کد خبر 1443412
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

اهواز یکی از شهرهای جنوبی ایران است که بسیاری از مردم آن را به واسطه نفت خیز بودن و رودخانه کارون می‌شناسند. این شهر، هم به واسطه موقعیت اقتصادی ویژه، هم به واسطه آب و هوای مطبوع در فصول سرد و داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، همواره مقصد بسیاری از سفرهای سالیانه به شمار می‌آید.

در این مقاله قصد داریم کمی درباره این شهر صحبت کرده و جنبه‌های مختلف آن را با هم بررسی کنیم.

آب و هوای اهواز

قطعا کسی که قصد سفر کردن به این شهر را دارد، باید در قدم اول درباره وضعیت آب و هوای آن بداند و اطلاعاتی را به دست آورد. اهواز از شهرهای جنوبی ایران بوده و به همین دلیل بیشتر طول سال، از آب و هوای گرمی برخوردار است.

این گرما در تابستان به حدی خواهد رسید که در برخی روزها تحمل آن طاقت فرسا خواهد شد و بدون وسایل خنک کننده، ماندن در این آب و هوا تقریبا غیر ممکن است. در مقابل در روزهای زمستان آب و هوای این شهر بارانی خواهد شد و در سردترین حالت، دمای هوا به 5 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

بهترین زمان سفر به اهواز

با توجه به توضیحاتی که درباره آب و هوای این شهر دادیم، بهترین فصل سفر به اهواز بهار و پاییز است. اگر قصد تجربه سفری ارزان با بلیط هواپیما تهران اهواز را دارید، اوایل پاییز و اواخر بهار بهترین زمان برای این منظور است. در این بازه‌های زمانی، هم آب و هوا وضعیت مطلوبی دارد و نه گرم و نه سرد است، هم قیمت‌ها به دلیل حضور تعداد کمتر گردشگر پایین‌تر خواهد بود.

بهترین راه سفر به اهواز از تهران کدام است؟

جاهای دیدنی اهواز

اهواز را می‌توان یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور به حساب آورد. بزرگ‌ترین دلیل آن، قرار گرفتن اهواز در کنار رودخانه کارون است. بسیاری از دیدنی‌های این شهر در کنار این رودخانه قرار دارند یا فاصله کمی با آن دارند.

  1. رودخانه کارون

اول از همه به سراغ خود رودخانه برویم که حاشیه‌های آن هنگامی که خورشید رو به غروب می‌رود، یکی از اصلی‌ترین تفرجگاه های اهواز به شمار می‌رود. وجود اغذیه‌فروش‌ها، فروشگاه‌ها و مردم خونگرمی که مهمان نوازی فوق‌العاده آن‌ها مثال زدنی است، باعث می‌شود حاشیه کارون به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گشت و گذار تبدیل شود.

  1. پل سفید اهواز

این پل که به نوعی به عنوان نماد شهر اهواز نیز شناخته می‌شود، نخستین بار در سال 1315 ساخته شده و پس از آن طی چند مرحله مورد بازسازی قرار گرفته است. امروزه این پل یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر است و تقریبا هر گردشگری که به اهواز می‌رود، از این پل نیز بازدید خواهد کرد.

  1. پل سیاه اهواز

این پل که به پل پیروزی نیز شهرت دارد در سال 1308 بر روی کارون و تقریبا در جای پل تاریخی اهواز (پل شادووان) ساخته شده است. این پل مخصوص رفت و آمد قطار است و دو مسیر رفت و برگشت برای عابران پیاده نیز در کناره‌های آن قرار دارد. دلیل نامگذاری آن به پل پیروزی نیز به دوران جنگ جهانی باز می‌گردد.

روسیه از این پل و راه آهن برای حمل آذوقه و مهمات استفاده می‌کرد و این پل در پیروزی متفقین نقش بسیار پررنگی داشت از این رو به آن پل پیروزی گفتند. همچنین بعدها به دلیل رنگ مشکی بدنه سازه، به آن پل سیاه نیز گفتند و این پل بین مردم دارای دو نام است.

  1. پل طبیعت اهواز

این پل پارک ساحلی در یک سوی رودخانه کارون را به پارک لاله در سوی دیگر رودخانه متصل خواهد کرد. محله نیوساید اهواز نیز در نزدیکی پارک لاله قرار دارد و با رفتن به این پارک می‌توانید در این محله نیز به گشت و گذار بپردازید.

بهترین راه سفر به اهواز از تهران کدام است؟

  1. آبشار پل کابلی

این جاذبه که با نام آبشار پل هفتم نیز شناخته می‌شود، عریض‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است. آب رودخانه کارون توسط الکتروپمپ به بالای این سازه رفته و از آنجا مجددا به رودخانه می‌ریزد و در این بین توسط چراغ‌ها و نورافکن‌های قوی نورپردازی بسیار زیبایی روی آن انجام می‌شود.

  1. کاروانسرای معین‌التجار

این کاروانسرا در نزدیکی پل سفید و در حاشیه کارون قرار دارد و مربوط به دوران قاجار است و در ابتدا برای اسکان بازرگانان داخلی و خارجی بنا شده است.

  1. کلیسای سورت مسروپ

این کلیسا که در ابتدا تنها برای زیارت مسیحیان کاتولیک ساخته شده بود، امروزه به یکی از جاذبه‌های دیدنی اهواز نیز تبدیل شده که برای بازدید از آن باید حتما با یکی از تورهای طرف قرارداد با کلیسا، هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

بهترین راه سفر به اهواز از تهران کدام است؟

  1. بازار عبدالحمید

این بازار قدیمی‌ترین بازار شهر اهواز است که در دوران قاجار رونق بسیار زیادی داشته است و محل خرید اعیان منطقه به شمار می‌رفته است. خانه دادرس که از خانه‌های به جا مانده از دوران قاجار است نیز، در این بازار قرار دارد.

راه های رسیدن به اهواز

راه‌های مختلفی برای رفتن به این شهر وجود دارد که با توجه به بودجه، زمان و ترجیحات دیگر می‌توان خود را به اهواز رساند.

سفر با هواپیما به اهواز

سریع‌ترین و راحت‌ترین راهی که می‌توانید خود را به این شهر برسانید خرید بلیط هواپیما اهواز است. برای مثال پس از خرید بلیط تهران اهواز بعد از حدود 1 ساعت و 10 دقیقه پرواز به اهواز خواهید رسید. البته سفر با هواپیما گران‌ترین روش نیز به شمار می‌رود.

سفر با قطار به اهواز

این روش علاوه بر امنیت بالا، هزینه کمتری نیز برای شما دارد ولی مشکل آن زمان بیشتری است که طول می‌کشد تا به اهواز برسید. به عنوان نمونه از شهر تهران تا اهواز چیزی در حدود 15 ساعت در قطار به طول می‌انجامد.

سفر به اهواز از راه جاده

در این روش می‌توانید با استفاده از حمل و نقل عمومی یا با استفاده از خودروی شخصی خود را به اهواز برسانید. این سفر با خودروی شخصی از مبدا تهران به مقصد اهواز در حدود 9 ساعت به طول می‎‌انجامد.

سخن آخر

با سفر به اهواز امکان آشنایی با فرهنگ غنی مردم جنوب را دارید، ضمن اینکه جاهای دیدنی بسیاری انتظار شما را خواهند کشید تا به بازدید آن‌ها بروید. تنها کافی است از فلای تودی بلیط هواپیما و رزرو هتل های اهواز را با ارزان ترین قیمت انجام دهید و برای رفتن به این شهر زمان مطلوب خود را مشخص کنید.


** این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس