توقف عملیات ادعایی مبارزه با تروریسم آمریکا در سوریه

همزمان با تهدیدهای آنکارا برای آغاز عملیات زمینی در شمال سوریه، آمریکا و قسد از توقف عملیات‌های خود علیه داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با تهدیدهای ترکیه مبنی بر آغاز عملیات زمینی در شمال سوریه برای مقابله با کُردهای مسلح، نیروهای آمریکایی و قسد از توقف عملیات‌ها برای مقابله با داعش خبر دادند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (تروریست‌های سنتکام) جمعه (دوم دسامبر) اعلام کرد در حال حاضر نیروهای آمریکایی تمام عملیات‌های مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) علیه داعش را متوقف کرده‌اند و بر روی گشت‌زنی و حفظ امنیت در اردوگاه الهلول برای آوارگان و زندانیان متمرکز خواهند شد.

قسد نیز اعلام کرد کلیه عملیات‌های موسوم به مبارزه با تروریسم را که با همکاری ایالات متحده انجام می‌داد به دلیل حملات مستمر ترکیه علیه شمال سوریه متوقف کرده است.

دیروز، آرام حنا سخنگوی قسد در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: کلیه عملیات‌های هماهنگی و مشترک با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت هدایت آمریکا برای مبارزه با تروریسم و نیز کلیه عملیات‌های ویژه مشترک که به صورت سازماندهی شده و منطم انجام می‌دادیم، متوقف شده است.

ترکیه، حملات هوایی خود را علیه شمال سوریه طی چند هفته اخیر تشدید کرده و از آماده‌باش برای آغاز عملیات زمینی جدید علیه شبه‌نظامیان تروریست کُرد در شمال سوریه خبر می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس