کد خبر 1440056
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
ارتفاع موج در دریای خزر به ۲.۵ متر می رسد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از صبح فردا یکشنبه تا عصر روز چهارشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از صبح روز یکشنبه تا عصر روز چهارشنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران نیز همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۰ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه سمت شمال و شمال غربی خواهد رسید.

طبق پیش بینی هواشناسی بیشینه ارتفاع موج از صبح روز یکشنبه تا صبح دوشنبه تا ۰.۹ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۱.۵ متر و از صبح دوشنبه تا عصر چهارشنبه نیز بیشینه ارتفاع موج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۸ متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵ متر می شود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی در ارتفاعات غربی استان ابری، همراه با وزش باد و بارندگی و در سایر مناطق نیز صاف تا نیمه ابری از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد و در روز یک‏شنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش دما و وزش باد و از بعداز ظهر از سمت غرب استان با بارندگی و در مناطق کوهستانی نیز با بارش برف و باران پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران روز دوشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود، بارندگی همراه با کاهش دما و در مناطق کوهستانی با بارش برف و باران، و وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری، در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی ابری بویژه در مناطق غربی استان با بارش پراکنده باران و در روز چهارشنبه نیز در مناطق غربی استان ابری با بارندگی، وزش باد و کاهش نسبی دما و در مناطق کوهستانی با بارش برف و در نیمه شرقی نیمه ابری و از بعد از ظهر ابری با بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی استان در روز پنج‏شنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش دما ، بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی با بارش برف پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس