آمریکا تروریستهای تجزیه‌طلب ضد ایرانی را «شهروندان بی‌گناه» نامید

کنسولگری آمریکا در اربیل از تروریستهای تجزیه‌طلب تحت عنوان «شهروندان بی‌گناه» یاد کرد و خواستار توقف حملات به آنان شد.

به گزارش مشرق، کنسولگری آمریکا در اربیل امروز دوشنبه مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران باید حملات خود را به مقرهای احزاب کُرد تجزیه‌طلب متوقف کند.

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از کنسولگری آمریکا گزارش داد، شامگاه گذشته، «ایران با حملات موشکی و پهپادی خود، حاکمیت عراق را نقض کرد».

آمریکا از تروریستهای تجزیه‌طلب تحت عنوان «شهروندان بی‌گناه» یاد کرد و مدعی شد، این حملات باعث «تخریب زیر ساخت عراق شده است».

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در اطلاعیه‌ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی مستقر در شمال منطقه عراق خبر داد.

این چندمین مرحله از حمله علیه مواضع این گروهک‌های تروریستی در شمال عراق است. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ششم مهرماه سال جاری نیز در اطلاعیه‌ای از آغاز عملیات علیه بقایای گروهک‌های ضد انقلاب تروریستی خبر داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز همان زمان در این خصوص گفت: «اقدام نظامی ایران علیه گروه‌های تروریست مسلح تجزیه طلبی که از خاک دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای نقض حاکمیت ایران و نقض امنیت مرزی ایران و سلب امنیت شهروندان ایرانی استفاده و اقدام می‌کنند، اقدامی کاملا قانونی است».

وی تاکید کرد: «دولت عراق بر اساس قواعد بین‌المللی و مناسبات دو کشور همسایه برای جلوگیری از این اقدامات تروریستی مسئولیت دارد و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند».

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: «اقدام ایران در سرکوب این گروه‌ها پس از آن صورت گرفت که همه مسیرهای قانونی هم در چارچوب دوجانبه و هم سازمان ملل طی شد. یادداشت‌های ایران به طرف عراقی در سازمان ملل به ثبت رسید و شواهد متقنی به دولت عراق داده شد و توافقاتی با دولت عراق صورت گرفت که حاکمیت خود را توسعه دهد و مناطق مرزی را کنترل کند . توافقات دوجانبه‌ای نیز با مقامات کردستان عراق صورت گرفت که از خاک اقلیم تعرضات علیه ایران صورت نگیرد. اقدام ایران پس از آن صورت گرفت که دولت عراق و اقلیم در انجام تعهداتشان موفق و ملتزم نبودند».

کنعانی در همین چارچوب تاکید کرد : «اقدام ایران برای حمایت از امنیت خود و امنیت شهروندانش مشروع،‌ قانونی و مبتنی بر قوانین بین‌المللی است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آمریکا شیطان بزرگ است یعنی هم تروریست ها را آموزش می دهد هم تجهیز می کند هم پشتیبانی اطلاعاتی و بعد که کار تروریست های مفنگی اش زار می شوداین بار تروریست ها را در قامت مردم آرایش کرده و نگران جان حرامی تروریست ها می شود. آمریکا آن قدر احمق است که یادش می برد که پیش از این فرمانده دلاور پاکپور عزیز ترازجان،از همه مردم منطقه مورد عملیات خواست تا مکان های مورد نظر را ترک کنند تا آسیب نبینند و در این فاصله باز از مقامات فاسد اقلیم خواست که تروریست ها را خلع سلاح و پایگاه هایشان را تعطیل کنند اما اقلیم از آمریکا و اسرائیل گوش شنوا دارد چون چنین است پس دوباره دلاوران منطقه را کوبیدند و باز تا خلع سلاح کامل خواهند کوبید. .پیروزی جندالله بر جندالشیطان صلوات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس