دانشجویان

به مناسبت روز دانشجو جمعی از مسئولان کشور از جمله رئیس قوه قضاییه، رئیس قوه مقننه، شهردار تهران، سخنگوی شورای نگهبان، سخنگوی دولت و جمعی از نمایندگان مجلس در دانشگاه‌ها حاضر شدند.

به گزارش مشرق، به مناسبت روز دانشجو جمعی از مسئولین کشور از جمله رئیس قوه قضاییه، رئیس قوه مقننه، شهردار تهران، سخنگوی دولت، سخنگو شورای نگهبان و جمعی از نمایندگان مجلس در دانشگاه‌ها حاضر شدند که در ادامه به جزئیات آن پرداخته ایم.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که دوشنبه ۱۴ آذر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد حضور پیدا کرد و پاسخگوی سوالت دانشجویان شد.

* از سوالات تخصصی حوزه زنان تا پاسخ به یک ابهام

خزعلی در پاسخ به سؤالی راجع‌به اینکه چه مسائلی از زنان در دولت اخیر بررسی شده است، گفت: در این مدت اشتغال زنان، زنان سرپرست خانوار، ارتقا رتبه و رتبه‌بندی فرهنگیان، بیمه سلامت و زنان باردار انجام شد.

معاون امور زنان رئیس جمهور در این نشست در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر ابهامات اخیر راجع به فرزندش گفت: فرزند من دو تابعیتی نیست، همان زمان که خبر منتشر شد گفتم فرزندم برای کار و لوازم کار که همان «توسعه نرم‌افزاری» است به خارج از کشور رفته و به کشور هم برگشت.

* رئیس قوه قضاییه خطاب به دانشجویان: بسیاری از نقدهای شما را قبول دارم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (۱۵ آذر) در آستانه روز دانشجو و در راستای سلسله‌ نشست‌های هم‌اندیشانه خود با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی با نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور دیداری صمیمانه برگزار کرد.

رئیس دستگاه قضا گفت: در سخنان یکی از دانشجویان بحث پرونده‌های باز در قوه قضائیه مطرح شد و برای نمونه از پرونده متروپل آبادان نام بردند که من تعجب کردم؛ چرا که در پرونده مزبور پس از وقوع حادثه، اقدامات مربوطه اعم از شناسایی متهمان، دستگیری آنها، کارشناسی پرونده و رسیدگی‌های تخصصی قضایی به سرعت در دستور کار قرار گرفت و حکم قطعی اعلام شد و علاوه بر آن، به میزان ۶۰ میلیارد تومان نیز دیه به حادثه‌دیدگان پرداخت شد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: بسیاری از نقدهای شما را قبول دارم؛ تعداد زیادی از نقدهایی که در این جلسه در مورد قوه قضائیه مطرح شد وارد است اما باید به واقعیت‌ها هم توجه داشت.

* گفتگوی بی واسطه قالیباف با دانشجویان

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز امروز (سه‌شنبه ۱۵ آذر ماه) نیز در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس حاضر شد و پاسخگوی سوالات و ابهامات آن‌ها شد.

قالیباف در این نشست با اشاره به صحبت‌های یکی از دانشجویان در رابطه با ای‌نکه کشوری قدرتمند هستیم، گفت: امروز ما کشوری قوی، مستقل و قدرتمند هستیم و انقلاب اسلامی این فرصت را برای ما فراهم کرد، ما قوی هستیم از این بابت که گفتمان، حرف و منطق برای دنیا مبتنی بر مکتب الهی و اهل بیت داریم.

رئیس قوه مقننه در ادامه با یادآوری اینکه از سال ۹۶ از نوسازی حکمرانی و نوگرایی گفته‌ام و مربوط به این چند ماه نیست، اظهار داشت: معتقدم باید قبول کنیم که نیازمند نوسازی حکمرانی و حکمرانی نو هستیم، این تحول مبتنی بر دو اصل خداباوری و مردم‌باوری و همچنین مبتنی بر مکتب امام (ره)، عدالت، معنویت و عقلانیت است.

* شهردار تهران: کشور نیاز به قیام علیه فقر،‌ فساد و تبعیض دارد

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در نشستی که به مناسبت روز دانشجو امروز سه شنبه (۱۵ آذر) در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد حضور یافت و پاسخگوی سوالات و شبهات دانشجویان شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی راجع به مبارزه با فساد، گفت: بارها به دلیل مبارزه با فساد به دادگاه رفتم، بنده برای اولین بار با وزیر اطلاعات و مرتضوی دادستان وقت تهران و وزیر نفت به دلیل فساد درافتادم. شما شعار مبارزه با فساد می‌دهید در حالی که من برای مبارزه با فساد ۲۰ سال دادگاه رفتم.

زاکانی خطاب به دانشجویان گفت: کشور نیاز به قیام علیه فقر،‌ فساد و تبعیض دارد و برای عمل به قانون اساسی نیاز به قیام داریم و شما باید این قیام را انجام دهید.

* حضور زاکانی در بین دانشجویان معترض

یکی از نکات جالب این برنامه حضور شهردار تهران در بین دانشجویانی که خارج از محل برنامه شعار می دادند بود و زاکانی بعد از خروج از سالن برنامه در بین دانشجویان حاضر شد و به گفتگو پرداخت.

* سخنگو شورای نگهبان: کادرسازی برای آینده کشور یکی از وظایف جریان دانشجویی است

هادی طحان ‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علامه برگزار شد حضور پیدا کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در این نشست با اشاره به وظایف جریان دانشجویی، گفت: کادرسازی برای آینده کشور و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های کشور یکی از وظایف مهم جریان دانشجویی است. یکی دیگر از مسائلی که از جریان دانشجویی انتظار می رود، مطالبه‌گری نسبت به آرمان‌های انقلاب است.

طحان نظیف در ادامه تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های منحصر به فرد قانون اساسی ما این است که حتی یک‌ شهروند عادی می‌تواند به یک مصوبه اعتراض کرده و آن را خلاف شرع یا قانون اساسی بداند و شورای نگهبان آن را پیگیری کند و این بسیار ارزشمند است.

* مناظره نمایندگان مجلس در دانشگاه شریف/ پزشکیان‌: سپاه اگر نبود مملکت تجزیه شده بود

به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف مناظره علی خضریان نماینده تهران در مجلس و مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس نیز به مناسبت ۱۶ آذر برگزار شد.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان، گفت: من باز هم لباس سپاه می‌پوشم، سپاه اگر نبود این مملکت تجزیه شده و کارمان تمام شده بود.

علی خضریان در این مناظره با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه ها گفت: آنچه در کف خیابان اتفاق افتد صرفا مربوط فوت یک شخص نبود و تدارکات آن از قبل برنامه ریزی شده بود.

* حضور سخنگوی دولت در دانشگاه علم و صنعت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۵ آذر در نشست با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت حضور پیدا کرد. سخنگوی دولت بعد از حوادث اخیر بارها در بین دانشجویان دانشگاه های تهران، مشهد و قم نیز حضور ثابتی و مداومی داشته و پیگیر مطالبات و دغدغه های دانشجویان بوده است.

بهادری جهرمی با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت ایران، تاکید کرد: برخی منتظر می‌مانند تا آینده برای‌شان چگونه رقم بخورد، اما جنس جوان ایرانی اینگونه بوده است که آینده برایش مهم بوده و خودش می‌خواسته آن را بسازد.

سخنگوی دولت در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم بیان کرد: نتیجه عملکرد دولت طی یک سال و سه ماه اخیر، نه حل تمام مشکلات گذشته، بلکه در مسیر درمان قرار گرفتن مشکلات گذشته بوده است.

لازم به ذکر است در ادامه این دیدارها آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز بنا به گفته مسوولان نهاد رهبری در دانشگاه ها فردا چهارشنبه(۱۶ آذر) در دانشگاه تهران سخنرانی خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 3
  • صادق IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    32 32
    حجاب یک اصل است در کشور ما و باید رعایت شود حجاب پرچم ایران اسلامی در جهان است
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      اخسنت .درود برشما
  • FR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    16 17
    این دانشجویان مکتب اصلاح طلبان ت...وع اور هستند
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 2
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند سربازان ما در ایران میلیون‌ها کاربر اینترنتی هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • بهروز IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    14 11
    آفرین به ج ا این پیچ تاریخی و توطئه سگیونیستها و جبهه نفاق را هم با تدبیر در حال پشت سر گذاشتن است، اما بخاطر خدا بافساد به جد مبارزه کنید که باز بهانه بدستشان ندهیم، به امید خدا
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    8 7
    بقیه دوستان از سایه درامده به چیدن میوه اغتشاش مشغولند تا راه انتخابات اینده را هموار کنند
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    15 8
    چرا رئیسان جمهور هر سال 16 آذر به دانشگاه تهران می روند؟ این چه رسم مسخره ایه؟ اولا هیچ لزومی ندارد چون خروجی ندارد و فقط لوس بازی عده ای دانشجوی تازه به دوران رسیده و عقده ای دوما چرا فقط دانشگاه تهران هر سال میزبان رئیس جمهور می شود؟ مملکت این همه دانشگاه دارد خب هرسال بروند یک دانشگاه که البته شامل شهرهای مختلف باشد
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      1 0
      والااا باقی مردم مگه آدم نیستن
  • حمید IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    9 5
    مسئولین در دانشگاه چکار میکنند
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    یعنی دانشجوی این مملکت نمی دونه که این اغتشاشات از ماهها قبل و توسط اسراییل و امریکا و مزدوران داخلی و خارجی انها ساماندهی شده . دانشجو ی دانشگاه وجب به وجب این خاک خون شهیدی ریخته شده خون پاکترین جوانهای ما به خدا فردای قیامت جوابی نداری بدهی انتقام گیرنده خون شهید با خداست ببین داری کجا می روی .
  • فری IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    اگر راست می‌گویید می خواهید نظرو انتقادات مردم را بشنوید کمتر وقت گرفته شود واز همه اقشار سخن بشنوید کافی است یک سامانه پیامکی ایجاد کنید مردم نقد هایشان را بنویسند ومسئولین از رهبر گرفته تا رئیس جمهور ووزیران ونمایندگان به آن دست رسی داشته باشند اگر گوش شنوا دارید این سامانه را ایجاد کنید
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 1
    مسیولین بی لیاقت عوض اینکه در دفتر کار خودشون باشند و امور مربوط به شغل و حرفه خودشون رو‌رفع رجوع کنند این ور واونور میرن و حرف اضافه میزنن اینه که مملکتمون عقب مونده هیچ کی سر جاش نیست
    • من IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      داداش آلبانی سرد نیست ؟ مخت یخ زده پاک
  • جواد IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    آقای اکانی امروزبه دانشگاه رفت
  • هاشم IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 0
    نمایشه اعتقادی ندارند والا اگر حسن نیت داشتند ابتدا دانشجو و استادان باز داشتی رو ازاد میکردند و بعد پای صحبت با انها مینشستند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    انقلاب مسیر خودش را طی میکنه. این اغتشتاشات از عوارض راهه
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    خدا خودش یاور مردم ایران در گذر از این فتنه هست و خواهد بود
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    خدا خودش یاور مردم ایران در گذر از این فتنه هست و خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس