کد خبر 1450577
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
مدیرعامل موسسه همشهری: عصر پلتفرم، عصر زندگی واقعی است

مدیرعامل موسسه همشهری گفت: در شبکه‌های اجتماعی شبکه‌هایی تشکیل می‌شود به گونه‌ای که حکومت را درون حکومت مورد هدف قرار می‌دهد لذا باید فکری به حال آن اندیشیده شود.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه گیلان در سالن اجتماعات ایثارگران گیلان با بیان اینکه در جهان امروزی با یک دوران جدید در عصر رسانه مواجه هستیم، اظهار کرد: عصر رسانه جدید و نوین، دیگر در امتداد رسانه‌های گذشته نمی‌باشد که این امر نشان دهنده تغییر سبک رسانه‌ای در کشور و جهان است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های مدرن در مقابله با جنگ رسانه‌ای استکبار افزود: امروزه شبکه‌های اجتماعی امتداد رسانه‌های گذشته نیست زیرا در این جنگ رسانه‌ای که با آن مواجه هستیم متناسب با جنگ رسانه‌ای نمی‌باشد.

مدیرعامل موسسه همشهری با تاکید بر لزوم توجه به رسانه نوین در راستای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بیان کرد: قله‌های رسانه‌ای سنتی در ایران متناسب با جنگ رسانه‌ای نوین نیستند لذا برای پیروزی در این جنگ نیاز به افراد متناسب و متخصص نیاز است.

مهدیان با اشاره به مهم‌ترین تفاوت پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام با روزنامه گفت: مهمترین تفاوت اینستاگرام به عنوان بستر رسانه‌ای با روزنامه تاثیر بر روی ناخودآگاه است به طوری که روزنامه خوداگاه و رسانه امروز ناخودآگاه را درگیر می‌کند.

وی با انتقاد از تفکر برخی از مسؤولان در خصوص پلتفرم در فضای مجازی گفت: در عصر جدید، پلتفرم رسانه نمی‌باشد ولی با این حال برخی از مسؤولان هنوز متوجه این مسئله نیستند زیرا مردم روزانه با پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام زندگی می‌کنند و این دیگر فضای مجازی نیست بلکه فضای حقیقی است.

مدیر عامل موسسه همشهری با تاکید بر لزوم به تلاش برای تاثیر بر روی ذهن ناخودآگاه توسط جریان انقلاب بیان کرد: در دنیای امروز پلتفرم سعی دارد بر روی ناخودآگاه تاثیر بگذارد به طوری در انتقادات اخیر شاهد تاثیر فضای مجازی بر روی ذهن ناخودآگاه بودیم به طوری که فردی اگر بعد از چند روز وارد اینستاگرام می‌شد گویی جمهوری اسلامی چند روز دیگر از بین می‌رود!

مهدیان، عصر پلتفرم را عصر زندگی واقعی دانست و افزود: در شبکه‌های اجتماعی شبکه‌هایی تشکیل می‌شود به گونه‌ای که حکومت را درون حکومت مورد هدف قرار می‌دهد لذا باید فکری به حال آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه روایت نخست در انتشار اخبار مهم است ولی به شرطی که بعد از آن جهت تبیین شکل گیرد، گفت: دشمن با ایجاد جنگ رسانه‌ای و شبکه‌ای در تلاش است تا صدا به صدا نرسد که نمونه بارز این را در حادثه تروریستی شیراز و ایذه شاهد بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس