پیروزی انگلیس برابر ایران

مجموعه رسانه‌ای گاردین در لندن پس از شکست سنگین ایران برابر انگلیس در گزارشی تیم فوتبال ایران را خسته و بی‌برنامه توصیف کرد.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با شکستی سنگین مقابل تیم ملی فوتبال انگلیس با نتیجه ۶ بر ۲ زمین را ترک کرد.

البته پیش از این بازی نیز فارغ از برخی پیش بینی‌های احساسی، مشخص بود که بضاعت فوتبال جزیره که برای قهرمانی در این جام به قطر آمده خیلی بیشتر از بضاعت فوتبال ایران است. در پی این شکست سنگین، روزنامه گاردین انگلیس گزارشی از این بازی منتشر کرده و در دل آن نظر برخی کارشناسان را نیز جویا شده است.

ایران هنوز دردسر این گروه است/ شاگردان کی روش با آرامش به مصاف ولز و آمریکا می روند

«تماشای بازی انگلیس لذت بخش بود، تجربه‌ای آرامش بخش و زیبا. انگلیس قدم اول را خوب برداشت و این تیم حق دارد مدعی قهرمانی در جام جهانی باشد. می‌دانیم که چنین قضاوتی کمی زود است اما باید به این تیم تبریک گفت. این به عنوان یک جنگ فرسایشی احتمالی علیه کارلوس کی‌روش و تیمی در دفاع فشرده و متعهد ایران عنوان شده بود، اما آنچه دیدیم، چیزی شبیه به آن نبود، انگلیس پس از گل دوم خود عملا در یک بازی یک طرفه حضور داشت و دیگر هیچ استرسی در کار نبود. تیم ایران خسته و بی‌برنامه به نظر می‌رسید. البته این تیم هنوز دردسر این گروه است و ممکن است در بازی دوم و سوم خود دوباره به شرایط خوب خودش برگردد.»

در ادامه این گزارش آمده است: « این جشنی بود برای چند هزار طرفدار انگلیسی حاضر در قطر و میلیون‌ها انگلیسی در بریتانیا. مردان با تجربه ساوت گیت عالی بودند اما این دو پسر جوان تیم بودند که بیشتر درخشیدند و نشان دادند که انگلیس باید به جوانان خود نیز خوش بین باشد و امیدوار.

«بلینگهام پس از مایکل اوون دومین گلزن جوان جام جهانی برای انگلیس لقب گرفته و در ادامه کار فرصت درخشش بیشتری خواهد داشت.

ایران هنوز دردسر این گروه است/ شاگردان کی روش با آرامش به مصاف ولز و آمریکا می روند

در ادامه گزارش گاردین به آسیب دیدگی در ابتدای بازی برای بیرانوند اشاره شده و آمده است: « بدشانسی بزرگی برای فوتبال ایران بود. دروازه بان اصلی یک تیم در همان ابتدای جام جهانی مصدوم شود و جای خود را به دروازه بان دومی بدهد که شاید مطمئن بود هرگز در این جام بازی نخواهد کرد. او به شدت از ناحیه بینی آسیب دید و این از لحاظ روحی شوک سنگینی به بازیکنان ایران مخصوصا مدافعین این تیم وارد کرد.»

«دیگر دیر شده بود، ایران توان مقاومت برابر انگلیس را نداشت و البته دو بار دروازه انگلیس را باز کرد که استحقاقش را داشت. آنها خیلی تلاش کردند اما مشخص بود که انگلیس پیروز این میدان است. ۶ بار گلزنی کردیم و می توان گفت که اگر بازیکنان ساوت گیت دستور تلاش بیشتر داشتند، موفق به گلزنی بیشتر هم می‌شدند.»

ایران هنوز دردسر این گروه است/ شاگردان کی روش با آرامش به مصاف ولز و آمریکا می روند

در پایان این گزارش دیوید هیتنر از استادیوم بین المللی خلیفه قطر می‌نویسد: «ایران شاید در بازی دوم با آرامش بیشتری بازی کند. تیمی که یک بار شکست خورده دیگر از درد زیاد شکست خوردن نمی‌ترسد و این بار در آرامش به مصاف ولز و آمریکا خواهد رفت. احتمال این که ایران به بازی‌ها برگردد و معادلات این گروه به ایران هم بستگی داشته باشد کم نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 6
    مخلص همه شیش تاییا هم هستیم
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      از یه فالگیر تو پارک‌پرسیدم گفت ایران با ۶ امتیاز صعود میکنه و چهارم جام جهانی میشه
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 0
      شیش تا زدیم یه بارم شش تا بخوریم شماها هم به فکر زمستان سختتون باشید
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      باش تا اموراتت بگذره بی وطن.
  • عماد FR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    8 0
    ایران سرو آزاد است و بکوری چشم حسود درود بر کوشش شیران و دعای مادر.
  • کارمند ساده IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 9
    تیم فوتبال ایران هر وقت تعریف شان کردند خودشان را گم کردند چه برسد به اینکه گاردین تعریف کند.... و تو خود بخوان حدیث مفصل از این بعد روانشناسی تیم....
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 0
      حرف الکی نزن
  • mojtaba SE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 6
    اتفاقا این باخت واقعیت تیم ملی رو روشن کرد و نشون داد تیم ما ,فوتبال بلد نیست و نمیتونند تو کل زمین فوتبال بازی کنند.نه فضا سازی و نه تکنیک و جنگندگی و نه اعتماد بنفس بخود و کارش..تیم ما مثل قطر بازی میکنه.کند و بدون کیفیت با بازیکنان احساسی..بیراوند دماغش شکشته ,بجای اینکه سریع بره بیرون 20 دقیقه همه رو علاف کرده و اسیر افکار چال میدانی است ,قهرمان سازی و خود خواهی..آبرومون کاملا رفته بود اگر مهدی نبود.
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 0
      دروغ نگو
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    5 1
    شرم آور هست مربی خارجی اونم اروپایی بیاد بگه لطفاً هوو نکنین ارزش بذارین به پرچم و سرود رو بخاطر همدلی و اتحاد بخونین.شما از چه قماشی هستین ؟بی هویت های بی کشور کجای دنیا به پرچم مملکت شون توهین میکنن؟دم تون گرم یه زمانی بهترین بودیم الان .... استدلال تون چیه؟پرچم هویت و شناسنامه یه مملکت هست دولت ها میان میرن.چی زدن تو مغز تون که هویت تون رو انکار میکنین؟
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      سلام کلا دونفر بودن با پرچم شیر و خورشید
  • GB ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 5
    اره همه نگران این تیم هستند که کم ابرو ببرند , نتیجه ولز و امریکا از انگلیس هم بد تر خواهد شد
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    5 5
    فعلاایران تبدیل به زنگ تفریح و مالدیو و کامبوج گروه شده است
  • GB ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 7
    بیخیال دیگه هی الکی توییت میزنید کری میخونید میرید ۶ تا میخورید ، همون بچسبید به اخبار فلسطینو یمن قیمت تخم مرغ اینا
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 0
      شما هم به فکر زمستان سختتون باشید
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ولز وآمریکا بیشتراز40ساله ازماشکست خورده وفروپاشیدنند-قطعا میبریم
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ایران باید حداقل 6تا به ولز و6تا به آمریکا بزند-که دهن این تماشاچیهای گوسفند را ببندنند
  • حامد DE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    لطفا انتشار بدید من یه روزی عاشق ایران و جمهوری اسلامی و قدرتش در جهان و ایران بودم ولی نگاه کنید چه به روز ایران اومده چرا صدای نسل Z شنیده نمیشه میخواین با نسل Z پلاس روبهرو بشید میخواید کاری کنید که روز به روز نسل Z بیشتر بشن امروزه دوره لج بازی گذشته باید ابدیت شد نسخه اندروید اولیه بارها ابدیت شده بعد ما داریم با قوانین چهل سال قبل جلو میریم. من یک مشاور درسی هستم پیج بزرگی هم دارم هروز درگیر صحبت با میانه رو ها ضد جمهوری هل و جمهوری اسلامی خواها هستم میشنوم چیا میخوان حاضرم باتون صحبت کنم حرف مردم رو به گوش شما برسونم اینطوری نمیشه که شما بر قدرت خودتون پافشاری کنید و تنبیه جوانان مشاورا میگن تنبیه زیاد یک بحران به وجود میاره همین فوتبال مردم دارن میبینن عربستان تونسته کاری بکنه که ما نتونستیم هرگز مردم دلسرد شدن از شیوه اداره همچی از اختلاص ها و بی کفایتی ها باید همچی درست بشه وگرنه طبق فرضیه داروین روز به روز نسل Z بیشتر و نسل قبل میرن زیر خاک و روزی این نسل زد و فرزندان این نسل باطوم خورده هی رو عوض میکنن بیاین باهم مهربان باشیم مردم کشی یا مامور کشی نکنیم باید صحبت کنیم حاضرم صحبت کنم
  • ایرانی با غیرت IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    سه تا از گلها واقعا مفت بود و دفاع تیم ایران اصلا وظیفه اش را به درستی انجام نداد. امیدوارم که بازیکنان بی کیفیتی نظیر روزبه چشمی و مرتضی پورعلی گنجی و علی کریمی و جهانبخش و مجید حسینی و محمدی و حاج صفی را دیگر در ترکیب تیم ملی ایران نبینیم. دروازه بان جایگزین بیرانوند هم به درد بخور نبود و هرچی توپ امد به سمت چارچوب رفت توی گل!
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    وقتی میخای دشمنت پیشرفت نکنه ازش تعریف کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس