کد خبر 1438123
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

سرمایه‌گذاری کردن روی خود به معنای بیشتر وقت گذاشتن برای تحصیلات، اصلاح مهارت‌های خود و قابلیت برقراری ارتباط با افراد جدیدی است که ممکن است به شما در راه رسیدن به هدفتان و توسعه فردی کمک کنند. من با ورود به حوزه آجر نسوز توانستم به تمام هدف هایم برسم و از این زمینه ثروت بالایی را بدست آورم.

آجر نسوز ضد اسید

آجرنسوز ضد اسید به دلیل مقاومت بالای شیمیایی در مکان های صنعتی که در معرض ریزش اسیدهای خورنده با غلظت های متفاوت هستند، استفاده میشوند. همچنین آجر ضد اسید در حوضچه های سولفور و سایر تجهیزات مشابه که علاوه بر مقاومت شیمیایی بالا، بدلیل تغییرات دمایی شدید، مقاومت در برابر ترک خوردگی نیز مورد نیاز می باشد کارایی بسیار بالایی دارد، شرکت رنگ آریا سطح تهران آمادگی هرگونه مشاوره، تهیه و اجرای انواع سرامیکها و آجرهای ضد اسید و همچنین انواع ملات های ضد اسید مانند ملات فوران جهت چسباندن انواع کاشی های ضد اسید سرامیک و بندکشی آن را دارا میباشد. بطور کلی کاشی ها و آجرهای ضد اسیدی با پایه سرامیکی که بر پایه SiO2 و Al۲O۳ میباشند دارای مقاومت بسیار بالا در برابر طیف وسیعی از مواد خورنده و بخصوص اسیدها می باشند. این نوع از کاشی و آجرها در برابر اسیدهایی مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید کلریدریک کاملا مقاوم می باشند ولیکن در برابر اسید هیدروفلوریک و اسید فسفریک مقاوم نیستند.

آجر نسوز من را از بی پولی خلاص کرد

آجر نسوز مربعی

آجر نسوز مربعی از خاک رس و به شکل مستطیلی شکل می باشد که در برابر حرارت و دمای بالا مقاومت خوبی دارد. آجرهای نسوز برای ساخت شومینه و داخل کوره ها به عنوان روکش قابل استفاده هستند. آجرهای نسوز می توانند بدون اینکه دچار همجوشی شوند گرمای شدید را به راحتی حفظ کنند. قیمت آجر نسوز نما بر اساس کاربرد و گرید آن متفاوت است. آجر نما نسوز داری ویژگی های مختلفی است که مشتریان این محصول می توانند برای خرید آجر نسوز ارزان و با کیفیت با توجه به نوع کاربرد مورد نظرشان آن را از فروشندگان مصالح ساختمانی تهیه کنند. قیمت آجرهای نسوز نسبت به سایر آجرها بالاتر بوده و دلیل آن هم بالا بودن قیمت خاک نسوز است. البته قیمت خاک نسوز هم به دلیل مشکل بودن تولید آن بالا می باشد. آجر نسوز اصفهان بسیار با کیفیت و پر کاربرد می باشد زیرا خاک نسوز انواع آجر نسوز نما در این استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است. همان طور که می دانید خاک رس تشکیل شده از انواع مختلف سنگ دانه های ریزی که در طول زمان در بستر زمین وجود دارد. متریال های طبیعی همچون آلومینا و سیلیس به همراه کئولینیت ویژگی های نسوز خاک را در مقابل مقاومت حرارتی آن بالا می برند. هنگامی که خاک رس دارای مقدار زیادی آلومینا، سیلیس و کائولینیت باشد، به آن خاک رس نسوز می گویند. آجرهای نسوز در ابتدا از خاک رس بوده اند که پس از کنده شدن از زمین در یک کوره فشرده پخته می شدند.

آجر نسوز من را از بی پولی خلاص کرد

آجر نسوز قزاقی

آجرنسوز قزاقی نوعی آجر قدیمی است که خاک موردنیاز برای تولید آن، خاک رس سرند شده است. آجر قزاقی با نام آجر سنتی نیز شناخته می‌شود. این نوع آجر به صورت سنتی و دستی تولید می‌شود. روش تولید این آجر سنتی به این ترتیب است که خاک رس سرند شده را گل می‌کنند و درون قالب‌های چوبی قرار می‌دهند. پس از خشک شدن، خشت‌های آجر را در کوره می‌گذارند تا پخته شود. جالب است بدانید که زمان پخت آجر، رنگ آجر را تعیین می‌کند. استفاده از آجر قزاقی مزایایی در فرایند ساخت‌وساز دارد. یکی از این مزایا ماندگاری بالا آجر قزاقی است. چرا که با داشتن سوراخ‌ها و تخلخل داخل آجر، از یخ‌زدگی و گرمازدگی که یکی از عوامل ترکیدگی آجرها هستند، جلوگیری می‌شود. مزیت دیگر این نوع از آجر، جذب ملات بالای آن است. این مزیت باعث می‌شود که از سقوط و سست‌شدن آجر در روی نما جلوگیری شود. همچنین استفاده از آجر قزاقی در صرفه‌جویی انرژی نیز مؤثر است. چرا که مانع از ورود هوای بیرون ساختمان به داخل می‌شود. یعنی در زمستان از ورود سرما و در تابستان از ورود گرما جلوگیری می‌کند.

جالب است بدانید که خانه‌هایی که آجر قزاقی داشته باشند، ارزش فروش مجدد بالاتری دارند. چرا که از استحکام بیشتری برخوردارند. به همین خاطر است که نرخ بیمه خانه‌هایی که در آن از آجر قزاقی استفاده شده باشد، کمتر است.

آجر نسوز من را از بی پولی خلاص کرد

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس