاهي با بيان اينکه از ابتداي سال جاري 190 تن از اراذل و اوباش شاخص در طرحهاي مختلف ارتقاء امنيت دستگير شده اند ، اظهارداشت : از اين تعداد 91 نفر به مراجع قضايي تحويل و روانه زندان و 99 نفر ديگر با قرار وثيقه از سوي مراجع قضايي آزاد شدند که تحت کنترل پليس مي باشند.
وي افزود : تمامي افراد دستگيرشده به همراه پرونده متشکله به مراجع قضايي معرفي شدند و چنانچه تعدادي از آنها با قيد وثيقه آزاده شوند موظف هستند بصورت ماهانه خود را به پليس اطلاعات و کلانتريهاي سطح حوزه معرفي و گزارشي از اقدامات خود ارائه دهند که در غير اينصورت و در صورت تکرار اقدامات مجرمانه از سوي اراذل و اوباش ، پليس قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد .
فرمانده انتظامي استان تهران و البرز يکي از اولويت هاي اصلي پليس را برخورد با اراذل عنوان کرد و ادامه داد : برخورد با اين افراد موضوع مشترک بين پليس و مردم است .
وي خاطرنشان کرد : خواسته پلس از مردم اين است ، در صورتي که در ارتباط با اراذل و اوباش اطلاعاتي دارند موضوع را به پليس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به گزارش هاي مردمي رسيدگي و در جهت برخورد با اين افراد اقدام شود .
وي در پايان با بيان اينکه در اين طرح تعداد 123 نفر از اراذل و اوباش که تحت کنترل پليس بودند احضار شدند و تحت بازجوئي هاي معمول قرار گرفتند ،گفت : برخورد با اراذل و اوباش به صورت مقطعي صورت نمي گيرد و محدود به زمان خاصي نيست و پليس خود را موظف مي داند نسبت به شناسايي و دستگيري افرادي که شرارت مي کنند اقدام کند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس