کد خبر 1444825
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
هند

صادرات دفاعی هند با ثبت بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار فروش سالانه به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسید.

به گزارش مشرق، «راجنات سینگ»، وزیر دفاع هند گفت: صادرات دفاعی هند در سال۲۲-۲۰۲۱ به رکورد ۱۴۰۰۰ کرور روپیه معادل۱ میلیارد و۷۵۰ میلیون دلار رسید و افزود: این موفقیت نتیجه سیاست های دولت برای تقویت صادرات سخت افزار نظامی به کشورهای دوست است.

وی افزود: با تلاش دولت، صادرات دفاعی اکنون از ۱۴۰۰۰ کرور روپیه در مقایسه با ۹۰۰ کرور روپیه در سال ۲۰۱۴ عبور کرده است. دستیابی به هدف ۲۵۰۰۰ کرور روپیه صادرات تا سال ۲۰۲۵ دور از دسترس نیست.

سینگ ادامه داد: با چشم انداز دولت از «آتمانیربهار بهارات»، (به معنی ساخت هند برای جهان)، به جریان اصلی تولید پیوسته و اکنون در حال تولید ناوهای هواپیمابر بومی است.

وی گفت: تمرکز دولت بر افزایش مشارکت بخش خصوصی برای رشد این شرکت‌ها و همچنین کشور است و در عین حال از شرکت‌های خارجی برای «ساخت هند، ساخت برای جهان» دعوت می‌کند.

لیست مثبت بومی سازی بیش از ۳۷۰۰ اقلام شامل واحدهای جایگزین/خط برای واحدهای بخش دولتی دفاعی و ۳۱۰ مورد دیگر مربوط به دفاع توسط وزارت دفاع برای ارتقای خوداتکایی صادر شده است.

سینگ گفت: هند با تولید ناخالص داخلی ۳.۵ تریلیون دلار در ۸.۵ سال گذشته به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شده است. قبل از سال ۲۰۱۴، هند در میان «پنج کشور شکننده» قرار داشت، کلمه ای که توسط شرکت سرمایه گذاری مورگان استنلی ابداع شد. امروز، ما از این مقوله خارج شده ایم و به اقتصادهای «پنج شگفت انگیز» جهان پیوسته ایم.

وی اظهار داشت:بر اساس مقاله ای که اخیراً در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی توسط مدیر عامل مورگان استنلی چتان آهیا منتشر شده است، هند تا سال ۲۰۲۷ پس از ایالات متحده و چین سومین اقتصاد بزرگ خواهد بود. تولید ناخالص داخلی هند در ۱۰ سال آینده به ۸.۵ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. این به وضوح نشان می دهد که هند به مرکز امید و اطمینان برای جهان تبدیل شده است.

سینگ افزود: به دلیل شرایط اقتصادی قوی کشور، با وجود کووید-۱۹، یک رکورد سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) ثبت شده است. او گفت که سال ۲۲-۲۰۲۱ با ۸۳.۶ میلیارد دلار بالاترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی را ثبت کرده است. او گفت که هند در آینده به یکی از قدرتمندترین کشورها تبدیل خواهد شد.

صادرات دفاعی هند در سال مالی ۲۰۲۱ به رکورد ۱.۶۴ میلیارد دلار رسید و دولت نارندرا مودی صادرات ۵ میلیارد دلاری در حوزه هوافضا، کالاها و خدمات دفاعی را در پنج سال آینده هدف گذاری کرده است.

صادرات تجهیزات نظامی هند در سال ۱۹-۲۰۱۸ نیز با رشد دو برابری به یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار افزایش یافته بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس