1

اخبار و گزارشات به دست آمده و تحلیل و جمع بندی اعترافات بازداشت‌شدگان و دستگیری سر شبکه‌های آشوب و اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که سفارت آلمان نقش جدی در آشوب‌های اخیر داشته است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۳۰ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تیترهایی مرتبط با اولین بازی ایران در جام جهانی قطر مقابل انگلیس، گزارش‌ها از رخدادهای مهاباد، پیام ولایتی به مردم جمهوری آذربایجان و ۴۰۰هزار کسب وکار در معرض نابودی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اولین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است؛ روزنامه آرمان ملی با تیتر «دیدار در سایه سیاست» نوشته است:

تیمی که در رده بیست و دوم فیفا ایستاده انتظار دارد برای کسب مقام دوم در گروه B با ولز و آمریکا مبارزه کند، اما ایران که درگیر جنجال‌های پیش از مسابقات شده بود و فدراسیون مغرض و فرصت‌طلب اوکراین به دلیل ادعای اینکه این کشور برای جنگ جاری در اروپای شرقی به روسیه سلاح می‌دهد، درخواست اخراج ایران از جام‌جهانی را کرد، اما شاگردان کارلوس کی‌روش اکنون برای سومین بار متوالی خود را برای حضور در مرحله نهایی آماده می‌کنند و جالب اینکه رئیس فیفا نه تنها درخواست مضحک اوکراین را رد کرد بلکه گفته امیدوار است روزی ایران میزبان جام‌جهانی باشد.

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشته است:

یم‌ملی ایران پیش از سفر به قطر در مصاف دوستانه مقابل نیکاراگوئه برنده شد و چهارشنبه گذشته به مصاف تونس رفت و بازنده زمین را ترک کرد تا سومین شکست در ۲۲ بازی اخیر را تجربه کند در حالی که دو شکست در بازی‌های دوستانه بوده است. میانگین گلزنی ایران در هر بازی جام‌جهانی کمتر از یک در هر مسابقه است که آمار بدی محسوب می‌شود. یوزهای ایران قصد دارند اولین پیروزی خود را در برابر حریفان اروپایی در نهمین مصاف‌شان به دست آورند، که مطمئنا شوک اولیه را در قطر ایجاد می‌کند چون پیش‌بینی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت از تساوی شاهزاده‌های پارسی حکایت دارد.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

روزنامه جام‌جم نیز با تیتر «تا پای جان برای ایران» به استقبال این بازی رفته و می‌نویسد:

حالا زمانش فرا رسیده است. بازی ایران و انگلیس؛ آنها در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که بسیاری از هواداران فوتبال از مدت‌ها قبل منتظر چنین نبردی بودند. البته وقتی پای تیم‌های قوی تاریخ در میان باشد، کمتر تیمی اعتماد به نفس سخن گفتن از کسب تساوی یا برد برابر آنها را دارد. اگر قرار به تصمیم‌گیری با عقل و منطق باشد، یقینا حرف آنها درست است. قرار گرفتن برابر تیمی مانند انگلیس که همواره از بهترین امکانات و تجهیزات بهره‌مند بوده و بهترین بازیکنان را هم در اختیار دارد، کاری بسیار سخت است. اما آنچه سخن گفتن را راحت می‌کند ایمان و اعتقاد بالا به ملی‌پوشانی است که هم‌قسم شده‌اند تا تاریخ‌سازی کنند. اما نکته مهم‌تر را از یاد نبریم: در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و در فوتبال هیچ غیرممکنی وجود ندارد. ایران قادر به کسب تساوی برابر انگلیس هست؟ برای دانستن پاسخ این سوال، فقط کافی است چند ساعت صبر کنید.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

روزنامه رسالت در سرمقاله خود از انگیزه‌های ملی برای برد در برابر انگلیس نوشته است؛ در این یادداشت آمده است:

ملیت یا وطن یک مفهوم جادویی است؛ فهم آن به این سادگی‌ها نیست. رابطه خاصی وجود دارد بین ما و مرزهایی که آن‌ها را به‌عنوان قلمرو خود شناخته‌ایم. این را از کودکی‌هایمان به خاطر داریم؛ وقتی با مداد شمعی یا لاک غلط‌گیر یا نوارچسب‌های رنگی یا مداد و خودکار یا زغال یا فضولات پاک‌کن، روی میز و نیمکت، روی آسفالت یا موزاییک‌های کف مدرسه یا کوچه خیابان برای خودمان مرز تعیین می‌کردیم. از همان موقع‌ها، تجاوز به این مرزها یا اندکی تغییر آن‌ها، باعث یک تغییر در روح‌مان می‌شد. این تغییر را می‌توان باد کردن رگ غیرت نامید؛ یا ترشح فلان هورمون یا برانگیختن حالت دفاعی؛ اما نامش هرچه باشد این تغییر ما را به این وا می‌داشت که مرزها را به حالت اولیه باز گردانیم؛ آنجا بود که یک بازی بچگانه، تبدیل به دعوا می‌شد.

رسالت در ادامه سرمقاله خود می‌نویسد:

فوتبال یک دلخوشی برای مردم است؛ دلخوشی‌ای که هیچ گاه از آن‌ها گرفته نشد. این دلخوشی کوچک؛ عرصه ظهور وطن‌دوستی بزرگ آنان است. این جریان بی‌شکل، مرموز و موهوم چه اندازه از مردم دور است که می‌خواهد کار خود را با سلب کوچک‌ترین و محترم‌ترین دلخوشی‌های مردم از آن‌ها سلب کند و این کار را با حمله روانی به فرزندان فوتبالیست ملت انجام می‌دهد؟ فرزندانی که سیاسی نیستند و توقع سیاسی بودن هم از آن‌ها نیست و هر موضعی که داشته باشند و هر گلایه‌ای و هر اعتراضی، باز خود را فرزند ملت می‌دانند و ملت آنان را فرزند خود.
این جام هم مثل جام‌های گذشته برای ما به یادماندنی خواهد بود؛ چراکه ما با عشق و غیرت به استادیوم‌های قطر چشم می‌دوزیم و تیم ملی نیز با عشقو غیرت؛ بازی خود را به نمایش خواهد گذشت. عشق و غیرت، برنده یا بازنده بودن را بی‌معنا می‌کند.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

روزنامه فرهیختگان در گزارشی جالب از مهم نبودن برد و باخت تیم ملی نوشته است؛ در این گزارش آمده است:

برد و باخت در فوتبال مهم است اما مهم‌تر بازنمایی هویت ملی در بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی است هر تریبونی که به این وحدت ملی آسیب بزند مردود است؛ در التهابات و ناآرامی‌های اخیر، چهره‌های بسیاری خواسته یا ناخواسته بر موج ضدملی سوار شدند که اگر بعدها به رفتار یا کنش خود نگاه کنند، شاید پشیمان شوند که در برهه‌ای که همه هجمه‌ها علیه ایران است، موضعی بر ضدایران گرفته‌اند. در این میان علی کریمی یکی از همین چهره‌هاست که از ابتدای التهابات در شهریورماه امسال با کنشگری مجازی خود التهابات را چندبرابر کرد. برای نمونه او فراخوان شورش در مهاباد را درحالی منتشر کرده است که ناامنی‌های این شهر شکل جنگ شهری به خود گرفته و امنیت مردم را سلب کرده است. این فراخوان درحالی بازنشر شده که گروه‌های تجزیه‌طلب کردی پشت مرزهای کشور به طمع خاک کشورمان نشسته‌اند.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

در مهاباد چه گذشت؟

از صبح روز گذشته با همکاری نیروهای نظامی و اقوام کرد، عملیات پاکسازی برخی محلات مهاباد از لوث تروریست‌های تجزیه‌طلب آغاز شده است. اما در کمال تعجب پاکسازی تروریست‌ها از مرزها باعث دل‌نگرانی دو روزنامه اصلاح‌طلب شده است!

روزنامه هم‌میهن که در روزهای اخیر بارها مواضعی علیه امنیت ملی کشور اتخاذ کرده تحرکات تروریست‌های وابسته به گروهک کومله و حزب دموکرات را اعتراضات خوانده و در گزارشی نوشته است:

اعتراضات اقشار مختلف ادامه دارد و هر روز شاهد ناآرامی در برخی شهرهای بزرگ و کوچک هستیم. این تنش‌ها را می‌توان در نبود وجود فضای گفت‌وگو، فقدان پاسخگویی و بی‌توجهی به مطالبات معترضان و وجود رفتارها و گفتارهایی جست‌وجو کرد که نتیجه آن بروز خشونت است. هر بار اخباری از جان باختن مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی منتشر می‌شود. اگرچه هنوز تعداد کشته‌ها و حتی دستگیرشدگان اعتراضات به‌طور رسمی از سوی نهادهای ذی‌صلاح اعلام نشده است، اما آمارهای متعددی در این باره منتشر می‌شود. در چند روز گذشته بعد از حادثه تلخ در ایذه، بار دیگر شهر مهاباد ناآرام شده است، به‌طوری‌که اخبار نگران‌کننده‌ای درباره این ناآرامی‌ها در رسانه‌های رسمی و غیررسمی منتشر می‌شود. تصاویرمنتشرشده در فضای مجازی از جو شدید امنیتی در مهاباد خبر می‌دهد. جوی که به‌ویژه از ساعات پایانی شنبه ۲۸ آبان تا لحظه نوشتن گزارش ادامه داشت. بسیاری از شهروندان مهابادی از قطع آب و برق در جنوب شهر تصاویری را منتشر کرده‌اند. در این میان رسانه‌های داخلی و خارجی به وضعیت موجود در مهاباد پرداختند و هرکدام اتفاقات صورت‌گرفته را با زاویه دید خود بیان کرده‌اند. اما آنچه مسلم است مهاباد امنیتی‌شده است و نیروهای بسیاری برای کنترل ناآرامی‌ها در این شهر حضور یافته‌اند.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

روزنامه اعتماد نیز با اظهار نگرانی برای حال تروریست‌ها می‌نویسد:

همه چشم‌ها نگران مهاباد است. بعد از سه روز التهاب، فضای شهر مهاباد شب گذشته آرام‌تر گزارش شده است. این التهابات از روز جمعه و هم‌زمان با خاکسپاری قربانیان حوادث اخیر آغاز شد. اعتراضات مردمی در این شهر با برخوردهای نیروهای امنیتی روبرو شد. برخی خبرگزاری‌های اصولگرا از آتش زدن خانه‌ها و تخریب دارایی مردم خبر داده‌اند و ادعا کرده‌اند معترضان مسبب آن بوده‌اند. از سوی دیگر، جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس یازدهم، می‌گوید از روز شنبه نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر مستقر شده و برخی از آنها به پنجره‌های خانه‌های مردم، مغازه‌ها و ساختمان‌های مردم شلیک کرده‌اند.

اعتماد در ادامه نوشته است:

این نماینده می‌گوید: «در اینکه این افراد متعلق به نیروهای امنیتی و حکومتی بودند، تردیدی نیست، اما اینکه از نیروهای سپاهی بودند، یا نیروی انتظامی بودند یا لباس‌شخصی‌ها بودند، هنوز مشخص نشده است. مردم مهاباد معترضند که چرا باید به خانه مردم، ساختمان‌ها و مغازه‌های مردم شلیک کنند و خسارت ایجاد کنند؟» به اعتقاد این نماینده در اثر بی‌تدبیری‌های مقامات مسوول، پس از مرگ اسماعیل مولودی در مهاباد سلسله رخدادهایی در این شهر شکل گرفت که بحران سه روزه را به وجود آورد. اسماعیل مولودی، اولین قربانی ناآرامی‌های هفته‌های اخیر بود که در ۴ آبان جان خود را از دست داد.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

روزنامه وطن امروز با ترسیم حضور تروریست‌ها در شهر مهاباد نوشته است:

در طول ۲ ماهی که از آغاز اغتشاشات به بهانه فوت مهسا امینی می‌گذرد، در بسیاری از آشوب‌ها و ناامنی‌هایی که در برخی نقاط کشور بویژه در مناطق غرب و شمال غرب ایجاد شد، رد پای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب دیده می‌شود. جریان آشوب در ادامه پروژه‌های تروریستی خود، روز شنبه هفته جاری اقدام به ایجاد ناامنی در مهاباد استان آذربایجان غربی کرد. روز شنبه ۲۸ آبان‌ماه، آشوبگران که در همراه کردن مردم برای پیشبرد پروژه اعتصاب با شکست مواجه شده بودند، با حمله به منازل برخی مردم بویژه نیروهای امنیتی و نظامی به غارت منازل آنها پرداختند و در ادامه با حضور ‌در خیابان‌های اصلی به ‌دنبال افزایش ناامنی بودند. اغتشاشگران با حمله به اماکن عمومی، تخریب اموال خصوصی مردم، انسداد معابر و تهدید مردم با سلاح گرم تلاش داشتند ‌در سطح شهر رعب و وحشت ایجاد کنند. آنها از عصر شنبه به خانه مردم حمله کرده و شرایط بسیار ملتهبی را در شهر ایجاد کردند تا جایی که خانه چندین نفر از شهروندان نیز توسط آشوبگران به آتش کشیده شد.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب در ایران

روزنامه جوان با انتشار خبری جالب توجه در ستون اخبار ویژه خود نوشته است:

اخبار و گزارشات به دست آمده و تحلیل و جمع بندی اعترافات بازداشت‌شدگان و دستگیری سر شبکه‌های آشوب و اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که سفارت آلمان نقش جدی در آشوب‌های اخیر داشته است. در این خصوص مطابق برخی اعترافات، تعدادی از اتباع خارجی از کشورهای اطراف ایران، از سفارت آلمان با واسطه پول دریافت کرده بودند و با انگیزه‌های مالی در اغتشاشات شرکت داشتند.
در بعد بین‌المللی نیز دولت آلمان در اروپا سردمدار اجرای نقشه‌های صهیونیست‌ها علیه ایران شده است و در برلین نیز نهایت همکاری از سوی دستگاه امنیتی آلمان برای برگزاری تجمع ضد ایرانی صورت گرفته بود. در عرصه دیپلماسی نیز دولت آلمان نقش جدی علیه ایران دارد و به دنبال محکومیت‌های بین المللی و حقوق بشری علیه ایران در مجامع مثلاً بین‌المللی است.
در آشوب‌های اخیر اتباع بیگانه از کشورهای سوئد، بنگلادش، آلمان، افغانستان و فرانسه دستگیر شده بودند. سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی خصوصاً آلمان نیز در تحریک، سازماندهی و حتی حمایت مالی فعال بوده‌اند.

تروریست‌ها در شهر مهاباد به دنیال چه می‌گردند؟ / ولخرجی آلمانی‌ها برای آشوب سازی در ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    60 14
    مرگ برشیاطین فسادواستکبارودروغ اشوب. وپاینده بادانقلاب اسلامی نورافرین جهانگیر
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      39 7
      حاج صفی هم تسلیت گفت که بی بی سی و عنترنشنال ذوق کردن شدیدا هم خیلی بد بازی کرد پس لطفاً از ایران به کی‌روش بگین اگه بیرول خوب نشد حتما طارمی کاپیتان بشه روحیه تیم هم دوچندان میشه قطعا
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 2
      سفیر آلمان برای این روزها خیلی تلاش میکرد و زحمت میکشید، اگر یادتان باشد روزهایی که تازه سفیر شده بود شروع به ایرانگردی کرد و به شهرهای مختلف سرکشی میکرد و با مردم گفتگوی نزدیک داشت، او برای ایجاد اغتشاشات در این روزها از نقاط مختلف ایران اطلاعات جمع آوری میکرد و افکارسنجی داشت. او یک نیروی اطلاعاتی زبده آلمان است.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 2
      این این فتنه رو بگذارید فتنه نفت، آلمان و سایرین می خواستند با آشوب و بلوا برای زمستونشون نفتمون رو ببرند
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    60 10
    امیدواریم و انتظارست راجع به سفارت آلمان و حتی انگلیس برخورد جدی و در خوری شاهد باشیم
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      9 1
      به دو تابعیت های آلمانی ایرانی که اکثرا"از زنهای جوان هم هستند و از طریق فضای مجازی با جوانان ایرانی آشنا میشوند و با وعده و وعید و پرداخت پول و ازدواج با آنها به ایران رفت و آمد دارند و از یورو و رمز ارز برای پرداخت به جوانان و ایجاد اغتشاش در ایران استفاده میکنند.آیا کسی هست برخورد کند
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    25 5
    لعنت به سیاهه نویس ها که موارد واضح ترور و نا امنی را نمیبینند و باز از اعتراضات چک در وجه خود مینویسند
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    28 4
    گل به خودی و وطن فروشی
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    55 5
    اگر سفارت ایران در آلمان برای براندازی حکومت در برلین اغتشاش ایجاد نماید و آنرا سازماندهی و مسلحانه کند آیا آلمان ، سفارت ایران را تعطیل و تمام دیپلمات های ما را اخراج نمیکند ؟ در سازمان ملل علیه ما قطعنامه صادر نمیکند ؟ از دادگاه های بین المللی در خواست غرامت نمی کند ؟ اموال مارا مصادر نمی کند ؟ چرا ما الان سفارتخانه آلمان را تخته نمیکنیم و سفیر وحشی را دستگیر نمیکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    7 9
    جمعیت کردهای آلمان که بزرگترین اقلیت خارجی های آلمان را تشکیل می دهد، چیزی قریب ۱,۲۰۰,۰۰۰ نفر است که در بحبوحه جنگ اوکراین و ورود پناهندگان اوکرایینی به آلمان، فشار اقتصادی مضاعفی بر آلمان وارد می کند.
    • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      47 4
      این مردک عبدلحمید هم .به حسابش میرسیم .
  • DE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    33 4
    دولت فعلی المان از صهیونیست های بی شرف تشکیل شده و به نظر من باید‌ سفیر این‌ کشور را از ایران اخراج کرد و هشدار های لازم را به دولت پست صهیونیستی المان داد‌.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    19 2
    با این اراذل رسانه ای که توی رسانه های اصلاح طلب حضور دارن برخورد نمی کنید؟! حالا که از آشوب ها حمایت میکنن و از لاک منافقانشون بیرون اومدن بهترین فرصت برای پاسخگو کردن این اراذل هست
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    12 15
    اقتصاد درست کنید همه چی درست میشه اغتشاشم تموم میشه همه درد مردم گرونیه
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      17 6
      درست کردن اقتصاد زمانبره و نمیشه تا اون زمان کشور رو به آتیش کشید
    • عبدالله IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      8 2
      درد نامردم بی‌دینی است نه بی‌پولی! اجحاف، احتکار، مسابقۀ گرانترفروشی مثل اختلاس و کمکاری، خرید $ تحریمگر ملّت، چندلاکردن یکدفعۀ اجاره‌ها و استخدام خوشگله بجای مرد نان‌آور کار همین نامردمی است که یا گرگ بازارند یا آویزان دولت. مشکل نابرابری نیست معزل نابرادری است. من و تو آیا آنقدری که از دیگران توقع داریم به درد میخوریم؟ پس اوّل باید خودمان را درست کنیم تا همه چی درست شود وگرنه خرابتر میشود. پس از آشوب آیا وضع بد، بدتر نشد؟ عوام کالأنعام چرا دنبال رقیب فرصت‌طلب افتد که میخواد بازار بسوزد تا برایش جورابی ماند؟ کاری نکنیم فردا بدتر از امروز شود. دین به دزد بخشیده خسر الدنیا و الآخرة است. و السلام
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 1
      داداش عبدالله ایناکه شمامیگین نابرادر نیستند اصلا ازجامعه اسلام نیستند ومجرم هستند وطبق قانون کیفری اسلامی باهشون بایدبرخورد وحتی اعدام شوند
    • جواد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      برادر بزرگوار، عبدالله جان تحلیلی به زیبایی، عمق ، صراحت و راستی تحلیل شما ندیده بودم. خدا نگهدارت
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      چشم
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    46 8
    برای رهایی ایران عزیز از هر فتنه و آشوبی باید حساب این بیشرف ها رو برسیم. به ولای علی اینا مزدور آمریکا و انگلیس هستند. ذاتشون خرابه برای رسیدن به قدرت همیشه زن رو ملعبه و طعمه کردند در این چندسال‌ مماشات رو برای این مزدورها تمام کنید. برای اینها خون مردمی که برای نقشه هاشون ریخته بشه مهم نیست .مهم اینکه آبروی رفتشون روبازیافت کنند برخی زباله رو نباید باز یافت کرد‌ چون سمی و غیر قابل تغییر هستند.
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 7
      نمی‌خواد شما نظر بدین آمریکا و انگلیس کجا بودن تمام درد مردم از گرونی از جیب خالی از یخچال خالی از بیکاری مرد خانواده که مدام شرمنده زن و بچه‌اش
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    10 3
    روزنامه یا بهتر بگم سیاه‌نامه هایی که موضوعی را به دروغ منتشر می کنند و ادله برای ادعای خودشان ندارند مثل همون سلبریتی های بی کفایت باید پاسخگوی عملکرد خود باشند ، بنا نیست جای ظالم و مظلوم رو عوض کنند
  • احمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    27 4
    خیلی خوب حالا که معلوم شد آلمان عامل اصلی اغتشاشات است چرا ایران جبران نمی کند
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    12 4
    رسانه ها معاند از احساسات کردها سو استفاده میکنه
  • FR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    24 5
    فقط منتظر زمستان باشید بشما قول میدهم سرمای هوای زمستان حتی اجازه نمیدهد یک عدد از این مگسهای نازپروده خود را بجنبانند چه برسد که بیایند اعتراض و اغتشاش سرمای زمستان و بحران گازی اروپا. زمستان سخت در راه است البته برای اروپاییها
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      3 14
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 1
      شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لاف لاف خورد گه دانه
    • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 1
      روزی 20 نفر از این زباله های اغتشاشگر رو آویزون کنید تا آدمکشی و شرارت تموم بشه. تو آمریکا کسی وجود داره گلوی پلیس ببره؟ پلیس آتش بزنه؟ میزارنش جلوی گلوله تانک.میزنن پودرش می کنن. این که نمیشه پلیس و بسیج با دست خالی برن جلوی این وحشی های ب......و در عرض 3 روز 24 شهید بدن. اگه تروریست ها تو آمریکا 24 پلیس رو کشته بودن دولت آمریکا آتیششون میزد. فرقه داویدیان یادتون هست؟ دولت آمریکا همشون رو آتش زد. زن و بچه. به خشونت هم متهم نشد چه رسد به جنایت.
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 2
      الاغ هم در خواب بیند تجزیهٔ ایران، کلنگی!!!!!!
    • ناشناس IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 2
      فعلا شرکت گاز به مردم خودمون هشدار داده
  • امین عابدی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    31 3
    طبق قانون نانوشته جهان آلمان باید برا اشوب سازی هزینه کند . چون ایران صاحب منابع طبیعی حق ندارد صنعتی شود چون آلمان صنعتی رو به افول وحشتناک و تعطیل میشه. نظام و نماینده و دولت باید عاقل و بالغ شود کشور را هر چه سریع تر با تمام قدرت و هزینه صنعتی کند . این راه نجات ایران و مردم ایران ست مابقی نظرات داخلی و خارجی سراب ست .اردوغان دنبال نفت و گاز رفت دلار شد 18 لیر!!!در حالی که با امریکا اسراییل هم آخور ست . فکر کنید چی نوشتم ماجرای خیابون ها حواس پرتی ست .
  • سایه IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    42 5
    این اغتشاش وتروریست گری وآدم‌کشی ضدایرانی ها وتوئطئه امریکا مثل همیشه بامقاومت ملت وکمک الهی شکست می‌خورد ولی روی اصلاح طلبها وسلبریتیها ی ورزشی وهنری بخاطر حمایت از اغتشاشگران وبی اعتنای به تمامیت واقتدارش ایران ما،، روسیاه تاریخ خواهند بود
  • بابک IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    متاسفانه بفکر تجزیه ایران هستن
  • محمود IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    عدم اگاهی خود را قبول کنید
  • US ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    4 7
    وزیر خارجه ایران یکی از نالایق ترین وزرای خارجه ایران بوده، اخراج کنید و یک وزیر قاطع و کار بلد بیاورید،
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 0
      حتما اگر تا بناگوش خنده میزد خوب بود؟؟؟
  • BE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 3
    فوتبالتون چند چند شد؟؟
  • علی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    بچه های تیم ملی ! جدای از هر نتیجه ای ، واقعاً دل مردم ایران را شکستید این دیگه چطور تیم ملی ای است
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    آلمان یک کشور تروریست پرور بوده و هست. رژیم آلمان یک رژیم تشکیل شده توسط صهیونیسم هست. از یک رژیم فاشیست انتظار بیشتری نمی‌رود.
  • غلامرضا عالیشوندی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 2
    ایران و آلمان پشت پرده دارن قرارداد نفتی میبندن. شما مثل اینکه خواب تشریف دارین.
  • DE ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 1
    روزی که دشمن بخواد موفق بشه ما نیستیم. و چون هستیم و تا هستیم هرگز موفق به پیاده کردن نقشه های خود نشده است. خون ما فدای یک لحظه پایداری انقلاب اسلامی و رهبرمون
  • ارومی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    تمرکز امکانات و منابع در تهران و عدم رسیدگی به شهرهای آغ باعث فقر و بیکاری گسترده شده آخه کولبری شد کار که تازه میخوان سازماندهی کنم و شماره بیمه بدن لابد بعدش هم مالیات بگیرن
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 0
    مرگ بر رژیم فاشیست و تروریست پرور آلمان. هنوز جنایت های این کشور در دو جنگ جهانی فراموش نشده. البته کشورهای مستقل از گذشته درس گرفته اند و برای درگوش زدن علی ممتد علیه هر کشوری که در امور داخلی دخالت کنند اماده اند. آلمانی ها درس خود را از ایران خواهند گرفت.
  • س ح IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    تبلیغات ، اطلاعرسانی ، رو کردن دست دشمنان ودرکنار اینها بارعایت جوانب بین المللی کارها برخورد قاطع انشالله ازاین بحران هم میگزریم
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 2
    اقتصاد درست بشه حله بعدش لعنت ب تمام دنیا بجز ایران ما
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 2
    اینها مردم عادی شهر هستن هر کی شما را نخواد تروریسته؟
  • خسرو IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 1
    جالب است کجای دنیا دیده اید عده ای تجزیه طلب مسلحانه در خانه ها سنگربندی کنند و به طرف مردم و نیروی نظامی تیر اندازی کنند چون کشورهای دیگر از آنها حمایت میکنند برای دستگیری آنها که شهر را به هم ریخته اند نباید از اسلحه استفاده کرد و با گل و شیرینی به دیدن آنها باید بروند لطفا نماینده مهاباد و اعضای روزنامه ضد انقلاب اعتماد به دیدن آنها بروند و عبدالحمید را هم با خودشان ببرند چون او یک قدم جلو تر دست
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    ای وطن دوستان و شرافتمندان، ای انقلابیون سینه سپر کرده برای اسلام و ایران، امروز وقت آن رسیده ما هم مماشات را کنار بگذاریم و بپاخیزیم و مسئولین بی لیاقت و واداده ای را که به خاطر چند لایک، هورا و سوت و کف مجازی، ذهن و فکر و اندیشه جامعه را به دشمنان شیطان صفت فروختند و با سستی و بی عملی فضای واقعی و مجازی جامعه را بی پناه و بی دفاع رها کردند.
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آلمان از پناهنده ها خسته شده و قصد بیرون کردنشان را دارد
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 4
    نبایددر برخورد با ای جریانات تعارف داشت. امنیت جامعه و امنیت روحی و روانی مردم ازدست رفته و صدمات جبران ناپذیری دیده. مماشات را کنار بگذارید و جمع کنید این ارازل و فواجعه های گیس بریده دنباله های پری بلنده ها و......را
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 1
    آلمانی ها خود را مقصر هولوکاست کذایی می دانند و می خواهند با آشوب و خرابکاری در ایران دل صهیونیست ها را بدست آورند که از زمستان سرد بتوانند عبور کنند. فقط درب سفارتخانه ی این سه کشور باغ وحشی آلمان و فرانسه و انگلیس باید با کود مسدود شود.
  • CA ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آلمان هم شده کاسه داغتر از آش
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    مماشات بیش از حد اغتشاشگرا و پشتیباناشونو هار کرده
  • نازنین IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    نبایدتیم ملی به جام جهانی میرفت
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    4 3
    وضعیت سیستان و بلوچستان با کردستان فرق می کند .لطفا اجازه ندهید وقایع اوایل انقلاب در کردستان تکرار شود . تجزیه طلبان کمونیست کومله را تار و مار کنید .اینها و پ ک ک یکی هستند .با ترکیه همکاری کنید این عناصر فاسد را از بین ببرید . ما یک عالمه شهید دادیم تا کردستان را گرفتیم. بقیه جاهای کشور بخاطر گرانی و بی عدالتی اعتراض به حق دارند اما کومله تجزیه طلب است.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    زنده بادایرانی وایران
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    از نارامی های دیروز چه خبر؟؟
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 0
      هیچی اوباش فراری مانند تو دنبال خبرگیری از جنایاتشان هستند تا بتوانند تکه استخوانی را از کفتار باغ وحش(اروپا) دریافت کنند.
  • ارش IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 2
    سفارت المان انگلبس و فرانسه و استرالیا را ببندید و سفیرشونو اخراج کنید
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آیت‌الله جوادی آملی گفت: روایتی از پیامبر گرامی اسلام هست که خدایا بین مردم و نان آن‌ها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. اقتصاد یعنی نان مملکت، باید جلوی غارت‌ها و اختلاس‌های میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود!....... نظر .دولار را گران نکنید .تا همه چیز گران شود . یک ماشین لباسشویی ایرانی ساده هفده میلیون تومان ..آیا این ظلم مضاعف نیست .
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    چرا با دنیا با زبان بد صحبت می کنید . چرا به پرچم و مقدسات کشور ها توهین می کنید. چرا دنیا را بر علیه ایران تحریک می کنید . چرا مردم را به آشوب تحریک می کنید .
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    باید خس و خاشاک و ارازل و اوباش و پشتیبانانشان حذف شوند ما نمی خواهیم مملکت دست یک کشت آدم هرزه بیفتد
  • ا.ب IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کسی که روی جمهوری اسلامی چنگ میکشی میدانی چه میخواهی اگردرپی انقلابی ورژیم نوی بسازی .که باید مرام .ایدعولوژی ومکتب داشته انراگسترش داده باجمعیت هممرام درپی ایجاد ان باشی .قراعن نشان میدهد کهچنین خلق الساعه ای نیست غیر انکه پیراهن دراورد وخشتک پاره ککرد یا از دنیای واقعی وحقیقی به خیالات ودنیای مجازی سنگر گرفت که ان پوچ وبازی در زمین دیگران یعنی دشمنان نظام بازی میکنی ایا مطلوب تو شما زندگی تحت خواستهای انهاست که کافی است نگاهی به قبل بیندازی یا به حاکمیت دشمن در کشورهای دیگر بیندازی وزندگی برده وگوسفند وار را بپذیری اگر بهانهات فساد ورفتار های بخشی از حاکمیت درون ایران است که باید بدانی شرکت دنیای مجازی ودشمنیها نظام با اسلامی بودن فاصله دارد بخاطر دشمن بخاطر شما‌.بخاطر افرادی ودولتهایی که با اسلام فاصله ودرشان نظام نیست کسانی که چون شما انهاهم بخاطر دوری از اسلام وتکیه به شما ودشمن خاعن به نظام بودند مثل دولتهای اصلاح طلبان ومیرانش که فساد بالایی راتحمیل نظام کردندوچون شما کمک شیطان بودند تا نظام وباعث ناراحتی مردم ودوری از اسلام گردیدقطعا وقتی بخش منحرف این همه ونارضایتی هست اگر همه را دست دشمن بسپاری میشودحکومت وابسطه پهلوی .به بخش چنگ زنندگان به اسلام که درجبهه خودت هستند نگاه نکن به بخش مومنین ونهادهای انها نگاه کن اگر خودت مکتبی نداری دشمنی کردن با جمهوری اسلامی یقیننا بازی درزمین دشمن است اگر امریکا را ونوکری انرا میپسندی که هیچ ولی اگر دشمن را خیر خواه وایده خود نمی دانی باعث تقویت انها نشو وببین چه میخواهی وچگونه بدست میاید
  • سعید فقیه IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    چرا در عربستان این اغتشاشات وجود ندارد،خواهشا دقت کنید و خواهشا تدبیر کنید و خون شهدا را به هدر ندهید،در عربستان فقر به معنای فقری که در ایران هست وجود ندارد،بن سلمان ملعون حداقل نیازهای مرمش را تامین کرده و کسی دغدغه گرسنگی و شکم ندارد،اگر دولت و نظام ما مشگل فقر شدید را حل کند باور کنید غائله ها از بین میرود و دشمن نمیتواند لشکر بیکاران و فقرا را بسیج کند.
    • شیوا IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 0
      چون در عربستان اینترنشنال وجود نداره کارهای کشورش دست هر گستاخی باشه و جار بزنه
  • مهران IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    جمع کنید این توهمات بی پایه اساس و دشمن دشمن کردنو
  • محمد IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    وارد سراشیبی ظهور و بازگشت صاحب الزمان(عج) شده ایم، با افزایش شیب اتفاقات آخرالزمانی در جهان و تلاطمهای اجتماعی جهان ، می بینیم همه رخدادادها مردم را غربال می کند. این وقایع اخیر داخل کشور باعث عریان شدن خیلی از چهره ها و گروهها و احزاب شد. فقط دستگاه و متولی مناسبی کم داریم که اینها را جمع کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس