رضایی: طی سه سال از یک جوان 18 ساله می‌شود یک ژنرال قوی بسازیم

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: بنده اصطلاحی به عنوان میز کالبدشکافی دارم و به این معنی است که می‌شود از یک جوان ۱۸ ساله که جنگ هم نرفته ظرف سه سال نه رزمنده بلکه ژنرال قوی بسازیم.

به گزارش مشرق، همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در سخنانی در این همایش، گفت: بحث بنده در مورد ماهیت سپاه است که ویژگی‌های این سازمان چه بود و اگر بخواهیم با ادبیات علمی امروز مقایسه کنیم، با زبان امروزی چه لفظی را برای سپاه به کار می‌بریم.

وی افزود: رکن اساسی سپاه بر ۳ مفهوم خلاقیت دانایی و یکپارچگی است. سپاه یک سازمان خلاق بوده و هیچ روزی از زندگی سپاه مثل زندگی دیروزش نبود و هیچ روزی از آینده نیز مثل حال نبوده و این نشان می‌دهد سازمان سپاه بسیار خلاق بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله یادگیری مداوم همیشه جز اولویت های سپاه بوده است ادامه داد: سازمان سپاه اولین سازمان یادگیرنده در نظام جمهوری اسلامی است. از راس نظام که حضرت امام بوده تا تک‌تیرانداز زمان جنگ یکپارچگی داشتند. بنده اصطلاحی به عنوان میز کالبدشکافی دارم و به این معنی است که می‌شود از یک جوان ۱۸ ساله که جنگ هم نرفته ظرف سه سال نه رزمنده بلکه ژنرال قوی بسازیم. مکانسیم آن هم به این صورت است که آدم‌ها از خودشان به خودشان یاد می‌دهند، و بعدها به دیگران هم انتقال می‌دهند و هر اتفاقی در زندگی می‌افتد آن را به کلاس آموزشی تبدیل می‌کند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: در جلسه‌ای که در عملیات بدر داشتیم برای بررسی دلایل شکست در این عملیات، عملیات والفجر ۸ جرقه زد و به ذهن ما آمد، بنابر این همفکری کردن با همدیگر و اجازه دادن به افراد که با آزادی و حریت حرفشان را بزنند باعث پیشرفت خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: آموزه‌های اسلامی به ما یاد داد اگر کار برای خدا باشد به جهاد منجر می‌شود. جمع‌بندی ما این است که سازمان سپاه خلاقیت، دانایی و یکپارچگی را با هم منزوج کرده بود. با وجود اینکه در اوایل انقلاب درگیر صحنه جنگ بودیم کار علمی هم‌ انجام می‌دادیم، حرف امروز ما این است که خود سپاه نباید از سابقه‌اش فاصله بگیرد.

رضایی تاکید کرد: امروز اگر می‌خواهیم پر قدرت پیش بریم باید خلاقیت و یکپارچگی را به کار ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس