تاج و سرمربی ژاپن

پس از حذف تیم ملی ایران نه تنها یک عذرخواهی شفاف و روشن و متواضعانه از سوی مقامات فنی و مدیریتی تیم صورت نگرفت، بلکه بعضا لحن طلبکارانه ای را هم شاهد بودیم!

سرویس ورزش مشرق - حدود ۱۰ روز از پایان جام جهانی و یکماه از حذف تیم ملی ایران از این تورنمنت می گذرد. درباره مسائل فنی و حواشی این مسابقات اخبار و گزارش های زیادی مخابره و منتشر شده و می شود.

تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش در این جام با کسب یک برد و دو باخت از صعود بازماند و کمترین توقعی که از کادرفنی و فدراسیون می رفت عذرخواهی از مردم بابت شکست سنگین برابر انگلیس و البته عدم صعود به مرحله حذفی بود. اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه بعضا شاهد طلبکار بودن و لحن عجیب برخی مدیران هم بودیم! بارزترین مورد هم گفتگوی مهدی تاج با برنامه شبکه ورزش بود که نحوه پاسخگویی و لحن این مدیر صدای بسیاری از مردم و اهالی رسانه و کارشناسان را در آورد و تاج را مجبور به دادن بیانیه عذرخواهی (به زعم برخی اجباری) کرد!

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!

البته نمی خواهیم عینک خوش بینی را از چشم برداریم و این عذرخواهی مهدی تاج بابت ادبیات و رفتار غیر حرفه ای و نامناسبش را به فال نیک می گیریم که شاید راهی باز شده باشد برای عذرخواهی بقیه مدیران و مربیان و هر کسی در هر جایگاهی قصور یا شکستی را مرتکب می شود. البته به شرطی که این عذرخواهی بجا و قلبی و در زمان مناسب خودش صورت بگیرد و منتظر فشار و واکنش رسانه ها و افکار عمومی نمانند!

به همین بهانه به چند مورد عذرخواهی که در جام جهانی اتفاق افتاد پرداخته ایم تا فرق عذرخواهی به موقع و قلبی را با عذرخواهی اجباری متوجه شویم:

*تعظیم درس آموز سرمربی ژاپن

معروف ترین و پرسروصداترین عذرخواهی در جام جهانی ۲۰۲۲ بدون شک به سرمربی و بازیکنان تیم ملی ژاپن پس از حذف در مرحله یک هشتم نهایی علی رغم نمایش بسیار خوب و نمایش مقتدرانه این تیم مقابل دو قهرمان سابق جهان تعلق دارد.

تیم ملی ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف کرواسی رفت و این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. سامورایی ها در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر یک از کرواسی شکست خوردند.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!

هاجیمه موریاسو سرمربی ژاپن بعد از این مسابقه، به سمت سکوهای ورزشگاه الجنوب رفت و به سمت هواداران کشورش تعظیم کرد تا بابت این شکست از آنها عذرخواهی کرده باشد؛ این در حالی است که رسیدن به همین نقطه هم برای یک تیم آسیایی موفقیت محسوب می‌شود.

البته پیش از این هم بازیکنان ژاپن پس از شکست در دیدار تشریفاتی برابر کاستاریکا در جام جهانی مقابل هواداران تعظیم کرده و از آنها عذر خواسته بودند.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!


*عذرخواهی لوئیس انریکه پس از استعفا

سرمربی جوان تیم ملی اسپانیا هم پس از حذف در ضربات پنالتی مقابل تیم شگفتی ساز مراکش از سمت خود برکنار شد و در پیامی از مردم اسپانیا بابت این حذف عذرخواهی کرد.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!


*عذرخواهی سرمربی تیم ملی آمریکا بابت تغییر لوگوی پرچم ایران

سرمربی تیم ملی آمریکا در نشست خبری قبل از بازی برابر ایران که به عنوان سیاسی ترین بازی جام از آن یاد می شد در واکنش به اقدام نسنجیده و شیطنت آمیز مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در حذف لوگوی "الله" از پرچم جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه نقشی در این ماجرا نداشته اما از طرف خودش و بازیکنان بابت این اقدام عذرخواهی کرد.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!


*عذرخواهی تلویحی کلینزمن از مردم ایران

حواشی دیدار ایران و آمریکا یک حاشیه پررنگ دیگر هم داشت و آن اظهارات تند و کنایه آمیز یورگن کلینزمن به عنوان کارشناس فیفا درباره بازیکنان ایران در بازی با ولز درخصوص هجمه به داور بود که بسیاری این اظهارات را توهین به فرهنگ مردم ایران دانستند و خود کلینزمن هم مجبور شد بپذیرد که اشتباه کرده و تلویحا عذرخواهی کند.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!


*عذرخواهی اشرف حکیمی از رئیس فیفا

تیم ملی مراکش در دیدار رده‎‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی کرواسی رفت و با نتیجه ۱-۲ برابر این تیم شکست خورد. این باخت به این معنا بود که آنها در رده چهارم قرار گرفتند و با وجود تلاشی که کردند از دست یافتن به مدال این رقابت‌ها و رفتن روی سکو بازماندند.

شاگردان ولید رکراکی از عملکرد داور این بازی به هیچ وجه راضی نبودند، اعتقاد داشتند که چند بار باید پنالتی به سود آنها اعلام می‌شد اما این اتفاق صورت نگرفت و همین موضوع خشم و اعتراض آنها را به همراه داشت که بارها در جریان بازی در میانه زمین نیز به خوبی دیده شد.

گفته شده بود که حکیمی در تونل ورزشگاه وقتی با اینفانتینو روبرو شده به سمت او رفته و از فاصله بسیار نزدیک بارها بر سرش داده کشیده و نسبت به عملکرد داوری اعتراض کرده است.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!

این ستاره پاری سن ژرمن پس از پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: موضوع خاصی نبود و اتفاقی هم رخ نداد. من پس از پایان بازی بسیار عصبانی بودم. رفتم که با او صحبت کنم و پس از آن به خاطر کلماتی که استفاده کردم عذرخواهی کردم. او دوست من است و احترام زیادی برایش قائل هستم. هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.


*عذرخواهی اتوئو بابت کتک زدن یک خبرنگار

ساموئل اتوئو، اسطوره فوتبال کامرون و رییس فدراسیون فوتبال این کشور پس از پایان بازی برزیل - کره‌جنوبی هنگامی که قصد خروج از ورزشگاه ۹۷۴ را داشت، با یک مرد فیلم‌بردار درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!

اتوئو پس از این اتفاق، بابت وقوع چنین اتفاقی عذرخواهی کرد. او با صدور بیانیه‌ای نوشت: "در تاریخ ۵ دسامبر، بعد از دیدار برزیل - کره‌جنوبی، من با فردی که احتمالا طرفدار الجزایر بود درگیری شدیدی داشتم. من می‌خواهم از این که عصبانی شدم و نتوانستم واکنشی که با شخصیت من هم‌خوانی دارد، داشته باشم، عذرخواهی کنم. بابت این حادثه تاسف‌بار از مردم عذرخواهی می‌کنم."

آزار و اذیت برخی از هواداران الجزایر به خاطر دیدار این کشور با کامرون در تاریخ ۲۹ مارس بوده است چرا که الجزایری‌ها، کامرونی‌ها را پس از این دیدار مورد توهین و ادعای تقلب قرار دادند. الجزایری‌ها در آن بازی با نتیجه ۲ بر یک در اوقات تلف‌شده شکست خوردند و از رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ باز ماندند.

تاج و ژاپن عذرخواهند هر دو؛ اما این کجا و آن کجا!


*عذرخواهی یک شبکه تلویزیونی بابت اظهارات نژادپرستانه یک مجری

اظهارنظر یک مجری خبری در تلویزیون دانمارک در مقایسه شادی اعضای تیم فوتبال مراکش با خانواده‌هایشان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با میمون ها خشم و واکنش شدیدی هم در جهان عرب و هم در خود اروپا برانگیخت.

اخبار کانال ۲ تلویزیون دولتی دانمارک، به دلیل نظر نامناسب و توهین آمیز مجری این شبکه، عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق، برخی دیگر از بازیکنان و مربیان هم پس از حذف یا شکست در این جام از هواداران خود به صورت شفاف عذرخواهی کرده بودند که به ذکر همین موارد بالا بسنده می کنیم.

** خبرنگار: محمد جواد قبادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    19 4
    هر وقت شیخ بنفش انگلیسی به خاطر جنایت هایش در حق ملت ایران عذرخواهی کرد و طبق مر قانون اعدام شد مدیرانی چون تاج مبادی آداب خواهند شد
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 3
      چطوری
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      6 6
      پری ساکت شو
    • ۰ IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      2 1
      دقیقا با حرف شما موافقم
    • پری مجرد 43 ساله IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 5
      بشار ابدالواحد مودب باش کودن بیسواد من جای خواهرت حساب میشم
    • کوهرنگ IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      پری خانم فوتبال سراسر فساد ایران با عذرخواهی درست نمی شود .این پیکره ی بیمار را از اساس باید ریکاوری کرد
    • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 1
      من بازم تاکید میکنم ما میتونیم جام ۳۰۲۲ رو ببریم اگر به تاج و کیروش امکانات و وقت کافی داده بشه.
  • حمید رضا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    12 1
    تاج خیلی مغروره من جای اقای خیابانی بودم جواب این را با مشت می دادم
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    6 1
    تا بوده همین بوده اینم یکیش
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    8 4
    متاسفانه در مملکت ما ، همیشه برعکس بوده ، تاج دارای پرونده فساد و عامل خسارت چند میلیونی (ویلموتس)میشود رییس فدراسیون و همیشه طلبکار در صعنت خودرو ، امتیاز واردات را میدهم به کرمان خودرو (هلدینگ مرعشی هاشمی ) وزیر ورزش میشود یک شخصی که عدم صلاحیت خورده در کذشته و پرونده دارد
  • امید IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    12 0
    چرا وقتی می دانیم تاج کفایت و مدیریت بلد نیست دوباره اجازه آمدن می دهیم؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    6 1
    به نظر من شریفترین انسانی را که در عرصه ورزش دیده ام واعظ اشتیانی است کاش اقای اشتیانی رئیس فدراسین فوتبال می شد
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    8 1
    فکر می کنید چرااا لوکادیا از ایران فرار کرد؟ هان؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    4 1
    دیدن فوتبال به نظر اکثر مفتی عربستان حرام است
    • محمدصالح چگینی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      29 2
      سجده به مدفوع صهیونیستهای قاتل وفاسدبلعمی بنظرمفتیهای نجس سعودی مستحبه یامباحه آقای بشارعبدالثالث سعودی
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    12 2
    اگر این تاج در عربستان ما بود به دستور سرورم بن سلمان و فتوای من اعدامش می کردیم
  • مهدی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    10 0
    وقاحت یک مدیر که هنوز پایش بابت قضیه مربی سابق تیم ملی گیر است و همچنین با رفتن سراغ مربی ترسویی مثل کیروش به شدت زیر سوال است برای من خیلی تعجب اور بود
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    5 0
    ژاپن عقب مونده نیستند
  • ... IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    تازه قدم برداشتن عذرخواهی کنن چندین سال هم با عذرخواهی سپری میکنن بعدش یه راهی پیدا میکنن باید تاجو دارو دسته اش از فوتبال برن مشرق خدایش تحقیق کن چقدر بیت المال حیفو میل کردن بزار تو سایت
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    مگر آدم حسابی کارآمد کم داریم تو این مملکت آدم سابقه دار دوباره میگذارن بابا این اشتباه کرده
  • مهیار IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    27 0
    وقتی یکی مثل تاج که تو حوضه برج سازی مشغوله و بساز بندازه!!! خوب به خاطر عادتش که سر کارگرای ساختمانی داد میزنه و الفاظ به کار میبره تو برنامه هم خیابانی و اون یکی مجری دیگه رو کارگر ساختمانی تصور کرده.!!!
  • حبیب IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    تاج گربه را دم حجله سر برید یعنی در جام ملت‌ها هم شکست خوردیم حساب دست خیابانی و مجریان تلویزیون باشه که البته با این دست فرمون کاک تاج ، شکست در جام آسیا حتمی هس خدا صبر بده به همه از جمله کاکوی بی خیالمون تاج جون
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    38 0
    پشت تاج به کی گرمه که با این همه حرف و حدیث باز به عنوان یکی از مدیران ارشد نظام مشغول دهن کجی به فهم وشعور مردمه. قوه قضاییه که بعد از رحلت حضرت امام تماما در دست اصول گراها بوده اگه درست عمل میکرد وضع مملکت الان این نبود.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    24 0
    تاج نمونه بارز کلی ازین مسئولین مملکت خودخواه و مغرور است که مملکت به این روز کشاندند
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 1
    اینجاست که معنی داشتن فرهنگ واقعی ، تمدن، شهر نشینی واقعی مشخص میشه که چ کسانی دارند ، و چه کسانی در حد حرف، شعار و توهم میباشد،،،،البته ژاپن یکی از بافرهنگ ترین و با ادب ترین و با شخصیت ترین افراد دنیا میباشند و غیر از این بود باعث تعجب، میشد، و اگر تاج هم عذرخواهی میکند باور کردنش، سخت بود،،،هرچند انتظاری هم نمیرفت، فرهنگ ها زمین تا آسمان فاصله دارن،،ژاپن در حد آسمان ،،،، انشالله زمانی بشه
  • ابراهیم عیازی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    13 0
    به نظر من عذر خواهی کمترین کاری است که یک مسئول در برابر رفتارش انجام می دهد. آقای تاج با کمال احترام در سطح کشورمان ایران نیست. از آدم های بزرگ توقع کارهای بزرگ می رود نه همسال آقای تاج.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    11 0
    زبون بسته تاج. آخی. چرا اینقده اذیتش می کنید؟ گناه داره. نکنید این کارا رو. خدای نکرده آهش فوتبالمون رو می گیره. آه تاج کل فوتبال عالم رو می گیره. حالا ببین.
  • علوی IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    15 0
    بشار ! اینکه سرورت را بن سلمان گاو شیرده میدانی که در کنار کعبه ورق بازی و قمار را افتتاح کرد و دیپلماسی اره ش جهانی شد و والده یهودی دارد بدا به حال ت دیگه نبینم اینجا به آبجی پری ما بپری !
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    14 0
    حداقلش این بود که شخصیت واقعی و عریان آقای تاج هم کاملا مشخص شد. و اگر بقیه ی مسئولان این مملکت هم چنین اخلاق و منشی داشته باشند وای بر احوال ما.*ادب مرد به ز دولت اوست*
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    به عقیده تاج توپ به میله بخوره برا ما گل حساب میشه.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    20 0
    اقای تاج خیلی پررو تشریف داری خجالت بکش
  • محمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    جو پر تلاطم و منفی مهمترین علت ناتوانی تیم در گروه بود. خیانت برخی سلبریتی ها و تهدید بازیکنان و عدم هماهنگی و اتحاد تیم و عدم وجود آرمان گرایی واحد در هر جایی لطمه راست.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    تاج واقعا مظلوم هست مدیری توانا و مهربان که برخورد پدرانه دارد و بسیار متین و موقر که بهترین مربي جهان یعنی کیروش رو آورد برای تیم ملی با کمترین هزینه و حقوق ناچیز ۵۰ هزار یورو ماهیانه و کسب پیروزی در جام جهانی و باوجود بیماری قلبی شبانه روز تلاش می‌کند یه ذره قدرشناس باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس