آمریکا: اوکراین را به حملات در خارج مرزهای خود تشویق نمی کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای حمایت از زنان ایرانی اعلام کرد: متعهد به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل هستیم.

به گزارش مشرق، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، در تداوم دخالت های دولت بایدن در امور داخلی ایران افزود: شروع این اقدام به اوایل ماه گذشته برمی گردد، زمانی که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا قصد ما را برای همکاری با شرکایمان در سراسر جهان برای حذف ایران به عنوان عضوی از کمیسیون مقام زنان زن ر بیان کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: این اقدامی درست و مناسب است و نشان می دهد ما در کنار زنان در ایران و سراسر جهان و همچنین گروههای مختلف جامعه مدنی هستیم که رهبری این درخواست را بر عهده داشته‌اند و می‌خواهند ایران از این کمیسیون حذف شود.

وی ادعا کرد این تصمیم به دلیل اقدامات بی رحمانه ایران علیه زنان و دختران این کشور گرفته می شود و قطعنامه آن در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذرماه) مطرح خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حمایت از ناآرامی ها در ایران درباره کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل و احکام صادره برای متهمان ناآرامی های اخیر ایران گفت: جهان شاهد اعمال جمهوری اسلامی ایران است و همه آنها در این کمیته مستند خواهند شد. ما صدور احکام سخت و بی‌رحمانه را محکوم کرده ایم. ما آنها را به شدیدترین لحن ممکن محکوم کردیم.

پرایس با ادامه دخالت در امور داخلی ایران مدعی شد: متاسفانه، این واقعا تازه‌ترین تاکتیکی است که ما از حکومت ایران که با سرکوب مداوم و بیرحمانه علیه معترضان مسالمت‌جو و کسانی که به دنبال استیفای حقوق اولیه خود هستند، دیده‌ایم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: احکام صادر تنها برای سرکوب بیشتر است و نشان دهنده ترس حکومت از مردم خود است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما متعهد به تحمیل هزینه بر این سرکوب بی رحمانه معترضان مسالمت‌آمیز از سوی حکومت ایران هستیم. و توانسته‌ایم این کار را از طریق چندین مرحله تحریم انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان، برای یافتن راه‌هایی برای مقابله با نقض حقوق بشر در ایران ادامه می‌دهیم و این کار را علنی و خصوصی انجام می دهیم.

این درحالی است که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در باره حذف ایران از مقام کمیسیون زن سازمان ملل گفته است : جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اقدامات غیرقانونی تعداد مشخصی از دولت‌های غربی علیه ایران به بهانه تحولات داخلی کشور مواضع خود را همواره رسما و آشکارا اعلام و هم به صورت رسانه‌ای و اعلامی و هم در مذاکرات و ملاقات‌ها مطرح کرده است لذا هر گونه سوء استفاده از تحولات داخلی ایران برای اعمال فشار سیاسی علیه کشورمان محکوم و غیرقابل قبول است.

مقام ارشد وزارت خارجه ایران تصریح کرد: ایران به عنوان یک عضو سازمان ملل متحد در یک انتخابات کاملا شفاف و قانونی با بیشترین رای کشورهای عضو مجموعه اکوسوک از ۵۴ رای با کسب ۴۳ رای عضو کمیسیون مقام زن در این مجموعه شد. در حال حاضر تلاش آمریکا مشخصا با کمک برخی دولت‌های مشخص اروپایی این است که در یک اقدام کاملا سیاسی و غیرقانونی با اعمال فشار و استفاده از پتانسیل‌های سیاسی و تاثیرگذاری بر کشورهای مستقل عضویت ایران را در این چارچوب با مانع مواجه کنند. این اقدام آمریکا قبل از آن که اقدامی علیه ایران باشد، اقدام علیه رای آزادانه کشورها در تشکل ها و ساختارهای بین المللی است. اقدام آمریکا عملا در مسیر زیر سوال بردن حق رای کشورهای مستقل در این سازمان است و ارزش آرای این کشورها را زیر سوال برده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: کشورهای عضو آزادانه و مستقلانه به ایران رای دادند. اگر آمریکا و کشورهای همسو با آن موفق شوند در چارچوب سیاست های اعمال فشار و ابزارهای فشار سیاسی علیه ایران ایران را از کمیسیون مقام زن استفاده کنند یک بدعت را پایه گذاری می‌کنند و حق رای آزادانه کشورهای عضو این مجموعه را زیر سوال می برند. کشورهایی عضو شورای امنیت یا عضو شورای حقوق بشر و مجامع حقوق بشری هستند که در طول تاریخ خودشان مرتکب جنایات بیشمار علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل شدند و اکنون با ابزارهای حقوق بشری اقدام به اعمال فشار می‌کنند.

کنعانی تصریح کرد: این اقدام اگر اتفاق بیفتد، هم سلب عضویت قانونی ایران در این تشکل و هم سلب حق رای آزادانه و مستقل کشورهای عضو یک مجموعه است. جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود در حال استفاده است که از یک رویکرد غیر قانونی و سیاسی منفعت طلبانه جلوگیری کند و در این ارتباط به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

دولت بایدن از آغاز حوادث داخلی ایران، حمایت از ناآرامی ها را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده و بر فهرست تحریم های ضد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر افزوده است.

کامالا هریس معاون بایدن، پس از دیدار با یکی از به اصطلاح فعالان حقوق بشر که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و حامیان افزایش تحریم ها علیه ملت ایران است، دوم نوامبر /۱۱ آبان ماه همزمان با نشست غیررسمی (آریا فرمولا) و ضد ایرانی سازمان ملل درباره حوادث اخیر ایران، در بیانیه ای قصد واشنگتن برای همکاری با شرکا به منظور حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد را اعلام کرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران معتقد است همکاری راستین در محیط بین‌المللی و پایبندی محکم به اصول عدم جانبداری، بیطرفی و غیرگزینشی عمل کردن، بهترین راه برای ارتقای مؤثر و حمایت از حقوق بشر است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 3
    لعنت به خودت و سازمان مزخرف مللتون
  • بابک گیلانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 4
    آمریکایی ها غلط میکنند که در کنار زنان ایران بمانند.زنان ایران غیرت وصاحب دارند مانند خواهرو مادر شماها بی بند و بار و هرزه نیستند.هرمشکلی خانوادگی و داخلی که باشد ما ایرانیان خودمان در داخل حلش میکنیم.شما اگه راست میگید تحریمها را که نیمی از مردم ایران که زنان هستند را نیز شامل میشود.دروغوگی های شما امریکایی ها را حتی بچه هاهم الان میدانند و می فهمند. نفرین برشما
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 1
    من جای ایران باشم از خود سازمان ملل متحد آمریکا خارج میشم!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    راه درست پاسخ دادن به این اقدام امریکا این است که هدف امریکا را بشناسیم و امریکا را ناکام کنیم هدف امریکا حمایت از اغتشاشگران است پس باید اغتشاشگران را با قدرت تمام سرکوب کنید و به انها رحم نکنید این خواسته ملت ایران است نباید پلیس کشته شود جان پلیس اهمیت دارد
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    اول از همه باید به مقامات دولت امریکا گفت که در ایران هیچ زنی توسط پلیس کشته نشده است اما توسط اغتشاشگرانی که دولت امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، المان و ... مسلح کرده بودند و اموزش نظامی داده بودند افراد زیادی از ملت ایران و پلیس ایران کشته شدند معترض با حرف زدن اعتراض می کند کسی که اموال عمومی را تخریب می کند و دیگران را می کشد اغتشاشگر است
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    افرادی که همه چیز را اتش می زنند و تخریب می کنند مردم را با سنگ ، شمشیر ، اسلحه گرم و ... می کشند و حتی ماشینها و امبولانس و عابر بانک را تخریب می کنند و باعث رکود بازار و اسیب به معیشت ملت شده اند را مقامات امریکا اسمشان را اعتراض مسالمت امیز می نامند اما در کشور امریکا و کشورهای اروپایی معترضین به معیشت نامناسب و گرانی و بیکاری را در خانه دستگیر می کنند صورتش را می پوشانند و به فرد تهمت تلاش برای تغییر حکومت و ... را می زنند و حتی اجازه نمی دهند که فرد حرف بزند و حتی اجازه نمی دهد که هویت فرد شناخته شود
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    ملت ایران هم متعهد به ناکام گذاشتن دولت امریکا و هم پیمانانش در اهداف پلیدشان هستند و اغتشاشات در ایران را ناکام خواهیم کرد
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    دولتمردان امریکا می گویند در کنار زنان ایران هستیم و از اعتراضات مسالمت امیز حمایت می کنیم به دولتمردان امریکا باید گفت که اگر می خواهید از زنان ایران حمایت کنید تحریمها علیه غذا و دارو را بردارید تا زنان به داروهای با کیفیت و ارزان دسترسی یابند همچنین زنان ایران خواهان حجاب و زندگی سالم و خانواده سالم هستند و خواهان مبارزه با بد حجابی و بی حجابی هستند اگر به زنان ایرانی احترام می گذارید به تصمیم زنان ایران احترام بگذارید اگر به زنان ایران احترام می گذارید از مسلح کردن اغتشاشگران خودداری کنید و خودتان مقرر تروریستهای کردستان عراق را نابود کنید و تروریستها را اموزش نظامی ندهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس