بذرپاش

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با برنامه‌ها و اهداف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی درباره نشست امروز(دوشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد،‌ گفت: در این نشست وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گزارشی از برنامه‌ها و اهدافی که برای این وزارتخانه دارد، ارائه داد و در ادامه برخی از اعضای کمیسیون نیز نظرات، پیشنهادات و انتقادهایی که در این حوزه وجود دارد را مطرح کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه مسکن و توسعه راه های مواصلاتی کشور را تایید کرده و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافقت کردند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: بذرپاش از معدود مدیران جوان، توانا و ارزشی نظام است که سالهای زیادی در بخش‌های مهم کشور دارای مسوولیت بوده و حتی سابقه نمایندگی مجلس را هم دارد و مشکلات و چالش‌های حوزه راه و شهرسازی را می‌شناسد و می‌تواند در ساخت و تولید مسکن موفق عمل کند.

اصلی ترین مشکل در تولید مسکن، تامین منابع مالی است

همچنین محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای که با حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد به خبرنگاران گفت: افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء را به صورت سرسام آور شاهد هستیم و در شرایط فعلی رفع این مشکل از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره احداث یک میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون و عدم تامین تقاضای بازار عنوان کرد: بر اساس تحلیل وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در خصوص عدم تحقق اهداف در حوزه مسکن اصلی ترین مسئله تامین منابع مالی است زیرا در زمینه های زیرساخت، مصالح، امکانات و دانش فنی حوزه ساختمان کسری و کمبودی که باعث شود این میزان اختلاف بین هدف گذاری و اجرا ایجاد شود وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: گزارش تامین مالی بخش مسکن نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه کمترین همکاری در اجرای قانون جهش تولید مسکن داشته است و بانک‌ها نیز حداقل همکاری را داشته‌اند و با این شرایط ادامه ایفا تعهدات در حدناچیز امکان پذیر است.

پور ابراهیمی یادآور شد: مدل‌های که می‌توانند از طریق ابزارهای بازار سرمایه به راحتی جایگزین بازار پول شوند از جمله مدل‌های جدید برای تامین مالی در حوزه مسکن هستند که در نشست امروز بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق های زمین و ساختمان، اوراق رهنی مسکن و ابزارهای نوین بازار مالی از پیشنهادات مهم اعضای کمیسیون اقتصادی بودند. همچنین اجرای زیرساخت‌ها شامل حمل و نقل‌های زمینی، ریلی، هوایی و دریایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: امروز اگر از ترانزیت شمال‌غرب به جنوب‌شرق نام می‌بریم به این دلیل است که بر اساس بر آوردهای کارشناسی اولیه در کمیسیون اقتصادی اجرای این پروژه درآمد ارزی کشور را سالانه ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و هزینه‌های اجرای آن طی ۶ ماه باز می‌گردد و درآمدی مستمر است و به شدت کشورهای شمالی نیازمند اجرای این خط هستند.

نامه رسمی معرفی بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکشنبه ۱۳ آذر در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات را دارد؛ بر این اساس جلسه بررسی صلاحیت بذرپاش یکشنبه هفته آینده (۲۰ آذر) برگزار می‌شود.

مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در تهران است که در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل شد و دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. وی دکتری تخصصی (PhD) خود را در رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی گذراند.

بذرپاش اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور ایران را بر عهده دارد. همچنین صاحب امتیاز و مدیرمسوولی روزنامه وطن امروز، نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی، قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه، معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، رییس هیات مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو، مشاور اجتماعی رییس‌جمهور از دیگر مسوولیت‌هایی است که پیش از این بذرپاش به عهده داشته است.

پیش از این در دولت سیزدهم، رستم قاسمی تصدی وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشت که به دلیل بیماری در روزهای اخیر از سمت خود استعفا داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    خیلی زود به سرنوشت عبد الملکی و قاسمی گرفتار میشه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس