وزارت کشور

وزارت کشور اخیرا در یک حرکت مدبرانه برای پالایش احزاب غیر تأثیرگذار؛ تأیید مجمع عمومی احزاب را منوط به این کرد که 300 نفر در مجمع حضور داشته باشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

وظیفه پولدارها در قبال مردم

تشویق مادران برای اعزام فرزندان به معرکه خونین خیابان! / وظیفه پولدارها در قبال مردم

آیت‌الله محمدحسین احمدی‌فقیه یزدی، استاد درس خارج حوزه علمیه و از شاگردان امام خمینی، علامه طباطبایی و آیت‌ا... بهجت، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون الزامات "خدمت مردم به مردم" و نگاه فقه شیعه به کار جهادی تأکید کرده است: علما همگی به کار جهادی و خدمت‌رسانی معتقد بودند.

او می‌افزاید: مسئولان در جایگاهی قرار گرفته‌اند که باید به طریق اولی خدمت کنند؛ اما متأسفانه برخی فقط پست‌ها را اشغال کرده‌اند و کار نمی‌کنند. ضرر و ضربه‌ی بزرگی به خاطر این کم‌کاری‌ها و عدم ورزیدگی‌ها خورده‌ایم. این‌ها باید حل بشوند و حل می‌شوند ان‌شاءالله. اما باید تا آن موقع نشست؟ ما باید از شدت ضربه‌ی کم‌کاری بکاهیم و حتی آن را خنثی کرده و اثر درست بگذاریم...امام خمینی (ره) هم اعتقاد داشتند و تأکید می‌کردند که مردم نباید از صحنه خارج بشوند. کارهایی که مردم خودشان می‌توانند بکنند، دولت اصلا دخالت نکند. بلکه کمکشان کند...روحانیت باید وقتی می‌بیند دولت کمک نمی‌کند یا نمی‌تواند یا چه، خودش پشت کار را بگیرد و از مردم حمایت کند.

آیت‌الله احمدی‌فقیه همچنین تصریح می‌کند:

"پایه‌های فقه ما را قرآن، احادیث، سیره‌ی رسول‌الله (ص) و اهل بیت (ع) و عقل تشکیل می‌دهند. ما اگر به قرآن نگاه کنیم از زکات، از خمس، از صدقه، از انفاق، از تقسیم غنایم و حتی ارث می‌توانیم به این برسیم که اصلا این‌ها همه یک شکلی از خدمت هستند. پول‌دارها با قرض، با صدقه یا انفاق، باید خدمت کنند. همه‌ی آحاد مردم باید با خمسی که امام عصر یا وکلایشان آن را مدیریت می‌نمایند، به هم خدمت کنند. فردی که جان خود را از دست می‌دهد، ارث‌اش طوری تقسیم می‌شود که خانواده‌ی داغدار او آسیب اقتصادی نبیند."[1]

*در اقتفای بیانات مهم آیت‌الله احمدی‌فقیه بیان این نکته ضروریست که به زعم برخی محققان؛ جامعه بیشتر از حکومت در قبال مشکلات مردم مسئولیت دارد.

چه اینکه وظایف حکومت کلی، گران و غیر شخصی است اما قشرهای دارا و متمکن می‌توانند به نحو کاراتری مشکلا افراد پیرامون خود را حل کنند و البته اثربخشی بیشتری نیز داشته باشند.

در این باره و در ادامه صحبت‌های آیت‌الله احمدی‌فقیه پیرامون وظایف قشر متمکن در قبال دیگران؛ اشاره به این نکته ضروریست که در تفکر شیعه؛ یک فرد دارا باید و می‌تواند که از 5 طریق "خمس، زکات، صدقه، احسان و انفاق" به دیگران کمک کند.

5 طریقی که 2 مورد آن واجب است و در قبال 3 مورد دیگر توصیه‌های اکید و مکرری وجود دارد.

جالب آنکه مواردی از این 5 گزینه مثل "احسان" لزوما در مواجهه با افراد ندار به کار نمی‌رود و یک فرد متمکن می‌تواند صرفا برای شاد کردن دیگری؛ اقدام به اعطای مبالغ یا پرداخت هزینه از دارایی خود کند.

نگاه تخصصی و منصفانه به وظایف مالی شهروندان در قبال شهروندان در جامعه اسلامی؛ از گام‌های مهم برای رفع آلام مشکلات اقتصادی مردم است.

بماند که در نگاه سیاسی؛ شرط اصلی برای بهبود اقتصادی معیشت؛ "رأی خوب" مردم است و اقدامات اقتصادی مردمی؛ در ذیل رأی خوب تعریف می‌شود.

***

حرکت جالب وزارت کشور برای حذف احزاب بی‌خاصیت

تشویق مادران برای اعزام فرزندان به معرکه خونین خیابان! / وظیفه پولدارها در قبال مردم

عبدالله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، ‌ اخیرا در سخنانی که ایسنا آنها را منتشر کرد، پیرامون فرایند تأیید برگزاری مجمع عمومی احزاب گفته است:‌ مجامع عمومی احزاب با حضور نصف به اضافه یک اعضای حزب رسمیت می باید اما اگر این حد نصاب بدست نیامد باید جلسه دیگری برگزار شود که دیگر این حد نصاب نیاز نیست، ولی تعداد اعضای حاضر در مجمع عمومی هم نباید کمتر از ۳۰۰ نفر باشد.

او می‌افزاید: وزارت کشور دنبال توانمندسازی احزاب است اما برخی احزاب هم محدود بوده و ظرفیت سیاسی و اجتماعی ندارند. [2]

*اقدام قانونی وزارت کشور در تعیین حد نصاب برای مجامع عمومی احزاب؛ می‌تواند طلیعه یک روند مثبت برای توانمندسازی احزاب و بهبود دادن به فضای سیاسی کشور باشد.

پر واضح آنکه ما تعداد زیادی حزب در کشور داریم که عملا تک‌نفره یا محفلی هستند و تعدادی از احزاب نیز عملا هیچ تأثیر مثبتی در فضای کشور ندارند.

نگاه تخصصی قانون به احزاب بی‌فایده یا مضرّ می‌تواند فضای سیاسی را پالایش کرده و فرایندهای سیاسی را بهینه کند.

در این زمینه می‌توان این پیشنهاد را نیز به وزارت کشور ارائه کرد که در باب فعالیت احزاب و چیستی آن در ایران یک کرسی آزاداندیشی و البته قضاوت ایجاد کند تا احزاب به کانال ذاتی و عقلانی خود یعنی "ارائه کارنامه و برنامه بهتر اجرایی برای معیشت مردم" بازگردند و احزابی که آمده‌اند تا صرفا تفاسیر جدید از قانون اساسی کنند یا دست به تحریم انتخابات زده‌اند؛ معرفی و منحل شوند.

تکثر احزاب بی‌خاصیت و بعضا مضرّ از آفت‌های فضای سیاسی در ایران است.

***

شاید این خط مشکوک یک "طراحی خارجی" باشد

تشویق مادران برای اعزام فرزندان به معرکه خونین خیابان!

تشویق مادران برای اعزام فرزندان به معرکه خونین خیابان! / وظیفه پولدارها در قبال مردم

زهرا نژادبهرام، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران، طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد؛ طبق روال همیشگی خود به مقوله جنسیتی "مطالبات زنان" پرداخته و از جمله با بیان اینکه زنان به هوای خوب و آب تمیز نیاز دارند(!) نوشته است:

"-زنان- شهری می‌خواهند که فرزندان‌شان در آن به آرامش اعتراض کنند و به آرامش صدای آنها شنیده شود"! [3]

*جدای از رویکرد فمینیستی امثال خانم نژادبهرام و عوض کردن جای انسان و جنسیت در مطالبات اینان؛ باید متوجه این حرکت خزنده بود که چنین افرادی با این قبیل حرف‌ها بصورت زیرپوستی و بیصدا مشغول سربازگیری برای اغتشاش خیابانی هستند.

شوربختانه آنکه می‌بینیم این افراد وارد پاک‌ترین حیطه‌های انسانی یعنی روابط مادر و فرزندی هم شده‌اند و عملا در گوش مادران جامعه زمزمه می‌کنند که دست از جان و آبروی فرزندان بشویند و همراه با حماقت سران اصلاحات؛ فرزندانشان را بعنوان سربازان تاجیک و ربیعی و حجاریان و عماد باقی و سایرین به میدان نبرد خیابان با مردم و حکومت بفرستند.

و جالب آنکه در این القای مزوّرانه البته با روکش "آرامش اعتراض" هم مواجهیم!؟

خانم نژادبهرام یا می‌داند که در اعتراض خیابانی برای کودکان و نوجوانان و جوانان هیچ آرامشی وجود ندارد و یا نمی‌داند!

که در هر دو حالت قضاوت جالبی درباره رفتار زشت ایشان برای تقویت جبهه خیابان از سوی مادران شکل نمی‌گیرد.

مزید اطلاع اینکه علی ربیعی، ‌ از هم‌مسلکان خانم نژادبهرام که پیش از این گفته بود "صدای خیابان ترسناک نیست! " اما اخیرا اعتراف کرد که ممکن است خیابان‌ها خونین شود.

اینکه خانم نژادبهرام با کدام وجدان یا تحلیل راضی به این شده است که مادران عزیز جامعه ما، فرزندان و عزیزان خود را به مهلکه خونین خیابان و اعتراضات سیاست‌بازانه مشتی بیگانه‌ی با عقل بفرستند؛ جای سؤال و تأمل جدی دارد.

آیا خانم نژادبهرام با این حرف‌ها هیچ احساس مسئولیتی درباره فریب خوردن امثال مرحومه "نیکا شاکرمی" نمی‌کند!؟

پیش از این، "امتداد"، ارگان رسانه‌ای حزب چپ اتحاد ملت نیز در گزارشی زمینه‌سازی برای "حضور کودکان در اغتشاشات خیابانی" را مطرح کرده بود! [4]

این خط مشکوک که از یکسو بر زمینه‌چینی برای اغتشاش خیابانی کودکان تأکید می‌ورزد و از سوی دیگر با لحنی زنانه، مادران را ترغیب به اعزام فرزندانشان به سمت خیابان می‌کند؛ می‌تواند ریشه داخلی نداشته باشد و حتما بایستی با نگاه مدقانه امنیتی به آن نگاه کرد. نگاهی امنیتی که اگر وجود داشته باشد بعدا شنوای حرف‌های غلط و بهت‌آور عده‌ای راجع به مفهوم "دهه‌هشتادی‌ها" نخواهیم بود. چه اینکه عقلانیت اگر رعایت بشود؛ دهه‌هشتادی‌ها با دهه‌شصتی‌ها و... هیچ تفاوتی ندارند!

برای اتقان بیشتر تحلیلی که می‌گوید این حرکت می‌تواند یک طراحی دشمنانه باشد؛ می‌توان به تصویر زیر که در جریان اغتشاشات آبان 98 در شبکه‌های مجازی وایرال شد نیز استناد کرد:

تشویق مادران برای اعزام فرزندان به معرکه خونین خیابان! / وظیفه پولدارها در قبال مردم

برخی محافل تحلیلی معتقدند گزاره‌های خطرناکی از جنس آنچه در بالا خواندیم، قرار است برای زمینه‌چینی به منظور وقوع "فتنه اقتصادی" همچنان در جامعه ما ادامه یابد و هر روز گلوله جدیدی از این کارخانه مهمات سازی به سمت اذهان عمومی شلیک شود.

"راه‌حل" از دالان 2 وجهی "تبیین و نگاه امنیتی" می‌گذرد.

***

1_ rasanews.ir/0032Wm

2_ isna.ir/xdMQWQ

3_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/194068

4_ mshrgh.ir/1439981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    36 7
    یکی ازین مشوق ها همین علی کریمی هست. خودش اونور دنیاست، نشسته بیرون گود و جوونهای مردم رو تحریک میکنه برن وسط معرکه. اگه مردی خودت بیا ایران برو وسط خیابون وایسا حرفات رو بزن. کم پول ازین فوتبال گیرش اومده، معلوم نیست چقدر پول از اونور آبیا گرفته که فتنه راه بندازه. مرفه بی درده . ایران مشکلات اقتصادی داره زیادهم داره ولی باید اعتراض کرد نه اغتشاش. بعد هم معترض کسیه که زیر فشار اقتصادیه نه امثال علی کریمی که تیلیاردره
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      21 6
      روزگاری رستم ایران زمین برای حفظ ایران ، با اهریمنان متجاوز به ایران می جنگید ولی شغاد ، برادر رستم برای هوس ازدواج با دختر اهریمن و برای رسیدن به پول و قدرت و مقام کشور خارجی و اجانب کابلستان و توران ، به وطن خیانت کرد و رستم و زواره را کشت روزگاری آریوبرزن و میرزاکوچک خان و رئیس علی دلواری علیه اشغال گران اهریمنی و انگلیسی و غربی جان دادند و امروز در ایذه و شیراز و اصفهان و مشهد و کرج و غیره داعش های ایرانی به دعوت تریلیاردرهای خائن علی کریمی و علی دایی و مسیح علی نژاد و مابقی وطن فروشان ایرانی خارج نشین، برای دم تکان دادن برای غربی ها ، برای تمدید گرین کارت هایشان ، هم وطنان ایرانی را قتل و عام می کنند یک لر با غیرت می شود علی لندی ایذه ای ۱۳ ساله و علیمردان خان و بی مریم بختیاری که علیه اجانب انگلیسی جان می دهند برای نجات جان هموطنش ، جانش را فدا می کند یک لر می شود آن لر داعشی که بدستور اربابان اجانب انگلیسی اسراییلی آمریکایی، کیان کوچولوی ۹ ساله و ۹ نیروی امنیتی بی سلاح را قلع و قمع می کند .
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      12 23
      علی کریمی ول کن خودت جرات داری از روی دل سوزی و با این نیت توی خیابون اعتراض کنی فک کنم توی ایران زندگی نمی کنی
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      16 8
      قوه قضاییه باید در اسرع وقت خانم نژاد بهرام را به جرم تهییج و تشویق جوانان به بلوا و آشوب احضار نماید.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      13 5
      اصلاح طلبان و سلبریتی ها از روحانی حمایت کردند و اقتصاد کشور را ته دره بُردند حالا بدنبال سلب آسایش و امنیت مردم هستن. خدا لعنت شون کنه.
    • ح IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      8 4
      کی به اندازه ما اعتراض کرده به اقتصاد سخنرانی های استاد رائفی پور حسن عباسی رحیم پور ازغدی و.... رو یه نگاه کن ما برعکس شما که با قتل و غارت میخواید ایران رو سوریه کنید با گفت و گو مسئله رو حل میکنیم! درضمن گند 8ساله شیخ بنفش طول میکشه تا حل بشه!!! پس ببند
    • رودابه IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      3 1
      هرکسی را باید به اندازه اش شخصیت داد .علی کریمی یک فوتبالیست حرفه ای در زمان خودش بود که حالا نیست وحتی از حرفه فوتبالی خود کنار رفته وشده اپوزیسیون جمهوری اسلامی حرف از اقتصاد وفشار اقتصادی را کسی می تواند بیان کند که خود در فشار باشد متاسفانه ایران شده حکومت سلبریتی ها ی خودشیفته وپشت هم درآ واراجیف باف برای تبرئه هم درهراشتباه فاحش شعار سلبریتی ها:جای هیچ خلافکاری زندان نیست چه بسا آن خلافکار بازیگر و ورزشکار باشد .
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      1 1
      فقط یک آیه درباره خمس بیاورید تا همه ثروتم را تقدیم شما کنم.
    • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      1 0
      کی بود آیه خمس می خواست سوره انفال آیه ۴۱ بخوان خدا هدایتت کند هرچند شماها مرض در دل دارید
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    21 7
    اگر انسان رشد سیاسی پیدا کرده باشد جامعه را به آشوب نمی کشاند . وظیفه ما با ید اعتراض و مطالبه گری باشد نه تخریب گری.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      13 12
      خب مگر بعد از اعتشاشات ۹۸ قرار نشد در هر شهر یک محل مشخص و امن جهت اعتراض به حق مردم تدارک دیده شود تا شاهد اغتشاشات نباشیم چرا هنوز شکل نگرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      3 9
      شما هم فک کنم توی ایران نیستید
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      4 13
      ما باید فشار بیاوریم
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      12 4
      قدرت مردم در اعتراض است نه اغتشاش . قدرت در اعتراض مسالمت آمیز است . هر کس خرابکاری می کند خودش از کسانی است که نمی خواهد مردم اعتراض کنند.
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      10 3
      تا اصلاح طلب هست فتنه و آشوب و تحریم هم هست افساد طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشورند.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      2 2
      راه اعتراض و مطالبه گری بسته است؟
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 0
      اصلاح طلب هدایت به اعتراض برای اغتشاش می کندتاحقوق نجومیش راافزایش دهد وبسیجی مظلوم را به کشتن دهد . من نوعی شاید قبلا به اعتراض اعتقاد داشتم . ولی درحال حاضر اعتراض را جایز نمی بینم چون گرگهایی می بینم که برای تسلط برمن و امثال من دندون تیز کرده اند با دست خودم وسلاح خودم ... وازاین به بعد از اصلاح طلبان اعلام برائت می کنم. واین رابدانند اگر نظام هم عوض شود جایگاهی در سیاست وحکومت نخواهند داشت . وتا آخرین لحظه با اصلاح طلبان خواهم جنگید . اصلاح طلب مزدور که باهرکسی در مخاصمه بود آمارش را برای تحریم داد . هکرهایش احمق هستند و وطن فروش و متحجر مرگ بر تفکر اصلاح طلب ننگ بر این حزب خداستیز وپیغمبر ستیز و قرآن ستیز
  • سید IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    17 2
    فرصت طلبی و باج خواهی اصلاح طلبان تـ..وع آور در هنگامه فتنه ها و بلواها که همیشه هم همین آشوب طلبان یقه سفید ـــ که اغلب کرسی های دانشگاه را با رابطه غصب کرده اند ـــ بانی و مروج آن ها بوده اند، بسیار شرم آور و مشمئز کننده است!
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      4 3
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    13 6
    بسم الله الرحمن الرحیم مشاهده می‌شود که برخی افراد ساده‌لوح یا مغرض، دو جریان سیاسی اصولگرا و افسادطلب را با برشمردن ضعف‌های هر یک، برابر و هم‌سنگ معرفی می‌کنند در حالی که عامدانه یا غیرعامدانه به این نکته مهم که ضعف‌ها می‌توانند قصور یا تقصیر باشند و وزن آن‌ها نیز متفاوت باشد. با اعلام این که بهترین جریان، حزب الله است و حزب‌بازی از نقشه‌های شیطان، اما مقایسه جریانی که دارای کندی در خدمت‌رسانی است یعنی اصولگرایان با جریان خائن برانداز افسادطلب که ضعف‌هایش یعنی قبول نداشتن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جزء شعارهای رسمی آن، تفاوت از زمین تا آسمان است و نمی‌تواند نشست تا چارتا منگول سیاسی فضا را متفاوت از واقعیت نمایش دهند. خلاصه این که افسادطلبان آفت نظام و جوامع مسلمان از مصر تا ایران و پاکستان هستند و مماشات با این جماعت منافق و بعضا مأمور به بهانه آزادی، منجر به صدمه به منافع ملی و امت اسلام خواهد شد.
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 10
    اصلا قرارنبود کسی به خیابان بیاد چقدر بدقولی دروغ در این مدت به ملت تحویل شد از طرف دولتهای گذشته وتا جایکه این دولت هم نتوانست ارزش پول ملی کشور را حفظ کند که کارگرو ‌جامعه حقوق بگیر عملا حقوق آن کرایه منزل هم نشد نان ازسفره مردم حذف شدتا به خیابانها بیایند وبعضی ها هم ازهمین فرصت استفاده اقتشاش راشروع وبعضی ها هم اصل نظام را هدف کورانه خودقراردادند بهترین انسانهای سرمایه دار را درکشور داریم ودارند کمک میکنند همین ها را هم مدیران دولت خونشو توی شیشه کرده وادامه این روند همینها دارند از کار وتولید دست کشیده اند
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      14 3
      اغتشاشات اخیر باعث افزایش نرخ ارز شد اغتشاش به نفع هیچکس نیست.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    14 2
    واقعا حال این ادمایی که یک زمانی خودشون جزئی از این نظام بودن رو نمی فهمم اینا فک کردن نظام عوض بشه تو رو درر آینده ادم حساب می کنن ..این وحشیا الان سر قدرت نداشته دارن همو پاره می کنن بعد میان به تو میدون بدن سر توی ابله رو هم مثه بقیه گوش تا گوش می برن عاقبت صدام حسنی مبارک وقذافی رو ببینین مثه سگ کشتنشون
  • DE ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    16 4
    یکی دیگه از فعالیتهای سازماندهی شده که اخیرا دیده شده توی پارکها چندتا زن بیحجاب جمع میشن و به اصطلاح ورزش صبحگاهی میکنند از این پارک به اون پارک هم نقل مکان میکنند! سردسته شون بهشون میگه کجاها برند اینا رو زیرنظر داشته باشید
    • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      14 3
      یه مدل جدید هم آمده یه خانم کاملا محجبه با حجاب بسیار زیبا کنار یه خانم بی حجاب موها باز تو کمر با بلوز نازک و شلوار کنار هم تو خیابان راه میرن محجبه فیک وقتی ما به بی حجاب تذکر دادیم محجبه بجای بی حجابه بهمون پرخاشگری کرد با لحنی که اصلا نشون میداد این پوشش واقعی اش نیست با فریاد گفت به شما چه ربطی داره کی چطور میاد بیرون
  • ح ن DE ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    13 2
    اصلاح طلبان فاشیزم را فورموله و تلطیف می‌کنند اگر باور ندارید به این سئوال پاسخ دهید رئیس جمهور اوکراین یک بازیگر تئاتر و یک کمدین تراز اول بود اما آیا وقتی روی سن در حال اجرای یک نمایش کمیک بود کسی فکرش را می‌کرد زلنیسکی یکی از مهره های مهم وابسته به آزوف اوکراین باشد؟؟ آیا کسی فکر می‌کرد این بازیگر مهربان یکی از خشن ترین اعضای گردان‌های آزوف باشد آزوف های اوکراین بازماندگان و نسل های بعدی نازی های آلمانی هستند به نوشته های سعید حجاریان علی ربیعی و.... دقت کنید همین دیروز بود که علی ربیعی صحبت از خونین شدن خیابان می‌کرد - نکرد؟؟؟
  • یام یام IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    5 10
    فاصله طبقاتی رو زیاد کردید و هنوز هم این روند ادامه داره..پولدار پولدارتر و گستاخ تر میشه و فقیر هم فقیرتر و ظلم کشیده تر میشه... اصلأ یکی از بهانه های اعتراضات خیابانی هم همینه..جوانی که باید کار کنه..شاید و شاید البته بتونن خونه ای میلیاردی بخرن همانند همسنهای پولدارشون...این فاصله طبقاتی خانمان‌سوز و باعث فرار بیشتر مغزها خواهد شد .چون مغز از راحتی و پولداری بیرون نمیاد... مغزها از دل سختی ها و فقر ها بیرون میان
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      11 3
      افزایش فقر و فاصله شدید طبقاتی نتیجه 8 سال دولت بی تدبیر بنفش است مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      3 5
      الان که دولت و مجلس و... انقلابی هستند....چراظرف یکسال دلار بیشاز ده هزارتومان بالارفته؟؟مسکن دوباره 50درصد بالارفته و////
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      2 5
      شماها دلار روهم تقصیر بنفش خواهید انداخت.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 2
    بنظرم کمترین مادران باشند فرزندان خود را تشویق به شرکت در اغتشاشات نمایند دشمنان خاک ایران و افراد محدود خود فروخته داخل ایران با شایعه سازی و تشویق نوجوانان این نا آرامی را در کشور بوجود آورند البته انتقاد و اعتراض حق هر فرد میباشد و ولی اغتشاشان و نا امنیتی هیج قانون و عقل منطقی اجازه نخواهد داد مشکل اصلی بنظرم بیکاری و تورم و دورویی و متضاد بودن مدیران در عمل و دستورالعمل و سخنرانی آنها میباشد متاسفانه مدیران خیلی عالی سخنرانی می نمایند واقعا چقدر خودشان عمل می کنند
  • ناشناس IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 3
    یکی از همین مشوقها وزیر ارشادی است که به خاطر اینکه بازیگر جماعت که قشر بی خاصیتی است رو مصونیت داده طوری که آنقدر وقیح شدن که ویدئو بی حجاب پر می کنند و منتشر می کنند
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    9 3
    متاسفانه فاجعه است این تصویر مادر فرزند... بعد همینایی که الکی اظهار پشیمونی میکنن با اینهمه سختی برای دستگیری به راحتی آزاد میکنن.اقلا یکم ازشون بیگاری میکشیدین تا 5 دی شون بگذره بعد آزاد میکردین
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      4 8
      واقعا برای شمامتاسفم با این هم حماقت ، چشماتون باز کنید ده 60گذشت که بازور مردم مجبور می کردید ،تا فاصله مردم با شما زیادتر نشده گوش شنوا داشته باشید تا دیر نشده از قلدری دست بردارید هم برای خودتان هم برای ایران
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 0
      چی میگی با خودت؟
  • ژيان IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    4 2
    تا كي بايد بگوييم كه احزابي كه در تمام دنيا هستند همگي بر باطلند زيرا خداوند در قرآن كريم سوره مباركه المجادله مي فرمايد كه: حزب فقط حزب خداست و بس پس ما در ايران نبايد حزبي بجز حزب خدا داسته باشيم..... پيامبر اكرم فرمود: خداوند همه انسانها را بر فطرت يكتا پرستي از مادرشان به دنيا مي آورد، آنگاه پدر و مادرهايشان آنان را يهودي و يا مسيحي و يا زردشتي و ... بار مي آورند. واي بر چنين پدر و مادرهايي در روز قيامت.
  • farahvash IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    7 1
    خانم نژاد بهرام اگر قول بدهی با فرزندان خودت در صف اول تظاهرات و اغتشاش حاضر شوی و من تو و انها را ببینم به تو می پیوندم . فرزندان خودت را در جای امن نگه داشته ای که فرزندان من کشته شوند تا تو دوباره پست بگیری و با سواد نداسته و با بی و طنی ات کشور را نابود کنی . اول بگو فرزندانت کجا هستند چکاره هستند خانه ات کجا است تا همه بفهمند چرا این حرف های مبنی بر بی شرفی را می زنی بی شرف بی شرف
  • مهرداد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    9 12
    یه شوخی میگه : یه چیزی را که با دعوا میشه حل کرد چرا براش بحث بشه ، حالا حکایت دولتمردان ما است که چون قدرت فعلا در دست آنهاست برای چی باید حرف مردم را گوش داد
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      6 3
      منافق‌بازی بسه. دولتمردان ما منتخب همین مردمند. پس خوب با بد اول و آخر گردن مردمند. ضمن این که همه دولتمردان یکسان نیستند. هنر داری بهترش رو معرفی کن و براش رأی جمع کن. البته در چارچوب شرع و قانون اساسی
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      7 2
      مرگ برزامبی های قاتل وتخریب گروفحاش وولنگارگراولی این جمله ام جلوی مجازات مجرمین اقتصادی رانمیگیرد9
    • مهرداد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 1
      در پاسخ به ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ مردم اختیاری دارند ، چند نفری که مورد تایید باشند می توانند در انتخابات ثبت نام کنند و مردم هم باید یا رای ندهند و یا یکی از همین گزینشیها را انتخاب کنند در واقع اینها مثل انگشتان یه دست هستند فرقی نمی کند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 1
    روزگاری رستم ایران زمین برای حفظ ایران ، با اهریمنان متجاوز به ایران می جنگید ولی شغاد ، برادر رستم برای هوس ازدواج با دختر اهریمن و برای رسیدن به پول و قدرت و مقام کشور خارجی و اجانب کابلستان و توران ، به وطن خیانت کرد و رستم و زواره را کشت روزگاری آریوبرزن و میرزاکوچک خان و رئیس علی دلواری علیه اشغال گران اهریمنی و انگلیسی و غربی جان دادند و امروز در ایذه و شیراز و اصفهان و مشهد و کرج و غیره داعش های ایرانی به دعوت تریلیاردرهای خائن علی کریمی و علی دایی و مسیح علی نژاد و مابقی وطن فروشان ایرانی خارج نشین، برای دم تکان دادن برای غربی ها ، برای تمدید گرین کارت هایشان ، هم وطنان ایرانی را قتل و عام می کنند یک لر با غیرت می شود علی لندی ایذه ای ۱۳ ساله و علیمردان خان و بی مریم بختیاری که علیه اجانب انگلیسی جان می دهند برای نجات جان هموطنش ، جانش را فدا می کند یک لر می شود آن لر داعشی که بدستور اربابان اجانب انگلیسی اسراییلی آمریکایی، کیان کوچولوی ۹ ساله و ۹ نیروی امنیتی بی سلاح را قلع و قمع می کند .
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 6
    تبیین ، برخورد امنیتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی چرا این سومی در تحلیل های شما مغفول است؟
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      3 9
      واقعا چرا نفس کشیدن را جزو راه های مقابله عنوان نکردند؟ و نیاز به آب و غذا را؟
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      3 2
      چون ضعف کارآمدی داریم، اما مفاسد اقتصادی ساخته و پرداخته اتاق فکر آمریکا و مجریانش هم عناصر ملعون ضدانقلابند. هر فسادی بوده سندش به قوه قضاییه ارائه برخورد شده
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 3
    تاسف بار این است که همه میدانیم تمام این آتش ها از گور نحس و جس اصلاح طلبان است اما گویا کسی قصد برچیدن بساط شعبده این جادوگران را ندارد و عصای موسی در کار نیست....کافیست به رسانه های این طیف نگاهی بیاندازید و یا تمام جاسوسان و فراریان ضدانقلاب از مسیح علینژاد تا گنجی و.... را بررسی فرمایید آخر کار به آدرس خانه وحشت اصلاح طلبان خواهید رسید باور بفرمایید تاریخ از این ضعف به عنوان خیانت نام خواهد برد نه رافت اسلامی!!!!!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 1
    بنده دویست میلیون گذاشتم بانک ملی که پس‌اندازی داشته باشم . پژو پارس سی و پنج میلیون بود .حالا با دویست میلیون یک پژو پارس هم نمی دن . مردم ناچار شدن پولاشون را بدن بی جهت خودرو بخرند . خیابانها پر شده از خودرو . چرا پول را بی ارزش می کنید مردم ناچاری کالای بی ارزش بخرند . می خواهید کارخانه ها رونق پیدا کند راهش بی ارزش کردن پول ملی نیست .اگر بود ژاپن و کشورهای صنعتی این کار را می کردند .فقط ایران و ترکیه اینطوری کلاه سر مردمش می گذارد . ترکیه هم گفته بابت کاهش ارزش پول به مردم خسارت می دهد .
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      2 0
      اتفاقا اونا همین کار رو کردن. امثال شما سواد اقتصادی ندارید ، از اون ور هم دچار حرص و طمع هستید
  • م ال اراکی آلمان IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    8 3
    اصلاح طلب +داعش+شعبان بی مخ+پری بلنده= کودتای امریکایی
  • از شهرستان سراب IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    12 2
    پولدارها و حتی افراد معمولی جامعه و روایت دارین بی بضاعتها هم در حد توان باید انفاق کنند البته بی بضاعتها میتوانند انفاق را در حد کم و توان انجام دهند من خودم برای یک فرد معلول که تنها زندگی میکنه و بیمار هم هست یک تلویزیون 21 اینچ کارکرده بردم نصب کردم بقدری منو دعا میکرد چند شب خوابهای بسیار شیرینی میدیدم همه ما مستاجریم در این دنیا و اموالی که داریم امانت هست در اختیارمون و مالک اصلی خداست
  • GB ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 5
    با سلام و احترام به آیت‌الله فقیه، میخواستم بگم همیشه هم اینطور نیست.
  • Farbod IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 0
    وقتی کسی دیگری رو تشویق به ارعاب وخشونت وآشوب می کند دلش به کسی نسوخته ،آتش فتنه وکینه خودرا اززبان دیگری می خواهد بیان کند . متاسفانه اصلاح طلبان برای حفظ منافع حزبی وشخصی خود ضربه های مهلکی به اجتماع از نظر شرعی عرفی اخلاقی قانونی زده اند .شرع عرف اخلاق قانون برای آنها زمانی معنادار است که انتفاع آنان در آن باشد . اصلاح طلبان حتی از روی ضرورت به ائمه وبه سید الشهدا هم اهانت کردند . خبرنگاران منتسبشان هر از چند گاهی به خدا اسلام وپیامبر وامام وتمام مقدسات اهانت می کنند وهیچ حدو حدودی بر خود قائل نیستند.
  • سعید فقیه IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 1
    آزادی زندانیان خوبه ولی شدیدا بوی مماشات و عقب نشینی در مقابل اغتشاشگران و دشمنان خارجی را میدهد،آقای اژه ای چرا ازنقدر احتیاط میکند،مگر نقطه ضعفی دارد،؟
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 0
    اینا دیگه کی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس