کاخ سفید: برای برهم زدن مشارکت دفاعی ایران و روسیه تلاش می‌کنیم

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: روابط روسیه و ایران به یک مشارکت دفاعی کامل تبدیل شده است؛ برای برهم زدن آن تلاش می‌کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: ما به دنبال گزینه‌هایی برای گردهم آوردن چند کشور برای گفتگو در مورد همکاری‌های نظامی روسیه و ایران هستیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص ادامه داد: روابط بین مسکو و تهران در حال تغییر به سمت یک مشارکت دفاعی کامل شامل تبادل تسلیحات و فن اوری آن است. ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم برای برهم زدن مشارکت دفاعی بین مسکو و تهران استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در نشست خبری امروز خود اضافه کرد که واشنگتن تحریم‌هایی را علیه نیروهای هوافضای روسیه و ۹۲۴ مرکز دولتی هوانوردی بدون سرنشین وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعمال می‌کند.

به گفته «جان کربی»، این محدودیت‌ها به بهانه خرید پهپادهای ایرانی اعمال می‌شود.

این در حالیست که ۱۳ آبان ماه سال جاری، «کربی» در خصوص ادعاهای مربوط به بکارگیری موشک‌های ایرانی در جنگ اوکراین اذعان کرده بود: ما هنوز ندیده ایم که ایران واقعاً موشک‌های زمین به زمین برای استفاده در جنگ را در اختیار روسیه قرارداده است.

این مقام آمریکایی صرف نظر از جنگ افروزی چند ماهه خود و متحدانش در اوکراین مدعی شد: ما نمی‌خواهیم هیچ کشوری از جنگ روسیه در اوکراین حمایت کند!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مشارکت دفاعی؟؟چرا از جنس بنجل روسی و فوتوشاپ های ایرانی می‌ترسید؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس