کد خبر 1440015
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
پنگوئن جام جهانی

وارث بالقوه پل اختاپوس تاکنون پیروزی عربستان، ژاپن و اسپانیا را پیش بینی کرده است. «توبی» یک پنگوئن جنتو که در پیست اسکی سرپوشیده دبی در داخل یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان زندگی می‌کند.

به گزارش مشرق، تعدادی کمی از موجودات توانسته‌اند پیش بینی بازی‌های جام جهانی را به شیوه‌ای که اختاپوسی به نام «پُل» انجام می‌دهد تکرار کنند. در جام جهانی ۲۰۱۰ که در آفریقای جنوبی برگزار شد «پل» یک اختاپوس معمولی در شهر اوبرهاوزن در آلمان با پیش بینی درست برنده هر هفت مسابقه آلمان شور و هیجانی ایجاد کرد.

نگهبانان او دو جعبه شفاف حاوی صدف را را به او هدیه می‌دادند جعبه‌ها نشان دهنده تیم‌هایی بودند که بازی می‌کردند و پل به سمت هر جعبه که حرکت می‌کرد انتخاب او تیم برنده محسوب می‌شد.

این موجود در عمق آب پیروزی اسپانیا را در فینال مسابقات ۲۰۱۰ پیش بینی کرد. اسپانیایی‌ها به درستی برنده شدند و اختاپوس تبدیل به قهرمانی در اسپانیا شد.

به گزارش میدل ایست آی، شهرت پل به حدی بود که مورد توجه مقام‌های سیاسی قرار دارد و کار تا جایی پیش رفت که «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور وقت ایران آن اختاپوس را نمادی از انحطاط و زوال در میان دشمنان‌اش نامید. احمدی نژاد حتی پل را به گسترش «تبلیغات و خرافات غربی» متهم کرد.

در هر صورت، میراث پل که اندکی پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۰ فوت کرد میراثی طولانی می‌باشد. در جام جهانی ۲۰۲۲ دو مدعی تاج و تخت او ظاهر شدند. نخستین حیوان یک سمور پنجه کوچک آسیایی به نام «تایو» است که پس از پیش بینی پیروزی ۲ بر ۱ ژاپن بر آلمان قهرمان میدان شده است.

پیش‌بینی‌های درست پنگوئن جام جهانی! +عکس

دومین موجود زنده پیش بینی کننده از خاورمیانه است. «توبی» یک پنگوئن جنتو که در پیست اسکی سرپوشیده دبی در داخل یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان زندگی می‌کند. توبی ۱۲ساله روز سه شنبه یکی از بزرگترین ناراحتی‌های تاریخ جام جهانی را پیش بینی کرد: پیروزی ۲ بر ۱ عربستان سعودی در مقابل آرژانتین قدرتمند.

توبی که سرپرستش احمد آن را «باهوش ترین» پنگوئن تحت مراقبت‌اش توصیف می‌کند شکست آلمان در برابر ژاپن را نیز پیش بینی کرد. پس از آن، این پنگوئن جنتو که شکارچیان‌اش در طبیعت فوک‌های پلنگی، شیرهای دریایی و نهنگ‌های قاتل هستند پیروزی اسپانیا بر کاستاریکا را نیز به درستی پیش بینی کرد.

منابع نزدیک به این پنگوئن قطب جنوب می‌گویند که تمام پیش بینی‌های توبی درست نبوده‌اند اما میزان موفقیت او در پیش بینی‌ها بالا بوده است. سرپرست توبی می‌گوید: «او بسیار کنجکاو است و همواره چیزهای اطراف خود را مشاهده می‌کند. البته دامنه توجه او کوتاه است اما او بسیار مراقب و هوشیار می‌باشد».

توبی به مدت سه سال در پیست اسکی دبی زندگی کرده و بخشی از یک برنامه پرورش پنگوئن در آنجا بوده است. پیست اسکی مرکز خرید زاییده تفکر «مجید الفتیم» تاجر اماراتی بود که در سال ۲۰۲۱ میلادی درگذشت. سرزمین عجایب زمستانی ۲۲۵۰۰ متر مربعی که توبی در آن زندگی می‌کند دمایی بین -۱ تا ۲ درجه سانتی گراد را دارد.

توبی با پیوستن به پل در صفوف خدایان بزرگ جام جهانی اکنون در پانتئون (معبد خدایان در دوران روم باستان) حیوانات ستوده شده بین المللی قرار گرفته است از جمله سیمون گربه که از حمله توپ جان سالم به در برد یا وُیتک یک خرس قهوه ایرانی که در ارتش لهستان مشغول خدمت بود و در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط پسر بچه‌ای در نزدیکی همدان در ایران پیدا شد و در ازای تنها ۲ قوطی کنسرو گوشت به سربازان لهستانی که در اطراف شهر مستقر شده بودند فروخته شد و نوشیدن آبجو و سیگار کشیدن و خوردن سیگار را دوست داشت یا تاما گربه‌ای ژاپنی که هشت سال رئیس یک ایستگاه راه آهن در ژاپن بود.

منبع: فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    در بند کردن حیوانات از ماهی گرفته تا پرندگان و ایجاد باغ پرندگان و باغ وحش و ‌... و بازدید از آن‌ها، ظلم و از بزرگ‌ترین گناهان است و بهانه‌هایی مثل این که تنهایی نمی‌توانند زندگی کنند، در طبیعت می‌میرند و تفسیر به رأی احادیث، فقط توجیه است. مراقب باشیم و به دیگران هم بگوییم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس