روز سیاه نیروی هوایی آمریکا؛ زمین گیر شدن ناوگان بمب افکن اتمی «بی-2»

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا تایید کرد تمام 20 فروند بمب افکن رادار گریز «بی-2 اسپریت» نیروی هوایی ایالات متحده به دلیل نقص ایمنی زمین‌گیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه تایید کرد که تمام ۲۰ فروند بمب افکن رادار گریز «بی-۲ اسپریت» نیروی هوایی ایالات متحده به دلیل نقص ایمنی زمین‌گیر شده‌اند.

به گزارش وبگاه «میلیتری تایمز» پس از اینکه یک فروند بمب افکن بی-۲ چندی قبل در پایگاه نیروی هوایی «وایتمن» در «میسوری» آسیب دید، نیروی هوایی عملیات این ناوگان را متوقف کرد.

یکی از سخنگویان نیروی هوایی آمریکا تایید کرده که تمام ۲۰ بمب افکن بی-۲ زمین‌گیر شده‌اند واین هواپیمای رادارگریز تا اطلاع ثانوی پرواز نخواهند کرد.

بی-۲، واناترین بمب افکن اتمی ارتش ایالات متحده از دهه نود میلادی در خدمت بوده است اما این توقف ضربه‌ای به ناوگانی است که در حال حاضر تلاش می‌کند تا برای واکنش به هر اقدامی آماده بماند.

یکی از این بمب افکن‌ها اخیرا به دلیل نقص فنی فرود خطرناکی انجام داد و با بال چپ بر باند فرودگاه نشست. این سانحه ۱۰ میلیون دلار هزینه برای نیروی هوایی آمریکا به بار آورد. مقام‌ های آمریکایی در این ارتباط ادعا کرده اند که در این حادثه آسیبی به پرسنل وارد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس