کد خبر 1442072
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
نفتکش

 خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک نفتکش که پیشتر با پرچم ایران تردد می کرد و چند ماه پیش حوالی یونان توقیف شده بود، سرانجام محموله خود را به سوریه تحویل داد.

به گزارش مشرق، در ادامه این گزارش رویترز عنوان شد: نفتکش «لانا» که پیشتر «پگاس» نام داشت، محموله ۷۰۰ هزار بشکه ای خود را دیروز (۱۱ آذر) در بندر بانیاس سوریه تخلیه کرد. این در حالی است که سوریه با مشکل کمبود سوخت دست و پنجه نرم کرده و در بخش مخابرات و برق نیز با قطعی مکرر مواجه است.

منابع آگاه اواخر آبان به رویترز گفته بودند که یونان و ایران برای رهایی کشتی های نفتکش با پرچم آتن در خلیج فارس به توافق رسیده اند.

موسسات رهگیری مسیر شناورها نیز کشتی های "دلتا پوزیدون" و "ام تی پرودنت واریور" را در مسیر بیرون رفتن از آب های ساحلی ایران، رهگیری کردند.

نیروهای ایران در ماه مه در واکنش به توقیف نفت یک کشتی با پرچم ایران توسط ایالات متحده در یونان، از حرکت این شناورها جلوگیری کرده بودند.

خبرگزاری رویترز ۲۴ مرداد به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نفتکش دارای پرچم ایران، پس از پایان بارگیری دوباره محموله نفتی که آمریکا پیشتر توقیف کرده بود، آماده خروج از آب های یونان و حرکت به سوی ایران است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Aa IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 1
    جالب است سوریه که خودش نفت دارد.
    • عبدالله مومن IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      1 4
      جالب است که هر کجا. ایران قدرت خودش را به دشمن نشان می دهد. منافقین پوشک لیس شیطان بزرگ و اسقاطیل و آل وحوش ملعون. به جزجز می افتند !!! چخخخخخخخخخ
    • htn IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 4
      نفت سوریه رو آمریکا و انگلیس میدزدن، با تانکر میبرن عراق و از اونجا با هواپیما یا نفت کش داخل خلیج فارس منتقل میکنند، سوریه هم مجبور هست فعلا از ایران نفت بخره
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 3
    حسن روحانی کجاست که میگفت مذاکره کنیم.هنوز نمیفهمند که با کفتارها باید برخورد جدی داشت این جهان حقوق جنگل حکمفرماست باید حق را گرفت نه اینکه مذاکره کرد
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      5 0
      الان ما حقمونو دادیم یاگرفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس