کد خبر 1450586
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
چاووش‌اوغلو: ثبات ایران برای ما مهم است/ سفر «رییسی» به ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در نشست خبری سالانه خود با خبرنگاران در آنکارا با اعلام خبر سفر «سید ابراهیم رییسی» به آنکارا تصریح کرد: ثبات ایران برای ما مهم است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش‌ اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در نشست خبری سالانه خود با خبرنگاران در آنکارا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران گفت: ایران برای پایان یافتن این رویدادها اقداماتی را انجام داده است. در هر حال ثبات یک کشور همسایه برای ترکیه اهمیت دارد.

وزیر خارجه ترکیه در این باره تاکید کرد: ثبات در ایران نه تنها از بُعد اقتصادی و همکاری‌ های دوجانبه، بلکه از لحاظ امنیتی و مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی نیز برای آنکارا اهمیت دارد.

«مولود چاووش‌ اوغلو» در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ترکیه بر ادامه ثبات، ایجاد صلح و آرامش و حل و فصل سریع مشکلات در ایران تاکید دارد.

وی در نشست مطبوعاتی امروز خود با خبرنگاران در آنکارا درباره تعویق سفر برنامه ریزی شده سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه نیز گفت: سفر رئیسی به درخواست طرف ایرانی به تعویق افتاده است.

این مقام ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت تعویق سفر برنامه ریزی شده رئیس جمهور ایران به ترکیه اضافه کرد: امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با من خواستار تعویق این سفر شد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه خاطر نشان کرد: امیرعبداللهیان همچنین با اعلام اینکه مایل به سفر رئیسی به ترکیه در سال جدید میلاد است، از آنکارا خواست تا تاریخ جدیدی را برای سفر مذکور مذکور هماهنگ کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    باز هم دورو و شارلاتان دروغ می گویند. کلاس های شورش و براندازی به صورت دائمی در ترکیه بر قرار است و بسیاری از لیدرهای اغتشاشات فارغ التحصیلان همین کلاسها هستند. چاووشی اوغلو در ضمن توضیح دهد که داعشی هایی که به ایران می آیند چرا پایگاه اصلیشان در ترکیه قرار دارد؟
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    6 7
    از وقتی کشور بزرگ و پر قدرت ایران به ترکیه اجازه حمله به سوریه را نداد، آمریکا امیدش را از ترکیه هم برید. دیگر کسی برای آمریکا نمانده تا خاورمیانه را از نفوذ شیر ایران نجات بدهد.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    صدای پای رستم دستان از اعماق تاریخ به گوش می رسد، محافظ مرزهای ایران بازگشته است، سلام سیاوشان ایرانزمین بر سردار فاتح، ژنرال لشگر محمد ص، قاآنی کبیر، کسی که شمشیر دوازده هزارساله ایران را در دست دارد و سیمرغ برشانه اش نشسته است.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    حالا شما جلوی بمب هایی که در ترکیه منجر میشه رو بگیر مشکل ۴۰مبلبون غیر ترک که نمیخوان پیش شما زندگی کنند رو حل کن، نگرانی برای ثبات قدرتهای فرامنطقه ای مثل ایران رو بر ما ببخش
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    حالا شما جلوی بمب هایی که در ترکیه منجر میشه رو بگیر تا بعد
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    حالا شما جلوی بمب هایی که در ترکیه منجر میشه رو بگیر نگرانی برای ثبات قدرتهای فرامنطقه ای مثل ایران رو بر ما ببخش
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    حالا شما جلوی بمب هایی که در ترکیه منجر میشه رو بگیر مشکل ۴۰مبلبون غیر ترک که نمیخوان پیش شما زندگی کنند رو حل کن، نگرانی برای ثبات قدرتهای فرامنطقه ای مثل ایران رو بر ما ببخش
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    این فرد را چه نگرانی برای ثبات بزرگان
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    نگرانی برای امنیت بزرگان؟
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    چقدر در ترکبه بمب منفجر میشه. حالا قدر امنیت داخلی امپراطوری ایران رو میدونیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس