دومین شکست ترامپ در نبرد حقوقی با کمیته تحقیقات کنگره

دیوان عالی آمریکا درخواست رئیس جمهور سابق این کشور برای ممانعت از دسترسی کمیته تحقیقات کمیته به اظهارنامه مالیاتی وی را رد کرد.

به گزارش مشرق، پس از رد درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از دیوان عالی این کشور برای ممانعت از ارائه اظهارنامه مالیاتی وی به کمیته تحقیقات تحت تسلط دمکرات‌های کنگره، نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با ضربه‌ای سخت مواجه شد.

تصمیم دیوان عالی آمریکا برای ترامپ که سال‌ها مانع افشای علنی اظهارنامه‌های مالیاتی خود شده بود، ضربه‌ای سخت محسوب می‌شود. در ۴۰ سال اخیر، او تنها رئیس جمهور آمریکا است که از افشای این اسناد خودداری کرده بود.

کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا که از سال ۲۰۱۹ برای دسترسی به این اسناد تقلا می‌کرد، اعلام کرده که برای بررسی پایبندی رئیس جمهور به مقررات مالیاتی و پاسخگویی عمومی، به این اسناد مالیاتی نیاز دارد.

در دو ماه گذشته، این دومین شکست ترامپ در گیر و دار نبرد حقوقی با دیوان عالی آمریکا است. دیوان عالی آمریکا در ماه اکتبر از مداخله در دعوی حقوقی پیرامون یورش پلیس فدرال آمریکا به عمارت ترامپ در فلوریدا خودداری کرد؛ در جریان این یورش اف‌بی‌آی اسناد طبقه‌بندی‌شده زیادی را کشف و ضبط کرد.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحویل اسناد مالیاتی مذکور به کمیته تحقیقات کنگره خودداری کرده بود اما دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا اعلام کرد که قانون فدرال درباره حق کمیته برای دسترسی و بررسی تمام اظهارنامه‌های مالیاتی از جمله اسناد رئیس جمهور، شفاف است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس