کد خبر 1442035
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
رئیسی

 سفر سید ابراهیم رئیسی به کردستان همه معادلات و نقشه‌های دشمنان در این استان را به‌هم ریخت.

به گزارش مشرق، روزنامه همشهری نوشت: رئیس دولت سیزدهم سفر استانی کردستان را با وجود ضدتبلیغات رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در امنیت کامل به انجام رساند و با قشرهای مختلف مردم این استان دیدار و گفت‌وگو داشت. او در آرامش حاکم بر شهر سنندج در جمع بازاریان این شهر حاضر شد و برخلاف اختلاف‌افکنی برخی شبکه‌های اجتماعی میان شیعه و سنی و قومیت‌ها با روحانیون و علمای اهل تسنن شهر دیدار و گفت‌وگو داشت. برطرف کردن نیازهای استان دستور کار مهم دیگر رئیسی در سفر کردستان بود. پروژه بزرگ آبرسانی به شهر سنندج به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات سال‌های گذشته و در راستای رفاه حال مردم این خطه در همین سفر افتتاح شد و رئیسی وعده تکرار سفرهای خود تا افتتاح سایر پروژه‌های نیمه‌کاره این استان را داد. حل مشکل کولبران با افزایش اشتغال در دولت رئیسی پیشرفت چشمگیری از خود داشت. سیدابراهیم رئیسی سخنرانی عمومی خود را در همین مراسم و در حضور جمعیت بزرگ حاضر در سالن آزادی سنندج ایراد کرد. او با علما و روحانیون کردستانی دیدار داشت و نماز جماعت را به امامت روحانی اهل تسنن سنندج اقامه کرد. رئیسی در این سفر خطاب به مردم کردستان گفت: از خواسته‌های مردم مسئله ریل، ارتباط بین سنندج و همدان و نهایتا تهران است که رفت‌وآمد را تسهیل می‌کند و امیدواریم به نتیجه برسد. چند ماه قبل، از فرودگاه سقز بازدید داشتم. دوستان دنبال کار هستند. ما پروژه جدیدی را کلنگ‌زنی نمی‌کنیم مگر در موارد ضروری مثل معدن طلا. کارهای ما ناظر به مسائل عقب‌مانده و طرح‌های نیمه‌تمامی است که مردم را رنج می‌دهد. اگر لازم باشد این سفر را بارها تکرار خواهیم کرد تا مسائل استان مرتفع شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان جزئیات دقیق‌تری درباره پیشرفت‌های کردستان در دولت رئیسی هم ارائه داد. براساس توضیحات او «سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد بانه-مریوان به جدیت در حال انجام است و سرمایه‌گذارانی از خارج و داخل برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.»

عملیات اجرایی کارخانه طلا قلقله سقز در این سفر با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی کلنگ‌زنی شد. با دستور رئیس‌جمهور و همراهی مجموعه دولت در نیمه اول سال آینده و در سفر بعدی رئیس‌جمهور، شاهد افتتاح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج خواهیم بود. در این سفر و با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به سنندج دغدغه تامین آب شرب ‌مردم به‌طور کامل برطرف شده است. در سال پایانی دولت گذشته، کردستان از نظر ایجاد اشتغال در جدول رده‌بندی رتبه سی‌ویکم را در کشور داشت و باوجود اینکه تعهد استان دوبرابر شد، امسال موفق به کسب رتبه دوم از این لحاظ شد. کردستان در سال گذشته رتبه پنجم را از نظر بیکاری داشت و امروز به میانه کشور رسیده است. نرخ تورم منتهی به مهرماه سال گذشته در استان ۵۱درصد بود ولی امروز ۷درصد نسبت به مهر گذشته کاهش داشته است.

رئیسی در این سفر از شکست برنامه‌های دشمن در ایجاد تفرقه و شعله‌ور ساختن مجدد ناامنی‌های ابتدای انقلاب با هدف تجزیه‌طلبی سخن گفت.

رئیسی در جمع علما و روحانیون اهل تسنن سنندج با بیان اینکه ایران کشور هدفمندی است و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند، گفت: دشمن پس از آنکه از جنگ و توطئه‌های تجزیه‌طلبانه نتیجه نگرفت، تحریم‌های گسترده‌ای علیه ملت ایران وضع کرد تا این مردم را متوقف کند، اما در نهایت ناچار به اعتراف رسمی شد که در اعمال این تحریم‌ها در قالب سیاست فشار حداکثری شکست خورده و لذا از فشار و تحریم، به فتنه و اغتشاش روی آورده است. ما دشمن انقلاب اسلامی را کسانی نمی‌دانیم که در رخدادهای اخیر تحت‌تأثیر هیجانات و احساسات به خیابان آمدند و از سر غفلت حرفی هم زدند، دشمن واقعی جمهوری اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. البته واکنش نظام جمهوری اسلامی به کسانی که در این مدت مرتکب قتل و ایجاد ناامنی شدند قاطعانه و سخت است.

رئیس‌جمهور در سومین سفر استانی خود به مقصد استان کردستان در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به شهر سنندج با حضور گروه‌هایی از مردم شرکت کرد و با روحانیون و خانواده شهدای حوادث خشونت‌بار ۲ماه اخیر کردستان نیز دیدار داشت. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به سنندج گفت: دشمنان تصور کردند که با تحریک برخی نارضایتی‌ها می‌توانند مانند سال‌های ابتدایی انقلاب، یک‌بار دیگر تلاش خود را برای ناامن کردن کردستان به‌کار بگیرند، اما از این نکته غافل بودند که نهال انقلاب اسلامی در کردستان و دیگر نقاط کشور امروز به درخت تنومند و تناوری تبدیل شده که با این بادها و ناملایمات حتی به لرزه هم نمی‌افتد.

رئیس‌جمهور در بخشی از سخنانش در دیدار جمعی از علما و روحانیون کردستان با اشاره به دستاوردهای دولت در مهار روند افزایشی تورم و کاهشی شدن نرخ آن با وجود اثرات ناشی از اجرای قانون مردمی کردن یارانه‌ها، گفت: دولت کار خود را با تورم حدود ۶۰درصدی آغاز کرد اما نرخ تورم در اسفند سال۱۴۰۰ به ۳۵درصد کاهش یافت. پس از اجرای قانون مردمی کردن یارانه‌ها و متاثر از برخی تحولات جهانی و ازجمله افزایش جهانی نرخ تورم، تورم در ایران نیز مجددا افزایش یافت که این روند افزایشی نیز هم‌اکنون کنترل شده است. او همچنین به رسیدن نرخ رشد اقتصادی از ۴دهم درصد در شهریور۱۴۰۰ به ۵درصد در اسفند همان سال اشاره کرد و گفت: امسال نیز نرخ رشد اقتصادی حدود ۴ تا ۵درصد خواهد بود. دغدغه اصلی دولت کاهش نرخ تورم و قیمت‌هاست و همزمان افزایش نرخ رشد را نیز در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد کرد.

رئیسی همچنین در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای امنیت این استان و تعدادی از جانبازان حوادث بیش از ۲ماه گذشته، گفت: کسانی که در قضایای اخیر مرتکب قتل و ایجاد جراحت برای مردم و نیروهای حافظ امنیت شده‌اند، باید به‌دست عدالت سپرده شوند. او افزود: اگر از خودگذشتگی، رشادت و شهامت آنها نبود، کسی نمی‌دانست وحشی‌گری‌های اغتشاشگران چه بر سر مردم و کشور می‌آورد.

او در بخشی از سخنرانی‌های خود در این سفر همچنین گفت: دولت مردمی تحقق دیگر خواسته‌های مردم استان کردستان ازجمله اتصال خط‌آهن را نیز با جدیت دنبال می‌کند تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و بنده شخصا تا زمان برطرف شدن همه مشکلات، سفرهای استانی و نظارت‌های میدانی را ادامه خواهم داد.

دلایل عصبانیت معاندان از سفر کردستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    13 0
    خدا را شکر که رئیس جمهور امروز کشور ما ، مرد حضور در صحنه و کار است و نه مثل قبلی که زخم بستر گرفته بود و از جای خود ، تکان نمی خورد !!!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 0
    حركت ايشان راهبردي بود...احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس