کد خبر 1442329
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
.

نیروهای ترکیه با توپخانه سنگین به مناطق امن در اطراف منطقه تل ابیض در حومه شمالی الرقه سوریه حمله کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد، گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه طی ساعت‌های گذشته محله‌های مسکونی در روستاهای «الصلیبی» و «بیر عرب» در حومه غربی شهر تل ابیض را هدف قرار دادند.

به گزارش سانا، این حمله توپخانه‌ای ترکیه، خسارات مادی به منازل و زیرساخت‌های روستاهای نامبرده وارد کرده است.

روز بیست و ششم ماه گذشته میلادی نیز نیروهای ترکیه با شلیک چندین گلوله توپ و خمپاره، روستای «الهوشان» در حومه تل ابیض در شمال الرقه و در مجاورت جاده بین المللی M۴ را هدف قرار دادند.

نیروهای ترکیه، دیروز (جمعه) روستای «کوزلیه» واقع در حومه تل تمر در شمال حسکه، روستاهای «شیوخ تحتانی»، «جارقلی»، «زورمغار» و «مزرعه احمد منیر» در غرب شهر عین العرب واقع در حومه حلب و نیز روستاهای «زیاره» و «سفتک» واقع در حومه غربی شهر عین العرب را هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه روز پنجشنبه نیز حملات توپخانه‌ای خود به منطقه «ابو راسین» در حومه شمال غربی حسکه را از سر گرفت و در نتیجه این حملات خسارت قابل توجهی به خانه‌ها و املاک شهروندان سوری وارد شد.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس