جزئیات طرح اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر/وزیر ارتباطات: هیچ‌کدام از پیام‌رسان‌های داخلی تعطیل نمی‌شود

وزیر ارتباطات گفت: دنبال این هستیم که هر شخص با هر پیام‌رسان ایرانی که دارد بتواند به پیام‌رسان‌های داخلی دیگر ارتباط برقرار کند.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، درباره طرح اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر گفت: ما دنبال این هستیم که هر شخص در هر پیام‌رسان ایرانی که حضور دارد، بتواند به کسی که در آن پیام‌رسان نیست و در پیام‌رسان ایرانی دیگری حضور دارد، در قدم اول پیام مستقیم بدهد و سپس گروه‌ها و کانال‌های مشترک داشته باشند.

وی افزود: همکاران ما بر روی این قضیه کار می‌کنند و ان‌شاءالله برنامه ما این است که تا دهه فجر و یا حداکثر تا آخر سال این اتفاق بیافتد، یعنی دیگر فرق نکند که شخصی کدام یک پیام‌رسان داخلی را دارد و با هریک از آن‌ها بتواند با اشخاص در پیام‌رسان‌های دیگر در ارتباط باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با این اقدام هیچ یک از پیام‌رسان‌ها تعطیل نمی‌شود و هر کدام هویت خود را به صورت مستقل دارد. این روندی است که در دنیا هم دنبال می‌شود و الان اتحادیه اروپا استانداردی را در این مورد وضع کرده و یک استاندارد جهانی به نام MXP (مرکز تبادل پیام) روی آن طراحی شده و دنبال می‌شود که در عین تنوع همه پیام‌رسان‌ها یکپارچه شوند.

زارع‌پور اظهار کرد: ما از حضور هر کدام از پیام‌رسان ایرانی که استانداردهای لازم را داشته باشد و پروتکلی که برای پیاده‌سازی این طرح لازم است را اجرا کنند، استقبال می‌کنیم. هم‌اکنون بله، ایتا، سروش پلاس و روبیکا در دستورکار هستند و گپ و آی‌گپ هم درحال پیاده‌سازی پروتکل‌ها هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: این یک فرصت است و در این طرح هرکس با هر سلیقه‌ای می‌تواند پیام‌رسان مورد علاقه خودش را داشته باشند ولی در عین حال با همه مردم در پیام‌رسان‌های دیگر ارتباط باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • البحرین لنا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 6
    با این اوصاف بله پیامرسانی است که کاربردی تر است
  • داود امیری IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 3
    با توجه به مثبت بودن این اقدام ولی بهتر هست یک پیام رسان قوی از دل این پیامرسانها بیرون آمده وبر روی آن تمرکز شود
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 0
      احسنت من هم بر همین باورم
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 2
    دولت انقلابی هم در هیچ پیام‌رسان داخلی حضور ندارد و دنبال تیک آبی است،،،
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    دولت باید به مردم حق انتخاب دهد که از کدام پیام رسان استفاده کنن،تا زمانی که پیام رسان داخلی قابل مقایسه با پیام رسان خارجی نیست،نباید فیلتر شود،بنده با فیلتر شدن اینستا موافقم ،ولی واتساب یک چیز معمول و ابتدایی است، ‌استفاده از آن راحت تر است و باعث سر گرم شدن مردم است،لذا اینجانب از آقای وزیر خواهشمندام که در بحث فیلتر کردن واتساپ تجدید نظر کنند.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    والا اگه همه رو با هم ادغام میکردید خیلی بهتر بود.
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    👏👏👏👏👏
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    چرا آی پی های غیر ایرانی امکان استفاده از پیامرسانهای داخلی را ندارند؟ خانواده هایی که در کشورهای مختلف هستند یا صنعتگران و تجاری که با طرفهای خارجی در ارتباط هستند چه کنند؟ آیا امنیت پیامرسانهای داخلی پایین است یا سرورهای آنها توان بین المللی شدن را ندارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس