بازداشت فرزند دیپلمات سابق روس در وین به اتهام جاسوسی

منابع اتریشی از بازداشت پسر یک دیپلمات سابق روسی در وین، به ظن جاسوسی برای روسیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، در ادامه اقدامات ضد روسی کشورهای غربی، یک تبعه خارجی در وین به اتهام جاسوسی برای مسکو توسط نیروهای امنیتی اتریش بازداشت شد.

روزنامه اتریشی «کرونن زایتونگ» امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر نوشت که عملیات بازداشت این فرد ۳۹ ساله توسط نیروهای ویژه این کشور انجام شده است.

این روزنامه با بیان اینکه شخص بازداشت‌شده، پسر یک دیپلمات سابق روس در وین است، نوشت: «او از مقام‌های روسیه میلیون‌ها [دلار] پول دریافت کرده از جمله در زمان جنگ اوکراین، که اطلاعات بسیار مهم به آنها ارائه دهد».

طبق گزارش رسانه‌های اتریشی، نیروهای امنیتی حین تفتیش از آپارتمان این شخص، که در تاریخ ۲۴ مارس در وین بازداشت شده، یک ردیاب سیگنال با قابلیت تشخیص شنود، دوربین‌های مخفی، لباس ضد گلوله، تعداد زیادی تلفن همراه، چند لپ‌تاپ و تبلت کشف شده است.

بر این اساس، این شخص فعلا به قید وثیقه آزاد است اما اجازه ترک وین را تا زمان برگزاری جلسه دادگاه ندارد که گفته می‌شود احتمال محکومیت وی به حداکثر ۵ سال حبس وجود دارد.

کرونن‌زایتونگ گزارش داد که فرد مذکور اطلاعات حیاتی را در «نقاط ملاقات در مناطق شهری» که با «علامت‌گذاری نامحسوس» مشخص شده، به «دیپلمات‌های روسی» منتقل می‌کرد.

در این گزارش آمده است که این شخص باوجود اینکه از خدمات اجتماعی در اتریش بهره نمی‌برده و رسماً در این کشور شاغل هم نبوده، اما از سال ۲۰۱۸ بسیار فعال بوده و ۶۵ بار سفر خارجی به روسیه، بلاروس، ترکیه و گرجستان داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس