فرمانده ارشد پاکستان: در صورت حمله هند از ذره ذره خاک خود دفاع می‌کنیم

آمریکا چند شرکت پاکستانی را به دلیل آنچه ارتباط این شرکت ها با فعالیت‌های هسته‌ای غیر ایمن خواند، در فهرست سیاه خود قرار داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های پاکستانی مدعی شدند آمریکا چندین شرکت پاکستانی را به دلیل همکاری در فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در لیست سیاه قرار داد. همزمان نهادهایی مستقر در لتونی، روسیه، سنگاپور و سوئیس نیز به دلیل آنچه نگرانی‌های امنیت ملی ایالات متحده عنوان شده، به فهرست مذکور اضافه شدند.

در این گزارش آمده است: دولت بایدن ۱۰ شرکت در پاکستان و امارات متحده عربی را به لیست سیاه اضافه کرد که گفته می‌شود خطرات غیرقابل قبولی در استفاده یا منحرف کردن اقلام برای فعالیت‌های هسته‌ای محافظت‌ نشده پاکستان دارند یا در فعالیت‌های مرتبط با اشاعه موشک پاکستان دخالت دارند.

پاکستان همواره تاکید کرده است که فعالیت‌های این کشور در زمینه تولید تسلیحات نظامی شامل انواع موشک‌ها و سلاح‌های هسته‌ای، کاملا مشخص است و این کشور مرتکب خطایی در این مسیر نشده است.

پاکستان به عنوان یکی از قدرت‌های هسته‌ای جهان، پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (NPT) را امضا نکرده است و براساس گزارش ادعایی برخی موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی بین المللی، این کشور با سرعت درحال افزایش دادن توانمندی‌های نظامی خود در حوزه موشکی و هسته‌ای است و ممکن است تا سال‌های آینده، بعد از آمریکا و روسیه، به سومین قدرت هسته‌ای جهان تبدیل شود.

پیش‌تر دولت ایالات متحده آمریکا نام ۲۴ شرکت را به بهانه حمایت از بخش نظامی و دفاعی روسیه، فعالیت‌های هسته‌ای پاکستان و تامین قطعات برای یک شرکت ایرانی به فهرست کنترل صادراتی افزود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس