رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: شکایت از رییس جمهور سابق به دلیل زیان مردم در بورس در دست بررسی است

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: شکایتی از رییس جمهور سابق بواسطه مداخلات ارزی و مساله ضرر و زیان مردم در بورس از طرف کمیسیون اصل ۹۰ در دست پیگیری و اقدام است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز دوشنبه در نشست خبری در مشهد، افزود: درجریان مسائلی که دربورس بوجود آمد حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ایرانی در بورس لطمه خوردند که عاملان بروز این وقایع بررسی شده اند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات موجود و همین آشوبها و اعتراضات به مسائلی مانند اشتغال، مسکن و بی ارزش شدن پول ملی باز می گردد که از سالهای قبل به وجود آمده است.

تاج نباید رییس فدراسیون می‌شد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص فدراسیون فوتبال هم گفت: تخلفات رییس فدراسیون فوتبال را به دستگاه های مختلف انتقال داده ایم، در عین حال تخلفات وی را پس از جام جهانی قطر پیگیری خواهد شد. معتقدیم نباید وی به این سمت انتخاب می شد.

پژمانفر ادامه داد: با توجه به آغاز جام جهانی فوتبال قطر باید قدری تحمل کنیم تا این بازی ها تمام شود و پس از آن موضوع تخلفات را پیگیری می کنیم.

کاهش زندانیان چک

وی با اشاره به کاهش زندانیان چک در کشور، خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر فعالیت بدهکاران بانکی و افراد دارای بدهی مالیاتی نورافکن برای شفاف سازی انداخته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بواسطه اصلاح ساختار صدور چک در کشور و ثبت چک در سامانه های ایجاد شده اکنون زندانیان چک در زندانهای کشور به یک سیزدهم قبل از اجرای این شیوه کاهش یافته است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بواسطه ایجاد سامانه های نظارتی اکنون صدور چک در ایران معنای واقعی پیدا کرده و نقد کننده چک به عنوان یک فرد مشخص مطرح شده و برخلاف گذشته صادرکننده چک به دنبال نقد کردن آن است تا از تبعات منفی برگشت خوردن آن در امان باشد.

وی به اجرای قانون حمایت از تولید کنندگان انرژی های پاک اشاره کرد و گفت: مطابق قانون برای تولید هر کیلو وات برق نیروگاهی با سوخت فسیلی، مقدار مشخصی گاز و گازوئیل مصرف می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به ازای تولید هر مقدار برق با انرژی های پاک به تولید کنندگان این نوع انرژی، علاوه بر قیمت برق تولیدی، مابه التفاوت سوخت فسیلی مصرف شده برای تولید این میزان برق پاک پرداخت می شود.

پژمانفر افزود: با پیگیری های صورت گرفته ماه گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به کلیه مجموعه هایی که برق پاک تولید کردند در قالب این مصوبه پرداخت شد، اقدامی که علاوه بر تشویق برای تولید برق پاک به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

برخورد با آشوبگران خیابانی یکسان نخواهد بود

وی در خصوص آشوبهای خیابانی در کشور گفت: اینکه تصور شود برخورد با عوامل آشوبهای کنونی همه یکسان خواهد بود غلط است، با افرادی که با سرویس های جاسوسی مرتبط هستند باید برخورد امنیتی کرد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: با اراذل و اوباش از جمله عاملان جنایت خیابان قرنی مشهد باید برخورد انتظامی صورت گیرد و با برخی که حتی شاید به خیابانها نیز نیامده اند و تحت تاثیر تهاجم های فرهنگی بوده اند باید با اقدامات فرهنگی پاسخ داده شود.

پژمانفر گفت: اکنون جامعه مانند بیماری است که با تب مواجه شده است و این بروز علامت بیماری به شکل تب مثبت است اما نباید هدف را فقط برطرف کردن درد گذاشت بلکه باید زمینه ساز مشکل و بیماری اجتماعی را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: نظام از نظر امنیتی آنقدر قدرتمند است که می تواند این تب را با برخورد امنیتی مهار کند اما برای رفع مشکل اصلی باید با ایجاد فضای ورزش، تفریح و عرضه مساجد با رویکرد متنوع مورد قبول جوانان همه اقشار را جذب کرد.

دستور توقف ساخت شش سد صادر شد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در حال بررسی طرح های وزارت نیرو در حوزه آب سطحی و زیرزمینی و سدسازی در جریان برنامه های پنجم و ششم توسعه است و بررسی می کند هزینه ها مطابق با اهداف به ثمر نشسته یا انجام نشده است.

پژمانفر افزود: دربررسی یکی از سدها که چندین هزار میلیارد تومان هزینه شده، کمیسیون اصل ۹۰ ورود کرده و فعلا از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده است و همچنین با بررسی های صورت گرفته دستور توقف طرح های مطالعاتی و یا اجرا در مراحل مقدماتی ساخت ۶ سد داده شده است.

وی به پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای طرح تحول بنیادین در خدمت وظیفه عمومی اشاره کرد و گفت: مطابق این طرح اساسا سربازی به شکل متداول موجود، متحول خواهد شد، یعنی کسانی که با این طرح سربازی می روند و حقوق می گیرند حقوق آنها افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیرویی که مطابق این طرح برای حوزه نظامی استخدام می شود با تجربه نظامی بالاتر خواهدبود، با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه بودجه این کمیسیون به دنبال تغییر در خدمت نظام وظیفه است و در تلاش هستیم مسوولان مربوطه را متقاعد کنیم در برنامه هفتم این تغییرات را کلید بزنند.

پژمانفر اضافه کرد: پیگیر هستیم شرکت مخابرات نسبت به پرداختی ها به بازنشسته ها و کارگران و تبدیل وضعیت نیروها مطابق قانون عمل کند.

وی اضافه کرد:۸۰ درصد بهره برداران اینترنت در جهان معمولا از فضای اینترنت ای دی اس ال و شبکه تلفن ثابت استفاده می کنند ولی در ایران بر اساس سیاستهای غلط ۸۰ درصد مردم از سرویس های تلفن همراه بهره می برند و کمتر از ۲۰ درصد از اینترنت تلفن ثابت است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: راه حل این مساله توسعه فیبر نوری در کشور است و شایسته است وزارت مخابرات با یک جدول زمانبندی واقع بینانه توسعه خدمات فیبر نوری را پیش بگیرد.

پژمانفر گفت: قیمت و کیفیت اینترنت تلفن همراه خوب نیست اما اینترنت از طریق فیبر نوری هم ارزان تر و هم سریع تر خواهد بود.

افزایش بدون مجوز آبونمان مشترکان توسط مخابرات

وی اظهارداشت: افزایش آبونمان دریافتی مخابرات از مردم باید با مجوز اخذ می شد اما هنوز این مجوز مصوب نشده است.

این نماینده مجلس گفت: البته اگر هزینه افزایش آبونمان برای راه اندازی فیبر نوری باشد با اخذ آن موافقیم اما اگر برای پرداخت حقوق کارکنان و امور جاری باشد مجلس شورای اسلامی مخالف این موضوع است.

وی ارتفاعات جنوبی کلانشهر مشهد را سرمایه ای برای آینده شهر دانست و افزود: این مناطق به عنوان کریدور ورود هوا به مشهد بسیار مهم است و مرتفع سازی در این منطقه را از نظر آب و هوایی دچار مشکل خواهد کرد.

پژمانفر اظهار داشت : کوهنوردی خانوادگی و فضای محیطی مناسب در این مناطق جنوبی مشهد جریان دارد اما جریاناتی به بهانه توسعه در این مناطق می خواهند اتفاقات بدی را رقم بزنند.

وی بیان داشت: منع مرتفع سازی در کمربند جنوبی مشهد از تصمیم های ملی است لذا به شدت با کسانی که می خواهند مسیری را از میان این ارتفاعات باز کنند هشدار داده می شود.

۵۰ همت توسط واردکنندگان کالای اساسی به خزانه باز می گردد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین گفت: در دوره های گذشته برخی برای واردات مواد اولیه دارو، نهاده دامی و روغن ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتند اما اقلام یاد شده هنگام عرضه به مردم با نرخ ارز آزاد بودند.

پژمانفر افزود: سود و رقم حاصل از فروش کالاهای یادشده با قیمت ارز آزاد، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تاکید کرد: شرکتهای پخش و تولید دارو، روغن و نهاده های دامی این موضوع را پذیرفته اند و پیگیر هستیم این عدد قابل توجه به خزانه باز گردد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پرونده ای برای انبوه سازی های خلاف قانون در کلانشهر ها و به خصوص تهران در دست این کمیسیون است و اکنون مساله پساب کشف رود مشهد و آلودگی برای تولیدات کشاورزی از مسائل مورد توجه این کمیسیون است.

پژمانفر با بیان اینکه متاسفانه روزانه ۴۰۰ تانکر پساب خانگی، صنعتی و بیمارستانی در کشف رود مشهد تخلیه می شود، گفت: دستگاههای مرتبط در این حوزه دعوت شده اند و وظایف آنها را گوشزد کرده ایم.

وی گفت: نیاز است استانداری خراسان رضوی به عنوان متولی اصلی این موضوع، در زمان تعیین شده نظرات و اظهار نظر رسمی خود را ارائه دهد، در صورت عدم ارائه گزارش رسمی، موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری مشهد قانونا مکلف به ساخت تصفیه خانه سپتاژ برای پسابهای یادشده است و باید در این خصوص به وعده خود عمل کند.

بودجه ۱۴۰۲ به صورت سه دوازدهم خواهد بود

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به محدودیتهای قانونی ابتدا باید برنامه هفتم توسعه تدوین وتصویب شود لذا بررسی بودجه ۱۴۰۲ با تاخیر همراه خواهد شد بنابراین مجبوریم برای سال آینده بودجه را به شکل ۲ یا سه دوازدهم تصویب کنیم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنا براحتمال زیاد در سال آینده، بودجه ۱۴۰۱ با ضریب افزایشی برای ماه های اولیه سال ۱۴۰۲ تعیین خواهدشد.

پژمانفر همچنین به اهمیت موضوع امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: تا قبل از مردادماه آرد تولیدی ۱۸ درصد سبوس گیری می شد و سلامت و مواد مغزی آن کاهش می یافت.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته امروز در نانوایی ها هفت تا ۱۰ درصد سبوس گیری می شود، هرچند شاید رنگ نانهای سنگک قدری تیره شده اما این نان اکنون مغزی تر و مطلوب تر است، باید در شهر بهشت غذای سالم برای مردم تامین کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدیریت متولیان فوتبال مشهد و استان در حفظ تیمی که در آستانه فروپاشی بود و موجب متاثر شدن احساسات و روحیه مردم شد، باید قبل از بروز مشکل به درستی ورود می کرد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قانون اساسی به عدم وجود پرونده ای برای احسان اصولی رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در کمیسیون اشاره کرد و بیان داشت: مشکلات فوتبال را نشان از ضعف مسوولان ورزش استان می دانیم که متاسفانه ورزش اولویت آنها نیست.

پژمانفر افزود: وزارت ورزش و مسوولان محلی ورزش در خصوص فوتبال استان کوتاهی کرده اند، چرا که استان شهری به ظرفیت خراسان رضوی و مشهد از داشتن تیم فوتبال در عرصه ملی محروم است، این استان با داشتنن ذوب آهن و معادن سنگ آهن خواف نتوانسته از خروج هزینه مسولیتهای اجتماعی خود به خارج از استان جلوگیری کند حال آنکه استانی مانند کرمان سه تیم فوتبال دارد.

مذاکره با ترکمنستان برای تامین آب مشهد

وی همچنین گفت: با وجود کمبود بارشها وذخیره کم آب در سد دوستی، تابستان امسال مشهد بسیار سخت خواهد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی افزود: مذاکراتی در حال انجام است تا ترکمنستان برداشت کمتری از سهم خود از سد دوستی داشته باشد و در ازای آن امتیازاتی بگیرد تا تامین آب بیشتری از این سد مرزی مشترک داشته باشیم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به پیگیری های خارجی، گفت: پرونده هایی در خصوص جزایر سه گانه تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی، اف ای تی اف، فعالیت منفی طالبان در خصوص حق آبه هیرمند و عدم توسعه میادین مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در دست بررسی و پیگیری است.

پژمانفر بیان داشت: اعتبارات کمی از سفر رییس جمهور به خراسان رضوی رسیده و تخصیص یافته است و در این خصوص انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه این است که عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    13 4
    آخ روحانی، اخ روحانی، دیدار ب قیامت، ب جدم قسم روز محشر آقای حسن روحانی انتقام سختی ازت میگیریم،
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    9 10
    شکایت از ریس جمهور سابق برای بورس؟؟!! 😂😂😂😂 دیوونه شدید، به خدا 😂
    • حامد پلاس IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      5 3
      اینا دیوانه بودن دوست من، فقط الان دیگه ما رو هم مثل خودشون کردن، دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید...
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      3 4
      پماد بمال
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      دیوونه اید به خدا 😂😂. موضوع اینه که شکایت و محکوم کردن ریس جمهور سابق ، الان ، برای کسانی متضرر شدن پول میشه ؟
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    5 1
    ‌ببخشید جناب پژمان، برای ضررو زیان سنگین یکی دو ماهه اخیر هم به سراغ وزیر اقتصاد خاندوزی هم خواهید رفت یا نه؟!!!!!!
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 0
      دقیقا دمت گرم من به آقای رییسی رای دادم ولی از خاندوزی متنفرم
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    6 1
    این همه مردم امضا جمع کردند برای محاکمه روحانی چه شد.واقعا وضع مدیریتی بعضی قوا درکشور بینهایت مشکوکه. البته درخوش بینانه ترین حالت. والا ...................انچنا غربگراها میخشونو در سیو پنج سال حکومتشون محکم کوبیدند که حتی نون اب ملتو دردست ودرتمتم مراکز مدیریتی وتصمیم گیری شدیدا نفوذ کرده اند.حالا حالا این کشور بوئی ازعدالت نخاهددید
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    5 5
    خدا ازش نگذره بورس، اقتصاد، عزت ملی، برجام نافرجام، توهین به ملت، تقابل با مدافعان نظام، هم کلامی با دشمن و حمله به دستاوردهای نظامی و...
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      5 3
      شما که گند زدید خفه شو
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 2
      میدونستی باخ تیم ملی مقابل انگلیس تقصیر روحانی بود
  • احمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    3 1
    چنانچه شکایت تعدادی از مردم از رئیس دولت سابق از سوی مجلس مورد پیگیری قرار گیرد خیلی خوب است و ممکن است مردم به بخشی از حق و حقوق خود دست یابند. غیر از این مورد نباید فرد مسولی که خطا کرده و باعث ضرر و زیان مردم شده و حتی تعدادی از خانواده ها را متلاشی نموده براحتی خود را کنار بکشد!!
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      گیرم از روحانی هم شکایت کردن و بعد از یکی دو سال دادگاه حق به بورسیها داد ، پول رو از کدوم‌حساب روحانی میخوان بردارن و به شاکیها بدن .
  • m IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    3 0
    بورس مفسده بازار دولتی است برای تامین کسری بودجه اختلاسهای اشکار و پنهان و هزینه های غیر مردمی. در کشوری که اقتصاد معنی واقعی ندارد ، شرکت در بورس اشتباه بزرگ است و کمک به مفسدین اقتصادی
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    وجدانا قوه قضاییه ما وحتی مجلس مدعی شفافیتو انقلابی ما وحتی دولت ما جرئتتتتت قد علم کردن درمقابل افساد طلبان دارند.اونوقته که صدای واحقوق بشرا ازپایتختهای شیاطین درجهان وازدهان مزدورانشون درایران صدارو بفلک میرسون که ای درایران سلاخی میکنن.متاسفانه نسبها ومقامها درمقابل قانون درگذشته بمصالحی مصونیت یافتند تا یواش یواش کار به اینجا رسید
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    واقعاکه.رئیس جمهورسابق اینهمه افکارعمومی و اوضاع کشور روبه انحراف کشیدکه نتیجش الان آشکارشده اونوقت برای بورس ازش شکایت میکنین.نه توروخدابه خودتون فشارزیادواردمیکنین اذیت میشین مادیگه اینقدرقاطعیت منظورمون نبود.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حالا که کسری بودجه از بورس و جیب مردم بدبخت تامین شده به فکره محاکمه اون روحانیه لعنتی فاسد افتادین .
  • سید فروزان CH ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    کلا هر چه ایشان کفت وعده بود
  • . IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    عالی
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    شکایت چی می خواید بکنید
  • رضا IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حسن مسول تمام وقایع کشور الان این مردک است با این هشت سالی که گن زد اون ایی که بهش رای دادن میریزن توی خیابونا وشیشه بانکها رو میشکن هزار کثافتکاری دیگه
  • رضا IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    شکایت از روحانی تحت بررسی است ؟ تا کی تحت بررسی است بله تا روز قیامت
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مطمینی پول بشه ؟
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    مسخره میکنید ما رو ؟
  • ولش کن IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بعد از سه سال یه کم زود نیست قربان؟؟؟؟؟
  • CA ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آبی راه راه زندان خیلی به حسن روحانی میاد.
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      پول میشه؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    بسیار خوب اما این برای سهامدارای تا خرخره ضرر که اتفاقا در دوره آقای رئیسی ضررشان دوبرابر شد نون میشه یا آب؟! وعده آقای رئیسی چه شد ؟ منصف باش منتشر کن درد مردم را سانسور نکن ارزش سهام ما به واقع با ضرر مرکب یک دهم شده
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      دمت گرم، بورس کم کم داشت خوب می شد که عشقی آمد، خاندوزی هم که به عنوان منتقد می گفت سه روزه بورس رو خوب می کنه الفاتحه، خدا از خاندوزی نگذره،
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حالا پولهامون رو به قیمت دلار روز میدید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس