تداوم تلاش بغداد برای میانجیگری میان ایران و عربستان

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به دستاوردهای مهم سفر هفته پیش نخست‌وزیر این کشور به ایران، از تداوم تلاش بغداد برای میانجیگری میان ریاض و تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، «مهند الخزرجی» نماینده ائتلاف دولة القانون در پارلمان عراق با اشاره به دستاوردهای مهم سفر هفته پیش «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به ایران، گفت که السودانی در این سفر بر اهمیت تداوم نزدیک شدن ایران و عربستان در چارچوب تلاش‌های عراق در این خصوص تاکید کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: «سفر السودانی به تهران در شرایطی که همه کشورهای منطقه به آرامش نیاز دارند به ابعاد بسیار مهم سیاسی و نظامی منتهی شد. گام‌های السودانی در راستای دستیابی به ثبات و کاهش تنش از طریق همکاری‌های بین‌المللی مشترک مانع کشانده شدن منطقه به جنگ می‌شود».

این نماینده عراقی تصریح کرد «همکاری مشترک میان بغداد و تهران موجب ایجاد ثبات در منطقه و موید رویکرد دولت عراق در این مسیر خواهد بود». الخزرجی افزود که السودانی بر اتخاذ سیاست بی طرفی در قبال مسائل منطقه‌ای و بین المللی و تداوم تحقق ایجاد نزدیکی میان عربستان و ایران در راستای تقویت روابط و کاهش تنش میان کشورهای منطقه تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصغر آقا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 0
    اعتماد کردن به سعودی ها عین اشتباه است. نزدیک شدن ایران و عربستان؟
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    سرزمین حجاز آزاد باید گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس