کد خبر 1448218
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
روسیه حملات تل آویو به خاک سوریه را محکوم کرد

سفیر روسیه در سازمان ملل حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، روسیه باردیگر حملات هوایی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه سوریه را محکوم کرد. در همین ارتباط نیز، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «روسیه حملات هوایی غیرقانونی نیروی هوایی اسرائیل به خاک سوریه را محکوم می‌کند.»

سفیر روسیه با اشاره به اینکه وضعیت در شمال سوریه نگران کننده است، یادآور شد: «عملیات نظامی در استان‌های حلب، رقه و الحسکه منجر به کشته شدن سربازان و غیرنظامیان سوری از جمله نمایندگان رسانه‌ها و همچنین تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی شده است.»

نبنزیا گفت: «ما حملات هوایی غیرقانونی مداوم توسط نیروی هوایی اسرائیل را محکوم می‌کنیم. در ماه نوامبر، حداقل چند حمله هوایی به فرودگاه نظامی شعیرات در شرق شهر حمص و حملات از دریای مدیترانه به سوریه گزارش شد. بر اثر این حملات، در مناطق مرکزی و ساحلی، شش سرباز سوری کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.»

رژیم صهیونیستی اخیراً بار دیگر حملات موشکی به مناطق مختلف سوریه افزایش داده؛ ماه گذشته نیز «اولگ یگوروف»، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد که حداقل سه موشک از هشت موشک شلیک‌شده رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان حمص، توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه رهگیری و سرنگون شده است. به گزارش تلویزیون المیادین لبنان رژیم صهیونیستی در این حمله فرودگاه الشعیرات در استان حومه حمص را قرار داد که در پی آن ۲ نظامی کشته شده و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده‌اند.

پیشتر، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی در مجلس این کشور گفته بود: اسرائیل با متحدانش یعنی آمریکا، غرب استعمارگر و رژیم ترکیه حامی تروریسم در منطقه بوده و خواهد ماند و از انجام هر گونه تجاوز به منظور تضمین تداوم گروه‌های تروریستی و جلوگیری از فروپاشی آنها دریغ نخواهد کرد و تجاوزات اخیر به خاک سوریه نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است که نشان از محاسبات اشتباه و احمقانه تل آویو دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    3 1
    سوریه مگه وجود داره؟! اگه وجود داشت حتما جواب درخوری به هر حمله رژیم صهیونسیتی میداد تا حملات تکرار نشه، حاکمان سوریه دقیقاً همانند قوه قضاییه ایران سیاست رأفت در برابر قمه کشان، قاتلان و جنایتکاران دارند!!!
  • حاج حسین IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    4 1
    روسیه به جای محکوم کردن تجاوزهای صهیونیستها به سوریه سامانه اس ۴۰۰ خود در سوریه را به دولت سوریه تحویل دهد.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      2 0
      اس ۴۰۰ کارایی داشت جلوی حمله پهپادی و موشکی اوکراین رو می‌گرفت تا خاک روسیه رو نزنند
  • مختار IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    5 0
    پاسخ به تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل غاصب کودکش به سوریه «موشک جواب موشک » باید باشد و سوریه هم باید فرودگاهها و مراکز صنعتی و نظامی اسرائیل را در شهرکهای صهیونیست نشین موشک باران کند! تا موشک جواب موشک اسرائیل را هدف نگیرد این حملات ددمنشانه صهیونیست ها به سوریه متوقف نخواهد شد! و شورای امنیت نیز خودش حامی این سگهای هار صهیونیستی هست و کاری برای مردم سوریه نخواهد کرد!
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    4 5
    اسراییل با توان اتمی قدرت بلامنازع منطقه است و ازروسیه متزلزل هم حساب نمی برد
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      6 3
      آب و هوای آلبانی چه جوره؟ در سایه مریم خوش میگذرد؟
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    6 0
    جناب روسیه چرا حرف ، فایده ای داشته ؟. توانش که هست چند برابر جواب دهید بزنید همانجائی که شلیک میشه از کار بیاندازید . این چه رفتار و بازی زشتی هست . رهبر ما فرمود دوران بزن و در رو تمام شده و انجام دادیم
  • محمد IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    1 0
    سلام خواهشا علت این سکوتو بگید بدونیم دق کردیم بزنیدش ، بسه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس