کد خبر 144320
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

تهیه كننده سینما گفت: وجود سالن های قدیمی و سطح پایین سینماها عامل اصلی ریزش مخاطبان سینماست، بازسازی و تجهیز سالن های سینمایی ضروری است.

به گزارش مشرق، 'علیرضا سبط احمدی' روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: معمولا 50 درصد از فروش فیلم های سینمایی به سینماداران می رسد و درآمد باقی مانده هزینه تبلیغات و دستمزد عوامل می شود.

وی ادامه داد: تهیه كنندگان از 50 درصد فروش فیلم های سینمایی باید 20 درصد را هزینه تبلیغات كنند در صورتی كه سینمادار در این زمینه هزینه ای پرداخت نمی كند.

تهیه كننده فیلم سینمایی 'سنگ اول' توضیح داد: شاید سینماداران در زمینه سالن سینمایی سرمایه گذاری كرده باشند اما برای این افراد نیز امكانات ویژه ای وجود دارد.

سبط احمدی یادآورشد: برخی به این امر اعتراض دارند كه سینمای ایران از نبود فیلم های سینمایی خوب رنج می برد و عامل ریزش مخاطب سینما از این منظر است در صورتی كه هیچ فردی از تاثیر كیفیت پایین سالن های سینمایی در ریزش مخاطبان سینما سخن به میان نمی آورد.

این تهیه كننده توضیح داد: باید بررسی شود كه چند درصد از مخاطبان سینما به دلیل امكانات خاص به یك سالن سینمایی همچون آزادی می روند و در عین حال چند درصد از مخاطبان سینما برای دیدن یك فیلم خاص سینما را انتخاب می كنند.

تهیه كننده فیلم لاله یادآورشد: كیفیت سالن های سینمایی در رفتن مخاطبان به سینما موثر است و مخاطب به دنبال امكانات مناسب در سالن های سینمایی است.

سبط احمدی با یادآوری اینكه تعداد سالن های سینمایی استاندارد در كشور به تعداد انگشتان دو دست نمی رسد گفت: فضای برخی سالن های سینمایی ما به دلیل قدیمی بودن به مخاطب احترام نمی گذارند و با این شرایط مخاطب ترجیح می دهد لوح فشرده آثار سینمایی را در منزل تماشا كند.

به عقیده وی، تجهیز و بازسازی سالن های سینمایی باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا كه بسیاری از سینماهای كشور نیاز به بازسازی اساسی دارد.

تهیه كننده فیلم شیر تو شیر با تاكید بر استانداردسازی سالن های سینمایی افزود:در كشورهای غربی همچون آمریكا، تهیه كننده برای اكران فیلم خود سالن های سینمایی مورد نظر را اجاره می كند و او حق دارد سالن های استاندارد را برای اكران اثرش انتخاب كند.

وی همچنین گفت: سطح كیفی سالن های سینمایی در شهرستانها به مراتب از پایتخت پایین تر است و مخاطبان در این اماكن احساس راحتی و احترام نمی كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس