ادعای انگلیس درباره تغییر موقعیت پایگاه حملات پهپادی روسیه

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد مسکو به دلیل نگرانی‌ها از آسیب‌پذیری موقعیت کریمه در برابر حملات احتمالی کی‌یف، پایگاه حملات پهپادی خود به تاسیسات انرژی اوکراین را تغییر داده است.

به گزارش مشرق، این وزارتخانه همچنین مدعی شده است که این تغییر موقعیت مکانی، حمل و نقل سلاح به منظور تامین ذخایر اسلحه را نیز برای مسکو تسهیل می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس در آخرین گزارش اطلاعاتی خود از جنگ اوکراین افزود: در آخرین موج از حملات هوایی روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین پهپادهای انتحاری استفاده شده از منطقه کراسنودار به پرواز در آمدند. این درحالی است که در حملات پیشین هواپیماهای بدون سرنشین روسیه از شبه جزیره کریمه آغاز به حرکت می‌کردند.

بنابر این گزارش، مسکو در یکی از بزرگترین حملات هوایی خود روز جمعه بیش از ۷۰ موشک با هدف تخریب تاسیسات و زیرساخت‌های انرژی به سمت اوکراین شلیک کرد که علاوه بر قطع برق در منطقه خارکیف، خاموشی سراسری اضطراری در این کشور را به دنبال داشت.

روز گذشته نیز، همزمان با افزایش حملات موشکی روسیه خبرها از به صدا درآمدن آژیر حملات هوایی در چندین منطقه از این کشور از جمله دنپروپتروفسک، پولتاوا، سومی و خارکف حکایت داشتند.

روسیه ۲ روز پس از حمله به پل ارتباطی شبه جزیره کریمه، در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) عملیاتی را علیه زیرساخت‌های تاسیساتی اوکراین آغاز کرد. از زمان آغاز حملات هوایی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین، آژیر هشدار حمله هوایی را می‌توان هر روز در بخشی از این کشور شنید.

این حملات به مراکز انرژی، دفاع، فرماندهی نظامی و ارتباطات در تمام اوکراین انجام می شود که موجب قطعی وسیع برق در این کشور شده است.

هفته گذشته، دنیس شمیگال نخست وزیر اوکراین با اعلام اینکه در پی حملات موشکی روسیه، تمام نیروگاه‌های برق‌آبی و حرارتی اوکراین دچار آسیب شده و حدود ۴۰ درصد از تاسیسات شبکه ولتاژ بالای این کشور نیز خسارت دیده‌اند، نسبت به اعمال محدودیت‌های قابل توجه برای مصرف برق در زمستان به شهروندان اوکراینی هشدار داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 1
    روسیه باید کریمه را خالی طمع،رانباید چندان کنی که همه چیز را رها کرده و فرار کنی اکراین لقمه گلو گیرپوتین شوروی طلب هست روسیه در دام ایران یا ایران،در دام روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس