سیاست جدید مهاجرتی جانسون برای نجات از رسوایی «پارتی‌گیت»

"مهاجرت یا فرار یا سیاه‌نمایی"؛ آنها که از ایران می‌روند اسیر کدامیک از این مفاهیم شده‌اند!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کلید حل معضل آلودگی هوا در دست "مردم"

اگر امام‌جمعه نبودم با دوچرخه رفت‌وآمد می‌کردم

درد دل‌های وزیر کشور درباره گرانی و دلالان/ اگر امام‌جمعه نبودم با دوچرخه رفت‌وآمد می‌کردم

آیت ا... سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه امروز زندگی ماشینی خطرات زیادی را متوجه جامعه بشری به ویژه در حوزه محیط زیست کرده است، گفت: اهمیت طبیعت و محیط زیست و حفاظت از آنها باید در کتب مدارس ابتدایی گنجانده و از سنین پایین به بچه‌ها آموزش داده شود.

به گزارش ایرنا، عضو مجلس خبرگان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اضافه کرد: من اگر امام جمعه نبودم حتما با دوچرخه رفت و آمد می‌کردم چرا که آثار اجتماعی بسیار زیادی دارد. [1]

*باید پذیرفت که علت اصلی آلودگی در کلانشرهای دنیا علیرغم همه پیشرفت هایی که در علم استحصال سوخت حاصل شده اما "تردد بی رویه خودروهای شخصی" است.

گفته می شود در برخی کلانشهرهای جهان، در روزهای آلوده از تردد خودروهای تک سرنشین و حتی گاهی دو سرنشین نیز جلوگیری می شود. کاری که در کلانشهرهای ایران انجام نمی شود.

به سخن دیگر اینکه کاهش استفاده از خودروهای شخصی به نحو چشمگیر، اصلی ترین عاملی است که می تواند موجب کاهش آلودگی هوا شود.

عاملی که البته موارد جایگزین رفت و آمدهای خودرویی از قبیل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده روی و دوچرخه سواری نیز می تواند کمک موثری به آن داشته باشد.

***

درد و دل‌های وزیر کشور درباره گرانی و دلالان

درد دل‌های وزیر کشور درباره گرانی و دلالان/ اگر امام‌جمعه نبودم با دوچرخه رفت‌وآمد می‌کردم

احمد وحیدی، وزیر کشور دولت رئیس جمهور رئیسی طی سخنانی در مراسم تودیع استاندار خوزستان با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی هستیم بیان کرد: در بحث خودرو، دولت تلاش زیادی برای ساماندهی قیمت ها می کند اما بخش عمده ای از این افزایش ها توسط دلالان رقم می خورد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: بعضی ها تنها به دنبال سودجویی بوده و کاری به مشکلات مردم ندارند که در جای خود باید به این موضوع پرداخته شود. [2]

*گرانی هنگامی بیقاعده می شود و طمع هنگامی به قیمت گذار اصلی بازار تبدیل می شود که از نظارت کارا خبری نباشد.

نظارتی دارای پیوست های لازم قضایی، حقوقی، مالیاتی و اجتماعی که افراد طماع و سودجویان را از میدان به در می کند و قانون و عقلانیت دولتی را بر بلندای بازار می نشاند. نوشدارویی که بازار قیمت های ایران، امروز نیاز مبرمی به آن دارد و البته در این بیماری؛ بیش از هم مردم هستند که متضرر می شوند.

***

آنها که از ایران می روند اسیر کدامیک از این مفاهیم شده اند!؟

مهاجرت یا فرار یا "ُسیاه‌نمایی"!؟

درد دل‌های وزیر کشور درباره گرانی و دلالان/ اگر امام‌جمعه نبودم با دوچرخه رفت‌وآمد می‌کردم

فردی به نام احمد بخارایی، تحت عنوان جامعه شناس اخیرا با سایت دیده بان ایران مصاحبه کرده و گفته است: طی این چندسال مهاجرت همواره سیرصعودی داشته و آمار روزافزون هنجارشکنی‌ها، انحرافات اجتماعی و فروپاشی اجتماعی نشان‌دهنده این است که حکومت اصلاح‌طلب و اصول‌گرا تفاوتی نداشته بنابراین در تحقیقات جامعه‌شناسی باید ساختاری عمل کنیم تغییر یک وزیر یا اضافه‌کردن وزارتخانه و ...مشکلی حل نکرده و نمی‌کند زیرا این موضوعات در سطح میانه قرار دارد اگر ساختارها دارای عمکرد مثبت و خوب باشد می‌توان سطوح میانی و خرد را نیز اصلاح و ترمیم کرد در غیر اینصورت تمثیل خانه از پای بست ویران است... مصداق تمام و کمال دارد.

او همچنین تصریح می کند: در کشور ما ساختارها دچار مساله و مشکل هستند این نقض و ضعف منجر به فرار افراد از کشور شده، فراربه خاطر این‌که فرد نمی‌داند چه آینده‌ای پیش رو دارد و فقط می‌خواهد که برود پس افراد در حال فرار هستند نه مهاجرت. دلیل فرار هم روشن است افراد با این تصور که بالاتر از سیاهی رنگی نیست و با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند همچنین با ذهنیت منفی و بلاتکلیفی (مرگ یک بار، شیون یک بار) تصمیم به رفتن می‌گیرد به عبارت دیگر فرد براساس ذهن ناخودآگاه خودش به آب و آتش می‌زند تا فقط دفع و رانده شود نه اینکه‌ مکان دیگر برای وی جذابیتی داشته است. باید اذعان کرد کمتر از 10 درصد مهاجرت‌ها بخاطر تحصیلات خاص، هدفمند و برنامه‌ریزی شده و بقیه از سرناچاری و سردرگمی اتفاق افتاده، این معضل هم پیامد و خروجی ساختارهای معیوب محسوب می‌شود. [3]

*در اظهارات این فرد و بعنوان فقط یک نمونه، عبارت " فروپاشی اجتماعی" را می خوانیم. یک نمونه ساده که نشان میدهد اظهارات او از حیث علمی و عقلانی کاملا ضعیف است. زیرا فروپاشی اجتماعی رخدادی است که علائم واضحی مثل همراهی اکثریت مردم با خواسته های معارض حکومت، وادار شدن حکومت به عقب نشینی، بی اعتماد شدن جامعه به ارکان حکومتی و تردید اکثریتی در باورهای ایدئولوژیک جامعه را با خود دارد. علائمی که در ایران اسلامی مشاهده نمی شوند. (از باب قیاس اینکه این قبیل افراد برای جامعه ای قید فروپاشی را به کار می برند که تصاویر تشییع میلیونی سردار سلیمانی روی دست مردمش همچنان زبانزد خاص و عام است)

حرف هایی از قبیل اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارد و ساختار معیوب است و غیره هم حرفهایی عوامانه هستند. زیرا با یک نگاه ساده به عملکرد دولت های مختلف به راحتی میتوان معدل گیری کرد و دریافت که کدامیک موفق تر هستند. چون در سیاست بسیاری از چیزها از جمله اجرائیات دولتی امر مطلق نیستند و بلکه امور نسبی هستند. ضمن اینکه ضعف این رئیس جمهور یا آن رئیس جمهور هم نشانه ضعف گفتمان های سیاسی اکثریتی نیست. بلکه نشانه اینست که مردم باید در انتخابات های بعدی رأی بهتر و با کیفیت‌تری بدهند.

در ادامه این همه نادیده گرفتن عقلانیت البته تعجبی هم نیست که این فرد بر کلمه مهاجرت اسم "فرار" بگذارد.

مسئله مهاجرت نیز یک مسئله ی شخصی مربوط به حیطه خصوصی افراد است لکن آمارهای رسمی در بحث مهاجرت نشان می دهد که رتبه ایران در این زمینه هرگز بالاتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر نیست.

از طرفی ایران درگیر پروژه سیاه نمایی شده است و گرنه باید این قضاوت عمومی و اقتراح فراگیر در جامعه شکل بگیرد که مهاجران از نظر اقتصادی و سیاسی چه چیزی را دشت کرده اند که در ایران اسلامی عین یا بهترش را نداشته اند!؟

در این زمینه می توان حرف زد و استدلال ها و آمارهای زیادی هم وجود دارد که اثبات می کند زندگی در ایران علیرغم تمام مشکلات اقتصادی فعلی (که البته نظیر این مشکلات در همه کشورهای دیگر هم وجود دارد) اما صرفه اقتصادی و امنیتی و سیاسی بالایی دارد و مهاجران و یا کسانی که عزم مهاجرت دارند عملا وارد یک جریان سخت زندگی می شوند که هرگز محسّنات زندگی در ایران عزیز را ندارد.

مع الوصف در دو سوی این جریان؛ واضح است که اطلاق کلمه "فرار" هرگز صحیح و عقلانی نیست و برخی افراد صرفا به دنبال تعمیم دادن ذهن تاریک خود به روشنای واقعیت هستند.

***

1_https://irna.ir/xjLn5p

2_https://irna.ir/xjLn5G

3_http://www.didbaniran.ir/fa/tiny/news-146395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    27 8
    خوب رفت و آمد کن چه ربطي داره؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سید IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      8 5
      دوچرخه‌سواری با لباس روحانیت سخته و خطر داره.
    • ناشناس IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      7 4
      خب بسم الله شیخ ، اتفاقا خیلی هم خوبه با دوچرخه رفت و آمد کنی و فرهنگ سازی میشه برای بقیه .
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 2
      اره والا فرهنگ سازی میشه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      3 4
      واقعا نمیفهمی با لباس روحانیت نمیشه؟!
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 0
      چی بگم
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 6
      لباس حرمت داره
  • رامین IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    17 5
    از نظر اقتصادی قطعا شرایطتون خوبه پول مملکت دست شماست
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 5
      پیشخور کردن دلارهای بلوکه شده ایران در دولت روحانی/ ظلم بزرگی کردند دولت روحانی تمام شاخص های اقتصادی را با برجام باخت و فرصت‌های اقتصادی را سوزاند و عملاً هیچ پیشرفتی در کشور حاصل نشد.روحانی دولت را با کسری بودجه ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی به آیت‌الله رئیسی تحویل داد. در سال۱۴۰۰، هم زمان با انتقال دولت، در شش ماهه اول سال دولت اعتدال ۹۰ درصد بودجه را پیشخور کرد و برای شش ماه دوم سال در زمان دولت آیت‌الله رئیسی فقط ۱۰ درصد بودجه باقی مانده بود. آیت‌الله رئیسی با هنرمندی توانست بودجه را تامین کرده و حقوق کارمندان را پرداخت کند. معادل ریالیِ دلارهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور در دولت روحانی پیشخور شد. این خیانت و ظلم بزرگ به دولت‌های بعدی بود.به عبارت دیگر طلب‌های ایران در خارج از کشور که در بانک های مختلف بلوکه شده است تبدیل به ریال شده و دولت قبل آن را پیشخور کرد.
  • میثم IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    دو نکته قابل تآمل در این صفحه وجود دارد که باید دقت شود. اول باید به آقای وزیر کشور توصیه کرد که شما باید مجری باشید نه تشخیص دهنده. آقای دکتر وقتی جراح می کند که قبلا بیماری را پزشک متخصص تشخیص داده و او باید کار اجرایی که همان جراحی است را انجام دهد نه اینکه ایشان هم همان حرفهای متخصص را بزبان بیاورد. آقای وحید همه ما می دانیم و متخصص های اقتصادی هم قبلا تشخیص داده اند که بزرگترین مشکل دلالی و بی ظابطه بودن افزایش قیمت ها و عدم نظارت درست توسط متولیان امر و عدم برخورد مناسب با مجرم که توانایی بازدارندگی را داشته باشد است. و تا این مسائل حل نشود مشکل اقتصادی حل نخواهد شد. ولی چه دستگاه و افرادی باید این معضلات را حل کنند ؟ جز دولت (مجلس، قوه قضائیه و مجریه). آقای وزیر کشور با سخنرانی و توصیه ،همدردی و گفتار درمانی هیچ مشکلی حل نمی شود. باید آستین ها را بالا زد. چشم ها رابست و هر کسی در هر مسولیت و سمتی قرار دارند و در این مسائل حیاتی کم کاری یا کارشکنی می کنند را از دم تیغ قانون گذراند. با تو بمیری من بمیرم حکومت سامان نمی یابد . اگر مرد این میدان نیستید . آن را به کسی دیگر بسپارید و اینگونه با اعصاب ملت بازی نکنید. بخدا مدیون خون شهدا هستید اگر نمی توانید کار انجام دهید. میز را رها نکنید. اما نکته دوم را رابطه با آن جامعه شناس . با فروپاشی اجتماعی موافق نیستم . اما اینکه اصولگرا و اصلاح طلب هیچ فرقی نمیکنند بنظر خیلی بی راه نگفته. در طول این 43 سال در هردو جناح افراد سود جو و فرصت طلب در مسولیت های مختلف دمار از قشر ضعیف جامعه در آوردند. و با عملکردهای بدشان کشور را به اینجا رساندند. این دو جریان برای خودشان دکان درست کردند. و متآسفانه هنوز هم با این عناوین دارند مردم را بازی می دهند. ما دوجریان اصلی داریم با محوریت ولایت مدار و انقلاب ، و ضد ولایت و غیر انقلابی .باید با محوریت جریان انقلاب ، انقلاب را پیش برد. نه اصولگرایی و اصلاح طلبی(افساد طلبی)
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    جناب اقای وحیدی ارز نیمایی و توافقی و... که توسط دولت تعیین میشود فقط برای شرکت های دولتی وخوده دولت و تجار بزرگ است ارزی که تعیین کنده تجار خرد و کسبه و تعین نرخ خرید و فروش خانه و نرخ اجاره و نرخ تعمیرات کلیه وسایل خانه و خرید وفروش خودرو و هزینه تعمیرات ان و دارو و ویزیت پزشک و.... همه در ساعات اولیه در چهار راه و واسطه ها و دلال های دلار در دبی تعیین و ابلاغ میشودکه همیشه نزدیک به دو برابر قیمت ارز نیمایی است اگر قیمت ارز نیمایی را چند ماهی پایین نگاه دارد تمام مشگلات حل میشود
  • GB ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    15 0
    خب جناب وحیدی عزیز ، همین دلالان خودرو که درستم میفرمائین رو کی باید باهاشون برخورد کنه ؟! کیه که ندونه اکثر اینها پولشوئی مواد مخدر میکنن و دیلر مواد هستن !! کیه که ندونه نود درصد خرید و فروشها بین خودشون هست هم رد پول رو‌گم‌ میکنن هم پول مواد رو میشورن !! باید فراجا برخورد بکنه دگه و قوه قضائیه
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 0
      آفرین
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 2
    اینکه بانیان وضع موجود اقتصادی مثل معاون اقتصادی بانک مرکزی و معاون اقتصادی سازمان برنامه کشور منصوبین سال ۹۲ هستند تقصیر کیه دقیقاً؟!
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    15 3
    یک جوان نخبه با بیست میلیون حقوق در تهران چه چشم اندازی برای خانه دار شدن دارد؟
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      3 3
      درست میشه
    • جیم IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 9
      وظیفه ملی و تکلیف شرعیشو انجام بده بقیه را واگذار کنه به خدا .خدا که دستش بسته نیست . روزی و خانه را از جایی میرسونه که در مخیله انسان نگنجه .
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      3 3
      و منه جوون کارگر ساده با شیش تومن حقوق!!! نا امید که دیگه هیچ نابود شدیم
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      1 0
      به جیم: اولا نقشی برای شرایط اقتصادی جامعه قائل هستید یا خیر؟ ثانیا در مقابل این وضعیت باید منفعل بود؟ ضمنا توقعات کمالگرایانه از همه انسانها نمیشه داشت و آثار مخربی داره.
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      تکلیف رسوا کردن دزد و مفسدین و اجرای حد شرعی دزد هست
  • ایرانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 3
    نمایندگان مجلس و رده بالای دولت‌های اروپایی با مترو و اتوبوس به محل کارشون میرن ولی نمایندگان و مسولین ما با ماشین ضد گلوله و بادیگارد به محل کارشون میرن.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    9 1
    تاسف میخورم به اون رای
  • NL ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 4
    آیت ا... سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    21 8
    عزیزم با همون بنزت بیا ولی زیاد دروغ نگو
    • سید IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      5 3
      کافر همه را به کیش خود پندارد. مگه از نداشتن ماشین حرف زده که خودتو انداختی وسط چرند می‌گی. بحث آلودگی هوا و فواید رفت‌وآمد با دوچرخه برای سلامت فرد و جامعه هست.
    • جیم IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 3
      بنده خدا تهمت نزن .آیه الله عاملی بنز نداره .
  • KR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    چه ربطی داره
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 2
    بنظرم نود درصد مهاجرت توهمی هست جالبه اکثر افراد علیرغم سختی مثل روحی روانی بخاطر دوری از خانواده دوست آشنا هم زبان که اگر دلش درد بگیره یکی هست نظری بده که شاید بدردت بخوره مشکلات اقتصادی که غرب تعارف ندارد و باید مالیاتت را بدون چون و چرا بپردازی و سختی های تازه بعد از جنگ اوکراین که بار خاطر را چند برابر کرده همین مقدار تلاش برای گذر از مشکلات تا به یک زندگی معمولی مثل خانواده های معمولی و شهروندان اصلی آن کشور دست یابی صرف میکنی در کشور خودت انجام بدی حتما بیشتر و بهتر به کف میاری حداقل ابزار اولیه آسایش مثل برق و گاز و آب و راه و بقیه در حد نسبی فراهم هست . اونوقت همین دوستان در تناقض گرفتار شده کمتر بیان میکنند کاش بیشتر فکر میکردم تا همه چی را فروختم آمدم اینجا . حالا چمقدار فرق کرده که دو دو تائی کنم خود را راضی کنم که سود کردم این را وقتی با برخی از صحبت افرادی که در رسانه های فارسی زبان مشغول هستند و بخاطر گذر از شرایط سخت تن به وطنفروشی داده اند مقایسه میکنی یک احساسی از عکس العمل عصبانیت درونی افراد که پل های پشت سر خود را خراب کردند و یا آنقدر گرفتار غرور بیجا که وقتی متوجه میشوند مشکلات همه جائی هست و حداقل در وطن خودت همزبان با روحیه آشنا دم دستت هست باز نمیخواهند اقرار کنند که ایکاش بیشتر تحقیق میکردم و حداقل چند سفری میرفتم و شرایط را میسنجیدم
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    کاش اینستاگرام و واتساپ رو رفع فیلتر کنید چون بالاخره همه با فیلتر شکن متصل میشن فقط اذیت میشن از طرفی هم این تورم همه در فشارند اذیتشون نکنید
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 1
    با این کارهای دستوری،مجازی وکاهش صوری(بورس،دلار،سکه وکالاهای خارجی...)درصورتیکه موادغدایی وداروئی ومایجتاج داخلی مردم هم گران کردید-هم ارزش پول را که درواقع کم کردید-داروندار مردم که دربورس،دلار،سکه،کالا...)رفته راهم بی ارزش میکنید! -کالاها ومایحتاج ضروری هم گران کردید-عملا کل کشور را برعلیه خودتان معترض کردید
  • . IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    اقتصاد.تورم.گرانی.مافیاها.
  • علی افصحی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 4
    فاسدان، مزدوران، تبهکاران و مجرمان فرار را مهاجرت جا زده و آن وقت در قامت جامعه شناس نما شروع به تحلیل هر چه که در مقوله مهاجرت گفته شده بلغور می کنند چه جامعه شناس نمای اصلاح طلب فاسد داخلی چه فراریان از این جنس!در حالتی که اساسا تفاوت جوهری در دو مفهوم مهاجرت و فرار هست. خروج علی کریمی، خاوری، گلشیفته ، مهناز افشار ، اسماعیلیون، سلطنت طلب ها، منافقین و....مهاجرند یا فراری با انگیزه های شیطانی! مگر می شود ساختار نظام اجتماعی پویای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز را با کشورهای ویرانی چون همسایگان یا کشورهای آمریکای لاتین که پر از خشونت، فعالیت کارتل های مواد مخدر، مافیای آدمکشی ، باج گیری، فعالیت گسترده گروه های تبهکار مقایسه کرد و مهاجرت انسان مظلوم کشورهایی چون کلمبیا ، مکزیک ، افغانستان و...را با فراریان مجرمی چون خاوری و مهناز افشارو فرخ نژاد و...را مهاجرجا زد! خاوری که مدیرعامل بانک ملی بود مهناز افشارو فرخ نژاد که بازیگر ان مطرح بوده و همه مجرم ! کجای فرار این مجرمان میلیاردی با گرسنگان مهاجر افریقا، افغانستان، کلمبیا و.... قابل مقایسه اند. مهاجرت برای بهبود زندگی است فلذا حریم خصوصی افراد است که برای دور ماندن ازجنگ، گرسنگی، فقر و...دست به مهاجرت می زنداین فرق می کند با فارسی زبانانی که در خروج از کشور وقتی در هواپیما از فضای ایران خارج می شوند زنانش کشف ججاب و مردانشان سفارش مشروبات و الکی می دهدو یا آن ضد انقلاب فراری که تا پایش به ترکیه می رسداز فرط انحراف حاد جنسی ایدز گرفته و هلاک می‌شود!بله در میان خارج شدگان از ایران اسلامی ساده لوحان و احمق هایی که پای ماهواره و فضای مجازی اند هستند کسانی که زندگی امن ایرانی خود را به بهای سراب کلیپ های پر رنگ و لعاب نابود می کنند.این که ازایران اسلامی پدیده مهاجرت نداریم نشانه اش آن است که در میان مهاجران پشت مرزها ی کشورهای مهاجر پسند کمتر ایرانی یافت می شود.اما دلار کردن ثروت ، اختلاس و... وخروح از کشور، فرار از جرائم ضد انقلابی و مزدوری فراوان یافت می شود. نابودی آن هایی که بدخواه ایران اسلامی اند صلوات.
  • صادقی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    اقای ال هاشم امام جمعه تبریز پیاده یا با تاکسی رفت و امد میکند دلیلشم روشنه چون همه دوسش دارن و دشمنی نداره
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    جناب امام جمعه خیلی راست میگی موتور برقی بگیر هم سریع به کارهات میرسی هم الودگی نداره
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    وقتی یک موتورسیکلت به اندازه شش خودرو الودگی داره به نظرشما باید جلوی خودرو گرفته بشه یا موتورسیکلت که به هیچ قانونی هم پایبندنیستن و دزدان و کیف قاپان و زورگیران هم از موتورسیکلت استفاده میکنن ،چرا دولت موتورسیلکتها را درکلان شهرها بالجبار برقی نمیشن؟
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    5 1
    اگر وزیر کشور بالاترین مقام کاری به جز گلایه از دستش بر نمیاد با یه خدا حافظی خودشو راحت کنه شاید استفاده داره که حتما داره
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 0
      حق
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 1
    جناب وحیدی درد دل نمی خوایم. یکی رو می خوایم که دردو دوا کنه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    من وزیر شم قسم میخورم بهتر کار کنم
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    شبکه های اجتماعی برای مردم فیلترن ؟
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    هميشه اوضاع وخيم اقتصادي و تورم تقصير دلالها و ... هستش ، دولتها هیچ گناهی نداشتن به شعور مردم توهین نکنید لطفاً
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 2
    عجب استدلالی. اتفاقا چون امام جمعه هستی بهتر است با دوچرخه بروی
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 1
      وظیفه امام جمعه تأکید بر این هست که دوچرخه سواری خوبه. با لباس آخوندی نمیشه دوچرخه سواری کرد که.
  • US ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    مشكل دود هوا از اتوموبيل ها نيز به عدم مديريت دولت مربوط است . مثلا در همين آمريكا همه ساله قبل از مجوز ورود ماشين ها به خيابان بايد امتحان عدم دود ماشين بشود واگر اين امتحان رد بشود مجوز صادر نميشود و در نتيجه ماشين هاى دود زا نميتوانند وارد خيابان بشوند . و در نتيجه با وجود ميليونها ماشين در جاده ها هوا سالم است. ملاحظه ميكنيد كه اين مشكل هم مربوط به عدم مديريت دولت ميباشد.
  • سوال از نویسنده IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    "نظارتی دارای پیوست های لازم قضایی، حقوقی، مالیاتی و اجتماعی" این پیوست های حقوقی و قضایی و مالیاتی و ... در حال حاضر وجود داره؟
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    ما پیاده رو برای افراد معلول و کم توان نداریم چه برسه به خط دوچرخه!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    اصلا پیاده برو با اتوبوس برو مثل بچه های ما که ماشین براشون غیر قابل خرید شده
  • حسام جاسم IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    آخرش قطار پیشرفت حرکت همه ایرانی ها را زیر خواهد گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس