کد خبر 1444903
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
بورس نمایه

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۵۶۲۳ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۵۶۲۳ واحد به رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۳۶۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۴۱۹ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۴۱۴ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، به بیش از ۵ میلیون و ۱۴۱ هزار میلیارد تومان تخمین زده شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ارزش امروز ۰.۴۱ درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۳۴ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۸۴ درصد رشد کرد شاخص بازار اول بورس ۰.۷۹ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۵ درصد کاهش یافت.

شاخص بورس صعودی شد +نقشه

امروز نمادهای ملی‌مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشت.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل امروز با ۳۲ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۴۸۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۴۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پالایش نفت لاوان،‌ پلیمر آریاساسول، پالایش نفت شیراز و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

شاخص بورس صعودی شد +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس