‌ - کراپ‌شده

قاسملو که بختیار از او به عنوان فاحشه سیاسی یاد کرد، پس از پیروزی انقلاب به عنوان مزدور صدام علیه کردهای ایران جنگید. اکنون تروریست‌های طرفدار قاسملو از مهر ۱۴۰۱ به جان کردهای ایران افتاده‌اند.

به گزارش مشرق، تروریست‌های مسلّح در ۴ شهرستان مجاور مرزی پیرانشهر، مهاباد، بوکان و جوانرود جنگ مسلّحانه خیابانی به راه انداختند. این تروریست‌ها به خانه اهالی شهر حمله و تصاویر بی‌رسمی و بی‌ناموسی خود را ظفرمندانه پخش کردند. افراد ساکن نیز کرُد سنّی هستند و فقط به جرم همراه نشدن با مسلّحین مورد آزار و هجوم قرار گرفتند.

همزمان، تروریست‌ها در حین جنایت این شعار را سر می‌دهند: «قاسملو، قاسملو، راهت ادامه دارد.» امّا قاسملو کیست که تروریست‌های غرب کشور قصد دارند راهش را ادامه دهند؟

حمله حامیان قاسملو به ناموس ایرانی و کرد +فیلم و عکس

نقاط حضور تروریست‌های مسلّح در غرب ایران

۳۰ آذر - شهر مرزی پیرانشهر

۳۰ آذر - شهر مرزی پیرانشهر

حمله حامیان قاسملو به ناموس ایرانی و کرد +فیلم و عکس

عکس قاسملو در دستان تروریست‌های مستقر در غرب ایران

نظام جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی در ۲ نقطه مقابل هم قرار دارند. امّا یکی از وجوه مشترک قبل و بعد از انقلاب، تنفر از موجودی است به نام «عبدالرحمان قاسملو». صوتی از «بختیار» آخرین نخست وزیر پهلوی درباره قاسملو در سال ۱۳۵۷ منتشر شده است که می‌گوید:

من برای قاسملو و خائنین دیگری که خیالاتی برای آینده ایران و خودشان دارند، آینده روشنی در ایرانی که آزاد باشد نمی‌بینم ... تمام این دکان سیاسی و [ببخشید] فواحش سیاسی باید از صحنه خارج شوند. چه قاسملو باشد، چه هر کردی که بخواهد «به نام خودمختاری و از این دست حقه بازی‌هایی که در ۲۵ سال ۳۰ سال گذشته تاکنون شاهد بودیم» یک سانتی متر از خاک ایران را بگیرد، محکوم است.

امّا برای فهم خیانت قاسملو لازم است ۳ بخش از تاریخ منطقه را به صورت مختصر مرور کنیم:

اول: حکومت عراق و اردن پس از فروپاشی عثمانی در اختیار خاندان سلطنتی هاشمی بود. سال ۱۹۵۸ میلادی در لبنان جنگ داخلی شد. ملک عبدالله پادشاه اردن از عموزاده خود ملک فیصل دوم پادشاه عراق درخواست نیرو برای استقرار در مرز کرد. لشکر جمع شد امّا به نظر می‌رسید که مقصد جای دیگری است. ژنرال عبدالکریم قاسم رئیس وقت نیروهای مسلّح عراق روز ۲۳ تیر ۱۳۳۷ (۱۹۵۸ میلادی) به کاخ سلطنتی حمله و پادشاه عراق را مثله کردند. خاندان سلطنتی هاشمی در عراق قتل عام شدند. [۱]

دوم: فرقه موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران مرداد ۱۳۲۴ شمسی به ریاست قاضی محمد و با پشتیبانی شوروی سابق تشکیل شد. قاضی محمد بهمن ۱۳۲۴ جمهوری خودخوانده مهاباد را به دلیل خلاء قدرت در ایران اعلام کرد. حزب دموکرات کردستان عراق نیز مرداد ۱۳۲۵ شمسی در سالگرد تاسیس حزب دموکرات کردستان ایران تشکیل شد و ریاست آن برعهده مصطفی بارزانی (پدر مسعود بارزانی) قرار گرفت. بارزانی پس از شکست در عراق به ایران گریخت و به قاضی محمد پیوست. عمر کشور خوادخوانده مهاباد به یک سال نرسید و در ۲۶ آذر ۱۳۲۵ به دست ارتش وقت ایران نابود شد. رئیس حزب دموکرات ایران اعدام شد و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق به شوروی گریخت.

سوم: ژنرال عبدالکریم قاسم و افسران کمونیست در سال ۱۹۵۸ میلادی (۱۳۳۷ شمسی) بر عراق مسلط شدند. مصطفی بارزانی نیز مهره شوروی و پناهنده بلوک شرق پس از فرار از ایران بود. بارزانی پس از کودتای عراق به دیدار عبدالکریم رفت.

قاسملو؛ عضو دولت بعثی عراق به ریاست حزب دموکرات کردستان ایران رسید!

«عبدالرحمن قاسملو» ۱۵ ساله بود که عضو حزب تجزیه طلب دموکرات کردستان ایران در دوران جمهوری خودخوانده مهاباد شد. قاسملو در زمان کودتای ژنرال عبدالکریم قاسم دانشجوی مقیم پراگ (بلوک شوروی) بود. او در سال ۱۹۵۸ پس از کودتای عراق عازم دیدار با بارزانی شد.

امّا بارزانی در سال ۱۹۶۰ مجدداً پرچم خودمختاری بلند کرد. نیروهای ژنرال عبدالکریم قاسم عازم جنگ با نیروهای بارزانی شدند و از همین روی، تنش بین کردها و بغداد از سرگرفته شد. قاسملو از عراق اخراج شد. او در سال ۱۹۶۰ به پراگ بازگشت و در مقطع دکترای اقتصاد ادامه تحصیل داد.

ژنرال عبدالسلام عارف سال ۱۹۶۳ عبدالکریم قاسم را در کودتایی کشت. عبدالسلام در سال ۱۹۶۶ در حادثه‌ای مشکوک کشته شد که برخی مورخان معتقدند توطئه حزب بعث عراق بود.

ژنرال عبدالرحمان عارف جانشین برادرش ژنرال عبدالسلام عارف شد امّا در سال ۱۹۶۸ با کودتای «حسن البکر-صدام» از قدرت خلع شد. حسن البکر رئیس جمهور و صدام معاون او شد.

ماجرا از اینجا جالب‌تر می‌شود: در سال ۱۹۷۰ میان رژیم بعث و مصطفی بارزانی آتش بس برقرار شد. قاسملو به عراق بازگشت و در وزارتِ اقتصادِ رژیم صدام - حسن البکر تا سال ۱۳۵۲ مشغول شد.[۱] او همزمان دارای روابط حسنه‌ای با خاندان بارزانی و رژیم بعث بود. عبدالرحمن قاسملو سال ۱۳۵۲ دبیر کل فرقه دمکرات کردستان ایران شد! یعنی عضو رژیم بعث عراق به ریاست حزبی رسید که هدف آن خودمختاری و تجزیه کردستان ایران است.

حمله حامیان قاسملو به ناموس ایرانی و کرد +فیلم و عکس

قاسملو - کارمند رژیم بعث عراق و رئیس حزب تجزیه طلب کردستان ایران

اعلام استقلال ۴۸ ساعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران!

حزب دموکرات کردستان در ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ دو روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادعای خودمختاری کرد و حملات مسلحین به مراکز نظامی، پاسگاه‌های ژاندارمری و سازمان‌های دولتی منطقه آغاز شد. حزب دموکرات روز اول اسفند ۱۳۵۷ پادگان ارتش در مهاباد را اشغال کرد و تمام تسلیحات از پادگان خارج شد. روز ۲۷ اسفند ۱۳۵۷ نیز پادگان سنندج را اشغال کردند و سربازان را به شهادت رساندند. همچنین ساختمان شهربانی و رادیو و تلویزیون این شهر را اشغال کردند. شامگاه ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ سپاه و ژاندارمری پاوه طی پیام‌ فوری به مراکز خود در کرمانشاه اعلام کردند: «پاوه به دست مهاجمان در شرف سقوط است.»

در نهایت، امام خمینی صبح ۲۷ مرداد با صدور اعلامیه‌ای تاریخی فرمان آزادسازی پاوه در عرض ۲۴ ساعت را صادر کردند. متعاقب آن، شهرهای مریوان، بسطام، بانه، سردشت، مهاباد، بوکان و سقز به دست نیروهای انقلاب فتح شد و سران حزب دموکرات و کومله به عراق فرار کردند. [۱]

نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان و ایضاً کومله بعد از پیروزی انقلاب جنایات فجیعی نظیر سربریدن با موزاییک(!) مرتکب شدند. تحلیل تجزیه طلبان سراسر کشور این بود که شیرازه ایران از هم پاشیده. امّا در تحلیل تجزیه طلبان این نکته لحاظ نشده بود که نیروهای وفادار به امام، قدرت و اراده سرکوب ارتش‌های تجزیه طلب در شرق و غرب ایران را به دلیل انگیزه دینی-عقیدتی دارند.

حمله حامیان قاسملو به ناموس ایرانی و کرد +فیلم و عکس

دیدار قاسملو با مسعود رجوی سرکرده منافقین در بغداد

مزدوری صدام در جنگ علیه ایران!

حزب دموکرات کردستان ایران سال ۱۳۶۰ به توصیه استخبارات عراق به عضویت شورای ملی مقاومت(!) درآمد که هسته اصلی آن سازمان تروریستی رجوی (منافقین) بود. پایگاه خبری «The Cradle» در گزارشی به تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ اسنادی از مزدوری قاسملو برای صدام منتشر کرد:‌

وزارت خارجه رژیم بعث نامه‌ای در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۶۷ به سفارت خود در پاریس ارسال کرد که ۱۲۵ هزار دلار به قاسملو پرداخت شود. سفارت عراق در پاریس نامه‌ای در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۶۷ به وزارت امور خارجه عراق ارسال کرد که مبلغ ۱۲۵۰۰۰ دلار در روز ۱۳۶۷/۹/۱۸ به عبدالرحمن قاسملو پرداخت شد!

حمله حامیان قاسملو به ناموس ایرانی و کرد +فیلم و عکس

نامه اول| دستور رژیم بعث برای پرداخت ۱۲۵ هزار دلار به قاسملو

حمله حامیان قاسملو به ناموس ایرانی و کرد +فیلم و عکس

نامه دوم| پرداخت ۱۲۵ هزار دلار به قاسملو

ویکی لیکس سندی منتشر کرد که مربوط به تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۶۶ است. این یکی از اسناد محرمانه سفارت آمریکا در بغداد است که اطلاعات صریحی از دیدار قاسملو با صدام منتشر کرد. [۲] در این سند آمده که قاسملو روز ۲۱ بهمن ۱۳۶۶ با صدام دیدار کرد امّا برخلاف رجوی، مطلقاً تمایلی به عکس گرفتن با ص دام نداشت. در این سند فاش شد که منبع مالی قاسملو از قاچاق است. در سند افشا شده ویکی لیکس آمده که قاسملو فکر می‌کرد پس از فوت امام خمینی در ایران و به ویژه پایتخت آشوب خواهد شد!

ارتش صدام همزمان با ماه‌های پایانی هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران، طی عملیات ۷ ماهه‌ای تحت عنوان «انفال» قریب به ۲۰۰ هزار کرد را قتل عام کرد. سازمان تحت امر مسعود و مریم رجوی نیز در این جنایت نقش ایفا کردند. سردشت نخستین شهر قربانی سلاح شیمیایی در جهان شد. جهان شاهد بزرگترین کشتار شیمیایی جهان در حلبچه توسط رژیم بعث بود. فاجعه‌ای که اگر ایران نبود، در تاریخ پنهان می‌ماند.

بخشی دیگر از خیانت قاسلمو به ایران و مزدوری آن برای صدام در این واقعه هویدا شد. قاسلمو در مصاحبه با روزنامه «کل العرب» در پاریس گفت که دولت عراق بر علیه کردها از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است! متن یکی از نامه‌های قاسملو به صدام در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۶۷ در ادامه آمده است. به واژگان این فرد پس از قتل عام ۲۰۰ هزار کرد توسط ارتش صدام دقت کنید:

عالی‌جناب رئیس جمهور صدام

با سلام و احترام

از پیام شفاهی و بذل توجه شما سپاسگزارم. نیک می‌دانید وقتی صداقت در میان باشد و طرفین، گفتگویی برادرانه و سازنده داشته باشند، طریقه مذاکره یک امر جانبی می‌شود. بدینوسیله کمال خرسندی خود را از دستور شما مبنی بر آغاز گفتگو بین نهادهای دولتی و برادران کرد ابراز می‌دارم. خشنودم اعلام کنم هر ماموریتی که در این زمینه به من محول کنید، با کمال افتخار آماده انجام آن خواهم بود.

عبدالرحمن قاسملو

حمله حامیان قاسملو به ناموس ایرانی و کرد +فیلم و عکس


نامه قاسملو به صدام پس از نسل کشی کردها توسط رژیم بعث

عبدالرحمان قاسملو بعثی در تابستان ۱۳۶۸ به درک واصل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 40
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    سربُرهای کُرد
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      80 16
      کردها هر غلطی را می کنند نیروی انتظامی یباید گردن اینا رو بزنه
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      18 8
      همه اینهایی که گفتی مامیدونیم مگر بختیار نگفته بود شما چرا ارتش رو منفعل کردید که این اتفاق ها بیافته
    • مریم IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      در حد و اندازه ی نیستی که بخوای در مورد کورد ها نظر بدی الان با این حرفت دنبال چی هستی مگه همه ی کوردها سر بر هستند کاش یاد بگیریم وقتی بلد نیستیم خوب و درست حرف بزنیم سکوت کنیم الان مشرق نیوز داره ابعاد اتفاقات شهرهای مرزی کوردنشین رو شفاف سازی میکنه میگه طرف داران قاسملو نمیگه همه ی کوردها!!!
    • BE ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      72 16
      کردها سر بر نیستند
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      از اون کورد نوشتند معلومه تو هم از اون مخالفان مسافرکوه هستی
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      42 8
      در پاسخ به مریم باید بگم نه این یه اشتباه لپی بود ببخشید. شما هموطنان عزیز ما هستید و اتفاقا" خیلی مهمان نواز و مهربانید ولی یه عده از همشهری های شما به محض اینکه اتفاقی تو کشور می افته، فیلشون یاد هندوستان می کنه. بعدشم خود شما چرا اصرار داری بنویسی کورد!!! اگه کورد درسته نه کرد چرا نماینده هاتون تومجلس مثل نماینده کرمانشاه که باختران رو تغییر داد لایحه نمیدن.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      11 1
      کردهای وفادار به ایران بهتر از همه می توانند جلوی کردهای وفادار به اسراییل را بگیرند
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      4 1
      کسانیکه از قاسم لو ها حمایت میکنن و هنوز جمهوری اسلامی ایران وجود دارد با لباس زیر زنان اکراد چکار دارید ..وای به حال کل اکراد ایران اگر این وحوش قاسم لو دمکرات و کو مله بر سرتان اوار شوند ناموس کُردی برایتان باقی نخواهند گذاشت و بازار برده فروش های نسوان در سرزمین های اشغالی صهیون و اروپا پر خواهد شد از زن های کُرد و ناموس اکراد ایرانی .... زنده باد جمهوری اسلامی ایران که نخواهدگذاشت امنیت زنان سرزمین ایران خدای ناکرده بخطر بیفتد .
    • DE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      73 3
      حالا راه قاسملو یعنی بی ناموسی وطنفروشی فاحشه گری سیاسی ... دستمال توالت شدن صهیونیست ...ادامه دارد
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      13 37
      الان هم فرصت گیر بیارن باز دست به جنایت میزنن.همشون سر و ته یه کرباسن...
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      25 2
      مریم رجوی فارس زبانِ حالا مگه ما کردا اینو به همه ی فارس زبان ها تعمیم دادیم
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      10 1
      زنده باد کردهای انقلابی عشایر منگو ر در ثانی تروریست در هر قشر و لباسی وجود دارد مثل رجوی و علی کریمی فارس ، حزب الاحواز و عبدالمالک ریگی و .....پس نباید نگاه صفر یا صدی داشت و گفته شود فلان کس نمره صد دارد و بهمانی صفر است
    • M IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      2 1
      خفه شو کثافت نژاد پرست. آدمای پست تو هر قوم و طایفه ای هستن. کوردها خودشون اینا رو انداختن بیرون. امثال تو عقده هاتون از جای دیگه ست
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    29 7
    احمق ها
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      11 1
      کردهای یک نقطه
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    71 9
    این قاسملو عامل شهادت ۵۰ هزار نفر در کردستان بود. او قلب و جگر پاسدارها را زنده در می اورد و با الکل می خورد. افراد قاسملو دختران روستایی را سالم نمی گذاشتند.خود غربی ها سر به نیستش کردند چون تاریخ مصرفش تمام شده بود
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      5 15
      جوانرود و مهاباد چه خبره
  • مرصاد IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    65 11
    یا حسین، دلم گرفته، چرا اینکارو با مملکت کردند؟ تورو قرآن اینارو ار ایران محو کنید
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    75 6
    اف تو روح قاسملو و هر وطن فروش بیشرفی که تجزیه طلب باشه
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      7 26
      می گفتن ایران امنه که
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      2 1
      هنوز هم امن هست. اگر دوست نداشته باشی مثل کشورهای خرابه منطقه بشی
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      4 3
      در پاسخ به سعید رضایی خودتی
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      6 4
      اگه امن نبود الان مامن تروریست‌ها شده بود و تجزیه شده بود. شماها علاوه بر تلاش برای ایجاد ناامنی فیزیکی ، تلاش دارید تا امنیت روانی مردم ایران هم بگیرید با این نوع حرفهاتون
    • اصغر آقا IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      9 5
      الان هم امنه. به کوری چشم نادانها.
  • جمال IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    58 6
    قاسملو کلی از کرد ها رو کشت
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    53 4
    لعنت خدا به قاسملو و دوستانش
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    44 3
    قاسمل کسی است که بین مردم کوردفسادالکل دائم الخمری وقرص .... اوردن وچون پذیرفته نشدمثل نجاست فراری شدودست به توحش زد
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    44 5
    این زخم ناسور بر پیکر کردستان باید کامل درمان شود شاهد هستیم باز سر باز کرده و چرک و بوی تعفنش مردم ما در مرزهای شمال غربی را آزار میدهد موقعیت مناسبی هست تا کردستان و محیط اطرافش که پشتیبانان اسرائیلی آمریکائی در آن این مزدوران را هدایت میکنند حسابی پاکسازی شود
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    38 3
    لعنت خدا بر این نامردان تاریخ که شریک درجنایات صدام بودند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    در جنگ سولدوز هم کردها به نوامیس ترک ها تعرض کردند
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      60 1
      لعنت بر همه کوموله ها
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      2 0
      کردها ازاول مثل ترک هاتااسمشان درست شده است طرفدارحجاب وعفت ومسلمان بوده اند این دروغهارانگو
  • M.M IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    36 0
    نانجیب ها... بی وجدان ها... پناه برخدا از شّرشیاطین آدم نما...
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    34 1
    فقط حمله موشکی به اسرائیل از خاک ایران
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    25 3
    ۶۶۶ موشک به اسرائیل بزنید
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      15 0
      از ایران از کرمانشاه از لرستان از مازندران از گیلان از آذربایجان و ...
  • ایران زمین IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    62 2
    لعنت بر هرچی تجزیه طلب و خائن
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    14 24
    کارتون به جایی رسیده فیلم ... زن مردم هم منتشر میکنید ؟
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    39 1
    سگ ب....توی روح قاسملو
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    24 4
    لطفا تفرقه اندازید این بزرگترین گناه است بدون هیچ تعصبت قومی از اسلام دفاع کنید خداوند یاری کننده شماست
  • ایرانی DE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    25 2
    واقعا در عجبم مردم چقدر حافظه تاریخیشون کوتاه همین کردها چه زود جنایات کوموله ها تو خود همون کردستان از یادشون رفته تف به قبر قاسملو و طرفداران ملعونش به یاری الله بساطتون زود جمع میشه
  • فرزاد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    74 6
    من کرد هستم و از امثال قاسملو و هر تجزیه طلبی متفر هستم، و حاضر نیستم یک تار موی هموطنان اذری یا لر یا بلوچ یا فارس یا عرب یا هر قوم داخل کشور عزیزم ایران را با کرد های خارج از ایران عوض کنم ما به اقوام و نژادهای داخل ایران عزیز بسیار نزدیکتریم تا کرد های خارج از ایران هم از لحاظ فرهنگ هم از لخاظ قلبی هم از لحاظ ارمانهای مشترک زنده باد تمام اقوام ایرانی بدون استثنا، زنده باد ایران بزرگ و یکپارچه، این جوانان خام که جوگیر شده اند ایا فکر میکنند ایران تجریه شدنی است؟ این همه اقوام داخل ایران هزاران سال است که با محبت و اتحاد در کنار هم زندگی کرده اند و خود را از یک پوست و گوشت و استخوان میدانند بژی ایران.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      4 0
      چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
    • فارس IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      3 0
      شما هموطن عزیز ماهستین ،کرد وترک وبلوچ عرب وترکمن و... پاره های تن ایرانند عزیزان اقلیت مذهبی وفادار به ایران در دل ما جادارندهمه به اسلام ومام وطن وفاداریم💕💗💗🌹🌹
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      8 1
      احسنت به شما برادر کردم. من ترک هستم و همیشه عاشقانه همه هموطنانم را دوست داشته ام. یاشاسین ایران اسلامی
    • DDS IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      10 1
      بژی خودت که هم عزیزی و هم نازنین با این نظر متمدنانه و بزرگوارانتون.
  • ی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    43 3
    این افراد واقعا بی غیرت هستند جطور لباس زیر زنان کرد رو در می آورند مضحکه عالم شدند ...ما در خوزستان اگر پدر کشتگی با کسی هم داریم به ناموس احترام می گذاریم چون اگر اهانت شود به خود اهانت کردیم
    • انديمشك ١٨٢٨ IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      4 0
      دوست عزيز اينهاكرد واقعي نيستن من باخيلي هاشون رفاقت ديرينه دارم از جوانرود-روانسر-مريوان.بانه-كرمانشاه-پاوه وحتي از روستاهاي اورامان هم دوست قديمي دارم و أكثراً هم سني مذهب هستن ولي اينطور رفتارهايي نميكنن و يا قبول هم ندارن، وخيلي با مرام هستن كردهاي ايران پرست واقعي و آخر رفاقت هستن از هر نظر قابل اعتمادند دارو دسته قاسملو را كسي در كردستان و يا كومانشاه قبول ندارن مگر عده ي اندكي كه اونهم اصلاً به چشم نميان
    • حاج علی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 0
      اینا پیرانشهری هستن اون خونه هم فک کنم خونه یکی از برادرهای پاسدار هست
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 0
    این افراد که اینکارها می کنند از حیوان پست ترند
  • انديمشك ١٨٢٨ IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 0
    باسلام وعرض ادب بنده قلباً بااينكه كرد نيستم ولي مردم كردزبان خيلي دوست دارم و خوشم از لهجه و مرامشون مياد،حتي در خيلي از شهرهاي كردنشون رفقاي خوبي دارم كه مدام باهم در ارتباط و حتي رفت و آمد خانوادگي هستيم واكثراً هم سني هستن البته كردهايي كه خيانت به ايران و ايراني نميكنن،وبايد احترام به اين اقشار كرد را همه داشته باشيم، ودر مقابل هم به كردهايي كه اهل خيانت و در كشتن ايرانيهاي مقيم ايران چه شيعه و چه سني و چه نظامي و غيرنظامي فعاليت دارند، بعنوان دشمن نگاه كنيم نه هموطن
  • مهدی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    چرا این فیلمها را نمیشه دانلود کرد
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    منظور داعش جوهای وحشی و نادان های مدارس و اغتشاش گرهاو زیرپیتی ختی متعفن بد بو وزنگ زده وبعضی از ورزشکاران هرزه و خائن از زن زندگی آزادی منظورشان زن زلالت مردن پاکدامنی عفت آزادی هرزگی فاحشه گی دریوزگی می باشد
  • حداد IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 2
    این ترفندها دیگه کهنه شده ...هیچ انسانی هیچ موقع تو گرفتاری واتحاد به ناموسش تجاوز نمیکنه خیلی ترفند ضایع بود حداقل حرفی بگید که باور کنند ولی تو این اوضاع شما بگید کلاغ سیاهه کسی باور نمیکنه مطمئم
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      2 1
      مغزت خرابه وگرنه راهپیمایی میلیونی علیهتون رو میدیدید
  • حسن IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    حیف اسم کرد وقوم کرد که اشقالی چون قاسملو مرید بعضی از انان است
  • ناصر DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    ارمنستان هم به نفع ایران اسلامی رای داد
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 1
      چرا میگی ایران اسلامی؟؟؟ همون ایران کافی نیست؟ مثلا الان مگه میگن فرانسه مسیحی . چرا هر چیزی رو میخای اسلام رو قاطیش کنی
    • ح IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      چون فرانسه مسیحی نیست و دنبال حکومت مسیحیان هم نیست!! ولی ایران اسلامیه و ما دنبال حکومت اسلامی برای امام زمان هستیم!! تو یکی هم دیگه زر نزن نژادپرست بدبخت!!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 0
    دشمن همین قطب بندی ها را می خواهد همه ایرانی هستیم و همه جا خوب و بد هست من البته کرد نیستم ولی با این عزیزان زندگی کردم کردها از اقوام اصیل ایرانی هستند و همیشه مظلوم واقع شده اند و از انها سواستفاده شده است.
  • محمد IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 0
    قاسملوی آدم کش به زباله دان تاریخ پیوست . ما با کردهای مسلمان و وطن پرست ایرانی هیچ مشکلی نداریم
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    29 2
    دوستان همه ما ایرانی هستیم کرد لر ترک و... باید همه ایرانی هستند از هر ندای که مارو روبروی هم قرار بده بترسین بوی روباه پیر میاد امثال قاسملو تموم شد مواظب باشید ایرانو با هر بهانه ی تکه تکه نکنند، اینا از ایران قوی می ترسن ایرانی که اتحاد داشته باشه، انشاالله خائنین به مردم، شهدا وایران هر جا که باشن مجازات میشن
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      1 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    23 2
    ملت کرد از این تجزیه طلب ها نفرت دارد. ده ها سال است موقع انتخابات این احزاب بیانیه میدن و تحریم می کنند ولی استان کردستان با ۷۵ درصد همیشه بیشترین مشارکت در انتخابات را داشته
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    18 1
    خوش به غیرت ایرانی و سپاهی و ارتشی و پلیس و و دولت و اقتدار ..... چرا زودتر اقدامی نمیکنید ، دستور جهاد برای ناموس واجب است .
  • گیلان و مازندران IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    5 6
    بختیار لر هست . لر بختیاری احتمالن . که تمام قوم و قبیله اش در جغرافیای ایران هستن . طبیعیه که ایران ایران بگه .
    • عبدالله IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      3 0
      کُردی هم مثل بلوچی و گیلکی جزو گویش‌های هم‌خانوادۀ زبان فارسی است. اگر بجای وحدت بلاد اسلام، تعصّب هم ملاک باشد باز این کردستان عراق است که شاید به ایران ملحق شود نه بالعکس! این مثال را فقط برای بازکردن مُشت پوچ تفرقه‌انداز گفتم والّا آنکه را عقل و دین باشد، البته محتاج تعصّب نیست. و السلام
  • DE ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    30 1
    اینکه کردستان تجزیه نشده و از ایران جدا نشده را بایستی نه تنها در دلاوری ها و رشادت و ایثار نیروهای مسلح ایران دید بلکه در ایرانی بودن و اصیل بودن و غیور بودن و وطنپرستی کردها هم دید . همانطور که اکثریت مردم ایران از منافقین کثیف متنفر هستند اکثر مردم کرد هم از این سربر های جانی کثیف کمونیست و تروریست های کوتوله متنفر هستند ‌. از این داعشی های کثیف چه کرد چه لر و بلوچ و فارس.... تنفر دارند .اینها لجن های کثیف ته مانده فاضلاب افکار قاسملولو بیشتر نیستند.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 1
    هر حرفی رو شما بزنید تجربه ثابت کرده برعکسش درسته (:
  • مهاباد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    3 0
    شهرهای اغتشاش شده را بمب باران کنید تا بصورت خودکار آرامش حاصل شود .
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 0
      از اسرائیل نظر نده
  • محمد صادق IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام دوستان من کرد نیستم. ولی باید حساب مردم کرد از حساب کومله و دمکرات و بقیه تجزیه طلبان جدا کرد قطعا مردم کرد به سرزمین مادری خود وفا دار هستند همانطور که دیدید مردم با این تجزیه طلبان همراهی نکردند ، خدا لعنت کند تجزیه طلبان را
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    آشوبگران به دنبال و مشتاق کارهای قاسملو پرست ها هستند و از همین الان ناموس خود را تقدیم میکنند ، تا بر غیرت نداشته شما اگر عقل داشتید مطالبه داشتید نه اغتشاش و
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    بخدا رهبر عزیزمون حکم جهادمان دهد کاری باهشون خواهیم کرد که تا تاریخ های به یادگاربماند
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    به به حالا این اسناد را از کجا دزدید
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 0
      تهمت نزن
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    9 3
    همه کرد و بلوچ و فارس و... عاشق ایران هستیم
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 0
    یادت بخیر و روحت شاد شهید بزرگوار سپهبد علی صیاد شیرازی که منافقین را خوب شناختی و آنها را هم خوب به درک واصل کردی و به آرزویت که همان شهادت بود رسیدی الان هم یک صیاد دیگر لازم است ...
  • فردین FR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 0
    جای حجت الاسلام غلامرضا حسنی و سرلشکر قاسمعلی ظهیر نژاد خالی که موشمرگه های تجزیه طلب مثل سگ از آنان وحشت داشتند.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    7 0
    بله من هم در استان های کردنشین زندگی می کنم ولی از این قاسم لو کثافت و جنایت کار وغارتگر و بی ناموس و طرفداران آن بدمون میاد همه ما ایران رو با ایرانی بودن آن دوست داریم بلوچ و فارس و کرد و لر و لک و ترک.. به غیر از این چیزی دیگری نمی خوایم لعنت به قبر قاسملو وسگ های ولگرد دور و برش
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 0
    آشوب نکنید خطر داعش را نمیبینید؟ نمیبینید با سوریه چه کردند؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 1
    کردها مردم بزرگوار ومخترو وبسیار مهمان نوازی هستند
  • زهرا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا اگر کسی فامیلی قاسملو داشته باشد چه میشود
  • ندل IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    با سوء استفاده از مسأله قومیت، قصد ریاست و تشمیل حکومت را دارند.
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    کردها مردم با فرهنگ و شریف هستن عزیز محترم هستن قاسملو دشمن کردها عربها ایرانی ها بود پژاک کومله و.. خلافکار قاتل و مزدور آمریکا هستن
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    1 0
    کردها مثل ژاپنی ها هستند هم از لحاظ وجدان کاری هم از لحاظ صداقت باید قدر این ها را بدانیم
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    2 0
    از نظر تاریخی بنیان گذاران احزاب تروریستی کرد در واقع فرزندان زمین دارانی بودند که توسط شاه زمین هایشان بین رعیت ها تقسیم شد و عجیب است اسامی کارگری و مارکسیستی روی خودشان گذاشتند تا چین و شوروی سابق را تیغ بزنند. آن ها دوست ملت کرد نبودند بلکه سابقه چپاول رعیت ها را داشتند و میخواستند به دوران پرشکوه ارباب رعیتی و چپاول مجدد مردم کردستان برگردند.
  • حسام IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    اونوقت این علی کریمی بیناموس طرف تروریست های قاسملو رو میگیره...هر کی میگه زنده باد قاسملو تروریست حسابش کنید و خونش حلاله، از نیروهای امنیتی تقاضا میکنم خونشون رو بریزید مطمئنا همه مردم پشتتون هستن حتی خود کرد ها
  • بهروز IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    با پول گرفتن سر امام معصوم رابریدند جای تعجب نیست که با پول ایران را هم ببخشند
  • م ح IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    فقط فکر ویرانی لندن وواشنگتن وتلاویو باشید...چشم انداز بزرگ داشته باشید که این مشکلات کوچک اذیت نکنه...تا این حروم زاده ها را خلع سلاح رسانه ای نکنیم همیشه همین آش وهمین کاسه است....انشالله شدنیه دعا کنید...بزارین اقلا یه نسل ما نفس راحت از دست این نامردهای روزگار بکشند
  • م ح IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    فقط فکر ویرانی لندن وواشنگتن وتلاویو باشید...چشم انداز بزرگ داشته باشید که این مشکلات کوچک اذیت نکنه...تا این حروم زاده ها را خلع سلاح رسانه ای نکنیم همیشه همین آش وهمین کاسه است....انشالله شدنیه دعا کنید...بزارین اقلا یه نسل ما نفس راحت از دست این نامردهای روزگار بکشند
  • زهرا IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ما همیشه کردها رو به غیرت افراطی روی زنها میدانستیم .این حرکتها مایه شرمساری کردهاست
  • علیرضا IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ برکوموله جنایتکار لعنت برقاسملو وطرفداران جنایتکارش ومکرو ا ومکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    کار خود حکومته
  • سیروس IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    این بیشرفهای تجزیه طلب ترسو نوکر صدام حزب بحث صیهونیسم که فقط نوکری بلدن منظورم کوردهای تجزیه طلبه یادشون رفته داعش اشت حراجشون میکرد هیچکس بدادشون نرسید جز ایران و سردار دلها حاج قاسم بزرگوار .بعد چکار کردن بیشرفها گرای حاجقاسمو دادن به امریکایا و خیانت کردن و این بزرگوارو شهید کردن .کاملا اسنادش موجوده
  • علی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    کردها از ایرانی های اصیل می‌باشند وهمیشه برای سربلندی وحفظ آب و خاک ایران مردانه جنگیدند ،در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند به کشور ،به وطن وبه نظام وفادارند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    خطا محاسباتی نکنیم.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ممکن است بخش زیادی از مردم خواهان بقا نظام باشند اما بدلیل عملکرد غلط نظام در 3 دهه گذشته فقط در انتخاب بین بد و بدتر به نظام میرسند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    30 آبان یا 30 آذر؟ باید از هوش مصنوعی برای شناسایی چهره های پوشیده استفاده کرد
  • احمدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    مردم ایران با هر شرایط اقتصادی مواجهه بشوند حاضر نیستند این تفاله های مزدور را به رسمیت بشناسند دیگر دوران پادشاهی و سلطنت تمام شده و به گورستان تاریخ فرستاده شده
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ و نفرین بر تروریستهای طرفدار قاسملوی ملعون
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ و نفرین بر تروریستهای طرفدار قاسملوی ملعون که امنیت مردم رو نشانه رفتن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    ایران باید با یونان هم مرز شود،
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    2 0
    امثال این قاسملو ها خدا نکنه به قدرت برسن روی صد تامثل صدام وهیتلر رو سفید می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس