.

جان کربی مدعی شد: ایران بزرگ‌ترین حامی نظامی روسیه است و از ماه اوت گذشته تاکنون صدها پهپاد ایرانی به روسیه ارسال شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: مقامات آمریکایی و انگلیسی در حالی که زمانی نه چندان دور، مدعی تحریم تسلیحاتی ایران بودند و پیشرفت‌های نظامی کشورمان را انکار می‌کردند، اکنون ادعا می‌کنند ایران درصدد صادرات تسلیحات پیشرفته به روسیه و دریافت جنگنده‌های پیشرفته‌ای مثل سوخو 35 است.

در این زمینه وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: ایران یکی از اصلی‌ترین حامیان نظامی روسیه تبدیل شده است. حمایت ایران از روسیه احتمالا افزایش خواهد یافت، زیرا روسیه در تلاش است تا تسلیحات بیشتری از جمله صدها موشک بالستیک به دست آورد. روسیه در ازای آن به احتمال زیاد سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را به ایران ارائه می‌کند که روابط آنها را متحول می‌سازد. روسیه به احتمال زیاد بخش زیادی از انبار موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد اس‌اس-26 خود را که برد تا ۵۰۰ کیلومتری دارند، مصرف کرده است. روسیه می‌خواهد تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک ایران را وارد کند.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: واشنگتن عمیقا نگران تعمیق و مشارکت دفاعی رو به رشد بین ایران و روسیه است و از ابزارهای خود برای مختل کردن این روابط استفاده خواهد کرد. روابط مسکو و تهران به سمت تبدیل شدن به شراکت کامل دفاعی پیش می‌رود که شامل مبادله تسلیحات و تخصص نظامی بین طرفین است.

جان کربی مدعی شد: روسیه به ایران، سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را ارائه می‌دهد که روابط آنها را به یک مشارکت دفاعی تمام‌عیار تبدیل می‌کند. روسیه به ایران جنگنده پیشرفته می‌دهد. روسیه و ایران در حال بررسی راه‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای جنگ اوکراین هستند و این در حالی است که روسیه استفاده از جنگنده «سوخو-35» را به خلبان‌های ایرانی آموزش می‌دهند و احتمالاً ایران در سال جاری میلادی این جنگنده را دریافت خواهد کرد.

او گفت: این جنگنده‌ها به طرز چشمگیری نیروی هوایی ایران را در مقایسه با همسایگان منطقه‌ای خود افزایش خواهد داد.

کربی همچنین مدعی شد آمریکا بر این باور است که ایران در حال بررسی مسئله ارسال صدها موشک بالستیک پیشرفته به روسیه است اما آمریکا نقطه‌نظر کاملی از تفکر ایران مبنی بر این ندارد که به چه دلیل این توافق انجام نشده است.

او گفت: روسیه در ازای پهپاد و سایر حمایت‌های نظامی سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی-فنی به ایران ارائه می‌کند و انتظار می‌رود این همکاری‌ها تقویت شود. روسیه می‌تواند بالگرد و سامانه‌های پدافند هوایی ایران را تامین کند و بر این اساس ایران خط تولید پهپاد در روسیه ایجاد می‌کند و همچنین موشک به روسیه ارائه دهد همکاری بیشتر احتمالی روسیه و ایران در توسعه سلاح‌های جدید و آموزش پرسنل نیز محتمل است.

وی تصریح کرد ایران بزرگ‌ترین حامی نظامی روسیه است و از ماه اوت گذشته تاکنون صدها پهپاد ایرانی به روسیه ارسال شده است.

کربی تصریح کرد گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مسکو و تهران ایجاد خط تولید مشترک پهپادهای ویرانگر را بررسی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسن روحانی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 2
    به قول آن عزیز سفر کرده دنیای امروز دنیای گفتمان هاست نه موشک ها
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    یه دانه از اون سوخوها را همان اول اوراق کرده و آغاز به مهندسی معکوس آن کنید از همان روز اول، وقت تنگ است. ،،، کاری که چین کرد. امروز روسیه به ما احتیاج داره و رفیقمونه،، فردا روزی خدا را چه دیدی؟؟ کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.
  • US ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    5 0
    تا هسته‌ای نباشد اقتدار و قدرت توهمی بيش نیست.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 0
    su-35ub نوع دو کابین این هواپیما،، برای ایران مناسبتر از نوع تک کابین است.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 0
    تکنولوژی روسی از بعضی جهات کاملا برتر و نوآورانه، پیشرفته تر و اقتصادی تر از تکنولوژی غربی است. ساده تره و الکی پیچیده اش نکردن.
  • DE ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    2 0
    این خاک توسرها کارشون شده خاله زنک بازی ! اکر ایران چنین خرید و فروش و معامله ای هم بکنه دستش درد نکنه! فضولی اش به شما نیومده! شما انگل ایس و امریکا صدها میلیارد دلار اسلحه از پول مالیات مردم تون به اوکراین حاتم بخشی کردیدچی؟
  • خسرو IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    ادبیات رد گم کنی ؟!! چه هراسی ؟ فقط دارن بدنامی کشورمون رو دامن میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس