کد خبر 1444485
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
فلسطین؛ قهرمان زودهنگام جام جهانی فوتبال

رسانه قطری از فلسطین به‌عنوان برنده زودهنگام جام جهانی نام برده است.

به گزارش مشرق، «جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر هنوز در حال برگزاری است اما در حال حاضر یک برنده زودهنگام دارد: فلسطین. این کشور قلب‌ها و ذهن‌های هواداران فوتبال در جهان را ربوده است». این توصیف «دیما خطیب» مدیر اجرایی «الجزیره پلاس» از حمایت هواداران حاضر در جام جهانی از فلسطین است.

خطیب در وبگاه شبکه الجزیره نوشته وقتی به پرچم‌های بی‌شمار فلسطین و همچنین بازوبندها و مچ‌بندهای منقش به رنگ‌های پرچم این کشور نگاه می‌کنید و می‌بینید که فریادهای «فلسطین را آزاد کنید» در ورزشگاه‌های قطر، مکان‌های هواداری، خیابان‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، ممکن است فکر کنید فلسطین هم در میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی است. رسانه‌ها آمریکای جنوبی حاضر در قطر نیز نوشته‌اند فلسطین «سی و سومین» تیم حاضر در جام جهانی است.

دلیل این اقدامات چیست؟ جام جهانی بسیار بزرگ‌تر از یک رویداد ورزشی است. این گرد آمدن جمع بزرگی از مردم جهان است تا با هم همبستگی انسانی را جشن بگیرند. امسال هم جام جهانی برای اولین بار در یک کشور عربی برگزار می‌شود و باعث شده مردم منطقه بیش از گذشته به هم بپیوندند. در نتیجه، فلسطین به صورت خودکار نقش اول ماجرا شده و مردم کشورهای عربی را به دور خود متحد کرده است.

فلسطین؛ قهرمان زودهنگام جام جهانی فوتبال

در «صدای مردم» کشورهای عربی، حمایت از فلسطین به نظر می‌رسد به یک بیان آزادی و نمادی از مقاومت نه تنها در مقابل اشغالگری بلکه در مقابل دولت‌های عربی نیز تبدیل شده است. ما در بازی‌های جام جهانی از جمله تونس و فرانسه پرچم بزرگی از فلسطین را دیدیم و در بازی مراکش و پرتغال نیز بازیکنان مراکش، در حلقه شادی خود پرچم فلسطین را به دست گرفتند. حتی طرفداران تیم‌های برزیل و انگلیس هم فریاد آزادی فلسطین را سر دادند.

رسانه‌ها و شهروندان اسرائیلی بر طبق قانون فیفا اجازه داشتند به جام جهانی بیاییند با اینکه رابطه‌ دیپلماتیک میان تل‌آویو و قطر وجود ندارد. اسرائیلی‌های استعمارگر گمان می‌کردند این تورنمنت فرصتی استثنایی است تا بار دیگر این را نشان دهند که توانایی آن را دارند بر عدم مقبولیت خود در کشورهای عربی غلبه کنند اما اوضاع به نفع آن‌ها پیش نرفت.

طرفداران فوتبال به صورت قابل توجهی رسانه‌های اسرائیل را پس زدند. چندین ویدئو در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که تلاش خبرنگاران اسرائیلی برای مصاحبه با هواداران فوتبال از ایران، لبنان، تونس، عربستان سعودی، قطر، ژاپن، برزیل، یمن، مراکش، مصر، اردن و فلسطین با شکست مواجه شده است.

رسانه‌های اسرائیلی درباره این صحبت می‌کنند که اسرائیلی‌ها «عناصر نامطلوب» در قطر هستند و به محض اینکه مردم به اسرائیلی‌بودن آن‌ها پی می‌برند، از تاکسی و رستوران آن‌ها را بیرون می‌کنند تا جایی که خبرنگاران اسرائیلی مجبور هستند خود را اتباع دیگر کشورها معرفی کنند.

فلسطین؛ قهرمان زودهنگام جام جهانی فوتبال

در سال ۲۰۲۰ مراکش، بحرین، سودان و امارات عادی‌سازی روابط با اسرائیل را اعلام کردند اما رفتار مردم این کشورها مخصوصاً بازیکنان تیم ملی مراکش نشان داد این عادی‌سازی تنها میان دولت آن‌ها و اسرائیل است و قلب مردم با فلسطین است.

بقای رژیم آپارتاید اسرائیل به رژیم‌های غیر دموکراتیکی وابسته است که گوش شنوایی در مقابل صداهای مردم از جمله فلسطین که خواهان آزادی هستند، ندارد. در این جام جهانی، فلسطینی‌ها و متحدان آن‌ها موفق شدند بایکوت اسرائیل را به نمایش بگذارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    فلسطین ابراهیمی ازاپارتایدنوکرشیاطین فسادوجنگ ازادمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس