بازی غرب با سلبریتی‌ها/ پروپاگاندا در ظاهر؛ واقع‌گرایی در باطن

علی‌رغم پروپاگاندای رسانه‌ای دولت‌های اروپایی در حمایت از اغتشاشات ایران، اما روح ماکیاولی در کالبد دولت های غربی موجب شده است حوزه فعالیت‌های تبلیغاتی را از دیپلماسی واقعی منفک سازند.

به گزارش مشرق، بعد از ملاقات چند هفته پیش مصی علی‌نژاد با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه و مانور جماعت برانداز بر این دیدار و روایت‎‌سازی و مصادره محتوای آن به نفع ایده توهمی خود یعنی انقلاب ۱۴۰۱، علی کریمی نیز در مقام یکی دیگر از لیدرهای خودخوانده اغتشاشات اخیر به دیدار رئیس جمهور آلمان رفت تا پس از رقابتِ همنوایی با علی‌نژاد در تهییج جوانان به خشونت و رفتارهای ساختارشکنانه، در این فقره نیز از او عقب نماند و در رزومه کاری ایام اغتشاشات خود یک عکس یادگاری با یکی از رهبران اروپایی نیز ثبت کند.

هرچند جزئیات خاصی جز تکرار مواضع قبلاً طرح شده از ملاقات کریمی با اشتاین‌مایر منتشر نشده، ولی بعید است در این دیدار نیز چیزی بیش از آن‌چه در دیدار علی‌نژاد با مکرون مطرح شده، گذشته باشد.

این ملاقات‌ها گرچه در ابتدای امر تنها گزاره حمایت همیشگی قدرت‌های خارجی از هر تحرک شکل گرفته در تقابل با نظام اسلامی را اثبات می‌کند، و هرچند مسلم است این قدرت‌ها همه داشته‌های خود را برای تقویت و اثربخشی این فتنه‌ها در همه سال‌های پس از انقلاب به میدان آورده‌اند، و حتی در وقایع اخیر وجهه خود را نیز در ملاقات با شخصیت‌های مسأله‌دار و سطحی‌ای نظیر علی‌نژاد و علی کریمی هزینه کرده‌اند، با این‌همه شواهد حاکی از آن است که علی‌رغم مانور تبلیغاتی و پروپاگاندای رسانه‌ای دولت‌های اروپایی، آن‌چه هنوز و هم‌چنان مناسبات رسمی این دولت‌ها را رقم می‌زند وجهی از واقع‌گرایی و عقلانیت در سیاست‌ورزی است که حوزه فعالیت‌های تبلیغاتی را از دیپلماسی واقعی منفک می‌سازد.

اعتراف لادن برومند رئیس کارگروه ایران در سازمان ملی اعانه برای دموکراسی -از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت خارجه آمریکا- از آن‌چه در جلسه ملاقات مکرون و مصی علی‌‎نژاد گذشته مؤید این مهم است؛ برومند در مصاحبه‎ با بی بی سی فارسی ناخواسته فاش کرد: «مکرون در این دیدار اعلام کرد که [ما] نه وظیفه داریم، نه اعتقاد داریم، و نه مایلیم که نظام سیاسی شما را تغییر دهیم.»

مسلم است که در این اذعان صریح تبعات پاسخ پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی به هر مداخله آشکار خارجی درخصوص جهت‌دهی به اغتشاشات و اقدام علیه نظام اسلامی لحاظ شده است، لیکن این اظهارات هم‌چنان حکایت از آن دارد که مقامات اروپایی علی‌رغم حمایت صریح و قلبی از اغتشاشات و حتی بعضاً اظهارات مداخله‌جویانه، عمیقاً به استحکام و ثبات نظام باور داشته و خوب می‌دانند نظام اسلامی بیدی نیست که به گرد و خاک برخاسته از ترکتازی چند سلبریتی معلوم‌الحال بلرزد و خللی در بنیان‌های مستحکم آن وارد آید.

بنابراین عاقل‌تر از آن هستند که مرتکب خطای راهبردی سرمایه‌گذاری جدی بر حرکت سخیفی شوند که به میدان‌داری چند سلبریتی معلوم‌الحال در جریان است و با بی‌اعتنایی معناداری از جانب قاطبه ملت مواجه شده است.

اظهارات اخیر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص باز بودن مسیر گفتگو و اینکه واشنگتن همچنان به مذاکره و دیپلماسی با ایران ادامه می‌دهد نیز گواه دیگری است بر واقع گرایی غرب و اینکه آنها علی رغم مواجهه تبلیغاتی با اغتشاشات همچنان گریزی از مذاکره و پذیرفتن واقعیت حضور قدرتمند جمهوری اسلامی در مناسبات نظام بین الملل ندارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 2
    سلبريتي فراوونه ماشالله
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    6 2
    چهل سال پیش فرانسه جنگنده به عراق داد و آلمان بمب شیمایی داد تا ایران را نابود کنند ولی نتوانستند. و امروز با مصی و کریمی و.. و اقدامات سیاسی و فرهنگی همان مسیر را طی می‌کنند. با این‌همه خصومت، فقط احمق‌ها به غربی‌ها اعتماد می‌کنند.
  • ح ر IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    4 2
    ما باید هرچه می توانیم سر این احمق ها را با این درپیتی های داخلی گرم کنیم اصلا باید به تربیت درپیتی برای این کار بپردازیم و از طرف دیگر فقط و فقط به قوی کردن خود از هر نظر بپردازیم تمام .
  • علی افصحی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 2
    دیپلماسی غرب وحشی همان تبلیغات است مثل هر جریان باطل دیگر . از دیر باز تبلیغات بیشتر از دیپلماسی وجهه همت دیکتاتوران روزگار بوده از گوبلز گرفته تا معاویه. جنایت کاران تبلیغات را مقدمه دیپلماسی مداخله گر امتیاز گیر دیکتاتوران بوده و هست. جنایت کاران غرب وحشی از روی عمد و آگاهی به صورت سینوسی تبلیغات و دیپلماسی را به صورت منناوب به کار می گیرند. فتنه هشتاد و هشت یادمان هست که چندی قبل از شعله وری فتنه ، اوباما نامه دوستانه به رهبر عزیز انقلاب می نویسد که چه و چه، همین که روزنه ای برای صربه زدن به نظام اسلامی می بیند اصلا فراموش می کند چنین نامه ای ارسال کرده است چنان توحشی از خود نشان می دهد که هنوز هم آن توحش را دارد. اساسا شیطان کارش این است تبلیغات کرده و وعده های پر آب و نان می دهد اما هیچ کدام را هم نه تنها عمل نمی کند بلکه خودش هم در قرآن به آن اقرار می کند در سوره ابراهیم آیه چهارده شیطان می گوید :وعدتکم فاخلفتکم وعده دادم و تبلیغات کردم اما همه اش تو خالی بود» بارها امام خامنه‌ای فرموده ما به تبلیغات و سخن دشمن کاری نداریم بلکه آن چه برای ایران عزیز مهم است قدرتمند شدن است. حالا غرب وحشی می خواهد با سلبریتی های احمق تبلیغات کند یا نه با شیرین عقلی مثل شیرین عبادی وکیل سلطنت طلب با جایزه نوبل و... این تبلیغات ناثیرش در همان اتاق ملاقات است و مزخرفاتی برای خوشایند دو طرف احمق رد و بدل می شود همین.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    بزرگتر از اینها نتوانسته اند کاری بکنند و پ.خ را به سر و صورت و دهن خود مالیده اند این کوتوله ها که جای خود دارند
  • ابومصباح IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 1
    اینقد این مسی علی نژاد خودشو میچسبونه به مکرون میترسم آخرش زندگی مکرون بدبخت رو متلاشی کنه، ظاهرا زن مکرون از هیچ چیز خبر نداره،،،،،به جان خودم جدی میگم
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    خدا شفا بده
  • ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    همین امر نشان میدهد که دست فرانسه و آلمان در مقابل ایران چقدر خالی است که به افراد درپیتی مانند کریمی و مصمصی متوسل شده اند البته قابل توجه کسانی که سران آلمان و فرانسه را اشخاص عاقلی می پندارند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    چونه علی کریمی تا دمه شکم اشتاین مایر اومد خوب شما که پول دارین اون بی صاحابو عملش کن
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    همانطوریکه مکرون علی نژاد را ب استخدام نیروهای امنیتی فرانسه در آورد، رئیس جمهور آلمان ام علی کریمی را استخدام کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس