صدور بیش از ۲۰ رأی قطعی درباره عوامل اغتشاشات اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ رأی قطعی برای عوامل اغتشاشات در دادگاه‌های تجدید نظر صادر شده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام اسدالله جعفری در نشست با تشکل‌های دانشجویی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا با سرعت، دقت، حفظ انصاف و عدل و با قاطعیت به وظایف خود می‌کند گفت: متهمان اغتشاشات اخیر به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ گروه اول افرادی هستند که اقدامات و اعمال خرابکارانه و جدی نداشتند و پس از حضور در کلاس‌های آموزشی و سبک زندگی توجیه شدند.

وی ادامه داد: دسته دوم افرادی بودند که عضو مؤثر نبودند، اما اعمال مجرمانه داشتند و در میدان حاضر بودند و همراهی کردند که با قرار کفالت و وثیقه آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: دسته سوم لیدرهایی بودند که هم در فضای مجازی فراخوان دادند و هم در میدان حضور داشتند و مردم را تحریک کردند و مرتکب جنایت هم شدند.

حجت الاسلام جعفری گفت: این افراد مزاحمت‌های جدی را از طریق تخریب و آتش زدن برای مردم ایجاد کردند که باید پاسخگوی عملکرد خود در دستگاه قضائی باشند.

وی بر ایفای تکالیف در حوزه جهاد تبیین هم تاکید و اضافه کرد: مسئولان ما در حوزه جهاد تبیین و در ایفای وظایف و تکالیف خود باید با برگزاری جلسات هم اندیشی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بپردازند.

در این نشست علاوه بر اغتشاشات اخیر، درباره مبارزه با فساد و زمین خواری، رفع تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز و مسائل اجتماعی فرهنگی همچنین عفاف و حجاب بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس