کد خبر 1448183
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
روسیه سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه از احضار سفیر فرانسه در مسکو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: این اقدام در اعتراض به اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره تلاش برای ترور مدیر مجموعه فرهنگی «خانه روسیه» در آفریقای مرکزای روی داده است.

به گزارش رویترز، هفته گذشته «کاترین کلونا» وزیر امور خارجه فرانسه سخنان رئیس یک گروه روسیه را رد کرده بود که پاریس را به دلیل این حمله مقصر می دانست.

وزیر امور خارجه فرانسه در این باره گفته بود: این موضوع نمونه خوبی از تبلیغات روسیه است و تخیلی که گاهی اوقات این تبلیغات را توصیف می کند.

چند روز پیش، مسکو با ارسال نامه ای به وزارت امور خارجه آفریقای مرکزی خواستار انجام تحقیقات فوری و جامع درباره تلاش برای ترور مدیر مرکز فرهنگی روسیه در این کشور شده بود.

سفارت روسیه در این بیانیه اعلام کرده بود: وضعیت سلامتی مدیر مرکز فرهنگی روسیه پس از سوء قصد نافرجام پایدار اما وخیم است و نیاز به ورود اضطراری به مسکو دارد.

رئیس یک گروه روسی پیشتر فرانسه را به تلاش برای ترور رئیس دفتر نمایندگی فرهنگی روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی متهم کرد که روز جمعه پس از باز کردن یک بسته پُستی حاوی بمب به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سفارت روسیه در این کشور آفریقایی نیز در پی وقوع این حادثه گفته بود که «دمیتری سیتی» (Dmitry Syt) رئیس «خانه روسیه» بر اثر انفجار یک بسته از طرف یک فرستنده ناشناس، آسیب جدی دیده است.

بر اساس اعلام سفارت روسیه، «دمیتری سیتی» روز جمعه و پس از بروز این حادثه به بیمارستانی در «بانگی» پایتخت آفریقای مرکزی منتقل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    فرانسه و انگلیس در دوره ترامپ موش شده بودند و الان شیر شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس