مقام آمریکایی: نیمی از هواپیماهای نظامی آمریکا آماده پرواز نیستند

طبق بررسی یک کمیته کارشناسی، بخش قابل توجهی از هواپیماهای نظامی ارتش آمریکا نمی‌توانند مجوز لازم برای پرواز را دریافت کنند.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «دیفنس نیوز» در گزارشی نوشته است که بخش قابل توجهی از هواپیماهای جنگی آمریکا قادر به دریافت مجوز پرواز نیستند.

طبق این گزارش، در جریان بازرسی که با نظارت مقامات ارشد انجام شد، شاخص‌های متعددی از جمله «ضریب آمادگی برای انجام ماموریت‌ها» که تعیین کننده تعداد دفعات پرواز یک هواپیما است و امکان انجام حداقل یک عملیات هوایی بررسی شد.

این نشریه گزارش داد که این کمیته ۴۹ نوع هواپیمای متعلق به نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا را مورد بررسی قرار داده است و با بازرسی انجام شده مشخص شد که بیش از نیمی از هواپیماهای مورد بررسی شرایط فنی لازم را ندارند.

این مسأله در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ده‌ها میلیارد دلار هر سال برای تعمیر و نگهداری هواپیماها هزینه می‌کند.

در همین راستا شبکه آمریکایی «فاکس نیوز»، به نقل از «استفان جاست» سرهنگ نیروی هوایی گزارش داد که «تنها ۴۲ درصد از جنگنده‌های اف-۱۶ در پایگاه السورث در داکوتای جنوبی به دلیل کمبود قطعات یدکی، در اولین درخواست قادر به پرواز هستند».

«استفان جاست» با بیان اینکه ناوگان هوایی آمریکا بیش از ۱۳ هزار هواپیما و بالگرد نظامی دارد، به فاکس نیوز گفت: «تنها ۹ فروند از ۲۰ فروند بمب افکن راهبردی B-۱ مستقر در همان پایگاه قادر به پرواز هستند».

او افزود: «نه تنها کارکنان، بلکه هواپیماهای ما نیز خسته شده‌اند، عدم آمادگی قطعات به ضعف بودجه مالی باز می‌گردد و از سوی دیگر روحیه نظامیان آمریکایی که از ابتدا به دنبال خدمت در ارتش نبودند نیز کاهش یافته است».

در همین راستا رسانه‌های آمریکایی در هشتم نوامبر (۱۹ آبان) گذشته از زمین‌گیر شدن بیش از ۱۰۰ فروند از هواپیمای «سی-۱۳۰» ارتش آمریکا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس وان» به گفته مقامات نیروی هوایی آمریکا، صدها تیغه پروانه هواپیماهای سی-۱۳۰ در طول یک دهه آسیب دیده و تکنسین‌های بخش بازآماد که تیغه‌های پروانه را از نظر ترک یا آسیب‌های دیگر بررسی می‌کنند، بر روی هر تیغه‌ها علائم خراش و شکستی مشاهده کرده‌اند.

از سوی دیگر وبگاه نیروی دریایی آمریکا نیز در ۳۰ مهر ماه نوشت که ناوگان جت‌های ناوگان «تی‌سی-۴۵ مک دانل داگلاس» آموزشی نیروی دریایی این کشور به دلیل نقص موتور یک هفته است که زمین‌گیر شده‌اند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که در تلاش است با رفع نقص فنی ناوگان جت‌های آموزشی خود را به حالت فعال برگرداند.

رسانه‌های آمریکایی به طور هفتگی یا ماهانه خبر سقوط هواپیماهای نظامی آمریکا را گزارش می‌دهند، به طوریکه نیروی هوایی آمریکا در روز ۱۷ آبان ماه بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواییمای آموزشی «تی-۳۸ تالون» این کشور نزدیک پایگاه هوایی در ایالت «می‌سی سی پی» سقوط کرده است. در این سانحه خلبان این پرواز موفق به خروج اضطراری شد و هواپیما نیز در ۲۰ مایلی جنوب پایگاه هوایی کلمبوس سقوط کرد.

در جدیدترین رتبه‌بندی «قدرت ارتش ایالات متحده» مشخص شده که ارتش آمریکا در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای ضعیف‌تر شده و در معرض خطر عدم توانایی پاسخگویی به تهدیدات علیه منافع ملی قرار دارد.

گزارش اندیشکده «هریتیج» مشخص کرد که بر اساس شاخص‌های این موسسه که ارتش آمریکا رتبه پایینی کسب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    6 5
    بفرستینشون ایران ما برای جابجایی مسافر ازشون استفاده می کنیم.
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 0
      وقتی ایمان نباشه و بخاطر پول بجنگی این میشه وضع ارتش، مجبورن پیمانکار خصوصی بگیرن... خلاصه میایم سراغتون یه دسته بیل هم کفایت میکنه
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      2 0
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    پادشاه لخت که میگن مصداق همینه
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 1
    بفرستینشون ایران در هر اتوبان های میان شهری یدونه بذاریم ازشون بعنوان توالت عمومی استفاده کنیم
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    خخخخخخخ نیم دیگشون هم با پدافندمون بدون قطعات یدکی میشن خخخخخخخ
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    در نگاهم به تصویر اولش فک کردم نان بربری با کنجده.......خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس