.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر نخست‌وزیر من مامور به تشکیل کابینه این رژیم را به دلیل توافق به احزاب تندرو مورد هجمه قرار دارد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی با اشاره به تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور تشکیل کابینه برای انتصاب "آوی ماعوز" رئیس حزب دینی تندوری "نوعم" به عنوان معاون وزیر در دفتر نخست‌وزیری اظهار داشت: نتانیاهو می‌داند که اشتباه بزرگی مرتکب شده است و نمی‌تواند آن را جبران کند.

وی افزود: نتانیاهو ضعیف است و آنها متوجه شده‌اند که به دلیل متهم بودنش به فساد می‌توانند از وی باج بگیرند؛ وقاحت این مرد حدی ندارد.

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در ادامه نتانیاهو را به متلاشی کردن این رژیم از داخل متهم کرد.

یائیر لاپید دوشنبه صبح نیز در پیامی توئیتری نوشته بود: بر اساس توافق حاصل شده بین حزب لیکود و حزب «صهیونیسم دینی»، بزالل اسموتریچ رهبر این حزب مسئول انتصاب یک سرهنگ تمام به عنوان هماهنگ کننده عملیات های (نظامی) و همچنین مسئول انتصاب یک سرهنگ دوم به عنوان مسئول امور غیرنظامی در قلمرو (سرزمین‌های اشغالی) خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که در کابینه های گذشته رژیم صهیونیستی، این افراد توسط فرمانده ستاد مشترک ارتش این رژیم انتخاب می شدند، گفت: نتانیاهو وزارت (جنگ) را به حریدی‌ها فروخته است.

حریدی ها شاخه ای از صهیونیست های افراطی هستند که سکولارها و چپ ها آنها را بزرگترین خطر و عامل گسست در رژیم صهیونیستی می دانند.

احزاب حریدی که معمولا جزء ائتلاف راست‌گرایان در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی هستند در این دوره از انتخابات با حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ائتلاف کردند.

احزاب حریدی دو وزارتخانه کلیدی در کابینه رژیم صهیونیستی یعنی وزارت جنگ و وزارت دارایی را سهم خود می دانند و سهم‌خواهی آنها تاکنون مانع از تشکیل کابینه توسط نتانیاهو شده است.

حزب لیکود پنجشنبه شب از توافق نتانیاهو با احزاب تندرو برای تشکیل کابینه ائتلافی خبر داد و اعلام کرد وزارت جنگ و دارایی به صورت چرخشی در اختیار این حزاب خواهد بود.

احزاب افراطی دینی صهیونیستی شامل ائتلاف «صهونیسم دینی -عوتسما یهودیت»، حزب «شاس» و حزب «اتحاد یهودیت توراتی» است.

با حضور بیشترین شمار شهرک نشینان و اعضای احزاب دینی «صهیونیستی» و «حریدی» در کِنِست رژیم صهیونیستی پیش بینی می شد که ترکیب اعضای کِنِست و به تبع آن کابینه آینده صهیونیستها متفاوت از گذشته باشد و این رژیم بیش از پیش در مسیر افراط گرایی و تنش آفرینی حرکت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس