کد خبر 1438599
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
پکن: آمریکا سیاست چین واحد را مخدوش کرده است

وزیر دفاع چین در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود، گفت که واشنگتن سیاست «چین واحد» را مخدوش کرده و با عرضه سلاح به تایوان، به تشدید تنش در این تنگه دامن زده است.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع چین در ملاقات با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، واشنگتن را به مخدوش کردن سیاست چین واحد و تشدید تنش در تنگه تایوان متهم کرد.

فنگ‌هه که در حاشیه نشست وزرای دفاع شرکای گفتمانی آسه‌آن با آستین، دیدار می‌کند، کفت: آمریکا در برهه‌ای مشخص به دفعات سیاست چین واحد را تضعیف، تخریب و مخدوش کرده؛ به طور مکرر برای تایوان سلاح فراهم آورده و مقامات عالیرتبه به این جزیره فرستاده و باعث تشدید تنش‌ها در تنگه تایوان شده است.

ملاقات قبلی وزرای دفاع چین و آمریکا در ماه ژوئن در سنگاپور و در حاشیه اجلاس امنیتی منطقه‌ای موسوم به «گفتمان شانگری‌لا» صورت گرفته بود.

با این حال، پس از سفر جنجالی و تحریک‌آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آگوست، روابط پکن و واشنگتن تیره و تار و گفتمان وزرای دفاع دو کشور متوقف شد.

وزارت دفاع چین روز شنبه اعلام کرد که فنگ‌هه، در نهمین اجلاس وزرای دفاع آسه‌آن، که از ۲۰ لغایت ۲۴ نوامبر (۲۹ آبان تا ۳ آذر) در کامبوج برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس