1

روز گذشته بازار ارز متاثر از «تعطیلی عمومی» به صورت غیررسمی در جریان بود و کشف قیمت رسمی صورت نمی‌گرفت اما دلار تلگرامی تعطیل نبود!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز چهارشنبه هفتم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تشییع شهدا در شهرهای مختلف کشو، نگاه‌های مختلف به احیای برجام و واکنش رئیس جمهور به افزایش قیمت ارز در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

‌روز گذشته مراسم تشییع گمنامانی بود که نام آن‌ها در تاریخ جاودانه شده است. شهیدانی که اگرچه نامی از آن‌ها در میان نبود، اما برای کسی که در راه خدا و اهل بیت علیهم‌السلام جان می‌بازد، چه باک که به تأسی از فاطمه زهرا (س) گمنام تشییع شود. امسال تشییع شهدای گمنام در فاطمیه، اما پیام ویژه‌ای داشت.

روزنامه جوان درباره این پیام تاریخی نوشته است:

روز گذشته مراسم تشییع گمنامانی بود که نام آن‌ها در تاریخ جاودانه شده است. شهدایی که اگرچه نامی از آن‌ها در میان نبود، اما برای کسی که در راه خدا و اهل بیت علیهم‌السلام جان می‌بازد، چه باک که به تأسی از فاطمه زهرا (س) گمنام تشییع شود. آن‌ها به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی «شمع محفل بشریتند». یعنی نه تنها شاهدان زنده و جاودانه تاریخند که راه را برای گمراهان روشن می‌کنند. امسال روز تشییع شهدای گمنام - که همه ساله در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا برگزار می‌شود- پیام ویژه‌ای داشت. این روز، روز دعوت شهدا بود. شهدا دیروز نه میهمان مردم، که میزبان آن‌ها بودند. پیام آنها، اما دعوت به ولایت، دعوت به وحدت و برائت از فتنه بود؛ فتنه‌ای که قریب به سه ماه است با تدارک همه‌جانبه دشمنان شناخته شده ایران اسلامی در قالب جنگ احزاب، بر کشور تحمیل شده است. وآفرین بر این ملت قدرشناس، که به این دعوت لبیک گفتند و با حضور میلیونی خود در سراسر کشور، بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند و پیمان بستند که این راه را با قدرت و قوت پیش خواهند برد. اجتماع میلیونی مردم ایران، بار دیگر فضاسازی‌های رسانه‌های دروغ پرداز و مواجب بگیر دشمن را رسوا کرد. آن‌ها بدون شک این حضور میلیونی را دیده اند، اما سانسور می‌کنند، در حالی که از دیدن واقعیت گریزی نیست.

عملیات «دلارتلگرامی» در روز تعطیل! / چه کسی در تهران به علی دایی پاس گل می‌دهد؟

«علی دایی» و حاشیه‌های غیرفوتبالی!

نام علی دایی سال‌ها در رسانه‌های ورزشی و خبری کشورمان و البته جهان به واسطه افتخارآفرینی‌هایش مطرح بوده، اما در سال‌های گذشته خصوصا چند ماه اخیر اتفاقاتی غیر ورزشی نام علی دایی را به تیتر یک رسانه‌ها برگرداند! روزنامه آرمان ملی نوشته است:

مهر ماه سال ۱۳۹۷ علی دایی خبر از مسدود شدن حسابش و همچنین احضار به پلیس آگاهی خبر داد. دایی یکی از افرادی بود که پس از زلزله کرمانشاه و به خواست مردم، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرد و اقدام به کمک رسانی و ساختن خانه در مناطق زلزله زده کرد. پلیس آگاهی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دایی را به عنوان مطلع به آگاهی احضار کرده است. مدتی بعد اما «عسگری پیش‌بین» وکیل علی دایی در پرونده مربوط به کمک‌های مردمی زلزله‌زدگان گفت: با مذاکراتی که با مسئولان محترم قضائی داشتیم، از دیروز حساب‌های آقای دایی از مسدودی خارج شدند تا روند کمک به بازسازی دهکده روله مالان با وقفه روبه‌رو نشود. وی ادامه داد: اینطور نبوده که بخواهند یا بتوانند (هلال احمر) این پول‌ها را بگیرند و فشاری هم در این زمینه نبوده است.

آرمان ملی در ادامه نوشته است:

اوایل مهرماه سالجاری پاسپورت علی دایی هنگام بازگشت به کشور ضبط شد و حالا همسرش ممنوع‌الخرج شده است؛ همسر علی دایی متعهد شده بود قبل از قصد خروج از کشور نهادهای ذیربط را از تصمیم خود مطلع کند. بر همین اساس، پس از اطلاع نهادهای مربوطه از پرواز حامل همسر علی دایی، با هماهنگی صورت گرفته پرواز یادشده در فرودگاه کیش فرود آمده و همسر و دختر علی دایی از هواپیما خارج شده‌اند. براساس این گزارش، ادعای بازداشت همسر و دختر علی دایی صحت ندارد و تنها از خروج آنها از کشور ممانعت شده است.

عملیات «دلارتلگرامی» در روز تعطیل! / چه کسی در تهران به علی دایی پاس گل می‌دهد؟

روزنامه هم‌میهن نیز در گزارشی به مسئله دایی پرداخته و می‌نویسد:

فرود اضطراری هواپیمای ماهان به‌دلیل پیاده کردن همسر و دختر علی دایی طبعا در حقوق سایر مسافران خلل ایجاد کرده است. همچنین سوال این است که بر اساس کدام قانون، یک ارگان یا نهادی می‌تواند مسیر هواپیمایی را آن هم به‌خاطر افرادی که ممنوع‌الخروج نیستند تغییر داده و آنها را پیاده کند؟ کامبیز نوروزی در این خصوص می‌گوید: «مگر چه اتفاق حادی رخ داده که باید هواپیمای مسافربری به مقصد کشور امارات را در جزیره کیش متوقف کنند؟ در هر صورت این‌دو نفر ممنوع‌الخروج نبوده‌اند که توانسته‌اند از گیت عبوری رد و سوار هواپیما شوند. بنیان حقوق بر ایجاد یک موازنه رفتاری شکل گرفته است. رفتارها طبعا باید یک حدودی از عقلانیت و توازن را داشته باشند. مساله‌ای که برای من سوال‌برانگیز است اینکه مگر شما با یک گروه چریک و تروریست طرف بودید که هواپیما با چندده مسافر را در میانه راه به زمین نشاندید؟

عملیات «دلارتلگرامی» در روز تعطیل! / چه کسی در تهران به علی دایی پاس گل می‌دهد؟

اما روزنامه همشهری روایتی دقیق‌تر با تحلیلی از وضعیت فوتبالیست سابق تیم‌ملی در اغتشاشات ارائه داده و نوشته است:

با جنجال‌های اخیر مربوط به ممنوع‌الخروجی همسرتان دوباره یاد متن کوتاهی افتادم که چند هفته قبل در فضای مجازی منتشر کردید. جایی در آن میان نوشته بودید: «در کدامین ورزشگاهی که شما ساخته‌اید، من به اینجا رسیده و دیده شده‌ام.» این جمله پتک سنگینی بود بر سر ما. یک‌بار دیگر این جمله‌ای را که در پیام کوتاه‌تان به‌کار بردید، مرور کنید. مشکلی با این جور حرف زدن ندارید؟ هیچ نکته‌ای در آن نمی‌بینید؟ این جملات را واقعا خودتان نوشتید یا برایتان نوشتند؟ یک‌بار آن را خواندید یا اینکه بدون تأمل آن را منتشر کردید؟ شاید عصبانی بودید، اما به‌نظرم به همین نوع حرف زدن است که می‌گویند حرف زدن «متکبرانه»

در ادامه سرمقاله همشهری آمده است:

آقای دایی! شما حتما باهوش هستید، حتما استعداد دارید، اما حتما باید یادتان باشد که کجا تحصیل‌ کرده‌اید. شما در معتبرترین دانشگاه این مملکت با بودجه عمومی درس خواندید؛ با پول همین مردم کشوری که امروز مثل آب خوردن منکر تأثیرشان در پیشرفت و رشدتان هستید. چطور با وجدان‌تان کنار آمدید تا به این مردم پشت کنید و با فراخوان‌هایی همراه شوید که امنیت همین مردم را نشانه گرفته است؟ چطور به فراخوان اعتصاب کسانی لبیک گفتید که خواستار افزایش تحریم علیه مردم ایران هستند؟ چطور با افرادی هم‌صدا شدید که پا را از تحریم فراتر گذاشته‌اند و خواهان حمله نظامی به این سرزمین هستند؟ امیدوارم پاسخی به این سؤال‌ها، حداقل برای خودتان داشته‌ باشید.

عملیات «دلارتلگرامی» در روز تعطیل! / چه کسی در تهران به علی دایی پاس گل می‌دهد؟

پرکاری «دلارتلگرام» در روز تعطیل!

این روزها دلالان و سفته بازان در روزهای تعطیل هم مشغول کارند و با استفاده از فضای هیجانی قیمت‌ها را به صورت لحظه‌ای افزایش می‌دهند. روزنامه ایران درباره این پدیده عجیب نوشته است:

اعلام قیمت دلار در روز تعطیلی بازارها البته تنها سند اثبات دروغ بودن قیمت‌های اعلامی کانال‌های مجازی نیست. اعلام پیشاپیش قیمت ارز در ساعات و روزهای آینده، اعلام قیمت در ساعاتی از نیمه شب که نه تنها بازارهای ایران، بلکه بازارهای عراق، افغانستان، ترکیه و امارات به عنوان بازارهای برون مرزی ارز در تعطیلی کامل به سر می‌برند از دیگر شواهد دروغین بودن قیمت‌های اعلامی این کانال‌هاست. با این حال بخشی از جامعه تحت تاثیر قیمت‌های اعلامی این کانال‌ها و همچنین پیش‌بینی‌های فضایی آنها از نرخ ارز در آینده نزدیک اقدام به سرمایه گذاری پرخطر در ارز می‌کنند. نگاهی به قیمت‌های اعلامی در این کانال‌های بی‌هویت نشان می‌دهد قیمت‌های این کانال‌ها همواره با اختلاف محسوسی بالاتر از نرخ بازار آزاد است. با توجه به سهولت کسب اطلاع از قیمت‌های بازار آزاد، اعلام قیمت‌های بالاتر در کانال‌های بی‌هویت مجازی به وضوح از انگیزه التهاب آفرینی این کانال‌ها خبر می‌دهد.

عملیات «دلارتلگرامی» در روز تعطیل! / چه کسی در تهران به علی دایی پاس گل می‌دهد؟


روزنامه وطن امروز درباره پدیده دلار تلگرامی می‌نویسد:

قیمت ارز در بازار آزاد در روزهای اخیر بدون دلیل اقتصادی تصاعدی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد ردپای گروه‌های ذی‌نفع یعنی دلالان و برخی معاندان ایران در ایجاد فضای روانی برای خرید ارز و افزایش قیمت آن بسیار پررنگ است. اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی دیروز (سه‌شنبه) در روز تعطیل هم به قیمت‌سازی‌های کاذب خود در کانال‌های تلگرامی ادامه دادند. در حالی که تمام بازارهای کشور به دلیل سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در تعطیلی کامل به سر می‌بردند، برخی کانال‌های بدون هویت در فضای مجازی از عبور نرخ دلار از مرز ۴۲ هزار تومان در بازار خبر دادند؛ موضوعی که بار دیگر قیمت‌سازی دروغین این کانال‌ها از نرخ ارز را به وضوح آشکار کرد. حال آنکه طبق قانون هرگونه معاملات فردایی ارز و طلا غیرواقعی و جرم است.

در ادامه این گزارش آمده است:

حباب ارز طی روزهای گذشته و بعد از اقدامات مجرمانه دلالان ارزی در کانال‌های تلگرامی و اتاق‌های معاملاتی فردایی افزایش یافته است. با ترکیدن حباب ارزی و اقدامات قضایی روزهای آینده دستگاه قضا، بسیاری از فعالان غیرقانونی بازار ارز و دلالان نقره‌داغ می‌شوند.
جالب اینجاست که خبر دروغین عبور قیمت دلار از ۴۲ هزار تومان بلافاصله به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های ضدایرانی بازتاب داده شد. انتشار این خبر در حالی بود که دیروز تمام بازارهای کشور تعطیل بود و هیچ بازاری برای معامله ارز وجود نداشت که بتوان از قیمت‌های آن، نرخ واقعی بازار را به دست آورد.

عملیات «دلارتلگرامی» در روز تعطیل! / چه کسی در تهران به علی دایی پاس گل می‌دهد؟

روزنامه جام‌جم نیز ‌گزارشی از فنون روانی بالابردن قیمت ارز نوشته است، در این گزارش آمده است:

انبوهی از کانال‌های تلگرامی در این زمینه فعال هستند و با ارائه فریبکارانه نوسانات قیمت در زمان‌های مختلف روز، فعالان ثابت این بازار و افرادی که هنگام تشدید نوسانات از روی رصد بازار برای خرید و فروش اقدام می‌کنند را در تشویش دائم قرار می‌دهند. درواقع نوعی قیمت‌سازی و ایجاد اختلال هدفمند در کار است تا عملیات عادی بازار مختل شود. برای مثال در شرایطی که قیمت دلار، روز دوشنبه در پایان معاملات به ۳۹ هزار و ۷۲۱ تومان رسید و روز گذشته (سه‌شنبه) هم بازار ارز متاثر از «تعطیلی عمومی» به صورت غیررسمی در جریان بود و کشف قیمت رسمی صورت نمی‌گرفت اما دلار تلگرامی تعطیل نبود!

عملیات «دلارتلگرامی» در روز تعطیل! / چه کسی در تهران به علی دایی پاس گل می‌دهد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    47 11
    روزنامه های اصلاح طلب علنا می گویند کاری با شهدای وطن نداریم و هیچ عکسی از تشییع شهدا منتشر نکردند
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      26 35
      چون نمیخوان استفاده ابزاری ازش ببرن
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      25 7
      واقعا این روزنامه ها ورسانه های پزتعداد افسادطلبان چه حرف دیگری باید بزنند که اسراییل وآمریکا وعربستان نمیزنند ؟؟؟ دشمنی چه شکلی است؟؟؟ وطن فروشی یعنی چه و چگونه است؟؟؟ جاسوسی چه نشانه ای دارد؟؟
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      15 3
      انتظار دیگه ای داشتی ؟
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      13 1
      پس شما اقرار کردید، که وقتی این روزنامه های اصلاح طلب ،. به آتش اغتشاشات، دامن می‌زنند ،. می‌خواهند استفاده ابزاری از آن ببرند،. 🤔😏
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      9 3
      در عوض هر روز با عکس قدی علی دایی ( علی دنبه ) و چسباندن القاب تهی شهریار و اسطوره و ..او را باد می کنند.!
    • سورن IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      3 6
      بفرمایید مثل رژیم پهلوی در همه رو تخته کنید فقط بمونه کیهان و همشهری و جام جم..
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      8 1
      اصلاح طلب عامل دشمن در ایران هست و تا هست آشوب و تحریم هم هست منتشر کنید
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      1 2
      با این حرف شما در توجیه بالارفتن قیمت دلار یا در ایران حس می کنم در ایران زندگی نمی کنید قیمت دلار بخاطر تلگرام رفته بالا؟قوانیم اقتصاد به این سادگی؟؟
  • US ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    27 18
    دائی اسطوره هست ولی در سایه پول زبان درازی و گردن کلفتی می کند
    • فرید IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      7 1
      با ریختن الفاظ و اصطلاحات بپای اراذل اوباش نباید اونها از معنا و کارکرد خودشان خارج کنیم! اسطوره به قدرتهای فائقه ای اطلاق شده که در [[لوح= کتاب= طومار خلقت= logos یونان باستان= ۷آسمان درملکوت]] بأذن خداوند صاحب قدرت و مکنت هستند،اسطوره ها موضوعات دروغین نیستند،فرضا اگر کسی بر سردوراهی حیرت اگر سیمرغ را ببیند،به سمت و حهت درست هدایت میشود،سیمرغ زاویه و نقطه تمرکز و توجه همه بنی بشر است ( روح القدس= ملایکة و الروح).
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      11 0
      تا مفهوم اسطوره چی باشه؟ لطفا سری به پستهای همسر ایشون در فضای مجازی بزنید که خواهان استقلال کردستانه!
    • محمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      7 0
      البته ۴ تا گل از کسی اسطوره نمی سازه.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    11 7
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    12 7
    تلگرام این جاسوس افزار و ولد نحس دولت روحانی رو یا مسدود کنید یا مثل بقیه کشورها وادار به پاسخگویی کنید جناب رییسی شما که خاطرت هست سال ۹۶ ... چرا عبرت نمی گیرید
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    22 10
    وقتی علی دایی سر مربی پرسپولیس بود وقتی نتیجه نگرفت با اینکه پیشکسوت پرسپولیس بود چون اعمال و تصمیماتش به ضرر تیم بود همه ورزشگاه یکصدا گفتیم "دایی حیا کن پرسپولیسو رها کن" و ثابت کردیم فرد سالار و بازیکن سالار نیستیم و تیم مهمه. الان هم که اعمال علی دایی بیشتر از اینکه به درد جامعه بخوره داره به ضرر مردم تموم میشه میگیم "دایی حیا کن مملکتو رها کن" چون صلاح جامعه مهتر از افراده
    • حسام IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      13 24
      یه توصیه بهت میکنم شما اصلا حرف نزن شما در حد علی دایی نیستی پس بی خیال شو به قول شاعر : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      12 0
      برو عمو حد علی دایی و من و تو و بقیه یه وجب جا تو دل زمین و یه متر کفن بیشتر نیست این چرت و پرتهای اعتباری دنیا را بزار در کوزه قربان خدا برم که متر و معیارش مشخصه ان اکرمکم عندالله اتقاکم
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      2 0
      علی دایی چه هست حالا پستوره؟؟؟
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      8 0
      ۲۲:۰۳ مگه خداست العیاذ بالله که کسی نباید دربارش حرف بزنه؟ عاقبت سلبریتی پرستی و شهره پرستی میشه همین دیگه! یه مرغ هم نی یارو کردش سیمرغ!
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      9 0
      احسنت. دایی حیا کن مملکتو رها کن
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      5 1
      ۲۲:۰۳ فعلا که ماده سیمرغ و جوجه سیمرغ داشتن از عرصه فرار میکردن که افتادن تو تور
    • ایران قوی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      6 0
      در جواب حسام شما آویزان طناب پوسیده دایی نشو که تو رو با خودش به قعر چاه میبره اسطوره به کسی میگن که جانش رو برای این مردم و این مرز و بوم بده نه مثل این مزدور وطن فروش که با دشمنان این سرزمین هم قسم شده برای نابودی و تکه تکه کردن ایران عزیز برنامه دارن
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      5 0
      یک توصیه ! علی دایی همان مگس بیش نیست خیال کردید ۳۰ سال نشریات زرد اصلاح طلب به مقاصد سیاسی او را پستوره و شهریار و... نامید و بزرگ کردن علی دایی عظیم الغلط موسوم به ( علی دنبه ) واقعا بزرگ شده است !!؟؟ اموال بابک زنجانی را از او بگیرند بادش خالی می شود.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      1 7
      هر وقت به اندازه ناخن علی دایی برای جامعه و مردم ایران مفید بودی می توانی راجع به او صحبت کنید
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      4 0
      در پاسخ به ۹:۵۸ : در حد ناخن ؟؟ چرا به خودت اجازه میدهی به بقیه توهین کنی . تو از کجا میدونی شاید از علی دایی ها و ... بیشتر برای جامعه مفید بوده . در گذشته دور اینترنت نبود و کسی اطلاع زیادی از تاریخ نداشت اما حالا که گوگل هست با یه سرچ ساده میشه تمام عملکرد دایی رو دید و کاملا مشخص هست پس لطفا الکی برای ما قهرمان نساز . علی دایی هم مثل بقیه افراد جامعه هست . خیلی ها رو من و شما نمی شناسیم ولی برای کشور کارهای بزرگی کردند هر انسانی با توجه به جایگاه ، شغل و امکاناتی که داره برای جامعه مفید هست . یکی با تولید ، یکی با خرید ، یکی با جان ، یکی با اموال ، یکی با دفاع از حرم اهل بیت ، یکی با ورزش ، یکی با علم ، یکی با کار خدماتی ، یکی با درمان ، یکی با کارگری و.... . اگر علی دایی و سلبریتی ها واقعا به فکر کشور و ملت بودند حرمت خون شهدای جوان و نوجوان رو اینطوری بی حرمت نمی کردند و به جای تفرقه و اختلاف افکنی به حل مشکلات کمک می کردند اما به جای این کارها شروع کردند به تحریک مردم وایجاد بلوا و اشوب . چرا ؟؟ پس لطفا از این افراد برای ما قهرمان نسازید . قهرمان ما نوجوان ۱۳ ساله ای هست که شهید شد ولی ذره ای از خاک را تقدیم نکرد قهرمان ما پرستاران، نیروهای خدماتی و روحانی هایی بودند که در دوران کرونا تا پای جان به مردم خدمت کردند .‌
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    6 1
    والا خیلی وقته که شما خودتون دارین راه به راه پاس گل میدین!! خودی و غیرخودی هم نداره... به رنج کشیده های داخلی تا اپوزیسیون خارج نشین...همه رو خودتون با ندونم کاری هاتون تغذیه می‌کنید
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 2
    والا خیلی وقته که شما خودتون دارین راه به راه پاس گل میدین!! خودی و غیرخودی هم نداره... به رنج کشیده های داخلی تا اپوزیسیون خارج نشین...همه رو خودتون با ندونم کاری هاتون تغذیه می‌کنید
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 1
    والا خیلی وقته که شما خودتون دارین راه به راه پاس گل میدین!!
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    شما خودتون دارین راه به راه پاس گل میدین!! خودی و غیرخودی هم نداره..
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    7 2
    روزنامه بی میهن:کدام ارگان یا نهادی می‌تواند مسیر هواپیمایی را تغییر بدهد؟؟؟؟خب معلومه سازمان هواپیمایی.یا یه جا گفته مسئله حادی نبوده که؟مسایل حاد یا غیر حاد رو مگه شما باید تشخیص بدید.
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 2
      مسیله حادی بوده ؟ چی بوده ؟
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    6 1
    کدوم مسئولی باید دَرِ تلگرام و اینستاگرام و واتساپ رو گِل بگیره؟ خدا نابودتون کنه که اینهمه بی عرضه هستید پدر مردم رو درآوردید با این همه بی عرضه گی خودتون
  • حسام IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    4 1
    باید گِل گرفت در مملکتی رو که اقتصادش به راحتی بازیچه دلار تلگرامی است
  • امیر IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    8 2
    سلام بر شما دوستان در خبرگزاری مشرق نیازی به باز نشر نیست اما ، پیگیر باشید . علی دایی آنچنان در این تبلیغات پوچ‌ و بدون پشتوانه فرو رفته که صدای سقوط خودش رو نمیشنوه . امیدوارم تا در مورد سفر بظاهر خانوادگی ایشان مسئولان امنیتی نسبت به این ماجرا ریز شوند
    • ح ر IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      3 0
      نتیجه هیاهوی یک مشت گزارشگر و مجری و روزنامه ورزشی چاپلوس پول پرست با سرهم کردن یک مشت القاب تا مربوط (اسطوره وووو و شهریار شهریار راه انداختن در مورد این بابا (علی دایی) که الکی الکی از امکانات ملت و مملکت به پول و پله رسید گوز شد گنبد و کاه شد کوه و حالا منکر همه چیز و برضد امنیت ملت و مملکت
  • علی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    11 6
    روزی نامه های اصلاح طلب مزدور نیستند بلکه دستمال توالت اجنبی هستند مشغول ذمه ای اگر چاپنکنید۰
    • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 3
      چرا چاپ نکنه ؟ تو باغ نیستیا . مگه در مورد کیهان گفتی ؟ 😂
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 1
    عامل گرانی دلار تلگرام نیست بلکه افزایش نقدینگی و تحریم هاست..
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 1
    بی عرضگی مسئولان کشور در کنترل نرخ ارز را به پای تلگرام نیندازید.
  • حسين DE ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    در بلاهت و حماقت على دائى و ساده لوحى وى نبايد هيچ گونه شك و ترديدى داشت،او فكر ميكند براى هر فردى كه ميخواهد فوتباليست شود حتمًا بايد يك ورزشگاه اختصاصى ساخت و همه گونه امكانات فراهم كرد و گفت بفرما بيا فوتباليست شو و يا براى هر فرد يك دانشگاه ساخت تا اون فرد دانشجو و بعدها متخصص شود،اين نوع نگرش على دائى بعنوان يك سلبريتى كاملًا بيسواد و بيشعور است كه عليرغم تحصيلات دانشگاهى فاقد هرگونه دانش و معرفت و شعور اجتماعى است و هنوز نميتواند در آستانه پنجاه سالگى تشخيص دهد كه انسانها يك موجود اجتماعى هستند و تنها در مناسبات اجتماعى قادر به رشد و شكوفائى هستند نه در انزوا و تنهائى،خيلى از فوتباليستها قبل از على دائى وجود داشتند كه با حداقل امكانات و از زمينهاى خاكى به اوج قله شهرت و افتخار رسيدند،على دائى بخاطر بلاهت و نادانى اش خود را تافته جدا بافته ميداند و امر بر وى مشتبه شده كه پندارى ايشون از آسمان بزمين آمده و چون شهرت و ثروت هم دارد بنابراين ايشون بزعم خودش كسى است،نه نخير آقاى على دائى تو هيچ چيز و هيچكس نيستى ،بخصوص از زمانيكه بطرز احمقانه ائى رو در روى ملت ايستادى،تو از همان ابتداى آغاز هم هيچ چيز و هيچكس نبودى و نخواهى بود و نميتوانى باشى زيرا فاقد هر گونه درك و معرفت و آگاهى و شعور اجتماعى و سياسى هستى،بفكر انباشت ثروتت باش ،مسائل سياسى و اجتماعى تو رو سنه نه .
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 1
    برای خودتون میبرید و میدوزید . خوشم میاد دنیا و افکار داخلی به اندازه دانه ارزن هم به حرفهای شما اهمیت نمیده . هر فشاری میارید ، ده برابرش رو میچشید .
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      7 1
      دوست عزیز برای اصلاح اول از خودت شروع کن اولین قدم این هست که از طرف مردم ، دنیا ، داخلی ها و .... نظر نده شما به عنوان یک شهروند فقط حق داری از طرف خودت صحبت کنی 😊😊
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 2
      از طرف اونها صحبت‌نکردم بلکه مشاهدات رو دیدم . اخبار رو نگاه‌کن ، فقط طی یک‌ماه سه قطعنامه از سازمان‌ملل علیه ایران دادن
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 1
      بدتر از همه دلار که هر چی مسولین‌میگن حبابه ، باز هم بالاتر میره .
  • علوی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 0
    تشییع حماسی شهدا در لرستان و بقیه جاها رو دیدید ؟! با این همه کم کاری قصورات و مردم آزاری های برخی مسولان ...اون هم در ایام فرا بحران ! اون هم در ایام فرا خوان دشمن و حضور چهار نفر از اونها فقط !!!! حالا پاس گل به علی دایی در تهران ؟! یعنی شبکه نفوذ ‌نفوذ نفوذ نفوذ ! با ابن پشتوانه مردمی از پس شبکه نفوذ بر نیامدن یعنی بی عرضگی و تن پروری مسولان عالیرتبه و تمام
  • علوی IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 2
    رفقا !! کسی میدونه اون پنجاه اقتصاد دان که رئیسی میخواست جور کنه چی شد؟!،خودرو که تولید خود دولته !واردات شم راه انداختن تا بهانه رو رقابت بدانند
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 5
    علی دایی هم از لحاظ بهره هوشی هم از لحاظ توان بدنی هم از لحاظ دانش و هم از لحاظ هر آنچه به تصور درآید از یک یک شما رشیدتر است... مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      4 1
      علی دایی اگر باهوش بود با دشمنان ملت همنوا نمی شد و آب در آسیاب دشمن نمی ریخت.
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    دوگانگی وعدم برخورد با فساد باعث لوث شدن شدن وفشل شدن مسعولین میشود ودشمن استفاده ان را میبرد اق دایی از فعالان فتنه اخیر است یا قاطعانه برخورد کنید یا اصلا رها کنید .
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 1
    نگفتی دلار ارزان و طلا را کدام چهار راه می فروشند چهارراه گوجه فرنگی یا پیاز ماله کشی اقتصاد درست نمی شود
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    اصلاح طلبان که منافع کشور را مثل زالو مکیدند حالا چه میخواهند این نوکران انگلیس و آمریکا از جون ملت؟ کثافاتهای وابسته به غربیها مملکت را به موساد وmi6 فروختند حالا ادعای وطن پرستی می کنند. هیچ کدام از این اصلاح طلبان صلاحیت چرای گوسفند را ندارند چه بشه که مملکت را بچراخانند.هیچ کدام آز انها سهمی از انقلاب ندارند. زمانی که دولت دست آنها بود تمام اطلاعات مهم را به غربیها فروختند. مملکت ناموس هر ملت است کسی به مملکت خویش را خیانت کند در واقع بی ناموس هستند.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      دقیقا
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    برای دانستن نحوه آغاز جنگ اقتصادی جدید کافی است به تیتر اول حدود یک ماه پیش روزنامه شرق نگاهی بیندازید در آن روزها که تقریبا اینها از آشوب و تجزیه ایران نامید شده بودند روزنامه شرق برای شروع جبهه جدید اقتصادی در این جنگ ترکیبی در عنوان اول روزنامه نوشت آرامش و ثبات عجیب در بازار ارز در این روزها
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 1
    دلار رفته بالا
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 2
    پستوره ها را نرنجانید آقای علی دایی نه سیاسی است نه خواهان تحریم ملت ایران است و نه خواهان حمله نظامی از سوی دشمنان است
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    3 1
    اقای دایی نرو راهی که پایت راببندند .مکن کاری که هوشیاران بخندند
  • لعنت بر وطن فروش IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    چکار باید کرد؟
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 1
      رفراندوم
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    ممنون از روشنگری مشرق
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    قوانین رو عوض کنید تا نتونن اخلال ایجاد کنن
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    باید شرکت ها و فروشگاه‌های علی دایی مصادره و به فروش برسن و به حساب خزانه واریز بشه تا در جبران هزینه اغتشاشاتی که سهیم بودند رو بپردازن و بدونن که هر کاری هزینه ای داره و برای همیشه ممنوع الخروج بشن
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      جرات دارید دست به خودش و اموالش بزنید
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    «قیمت ارز در بازار آزاد در روزهای اخیر بدون دلیل اقتصادی تصاعدی شده است.» ظاهرا قیمت واقعی دلار زیر ۱۰ هزار تومن است. این خبر خوبیه برای مردم.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      زیر ۱۰ ؟؟!! 😂😂😂😂
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    احتمالا اگه مراقبت های بانک مرکزی نبود میخواستن به ۱۰۰ برسونند.
  • چخوف IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 1
    نیروهای امنیتی که این قدر مراقب امنیت کشور هستند چرا جلوی خاوری رو نگرفتند؟
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      چون با حیله رفت. الان اربابت کانادا برش نمیگردونه
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    آقای دایی راست گفتند امنیت وظیفه ماست پس هر کسی که کنشگری بخواهد امنیت را به خطر بیاندازد با ما طرف است لطفا وارد محیطی که تخصص ماست نشوید با تشکر یعنی وقتی بهتون می گند این شکل از کنشگری باعث نابودی امنیت ملیست شما باید به حرف متخصص امنیت گوش بدید و باهاش تامل کنید
  • حسن IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    چرا باعلی دایی مزدور غرب برخورد عبرت آموز نمیشود.مگر چقدر طرفدار دارد.باورکن بجز عده قلیلی ازچشم ملت افتاده.من قبلا طرفدار سرسخت دایی بودم ولی الان بعنوان شریک جرم دشمنان انقلاب وملت میشناسمش.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    همه میگن ما طرفدار ملتیم و حق ملت رو میخواهیم بگیریم و دفاع ازش کنیم و فلان و بهمان ، این ملت که میگید ، کیه و چیه ، یکنفر نشون بده مشخصاتش رو که چیه و چه ماهیتی داره این ملت .
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج الهی به امید تو ما پشتیبان ولایت خواهیم ماند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    ما پشتیبان ولایت خواهیم ماند
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    جناب رئیسی، محکمتر با فاسدین اقتصادی قیچی کنید همه رو. ملت انقلابی رو خسته کردند. اعلام قیمت‌های بالاتر در کانال‌های بی‌هویت مجازی به وضوح از انگیزه التهاب آفرینی این کانال‌ها خبر می‌دهد.... یعنی خرتوخری محض در کنترل که بایستی مشت آهنین برسرشون فرود بیارید. نان مردم رو سنگ کردند به خاطر کانالهای بی هویت مجازی... یعنی چی بخدا!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس