کد خبر 1438092
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
بمباران منفی بازار ارزهای دیجیتالی

همزمان با افت سه درصدی قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی، هر ۵۰ ارز دیجیتال برتر دنیا بازدهی منفی داشتند.

به گزارش مشرق، بیت‌کوین از نیمه کانال ۱۶ هزار دلار پایین آمد و به کف این محدوده رسید. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۶ هزار و ۱۸۰ دلار به ثبت رسید و ارزش آن نسبت به روز گذشته حدود ۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. همزمان با عقب‌نشینی بیت‌کوین، اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال مهم دنیا هفت درصد از ارزش خود را از دست داد. سرمایه‌گذاران دوج‌کوین نزدیک ۱۰ درصد ضرر کردند و به‌جز استیبل‌کوین‌ها، هر ۵۰ ارز دیجیتال مهم دنیا بازدهی منفی داشتند. از طرفی در همین ۲۴ ساعت قبلی پنج میلیارد دلار دیگر از بازار ارز دیجیتال خارج شد و ارزش کل معاملات به حدود ۸۳۵ میلیارد دلار تقلیل پیدا کرد که کمترین ارزش بازار از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ یعنی نیمه اول دی‌ماه سال ۹۹ به‌شمار می‌رود.

قیمت بیت‌کوین؛ ۱۶ هزار و ۱۸۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۶ هزار و ۱۸۰ دلار به ثبت رسید. رقمی که افت ۵۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد، چون صبح یکشنبه رهبر بازار ارز دیجیتال ۱۶ هزار و ۶۸۰ دلار ارزش داشت. البته در این مدت کمترین قیمت بیت‌کوین ۱۵ هزار و ۹۷۰ دلار بوده و بالاترین سطح آن ۱۶ هزار ۷۱۵ دلار به ثبت رسیده است. باوجود افت سه درصدی قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی بازدهی هفتگی آن مثبت دو درصد برآورد می‌شود. دوشنبه پیشین یعنی ۲۳ آبان بیت‌کوین روی پله ۱۵ هزار و ۹۰۰ دلار قرار داشت. نسبت به سال قبل، اما ریزش قیمت بیت‌کوین نزدیک ۷۶ درصد محاسبه می‌شود. آبان پارسال بیت‌کوین توانسته بود تا قله ۶۸ هزار دلار پیشروی کند، اما الان در در محدوده ۱۶ هزار دلار معامله می‌شود. همچنین حجم ۳۱۰ میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین به معنی تسلط ۳۷ درصدی آن به کل بازار ارز دیجیتال است.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۱۳۰ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه منفی شش درصدی آن را نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان هزار و ۱۷۰ دلار به ثبت رسید و صبح دیروز هزار و ۲۱۸ دلار بود. در روزی که تقریبا ۹۰ دلار از قیمت اتریوم آب رفت، کمترین قیمت لحظه‌ای آن هزار و ۱۱۸ دلار تثبیت شده و بالاترین سطح آن هزار و ۲۲۰ دلار محسوب می‌شود. با افت هفت درصدی قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت قبلی، بازدهی هفتگی آن هم در بازه منفی قرار گرفت. چون دوشنبه ۲۳ آبان هر واحد اتریوم معادل هزار و ۱۸۵ دلار ارزش داشت. درقیاس با سال قبل، اما ریزش قیمت اتریوم به حدود ۷۶ درصد می‌رسد. آبان سال قبل اتریوم همزمان با رکوردشکنی تاریخی اتریوم، موفق شد تا محدوده چهار هزار و ۸۵۰ دلار صعود کند، اما الان بیش از سه هزار و ۷۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داده است. همچنین حجم ۱۴۰ میلیارد دلاری معاملات اتریوم، تسلط ۱۶.۵ درصدی آن را به کل بازار ارز دیجیتال نشان می‌دهد.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت دوج‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی نزدیک ۱۰ درصد ریخت و انواع ارز دیجیتال سرشناس در این مدت بازدهی منفی چهار تا منفی هشت درصد را تجربه کردند. هر واحد دوج‌کوین صبح امروز ۰.۰۷۶ دلار یعنی دو هزار و ۷۷۰ تومان ترید می‌شد و دیروز ۰.۰۸۵ دلار ارزش داشت. ترا کلاسیک الان بین ۴۰ ارز دیجیتال برتر دنیا جایی ندارد، اما هنوز یکی از ارزهای دیجیتال مهم برای ایرانی‌هاست و در ۲۴ ساعت قبلی بازدهی منفی هشت درصدی را به ثبت رسانده است. کاردانو یا همان ADA که از حیث تسلط به بازار هشتمین ارز دیجیتال برتر به‌شمار می‌رود، صبح امروز ۰.۳۰۷ دلار یعنی ۱۱ هزار و ۱۰۰ توماتن ترید شد و خرید آن دیروز ۰.۳۲۹ دلار هزینه داشت. قیمت شیبا اینو با افت پنج درصدی به ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار تقلیل پیدا کرد و ترون که ۰.۰۵۰ دلار معامله شد، بازدهی روزانه منفی چهار درصدی را به ثبت رساند.

تغییر قیمت انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

هفته قبل

دیروز

امروز

بیت‌کوین

۱۵ هزار و ۹۰۰ دلار

۱۶ هزار و ۶۸۰ دلار

۱۶ هزار و ۱۸۰ دلار

اتریوم

هزار و ۱۸۵ دلار

هزار و ۲۱۸ دلار

هزار و ۱۳۰ دلار

کاردانو

۰.۳۱۷ دلار

۰.۳۲۹ دلار

۰.۳۰۷ دلار

دوج‌کوین

۰.۰۸۱ دلار

۰.۰۸۵ دلار

۰.۰۷۶ دلار

شیبا

۰.۰۰۰۰۰۹ دلار

۰.۰۰۰۰۱۰ دلار

۰.۰۰۰۰۰۹ دلار

ترون

۰.۰۴۶ دلار

۰.۰۵۲ دلار

۰.۰۵۰ دلار

ترا کلاسیک

۰.۰۰۰۱۶۱ دلار

۰.۰۱۷۴ دلار

۰.۰۰۰۱۵۸ دلار

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس