«فریدون عباسی» رسماً نامزدی خود در انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد

"رأی خوب و رأی بد" تقابلی است که اگر از سوی مردم و به دست مردم اصلاح نشود؛ سرعت حل مشکلات کشور افزایش نخواهد یافت.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

صحبت‌های یک نماینده درباره اثر رأی خوب و رأی بد

عوض شدن جای شهید و جلاد در اغتشاشات 70 روزه/ تخریب 30 مغازه و 2 بانک توسط یک نفر در اصفهان!

دکتر فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با ایسنا پیرامون مشکلات اقتصادی گفته است: متاسفانه نوع نگاه مردم در زمان رای دادن به کاندیداها اشتباه است. مردم با نگاه درستی نماینده مجلس و رئیس جمهور را انتخاب نمی کنند. نوع نگاه مردم برای رای دادن به نماینده مجلس خیلی مهم است. امروز مردم بر اساس نگاه قومیتی یا همسایگی به نماینده خود رای می دهند درحالی که این نگاه غلط است.

او می‌افزاید: مردم با نگاه اینکه کدام فرد توانمندتر است رای نمی دهند بلکه نگاه قومی و قبیله‌ای حاکم است و می‌بینند کدام کاندیدا از قوم آنها یا همسایه آنها هست و به آن رای می دهند، همین می شود که در مجلس نیز با همین نگاه وزرای دولت انتخاب می شوند. می گویند چون آقای فلانی رئیس جمهور شده است ما باید به کابینه رای دهیم تا دولت وی زودتر تشکیل شود. بعد هر روز وزرا را به مجلس می کشانیم و از آنها طرح سوال می کنیم. با این رویه که نمی توان کار کرد. خود نمایندگان رای دادند که طرف با ۲۰۰ رای وزیر شود حالا اجازه دهند دو سال کار کند.[۱]

*اوضاع روز کشور هرگز چیزی خارج از رأی مردم نیست.

گزینه‌ای که می‌توان در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز به نشانه‌های آن اشاره کرد.

لذاست که اگر رأی مردم در انتخابات‌های مختلف یک "رأی خوب" نباشد؛ طبعا سرعت رفع مشکلات نیز کمتر خواهد بود.

مسئله نگاه قومیتی که دکتر عباسی مطرح کرده‌اند البته یک وجه غیر قابل اثبات در انتخابات‌ها در ایران است و اگرچه نمی‌توانیم تأثیر آنرا رد کنیم لکن اثبات آن هم چندان ممکن نیست.

اما گزینه توانمندی و کارآمدی در صحبت‌های دکتر عباسی قابل اثبات است و باید اذعان کرد که مبحث مهم "کارنامه" در انتخابات‌ها چندان محل توجه نیست و رأی عمومی بیشتر از آنکه تابعی از کارنامه نامزدها باشد؛ تابع نمودارهای تبلیغاتی و امواج شب انتخاباتی است.

دقت شود که نباید و نمی‌توان که نقش خواص، رجال سیاسی، احزاب و رسانه‌ها را در شکل دادن به رأی مردم کتمان کرد معهذا عمل رأی دادن فی‌النهایه یک انتخاب فردی و با قضاوت فردی است.

در عین حال هیچ پروپاگاندا و اصراری هم از سوی رجال سیاسی، رسانه‌ها و... نیست که بتواند کارنامه قابل لمس افراد را بپوشاند یا کارنامه‌ای برساخته ایجاد کند!

مادام که بحث انتخابات در ایران به انتخاب پزشک همسان نشود؛ مشکل تقابل رأی بد با رأی خوب همچنان ادامه خواهد داشت.

ما برای انتخابات یک پزشک؛ هم سابقه او را مورد مداقه قرار می‌دهیم، هم از کسانی که مورد درمان او قرار گرفته‌اند پرس و جو می‌کنیم و هم اگر بتوانیم از پزشکانی که در نزدیک ما هستند درباره روند درمانی و کارنامه پزشک مذکور مشورت می‌گیریم.

و دست آخر نیز تلاش می‌کنیم تا درباره روند درمان و کیفیت داروها از پزشکمان سؤالاتی بپرسیم و دقیقا در جریان فرایند درمان باشیم.

تکرار همین فرمول در انتخابات‌ها یقینا منجر به "رأی خوب" و افزایش مثبتات کشور خواهد شد.

***

تخریب ۳۰ مغازه و ۲ بانک توسط یک نفر در اصفهان!

عوض شدن جای شهید و جلاد در اغتشاشات 70 روزه/ تخریب 30 مغازه و 2 بانک توسط یک نفر در اصفهان!

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری فردی که با تیراندازی به ۲ بانک و ۳۰ باب مغازه باعث تخریب و ایجاد خسارت به آنها شده بود در عملیات ضربتی ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین بساطی افزود: در پی وصول شکایت تعدادی از متصدیان واحدهای صنفی یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان اصفهان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در نیمه‌های شب اقدام به تیراندازی به مغازه‌های آنها کرده و باعث تخریب شیشه‌ها و ایجاد خسارت به آنها شده است موضوع در دستور کار ویژه ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: به این منظور گشت‌های ویژه فعال و اقدامات علمی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری عامل این تیراندازی‌ها انجام دادند و سرانجام یکی از واحدهای گشتی حین گشت زنی فردی که در حال تیراندازی به سمت شیشه مغازه‌ها بود را مشاهده و بلافاصله برای دستگیری وی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: متهم به محض مشاهده ماموران با یک دستگاه خودروی سواری قصد متواری شدن داشت که با هوشیاری و اقدام سریع مأموران خودرو متوقف و در بازرسی از آن یک قبضه سلاح شکاری به همراه ۱۷۰ عدد فشنگ مربوطه کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به یگان انتظامی در تحقیقات صورت گرفته به ۳۰ فقره تیراندازی به مغازه و ۲ بانک در منطقه دشتی اصفهان اعتراف کرد.

سرهنگ بساطی تصریح کرد: در بررسی گوشی تلفن همراه متهم مشخص شد وی با شبکه‌های ضد انقلاب و معاند در ارتباط بوده و تحت تاثیر این شبکه‌ها دست به این عمل مجرمانه زده است که در این‌باره پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.[۲]

*چنین ناامنی‌ها و اخافه‌هایی به بهانه اغتشاشات ۷۰ روزه هرگز قابل پذیرش نیست و باید در بالاترین سطح قضایی و امنیتی با عوامل آنها برخورد شود. ضمن اینکه پیوست رسانه‌ای و اطلاع عمومی هم در این باب یک الزام است.

همچنین لازم است تا یک هیئت کارشناسی و علمی؛ دلایل بروز چنین جنایت‌هایی در پیوست اغتشاشات ۷۰ روزه را بررسی کند تا در اغتشاشات بعدی شاهد چنین جسارت‌ها و رخدادهای شومی نباشیم.

همچنین است که بر اساس آنچه که کارشناسان فقهی و قانونی پیرامون حکم محاربه و اخافه در رسانه‌ها گفته‌اند؛ اقدام این فرد در اصفهان می‌تواند مصداق محاربه نیز باشد که البته قضاوت قانونی در این زمینه بر عهده قوه محترم قضائیه است.

تخریب ۳۰ باب مغازه و ۲ شعبه بانکی جنایتی است که صراحتا موجب ترس عمومی خواهد شد و باید در اقتفای اقدامات تأمینی و امنیتی هفته‌های اخیر؛ به مبحث "جنایت‌کاران پنهان‌کار" نیز توجهی ویژه داشت.

***

آشوب‌ها تمام شد؛ "بانیان آشوب" بپا خاستند

عوض شدن جای شهید و جلاد در اغتشاشات ۷۰ روزه

عوض شدن جای شهید و جلاد در اغتشاشات 70 روزه/ تخریب 30 مغازه و 2 بانک توسط یک نفر در اصفهان!

عبدالله نوری، فعال چپ و از چهره‌های پر حاشیه جریان اصلاحات در ادامه تحرک معمّرین جریان چپ برای راهبری و موج‌سواری پیرامون اغتشاشات ۷۰ روزه؛ بیانیه‌ای صادر کرد.

او در بخشی از بیانیه خود که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، می‌نویسد: وضعیت اسفناک کنونی و برخوردهای به شدت خشونت‌آمیز و هتاکی‌ها و فحاشی‌های بی‌سابقه نسبت به معترضان، موجب گردید بسیاری که صادقانه و با نیّت و انگیزه‌های ملی در انقلاب ۵۷ و جنگ تحمیلی و روندهای پس از آن نقش داشته‌اند را بهت زده و پشیمان سازد چرا که در برابر انبوهی از پرسش‌ها که به ویژه از طرف جوانان با آن مواجه می شوند، پاسخی جز سکوت و یا اظهار تأسف و ندامت ندارند.

نوری همچنین اظهار می‌کند: چرا حکومت به جای اصلاح شیوه حکمرانی و تن دادن به خواسته‌های اکثریت مردم، به خشونت با نسل جدید و جوانانی روی آورده که از انبوه مشکلات به ستوه و خشم آمده و از آینده روشن نا امیدند؟ این نوع رفتار، چه نسبتی با جلوه‌ی رحمانی پیامبر اسلام (ص) دارد؟

او ادامه می‌دهد: بسیاری شگفت زده‌اند که این سیاست‌ها جز ناامیدی و مشکلات شدید اقتصادی و فرهنگی، چه ثمره‌ای را برای مردم ایران به ارمغان آورده است که حکومت همچنان بر تداوم آن اصرار می‌ورزد و چرا با وجود مشکلات فوق‌العاده‌ای که در زمینه‌های گوناگون با آن روبرو شده و آینده تاریکی که در پیش دارد، به جای تعامل و همدلی، اعتراض و خشم این جوانان به ستوه آمده را با خشونتی بی حد و مرز چون گلوله و زندان و کشتار پاسخ می‌دهد.

این فرد همچنین بیانیه خود را با این بیت شعری به پایان برده است:

"ز گوش پنبه برون آر داد خلق بده

وگر تو می‌ندهی داد، روزِ دادی هست". [+]

* آقای نوری اتهام خشونت و فحاشی نسبت به معترضان را درباره حکومتی بر زبان رانده است که در تمام طول اغتشاشات ۷۰ روزه هرگز دستور استفاده از سلاح گرم در مقابل اغتشاشگران کژمدار را نداد، کشتار وحشیانه جوانان بسیجی و حمله به روحانیون و زنان محجبه را دید اما مدارا کرد، از بام تا شام شعار "مرگ بر دیکتاتور" را در برخی خیابان‌ها و پنجره برخی خانه‌های بلندمرتبه شنید اما چیزی نگفت، دانشجویانی که رسما و در مقابل دوربین شعار رکیک جمعی دادند را قلع و قمع نکرد و برای مجرمان و محاربین هم دادگاه صالحه تشکیل داد.

عبدالله نوری از چه ذهنی برخوردار است که در مقابل این منطق مسلم و رأفت اسلامی هلهله می‌کند و فریاد پشیمانی از انقلاب و نومیدی از آینده را سر داده است!؟

نوری مدعی ناامیدی از آینده و حکومت اسلامی است!

نومیدی از حکومتی که فقر مطلق ۶ درصدی ابتدای انقلاب را به کمتر از چند دهم یک درصد در موقعیت کنونی رساند، ارزان‌ترین مالیات و سوخت جهان را به مردم خود ارائه می‌کند و پیوسته بر مدار رفع مشکلاتش قرار دارد!؟

آیا این عقلانیت است یا بهانه‌جویی به بهانه مشکلاتی که در همه کشورهای دیگر جهان نیز وجود دارد!؟
بگذریم از اینکه ما ظن جعل را نسبت به اظهارات عبدالله نوری بیان نمی‌کنیم که در حالی که فیلم فحاشی در دانشگاه شریف را دیده‌ایم اما این فرد مدعی فحاشی به معترضان شده است! آیا این عوض کردن جای شهید و جلّاد نیست؟ و آیا این کار جز از "بانیان آشوب" برمی‌آید!؟

***

۱_ isna.ir/xdMXhc

۲_ https://irna.ir/xjLgrZ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    46 8
    امثال نوری و محقق داماد نقشه آشوب بزرگتری در سر دارند.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      31 3
      باید عمامه از سر این آخوند فاسد اصلاح طلب و امثال آن برداشت که برای نفوذ و دنیای خود آنرا بر سر گذاشته است و با دین خدا مبارزه میکند.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      24 1
      محق داماد ونوری باید خلع لباس بشوند آنها دارن ازین لباس سو استفاده می کنند تا ازین طریق مردم فریب بدهند
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      22 1
      مصداق کامل عمر و عاص و ابو موسی اشعری
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      18 0
      افساد طلبان بانیان وضع موجودند و باید پاسخگو باشند نه مدعی
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 1
      به ضرس قاطع میگم آرژانتین امشب قهرمان جهان خواهد شد
    • سید IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      4 0
      وقتی مغمومین کم سوادی که فقط دوره مقدمات را گذرانده اند گرد هم آمده و مجمع مغمومین بی سواد را شکل می دهند، افاضات امثال عبداللّه نوری از آن زایش می کند!
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    27 9
    من تو هیچ یک از اعلامیه های قبل انقلاب حضرت امام ندیدم که گفته باشن فلان بانک یا مغازه رو در صورت عدم همراهی تخریب کنید! فلانی رو اکگر باهاتون همفکر نبود بزنید و برای خانوادش مشکل ایجاد کنید! اگر هم قلیلی افرادی این کار رو کردن قطعا مورد تایید ایشان نبوده. معلومه که نمیگن چون حق الناسه چون هدف وسیله رو توجیه نمیکنه چون با این کارها دل ها رو نمیتونی همراه خودت کنی . انقلاب آدم و عده و جمعیت همراه میخواد نه خرابکاری
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      8 0
      .... ن... و .....هاش..... قاتل آیت الله شمس ابادی استان اصفهان خودسرانه آدم می کشتند و فرقی هم نمی کرد روحانی باشد یا صنف دیگری
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      17 2
      اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان و مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد .جهاد تبیین شورای انقلاب فرهنگی ، صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد ،آموزش و پرورش و همه پدر و مادر ها عبارت است از : آگاه نمودن جوانان ما و مخصوصاً دانشجویان ، از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ .
  • hgd IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    14 38
    مشرق خوابی یا خودتو زدی به خواب///نمیشه بیدارت کرد چون خودتو زدی به خواب
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      18 2
      اتفاقا به نظر می رسد که تو خودت را به خواب زده ای.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    11 14
    مشرق جان دلار شد 40000 تومن این دولت انقلابی کجاست؟
    • حامد پلاس IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      3 0
      مملکت با شعور به سامان میشه
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      20 2
      دلار دولت‌ها دولت موسوی ۴۴۵ درصد دولت هاشمی ۳۹۹ درصد دولت احمدی نژاد ۳۴۷ درصد و در دولت خاتمی ۱۹۳ افزایش داشته نرخ دلار در دولت روحانی ۱۰۰۶ درصد و حالا در دولت رئیسی که وارث خزانه خالی و ابر بدهی های دولتهای قبل بوده و یک پنجم عمر دولت خود را درگیر اغتشاش و آشوب و حملات تروریستی ضد انقلاب است تنها ۱۹ درصد افزایش داشته کمی موقع نظر دادن شرف و انصاف داشته باشید
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      12 0
      اغتشاشات اخیر باعث افزایش نرخ ارز شد خود کرده را تدبیر نیست !
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      14 1
      ترمز بریدن دلار هم به خاطر کثافت کاری و خیانت اصلاح طلبان فاسده که می خواهند نارضایتی ایجاد کنند. خداهمه خیانت کاران رو لعنت کنه
    • زهرا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 2
      هر وقت میگوییم چرا جنایت میشود دلیل می آورند در اروپا و آمریکا هم جنایت و دزدی است
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 0
      مقصر آمریکا وایادی داخلی او هستند
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 2
    بازد تو کشور ما یک مجلس دیگه ساخته بشه
  • امیرمسعود IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    33 7
    خدا این کشور را از شر وطن فروشان فساد طلب حفظ کند. آمین یا رب العالمین
  • اسماعیل IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    14 7
    با عملکرد آشوبگران خیابانی بانیان پشت پرده آشوب وچهره خبیسشان بر امت مسلمان ایران مشخص می شود امثال نوری نسبت به گفته های خبیسش محاکمه شود تا جوانهای مملکت را تحریک نکنند وویزای کاندا بگیرند .
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    10 0
    تا اینجای کار چیزی که برای من مثل روز روشن شده است،دروغگوئی و ریا کاری اصلاح طلبان پر مدعا و پر سر و صداست!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    10 2
    احسنت دکتر فریدون عباسی. گل گفتی حرف دلم رو زدی. دقیقا ریشه مشکلات رو گفتی
  • CN ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 5
    عزیز برادر، اگر مردم ایران عقل داشتند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    13 2
    واقعيت اين است كه افساد طلبان در دل چيزهايي پنهان داشته اند كه بروز آن همين حملات ظالمانه به بيت المال و حكومت مظلومان مقتدر جهان است! ننگ ابد به سيه دلاني با نمايي از نور!!!!
  • حسن + يك IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 0
    اقاي عباسي شما سكوت ، شما كسي هستي كه با دلايل من دراوردي و لجبازي بچه گانه به طرح شفافيت آراء راي ندادي الان داري از راي خوب و بد حرف ميزني تاسف به حال افرادي كه به امثال تو راي دادن شفافيت كشور ميتونه اثار بسيار مثبتي داشته باشه حالا چرا شما به اون راي منفي دادي ؟؟؟؟؟ به بهانه شفافيت ساير قوا شما به شفافيت خودت راي نمي دي چطور در مورد شفافيت ساير قوا انتظار داري اول يك سوزن به خودت بزن به جوال دوز به ديگران
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    6 2
    تسلیت به امام زمان عج از خون دلی که دزدان لباس سربازان امام زمان ولباس پیامبر به او میدهند مولی بیا عزیز زهرا بیا شنیده ایم می آیی بسیاری از این دزدان را گردن میزنی
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 5
    گرانی ارز و سکه و ماشین و به دنبال آن، گرانی اجناس ضروری، ناامیدی عجیبی نسبت به آینده رقم می زند. من یک انقلابی و ولایی هستم اما هر روز ناامیدتر می شوم و نگران. دنیا بر علیه ما شوریده است. حتی چین و روسیه هم قابل اعتماد نیستند. درسته در ناامیدی بسی امید است اما دولت هم اگر می تواند کاری بکند. دلار 40 هزار را رد کند، طرفداران روحانی و اصلاح طلبان جشن می گیرند و بهانه اغتشاشات مجدد به خاطر گرانی کلید می خورد. باید کاری کرد. در این هوای آلوده و در این خشکسالی و در این گرانی و در این بلبشور جهانی باید یه کاری کرد. فعلا که من خودم دعا می کنم و کاری دیگر از دستم بر نمی آید.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    14 1
    با سلام، اگر نظام با این مردک وقتی که وزیر کشور بود در بهترین زمان و لطیف ترین هوا در جنوب ایران،وقتی که با تعطیل کردن یک ایستگاه تحقیقاتی و با برپا کردن خیمه های تفریحی برخورد میکرد اونوقت نه زبانش دراز می شد و نه وضع مملکت به این فضاحت
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    آقای نوری حکومت چه رفتاری را اصلاح کند وقتی همه این درس دین خوانده ها می گویند
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 1
    همینه تقصیرا همه مال مردمه درسته که این دفعه رئیس جمهور خوبه ولی نماینده ها بدن دیدین مردم تقصیر خودتونه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 0
    جناب «نووووری!!!»ازکجاآماذگرفتی که اکثریت مردم ازانقلاب پشیمانند؟ازکی تابه حال هنجارشکنی،کشیدن چادرزنان به شیوه ی رضاقلدر،واقدام پزشک درکشتن باسنگ وشکنجه ی یک فردعادی تاسرحدشهادت،صرفا برای به قول خودشان جو گرفتگی وظاهرحزب اللهی،راباهزینه ی شخصی تان حق دانسته وبرای استردادآن لاطائلات می بافید؟!بس آیت دیگر!شمالباس روحانیت رابااراجیفتان بی اعتبارنکنید!لطفا وقتی ابرازاحساسات شخصی می کنیدبالباس عامه اراجیف ببافید!ملت مائیم که باخون دل خوردن پای نظام عزیزمان ایستاده ایم!
  • کارمند ساده IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    14 1
    وزیر کشوری که دست پیش گرفته که پس نیافتی را باید به همین دلیل محاکمه کرد.....
  • علی افصحی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    15 0
    و حالا نوری در «نوبت فاسقی»!یا «فاسقی نوبتی »اصلاح طلبان فاسد اشراقی! نوری ار اندیشه بی بهره است برای شناخت او بیشتر باید به احوال شخصی اش پرد نوری یک اشراف زاده است، او فرزند تاجر بزرگ اصفهان بوده و هرگز در دوران بسیار کوتاه طلبگی اش حجره نشین نبوده ،چند صباحی هم که درقم بوده صاحب خانه بسیار وسیع ویلایی بوده است. اهل اندیشه و تفکر نیست بلکه یک بیش فعال بی حیاست. او از آن جایی که تحصیلاتی نداشته و از سال پنجاه و هفت به واسطه پدرش خود را نفوذ داد به تشکیلات مرحوم طاهری اصفهانی و بعد در رده های مختلف کارگزاری باندی اصلاح طلبان فاسد اصفهان که همگی از نوچه های معدوم مهدی هاشمی برادر داماد آیه منتظری بودند، حضور غیر کارآمدی داشت . پس از فتنه هفتاد و هشت و با روشن شدن وضعیت ناهنجار سیاسی وی و زندان ، از تهادها به دخمه های تاریک اصااح طلبی کوچ کرد. او از آن پس وارد یک کار وحشتناک و ضد مردمی شده و با به نام زدن شرکت رشت الکتریک ، برای زنش و زن کرباسچی و دو زن فامیل کرباسچی، رفت که چندین هزار هکتار زمین ، ماشین آلات و بیش از دوهزار وپانصد کارگر را صاحب شود.و شد.وکالت وی را در این کار یک اصلاح طلب ثروت اندوز دیگر یعنی وکیل خانوادگی هاشمی، علیزاده طباطبائی بر عهده داشت. نوری به اتفاق کرباسچی ابتدا همه کارگران را بی کار کرده و بعد ماشبن آلات آن را به ثمن بخس حراج و زمینش را قرار شد با حدود صد آپارتمان در نیاوران تهران طاق بزند اما جناب رئیسی که رئیس قوه قضائیه شد با پی گیری انقلابی خود، نوری و کرباسچی را خلع ید کرد! نوری که تا آن موقع خود را چپ جا زده بود و سخنی از فساد عظیم اقتصادی و اجتماعی و کارگری اش در میان نبود به ناگهان با رسوا شدنش کمتر سخن گفت اما ظاهرا شکست فتنه اخیر خیلی برایش گران تمام شده و این بی آبرو هم فرصت را برای فاسقی مناسب دیده است !چرا که نوری بیشتر با ماهواره ها هماهنگ است و مانند اراذل و اوباش در دنیای کثیف وی جمهوری اسلامی به خاطر فساد شخص نوری و هم جناح هایش از جهانگیری تا روحانی و کرباسچی فاسد و.. سقوط کرده و جوانان مطالبه دارند! در دنیای او اراذل و اوباش قمه کش ، قاتل ، آدم و مسجد سوز و تجزیه طلب و تروریست و... مردم معترضند! چنان که سایر اصلاح طلبان فاسد به نوبت این نگاه فاسقانه را با بی حیایی در رسانه های اجاره ای خود هر روز بازناب داده و می دهند.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    10 0
    آیا نفوذی ها دارند خودشون رو می سوزانند؟!
  • یزدان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 8
    دروغ
  • DE ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    5 0
    راستی از هپل هپوی کارخانه رشت الکتریک که بنام همسران عبدالله نوری و سرو ته یه کرباسچی و دوتا دیگه زده شد چه خبر؟؟؟ روش امام و شیوه امام رض دزدی و غارت اموال مردم و ملاقات با جورج سوسیس مادر کودتاهای رنگی نبودها ! حالا شوما طلحه و زبیرها چرا با علی درافتاده اید و کیک حکومتی را ۳۴ سال بلعیده بودید هنوز هم همه گردنه های پولساز دست شماست. جواب که ندارید ولی فشار روی قشر پایین و چانه زنی در بالا چون جواب نداد حالا اعلام جنگ با حکومت مرکزی کرده اید مانند منافقین در اول انقلاب. عبیدالله همچنین اسهار می‌زند: چرا حکومت به جای اصلاح شیوه حکمرانی از استقلال به نوکری امریکا و اصلاحطلبی و تن دادن فشار در پایین و چانه زنی در بالای ما اصلاحطمعکاران و به خواسته‌های اکثریت اشرافیون و اشرفیون و غربگداها رانتخواران و دزدان بیت المال و نوکران و جاسوسان امریکا هنوز به اسقلال آزادی جمهوری اسلامی چسبیده است؟ / هپل هپوی بیت المال و دزدی و غارت و دادن گرا به دشمن برای سرکوب ملت با تحریم های درد آور...و تقسیم کارخانه بین بروبچ مثل رشت الکتریک ....این نوع رفتار، چه نسبتی با جلوه‌ی رحمانی پیامبر اسلام (ص) دارد؟
  • مهدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 4
    خیلی بی عرضع ایم که یک نفر بتونه این همه خسارت بزنه و نگرفتینش عذر بد از گناه
  • فاطمه IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 2
    در اعتراضات اخیر از هر طرف کشته شد جان ما سوخت. چه معترض چه بسیجی همه ایرانی بودند فقط با تفکر متفاوت.
  • عبدالله IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    7 0
    توف به نوری و امثال نوری دروغ گو و خبیث . که غیر از تهمت و دروغ گویی چیزی برا ارائه ندارتد.
  • FR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 0
    کل ماجرای بی اعتبار کردن کشور و نظام زیر سر امثال همین اصلاح طلبان است و شاکی از فروکش کردن نسبی اغتشاشات هستند
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    8 0
    این عبدالشیطان نوری یک روحانی نمای مزدور است مطالب نجسش را ننویسید
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 0
    وقتی نظام درمورد غارت شرکت رشت الکتریک که توسط زن کرباسچی ونوری ویکی دیگر انجام شد عکس العملی نشانداده نشد این حیوانات بیشرف طلبکار هم شدند
  • ابدانی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 2
    48 سال است از خداوند عمر گرفته ایم هزاران سوال در ذهن ماست از دوران کودکی تا الان.. جواب هیچکدام از این سوالات را نگرفته ایم. سوال اول علت تورم در کشور چیست ؟ چرا مردم هرروزه باید به این فکر کنند که چیزی که دارند میفروشند قیمتش چند است . ارزان نفروشم گران نفروشم. چرا در کشور ما تورم ثابت نیست . اینکه تورم باشد ولی ثابت باشد. دوم اینکه خزانه ای داریم دست یک عده ای است و از آن خزانه برداشت میکنند و خانه ای را که صد سال طول میکشد تا پولش را جور کنیم دیگرا ن با پول خزانه که مال خودشان نیست آنرا یک روزه میخرند . و دیگران باز عقب میمانند و ادامه صدسال بعدی . در کشور ما سوالات بی جواب میلیارها عدد است . عصبانیت مردم به دلیل جدا کردن شان از دانایی هاست . مردم نمیدانند برای چه عصبانی هستند ولی این را میدانند که عصبانیت شان حق است .
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 1
    تا امثال محقق داماد و عبداله نوری و سایر شاخ ها و پسر حاج حسن آقای خمینی ره(احمد) و آقازاده ها به بهانه مصلحت حاشیه امن دارند هیچوقت فتنه ها خاموش نخواهد شد
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 0
    آنچه را که با آشوب نتوانستند محقق کنند اکنون با آوردن اصلاحطلبان به میدان میخواهند تحقق بخشند آشوب طلب و اصلاح طلب دو روی یک سکه اند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    قوه قضائیه به رافت بی مورد وفله ای،به مظلوم نمائی این جانیان ،کمک میکند.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    از بوی تعفن بعضی روحانیت مثل نوری،روحانی و این علامه دهرشان محقق داماد موجب آذیت و آزار بقیه جهانیان است. خدا عذاب ایشان را بیفزاید ان شاء الله.
  • عطار IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 1
    نوری هنوز زنده است ؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 1
    والله دیگه از دست قوه قضاییه خسته شدیم. چرا ما بی خود حرص بخوریم و خودمون رو بده عالم و آدم کنیم؟!!
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    والله دیگه از دست قوه قضاییه خسته شدیم.
  • مرادی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 1
    من کل بیانیه ی پر از دروغ و تهمت دار این ملعون را خواندم اما متعجبم از همه مدارا کردن با این فتنه گرها
  • ایرانی DE ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    این خیلی خوبه
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    خداوند تمام مسولان راست وچپ بیسواد که با سهمیه مدرک گرفته اند وبدون آزمون رفتند سر کار وپست گرفته اند نابود کند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 0
    تو رو خدا نسل این اصلاحات رو بخشکونید
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    عبدالله نوری، فعال چپ و از چهره‌های پر حاشیه جریان اصلاحات در ادامه تحرک معمّرین جریان چپ برای راهبری و موج‌سواری پیرامون اغتشاشات ۷۰ روزه؛ بیانیه‌ای صادر کرد..... اخلاق انقلابی ها ...را ببینید. فعال چپ ..پر حاشیه ...معمرین ....موج سواری ... ...
  • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    عبدالله نوری با این بیانیه ، اوج ناجوانمردی خودش و دارو دسته اصلاحات چی ها را به نمایش گذاشته . واقعاً ادم از این همه رذالت کپ می‌کنه!
  • محمدایوب IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    حضرت آیت الله جوادی آملی چند سال پیش فرمودند دیا...ت سیاسی که مصداق بارز اصلاح طلبان است
  • پایدار IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    مشکل از خود نظامه که امثال نوری و پسرش را توی این انقلاب فربه کرد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    عبد ن استاد مهدی هاشمی معدوم و سردمدار ترورهای زنجیره ای اصفهان و از حامیان حزب گونی !!!!!بود،چطور خجالت نمی کشه از این همه سابقه خشونت بار وسیاه خود!!!!!؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    خشونت های کشو در دهه اول انقلاب ر وبخصوص ترورهای باند مهدی هاشمی در استان اصفهان با مدیریت عبدالله ن بود
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    معتاد دائم الخمر به رمی جمرات رفته بود !!!شیطان گفت: من اینقدر مفلوک شده ام که تو هم!!!!!!حال عبدالله نوری تو که مدیر فتنه های بزرگ ملی بوده ای و صدها نفر را به کشتن داده ای دم از نفی خشونت نکرده نظام می زنی!!!؟؟(..
  • عباس IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    عبدالله نوری لطفا ساکت به اهل منزل برسی بهتره
  • کارشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    دقیقا همینطوره.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام جرا انجا که نوری کفتهاست یک عده عامدانه دارند درهمه کشور بتونریزی مبکنند را پخش نمیکنند
  • CA ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 0
    «تخریب ۳۰ مغازه و ۲ بانک توسط یک نفر در اصفهان» اون فرد رو بفرستید پیش محقق داماد برای آینده‌ش در حزب اصلاحطلبها برنامه داره.
  • عباس خسروی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    سلام، این جماعت پست و بی شرف احتمالا از نوادگان طلحه و زبیر هستند که اینجوری به سیم آخر زده اند و خود و همپالکی های خود را رسوا می کنند. و مکروا و مکالمه والله خیرالماکرین
  • Gorbani IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 0
    والله خسته شدیم از این همه مماشات قوه قضاییه با این دله دزدان بی انصاف اصلاح‌طلب که همیشه در هر شرایطی طلب کارند
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 1
    ساندیس خورها
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      شراب خورها!!!!!!!!دلار کدخدا خورها!!!!!!!
  • نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    سلبریتی های تشنه ویزای آمریکا و کانادا با خط دهی به اغتشاشگران باعث شدند تا این افراد خشونت را در جامعه به اوج خود برسانند. اوج بی شرفی و پست فطرتی آنها جایی بود که لباس زیر یک زن را بی شرمانه بالای سر خود چرخاندند. اقداماتی که در هیچ جای دیگری در دنیا مشاهده نمی شود. قوه قضائیه باید بدون در نظر گرفتن رافت اسلامی همه این افراد و حامیان آنها را مجازات نماید.
  • صدیقه صفری IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    آقا عبدلله شاید اگر پشیمانی از مردم دیده اید بخاطر دادن کرسی مسئولیت به تو آخوند نالایق اشرافی‌گری باشد نه از انقلاب ۵۷ بخش عظیمی از مشکلات امروز کشور به اشتباهات شما و هم حزبیهای نالایقتان که روزی زمام اجرایی و قوه مقننه کشور را در اختیار داشتید برمی گردد‌. اصل نظام و رهبری نور چشم ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس